beantwoord

Regelmatig per dag valt internet weg

• 6 september 2013
  • 9 reacties
  • 10019 keer bekeken

Dit is de melding die ik  de laatste week meerdere keren per dag krijg ipv internet

De verbinding met clickserve.dartsearch.net is onderbroken door een wijziging in de netwerkverbinding.
Controleer uw internetverbinding.
Controleer uw kabels en start alle routers, modems of andere netwerkapparaten die u gebruikt opnieuw op.
Foutcode: ERR_NETWORK_CHANGED

Ik heb gister de nieuwe modem geplaatst volgens de installatiehandleiding, omdat ik dacht dat internet wegviel vanwege de oude modem, maar het gebeurd helaas nog steeds... Gister zag ik geen storingsmelding in Utrecht op de telfortsite.
Wat kan ik hier tegen doen?
icon

Beste antwoord door Mardw60 9 september 2013, 20:40

Bedankt voor alle goede tips en informatie!
Ik heb de afgelopen 3 dagen zomaar ineens geen problemen meer gehad met deze internetverbinding. Zodra dit weer gebeurd, zal ik jullie opties direct gaan uitproberen.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Gebruik je de Chrome browser van Google..?
Het probleem lijkt alleen voor te komen bij deze browser.
Gebruik je de Chrome browser van Google..?
Het probleem lijkt alleen voor te komen bij deze browser.

Dat klopt, maar ik heb om die reden de normale internet explorer geopend om te kijken of ik dan wel internetverbinding zou hebben, en dat was ook al niet het geval...
Reputatie 8
Badge +17
Start de computer eens op in de veilige modus met netwerkverbinding
Reputatie 8
Badge +10

Dat klopt, maar ik heb om die reden de normale internet explorer geopend om te kijken of ik dan wel internetverbinding zou hebben, en dat was ook al niet het geval...

En open je dan Internet Explorer terwijl Chrome ook nog actief is.?

Ik zou om een oorzaak te kunnen vinden en uitsluiten eerst eens die Chrome browser helemaal van de PC verwijderen.
Ik lees meldingen over clickserve.dartsearch.net dat dit malware (browserhijacker) is.

Na het verwijderen van Chrome ook Malwarebytes gratis downloaden en installeren om de troep te verwijderen.
Doe voor het scannen eerst Malwarebytes nog updaten voor de laatste definities.
Reputatie 8
Badge +17
@Enterprise daar wilde ik uiteindelijk ook naar toe, want in de veilige modus denk ik dat alles het gewoon goed doet 🙂 dus dan kom je snel bij malware uit
Reputatie 8
Badge +16
Ik lees meldingen over clickserve.dartsearch.net dat dit malware (browserhijacker) is.

Is dit niet een gewone advertentieserver die bijvoorbeeld door nu.nl wordt gebruikt?
Reputatie 8
Badge +10

Is dit niet een gewone advertentieserver die bijvoorbeeld door nu.nl wordt gebruikt?

Klopt.
Maar de relatie tussen de advertentieserver en de ERR_NETWORK_CHANGED wordt ook vermeld als veroorzaker van dit probleem.
Ik heb nog geen intensief speurwerk verricht maar dit kwam ik wel al tegen.
Het probleem is bekend en is sowiezo 100% Chrome-gerelateerd.
Ik heb de afgelopen 3 dagen zomaar ineens geen problemen meer gehad met deze internetverbinding. Zodra dit weer gebeurd, zal ik jullie opties direct gaan uitproberen.
Reputatie 4
Badge +3

Fijn om te lezen dat het zo is opgelost. Ik sluit het topic hierbij, bedankt voor de terugkoppeling! :)

Henk