beantwoord

Regelmatig internetproblemen Experiabox v8

• 31 juli 2020
  • 19 reacties
  • 317 keer bekeken

Reputatie 1

De laatste tijd heb ik regelmatig dat mijn internet verbinding eruit ligt. Afgelopen nacht van 22u25 tot 3u8.

Nou hoop ik niet dat dat het voor vanavond aangekondigde onderhoud was want dan heb ik lang voor niets lopen zoeken.

Maar het is de laatste tijd veel te vaak, met interval van hooguit 2 weken dat mijn lijn er ineens een tijd uitligt. Met het thuiswerken is dat uiteraard rampzalig, daar kan ik niet op vertrouwen!!!

Wat kan er aan de hand zijn. De verbinding komt of automatisch terug (gisteren, toen hielp reboot niet) of al enkele malen meteen na reboot modem.

Grt,

Jeroen

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 8 augustus 2020, 15:51

Hoi @zwartje, ik ben in jouw verbinding gedoken. Ik meet sinds het onderhoud een stabiele verbinding. Ik zie geen verbrekingen of wat dan ook. Heb je dat nog wel weer ervaren? Zo ja, kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? En heb je het modem al een herstart? Doet het zich daarna nog weer voor?

Bekijk reactie

19 reacties

Misschien heb je iets aan deze links?

Bekabeld internet doet het niet

Geen bekabeld internet

Heb je standaard of glasvezel

Vandaar kan je verder.

WiFi doet het niet

Tips voor het verbeteren van je WiFi

Heb je helemaal geen WiFi, is je WiFi traag of valt het vaak weg?

Vandaar kan je verder klikken en tips bekijken.

Reputatie 1

Dankjewel Mandy maar dat soort troubleshooting stappen allang ondernomen. Bovendien komt en gaat het probleem.

Sorry, ik kan niet zien welke stappen jij al ondernomen hebt.
Maar als je alles al geprobeerd hebt, dan moet er inderdaad door een moderator naar gekeken worden.
Staat je klantnummer in je profiel, dit is alleen zichtbaar voor moderators, dan weten zij wie je bent en om welke aansluiting het gaat, dan kunnen zij je eerder helpen.

Reputatie 1

Geeft niets :) Ja, netjes ingevuld. Ik wacht in spanning af, hopelijk niet al te lang

Hallo @zwartje ik weet niet of je misschien een glasvezel aansluiting hebt?
Of dat dit ook in de troubleshooting staat, maar het kan ook wel eens helpen om het glasvezekastje zelf stroomloos te maken, dus niet de V8.
Dat kan ook wel eens helpen.

Het is weekend dus ik ben bang dat de moderators waarschijnlijk pas maandag reageren.
Hier worden topics behandeld naar binnenkomst, het oudste eerst.

Dit zijn de overige contact mogelijkheden

Zelf heb ik geen Facebook maar dit schijnt nu sneller te werken.
De telefonische klantenservice is nu al gesloten.

Reputatie 8
Badge +18

Heb je een koperverbinding, zo ja vervang dan het aansluitkabeltje max 150 cm eens

Reputatie 1

Koper, en bedankt voor alle goede raad maar na 6 jaar alles in orde treedt er zonder verandering ineens storing op.

Ik ben er wel achter dat de donderdag waarschijnlijk het onderhoud was (SMS: 31juli 21u30 -07:00 wordt er…. dan verwacht ik VRIJDAG de 31e vanaf 21u30 en NIET de 30e ondanks dat tot 7u daar wel aan voldoet. lekkere communicatie!!!)

Neemt niet weg dat ik de laatste maanden regelmatig mijn modem heb moeten coldbooten om weer internet te hebben en zou het fijn zijn als iemand van Telfort eindelijk eens wil reageren...

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @zwartje, ik ben in jouw verbinding gedoken. Ik meet sinds het onderhoud een stabiele verbinding. Ik zie geen verbrekingen of wat dan ook. Heb je dat nog wel weer ervaren? Zo ja, kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? En heb je het modem al een herstart? Doet het zich daarna nog weer voor?

Reputatie 1

Hallo Bart,

sinds het onderhoud heb ik inderdaad geen problemen gehad. Ik kijk het anders wel weer even aan.

Ronde kabel? Ik heb denk ik een platte kabel aan een vaste stekker die binnen 1,5m naar het modem gaat. Maar het verschil tussen plat en rond ontgaat me. De aders zijn altijd rond en het is niet alsof hier utp gebruikt wordt.

Hallo @zwartje , het verschil tussen rond en plat is de wijze van afscherming i.v.m. eventuele verstoringen van buitenaf. Een ronde kabel is beter afgeschermd, vandaar dat Telfort dat adviseert.

Reputatie 1

Dank JanD, Maar dan moet hij dat benoemen, ik heb zat ronde kabel zonder afscherming ^^

Dank JanD, Maar dan moet hij dat benoemen, ik heb zat ronde kabel zonder afscherming ^^

Hallo @zwartje 

Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter?

Volgens mij heeft @Bart - Telfort dat in zijn reactie ook benoemd, zie hierboven een citaat uit zijn eerdere reactie.

Officieel noemt men dat ook DSL-kabel, die platte kabel heet officieel telefoonkabel.

Reputatie 8
Badge +12

@zwartje, ik ga er dan ook vanuit dat het goed blijft. Zo niet hoor ik weer van je en gaan we uiteraard op zoek naar de oplossing. 

Reputatie 1

@Bart - Telfort , dank zover prima.

@JanD , Nee dat citaat spreekt enkel over een ronde kabel en niet een met afscherming dus ik snap niet waarom je daarop terugkomt. Rond, nogmaals, is niet persé met afscherming. Zoals gezegd ik heb ook ronde telefoonkabel, dus zonder afscherming. Je bedoelt het vast goed hoor maar ik heb er niet zoveel aan. Ik verwacht goed en compleet antwoord van een Telfort professional.

Jand het verschil met rond en plat is de twisting niet perse de afgescherming de aders zitten om elkaar gedraaid niet plat naast elkaar.

De volgorde is

UTP Unshielded Twisted Pair, FTP Foiled Twister Pair en helemaal perfect S/FTP Shielded Foiled Twister Pair.

Ondanks het advies zie maar een ronde DSL kabel te kopen zelfs KPN biedt deze niet op de eigen site. Via Amazon heb je de beste kans. In de eigen beschrijvingen heeft KPN het zelfs over een ethernet kabel.

DSL staat voor Digital Subscriber Line. De kabel is voor deze verbinding bedoelt en dankt daaraan zijn naam. Deze term wordt ook voor de platte telefoon kabels gebruikt. De twisting is beter en of nodig vanwege de hogere snelheden de afscherming is zodat de kabel niet als antenne gaat werken en mogelijk hinder van 3g,4g en andere signalen ondervind.

Plat kan prima werken rond ofwel gedraaid is beter.

@Bart - Telfort, dank zover prima.

@JanD, Nee dat citaat spreekt enkel over een ronde kabel en niet een met afscherming dus ik snap niet waarom je daarop terugkomt. Rond, nogmaals, is niet persé met afscherming. Zoals gezegd ik heb ook ronde telefoonkabel, dus zonder afscherming. Je bedoelt het vast goed hoor maar ik heb er niet zoveel aan. Ik verwacht goed en compleet antwoord van een Telfort professional.

Hallo @zwartje , dan moet je op dit forum geen vraag stellen, maar bellen, Twitteren of Facebooken, dan krijg je antwoord van een Telfort pro.

Op een forum krijg je ook reacties van goedwillende mede-forumleden, of je dat nu aanstaat of niet.

@JanD dat laatste weet je wel beter de echte Pro's verknoeien hun tijd niet bij de helpdesk. Niks ten nadele van de klantenservice medewerkers hun expertise is meer op administratief gebied, en zelfs dat niet eens altijd.

De echte Pro's werken op de achtergrond.

Reputatie 1

Hallo @zwartje , dan moet je op dit forum geen vraag stellen, maar bellen, Twitteren of Facebooken, dan krijg je antwoord van een Telfort pro.

Dank, tot die conclusie was ik ook gekomen; Forum is nutteloos als je eigen kennis hoger is dan de gemiddelde helpdesker. Had te hoge verwachting van hun aanwezigheid hier :)

de klantenservice medewerkers hun expertise is meer op administratief gebied, en zelfs dat niet eens altijd.

De echte Pro's werken op de achtergrond.

Geef ze altijd eerst het voordeel van de twijfel en feedback als het niet klopt. Leuk dat je nog even een inzicht in de kabels geeft, had er zelf geen zin in maar je slaat hem op de kop :) (en nog; ik heb nog steeds niet-twisted pair , 4 aderige kabel (Twisted pair kabels zijn 8 aders))

Ze zouden een “close thread” optie moeten geven aan de topicstarter. Ik ben hier nu weg, succes met het forum.

Een Moderator kan er desgewenst een slotje op doen.

Je hebt gelijk met voordeel van de twijfel, de praktijk wijst uit dat het sterk afhangt wie je aan de lijn krijgt.

Mijn persoonlijke ervaring is dat de kennis van de moderators beter is dan het telefoon team.

Wat de discussie over het kabeltje betreft standaard wordt met rond het Twisted kabeltje bedoeld de moderators kunnen niet inschatten hoe het kennis nivo van de vraagsteller is. Daarom is het uiterlijke kenmerk noemen prima.

De twee en vier aderige zijn er ook in twisted variant. Standaard worden deze tegenwoordig nieuw meegeleverd bij de installatie pakketten.

Reageer