beantwoord

regelmatig modem resetten

• 3 januari 2018
  • 14 reacties
  • 1282 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Wij hebben regelmatig diverse storingen en om dit te verhelpen moeten we het modem uit/aan zetten.
Dit speelt al enige maanden, daarvoor was er eigenlijk nooit iets aan de hand.

Sinds vorige week zijn we dit bij gaan houden, omdat het toch niet meer op toeval lijkt.
Twee keer is hier de klikaanklikuit controller (ICS 1000 en ICS 2000) de verbinding met de server verloren, de controller uit/aan zetten helpt niet, wel het modem uit/aan zetten.

Twee keer en dan op hetzelfde moment als dat van klikaanklikuit, werkte 2 foscam camera's niet meer. Er was geen verbinding meer te krijgen via de app op smartphones (ook niet buitenshuis op 4g). Door het modem uit/aan te zetten werkte het weer.

De tv kreeg tijdens het kijken naar een zender een melding dat we naar een andere zender moesten schakelen nadat het beeld was bevroren, wat we ook deden de melding bleef in beeld. Oplossing was het modem uit/aan zetten. Of de klikaan en de camera's het nog deden tijdens deze storing heb ik niet naar gecheckt.

Gisteravond het modem terug gezet naar de fabrieksinstellingen en nog tijdens het instellen van het modem gaf de tv kleine haperingen tijdens het zappen. Dit was later op de avond wel weer over.

Dit heeft er misschien niets mee te maken maar ook dit geeft sinds enkele maanden problemen .... onze bose soundtouch20 valt soms stil zowel bedraad als via wifi. Regelmatig (toch wel dagelijks) blijft de radio stil na het zappen. Om hem weer aan de praat te krijgen hoeft het modem niet uit/aan gezet te worden.

De storing van klikaanklikuit en de camera's was vanochtend vroeg weer een feit en dat terwijl het modem nog geen 12 uur daarvoor naar de fabrieksinstelling was herstelt. Ik heb niet de oude configuratie van het modem terug gezet en ook geen instellingen gewijzigd alleen portforwarding (tbv de camera's) en voip ingesteld

Het is een moeilijk geval (denk ik) maar mogelijk is er toch een oplossing, geen idee of vanuit telfort het resetten van onze aansluiting iets kan oplossen??

Overigens hebben we sinds een paar weken al een ander modem van Telfort ontvangen om een andere reden. Deze klachten hadden we ook al bij het vorige modem maar toen hielden we het nog op "toeval". Je zou daarom haast zeggen dat het niet aan het modem ligt.

Alvast bedankt voor het meedenken :)

Martine
icon

Beste antwoord door BaukeT 16 januari 2018, 10:22

Ik heb iets soortgelijks:
https://forum.telfort.nl/internet-267/regelmatig-modem-resetten-73700

Ik zie "Bose" staan bij jou...misschien hetzelfde probleem als met mijn "chromecast audio" ?
Zie ook de links die ik in mijn post heb staan.
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Deesvlees, wat irritant dat je je modem iedere keer moet resetten. Dat is niet hoe het zou moeten werken. Als je modem al vervangen is, dan is de kans vrij groot dat daar niet het probleem in zit. Waar ik benieuwd naar ben, gebruik je een switch of bijvoorbeeld een verbindingsset tussen je aansluiting? Waarom ik het vraag is om te kijken of het werkt zonder andere attributen, dan kunnen we nagaan of het in ons domein ligt of in je domein thuis. Wil je de ICS 1000 en ICS 2000 eens verwijderen en bekabeld je snelheid testen zonder andere apparaten aan?
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik een switch.
De switch en wifi van het modem uitgeschakeld waardoor alleen deze pc er nog op staat en de snelheid gemeten via speedtest.net.
download is 37 Mbps
upload is ruim 8 Mbps
ping is 8 a 9 ms
Reputatie 1
Badge
Gisteren weer het modem uit/aan gezet omdat de de tv zenders na het zappen gingen haperen, dit duurt dan ongeveer 5 seconden en dan is het weer goed. Ha het herstarten van het modem was dat weer opgelost.

Van bose kregen we de volgende mogelijke oplossing (antwoord is ingekort)
U dient de volgende instellingen UIT te schakelen in de router:
· AP isolation / Wireless isolation
· WPS
· Qos/WMM
· IGMP (Proxy)

De volgende instellingen dien te worden INGESCHAKELD:
· UPnP
· Multicast
· IGMP Snooping

Kan ik deze wijzigingen zonder problemen wijzigen??
Reputatie 6
Badge +7
Hoi DeesVlees, zelf ben ik niet helemaal bekend met de wijzigingen die je van Bose hebt doorgekregen, maar je kunt het proberen 🙂. Als het niet goed werkt, dan kun je de wijzigingen altijd terugzetten. Wil je laten weten of bovenstaande de oplossing is? Ik hoor het graag!
Reputatie 1
Badge
Ik zal de wijzigingen die te vinden zijn aanpassen indien nodig. De uitkomst laat ik uiteraard weten, hier zal wel een aantal dagen overheen gaan.
De onderstaande instellingen kan ik nergens vinden, is er iemand die hier toevallig iets meer verstand van heeft en wel weet waar het staat of dat het anders word genoemd.
· AP isolation / Wireless isolation
· WPS
· IGMP (Proxy)

· UPnP
· Multicast

zijn er toevallig forum leden die ook een bose soundtouch heeft en er wel of geen problemen mee heeft zoals hierboven is beschreven. Ik ben erg benieuwd.
Reputatie 1
Badge
vanochtend vroeg helaas weer storing, deze keer had klikaanklikuit zowel de ICS 1000 en ICS 2000 geen verbinding meer met de server. Ook de camera's waren niet meer te zien. Dit zijn dus weer de storingen waar ik het topic mee begon. De instellingen die ik van bose moest veranderen had ik nog niet terug gezet, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik hoop dat Telfort er na mijn snelheidsmeting iets meer mee kan want het blijft maar doorgaan.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi DeesVlees, wil je een bekabelde snelheidsmeting doen zonder switch, zonder controllers en andere apparatuur tussen je aansluiting? Ervaar je bijvoorbeeld ook met je laptop problemen?
Reputatie 1
Badge
Op 4 januari heb ik al wel een meting gedaan en geplaatst, morgen zal ik dit nogmaals doen maar dan via de link die je hierboven doorgaf. :)

Tijdens een storing heb ik niet gekeken op de laptop of die normaal functioneert, buiten de storingen om werkt de laptop goed. Toevallig vanochtend op een smartphone even naar een livestream geluisterd
en dat werkte goed. (op dat moment wist ik nog niet dat er een storing was met de bovenstaande apparaten)
Reputatie 1
Badge
Gemeten met alleen de laptop, wifi en switch tijdelijk uitgeschakeld.

download 36.8 Mbps
upload 7.6 Mbps
ping 9ms
jitter 1ms
Reputatie 1
Badge
En vanochtend vroeg alweer de hele boel in storing 😞 Het wordt nu echt wel heel erg vervelend.

De ICS 1000, de ICS 2000, de camera's werkten niet meer, nu van deze gelegenheid gebruik gemaakt om meer dingen te controleren. Ook Bose werkte niet meer en dan niet de eerder genoemde problemen maar hij kon nu geen verbinding maken, ook de bedrade laptop getest, hier was een geel uitroepteken te zien met als tekst "geen verbinding". De smartphone die deed het vreemd genoeg wel en hij zat op wifi (dus niet 4G).
Na een herstart van het modem werkte alles weer.

Zou het dan soms toch mogelijk zijn dat het modem niet goed werkt / defect is??
Reputatie 1
Badge
@ Cindy, is er al iets bekend over de vervolgstappen / acties?
Tijdens een storing branden dezelfde lampjes als in gewoon bedrijf, ook de tv box geeft op zo'n moment geen fout weer.

De momenten van storing dat ongeveer alles uit viel zijn:
24-12-2017 17:16
03-01-2018 05:29
10-01-2018 05:30 en om 9:50
12-01-2018 01:14

Jarenlang viel er eigenlijk zo goed als nooit iets uit, maar dit is echt niet normaal meer.
Reputatie 1
Ik heb iets soortgelijks:
https://forum.telfort.nl/internet-267/regelmatig-modem-resetten-73700

Ik zie "Bose" staan bij jou...misschien hetzelfde probleem als met mijn "chromecast audio" ?
Zie ook de links die ik in mijn post heb staan.
Reputatie 1
Badge
Hoi BaukeT, dank je voor het meedenken. Ik ga me daar in verdiepen 🙂
Reputatie 6
Badge +7
Hoi DeesVlees, kom je eruit met het topic van BaukeT? Zo niet, dan denk ik verder met je mee.

@BaukeT; heel erg bedankt 😉.

Reageer