Regelmatig ligt het internet eruit

• 1 april 2015
  • 6 reacties
  • 624 keer bekeken

Sinds overgang van XMS naar Telfort (die overigens erg soepel verliep, waarvoor complimenten), heb ik regelmatig last van het uitvallen van het internet, soms wel 15 minuten en soms meerdere keren per dag. Ik heb zowel draadloze als bekabelde aansluitingen, beiden werken dan niet. Glasvezelmodem en router herstart, nog geen gewenst resultaat. Ik woon in Amersfoort. Zijn er meer van dergelijke ervaringen en kennen jullie oplossingen?

6 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@de689513,

Welkom!

Bijzonder zeg, dergelijke uitval. Ervaar je deze problemen ook als je een PC of laptop direct aansluit op het glasvezelmodem?
Het kan zo zijn dat er instellingen in de router staan die dit gedrag veroorzaakt.

Michael
Dat weet ik niet, maar daar zoek ik de fout niet: Er is niets veranderd aan mijn aansluitingen/instellingen die ik eerder met XMS had en daar had ik die problemen niet. Dat is dan toch raar ?
Reputatie 8
Badge +2
@de689513,

Ik vind het rottig om te moeten zeggen, maar dat jij niets veranderd hebt aan de situatie neemt niet weg dat er zich nu een probleem voordoet. Indien ik dit probleem gelijk voor jou zou kunnen verhelpen, dan had ik dit uiteraard gelijk voor je gedaan. Ik heb echt meer handvatten nodig om duidelijk inzichtelijk te krijgen waar dit probleem vandaan komt. Dus zou je alsnog deze test eens uit kunnen voeren? :)

Ik zie je reactie tegemoet.

Michael
Ik heb de adviezen opgevolgd: Router gereset naar fabrieksinstellingen. Helaas zonder het gewenste resultaat. Zowel de vaste als de draadloze verbindingen vallen met enige regelmaat weg. Ik begrijp van mijn buurman, die ook Telfort heeft, dat hij ook regelmatig internetverbindingen verliest. Erg vervelend allemaal, mijn dochter zit in belangrijke studiefase op school en wordt nu regelmatig 'gestoord' door en van deze storingen. Ik hoop echt dat dit snel opgelost wordt.
Reputatie 8
Badge +2
@de689513,

Een reset van de router gaat niet per se het probleem verhelpen (al kán dit wel natuurlijk). Heb je al eens geprobeerd de verbinding te testen, direct op het glasvezelmodem? Op deze manier sluit je uit waar het probleem zich voordoet. Hetzij intern, hetzij in het glasvezelnetwerk. Dit is erg belangrijk voor de vervolgstappen.

Ik begrijp dat deze situatie rottig is en zeker als je afhankelijk bent van de verbinding. Het probleem kan ik helaas niet gelijk voor je 'tackelen', daar moet écht wat meer voor getest worden.

Michael
Reputatie 8
Badge +2
@de689513,

Zijn de problemen inmiddels verholpen? In een reactie verneem ik graag of ik nog iets voor jou kan betekenen.

Michael

Reageer