beantwoord

Regelmatig is mijn internet traag op mijn Zyxel modem

• 27 februari 2018
  • 7 reacties
  • 177 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al een tijdje dat mijn bekabelde internet af en toe heel traag is. Ik heb reeds de stroom van mijn modem gehaald en er weer opgezet en dan is het weer even goed, maar na een tijdje weer slecht. Ik heb de modem al gereset (met een paperclip) maar nog steeds hetzelfde probleem.

Soms is het goed, soms is het heel traag. Zo traag dat de snelheidstester http://kpn-itns.speedtestcustom.com/ niet eens een test kan uitvoeren. Zoals op dit moment. De snelheid hoort 50MB te zijn, maar de tester doet het helemaal niet, zo traag is het.

Mijn modem is al ERG oud, dus misschien ligt het onderhand daaraan en wordt het tijd voor een nieuwe.

Ik heb mijn bedrijf aan huis, dus heb wel internet nodig.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 1 maart 2018, 11:57

Hoi Wolfske, welkom terug. Het kan inderdaad voorkomen dat je Zyxel modem niet meer goed werkt, na zes jaar trouwe dienst wordt de kans daarop natuurlijk groter. Denk dat het inderdaad hoog tijd is voor een vervanging. Er komt een vervangende Experiabox jouw kant op.

@GJC, dankjewel!
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Als hij al erg oud is zal het waarschijnlijk een ZyXEL zijn en zal webcare hem gaan vervangen voor een Experiabox. Zorg dat je klantnummer vast in je profiel staat.
Het is inderdaad een ZyXEL. Ik vermoedde al dat die zijn beste jaren heeft gehad. Als het goed is, staat mijn klantnummer nu in mijn profiel :-)

kan webcare nog even inhaken over het vervangen van de Zyxel?
Reputatie 8
Badge +11
Dat zullen ze zeker doen. Topics worden behandeld in volgorde van binnenkomst.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Wolfske, welkom terug. Het kan inderdaad voorkomen dat je Zyxel modem niet meer goed werkt, na zes jaar trouwe dienst wordt de kans daarop natuurlijk groter. Denk dat het inderdaad hoog tijd is voor een vervanging. Er komt een vervangende Experiabox jouw kant op.

@GJC, dankjewel!
Hallo Wieger, Bedankt voor de snelle reactie en ik wacht met smart op de nieuwe modem. De problemen met de oude beginnen steeds erger te worden 😞.

Hopelijk werkt de nieuwe wederom feilloos 🙂.
Reputatie 7
Badge +13
Daar ga ik wel van uit. Morgen kan je de proef op de som nemen. Tussen 13.15 en 15.45 komt het modem bij je binnen!
Het modem is binnen. Ik ben nu aan het testen 🙂

Reageer