Rate instellingen en webcheck

• 14 januari 2012
  • 6 reacties
  • 2165 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Volgens mijn rate instellingen in mijn modem heb ik een 19175 kbps / 1013 kbps verbinding. Echter, volgens de webcheck van Telfort zou ik 23 Mb/s down en 3 Mb/s kunnen behalen.

Mijn vraag is hoe ik die snelheden ooit zou moeten kunnen behalen als mijn modem al een stuk lager is ingesteld? Vooral de uploadsnelheid zou ik goed kunnen gebruiken voor het gebruik van Skype.

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Waarschijnlijk is de hogere snelheid haalbaar op het VDSL-netwerk.

Als je je abonnement verlengt, wordt je vermoedelijk overgezet naar VDSL en krijg je een nieuw modem.
Of je dan ook daadwerkelijk 3Mbps upload gaat halen, durf ik niet te zeggen.
Reputatie 1
Badge
Maw Telfort heeft meerdere netwerken??? Ik zal eens kijken welk abbo ik heb. Werd toen verkocht als een 20MB abbo maar ik zag net dat die niet meer bestaat.

Ben er dus van uit gegaan dat je dan automatisch een 25MB kreeg maar dat is dus geen correcte aanname???
Badge
Nee dat klopt.
Als je verderniks doet blijft je abbo gewoon zoals hij is.
Als je je abbo verlengd kom je waarschijnlijk op het andere netwerk en zal je waarschijnlijk ook die 23mb kunnen halen.
Voorwaarde hiervoor is dus je abbo verlengen met een jaar of anders gewoon je 20mb abbo behouden.

mvg Rob
Badge +7
Maw Telfort heeft meerdere netwerken??? Ik zal eens kijken welk abbo ik heb. Werd toen verkocht als een 20MB abbo maar ik zag net dat die niet meer bestaat.

Ben er dus van uit gegaan dat je dan automatisch een 25MB kreeg maar dat is dus geen correcte aanname???

Het contract wat destijds is afgesloten blijft in stand zolang er geen wijziging wordt aangevraagd. We maken gebruik van 2 technologieën, namelijk internet over ADSL en internet over VDSL.U bent op dit moment aangesloten op ADSL2+ maar VDSL is bij u ook leverbaar.

Via Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen kunt u gemakkelijk uw contract verlengen en de omzetting naar VDSL in gang zetten. :)

Henk
Reputatie 1
Badge
Ok, Bedankt voor het antwoord. Ik snap hem nu. Zit nog wel te twijfelen wat te doen.
Reputatie 1
Badge
Ik heb de knoop doorgehakt. Ondanks dat ik net een ander modem heb ontvangen omdat mijn oude erg begon te stinken (hiervoor nogmaals mijn dank Henk) heb ik dus besloten om een ander abbo te nemen.

Binnenkort dus weer een andere modem. Hopen dat ik qua snelheid (zowel up als down) sneller gaat worden anders schiet ik er niets mee op.

Reageer