vraag

Regelmatig internetproblemen Experiabox v8

  • 31 juli 2020
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

De laatste tijd heb ik regelmatig dat mijn internet verbinding eruit ligt. Afgelopen nacht van 22u25 tot 3u8.

Nou hoop ik niet dat dat het voor vanavond aangekondigde onderhoud was want dan heb ik lang voor niets lopen zoeken.

 

Maar het is de laatste tijd veel te vaak, met interval van hooguit 2 weken dat mijn lijn er ineens een tijd uitligt. Met het thuiswerken is dat uiteraard rampzalig, daar kan ik niet op vertrouwen!!!

 

Wat kan er aan de hand zijn. De verbinding komt of automatisch terug (gisteren, toen hielp reboot niet) of al enkele malen meteen na reboot modem.

Grt,

Jeroen


8 reacties

Misschien heb je iets aan deze links?

Bekabeld internet doet het niet

Geen bekabeld internet

Heb je standaard of glasvezel

Vandaar kan je verder.

WiFi doet het niet

Tips voor het verbeteren van je WiFi

Heb je helemaal geen WiFi, is je WiFi traag of valt het vaak weg?

Vandaar kan je verder klikken en tips bekijken.

Dankjewel Mandy maar dat soort troubleshooting stappen allang ondernomen. Bovendien komt en gaat het probleem.

Sorry, ik kan niet zien welke stappen jij al ondernomen hebt.
Maar als je alles al geprobeerd hebt, dan moet er inderdaad door een moderator naar gekeken worden.
Staat je klantnummer in je profiel, dit is alleen zichtbaar voor moderators, dan weten zij wie je bent en om welke aansluiting het gaat, dan kunnen zij je eerder helpen.

Geeft niets :) Ja, netjes ingevuld. Ik wacht in spanning af, hopelijk niet al te lang

Hallo @zwartje ik weet niet of je misschien een glasvezel aansluiting hebt?
Of dat dit ook in de troubleshooting staat, maar het kan ook wel eens helpen om het glasvezekastje zelf stroomloos te maken, dus niet de V8.
Dat kan ook wel eens helpen.

Het is weekend dus ik ben bang dat de moderators waarschijnlijk pas maandag reageren.
Hier worden topics behandeld naar binnenkomst, het oudste eerst.

Dit zijn de overige contact mogelijkheden

Zelf heb ik geen Facebook maar dit schijnt nu sneller te werken.
De telefonische klantenservice is nu al gesloten.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je een koperverbinding, zo ja vervang dan het aansluitkabeltje max 150 cm eens

Koper, en bedankt voor alle goede raad maar na 6 jaar alles in orde treedt er zonder verandering ineens storing op.

 

Ik ben er wel achter dat de donderdag waarschijnlijk het onderhoud was (SMS: 31juli 21u30 -07:00 wordt er…. dan verwacht ik VRIJDAG de 31e vanaf 21u30 en NIET de 30e ondanks dat tot 7u daar wel aan voldoet. lekkere communicatie!!!)

 

Neemt niet weg dat ik de laatste maanden regelmatig mijn modem heb moeten coldbooten om weer internet te hebben en zou het fijn zijn als iemand van Telfort eindelijk eens wil reageren...

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @zwartje, ik ben in jouw verbinding gedoken. Ik meet sinds het onderhoud een stabiele verbinding. Ik zie geen verbrekingen of wat dan ook. Heb je dat nog wel weer ervaren? Zo ja, kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? En heb je het modem al een herstart? Doet het zich daarna nog weer voor?

Reageer