beantwoord

Problemen (WiFi) Zyxel modem

• 16 november 2014
  • 13 reacties
  • 1206 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
@Peetje,

Vervelend om dit te lezen. Helaas ondersteunt de nieuwe firmware inderdaad geen DLNA. Ik kan je in dat geval wel een Arcadyan modem toesturen. Deze ondersteunt wel het gebruik van een DLNA. Ik lees graag van je of je dit prefereert.

@Sverige,

Bedankt voor jouw bericht. Helaas kunnen er geen externe harddisks via usb worden aangesloten op zowel het Zyxel als Arcadyan modem. Excuses hiervoor.

@MicSchk, @Playboyzalm,

Hetzelfde geval als bij Peetje. Indien jullie het op prijs stellen kan ik jullie ook een Arcadyan modem toesturen. Ik kijk uit naar jullie reactie.

Stephen

Hallo Stephen,

Ik zou graag de nieuwe modem willen ontvangen, op dit moment is het de laatste tijd echt drama bij mij thuis.
Er is laatst een meting gedaan waaruit kwam dat er op mijn lijn een storing is, (Ik had dit aangevraagd omdat mijn wi-fi er vaak even uitviel al is het maar een 30 seconden of dat ik s 'avonds gewoon niet meer normaal kon gamen op de ps3 want tussen 20:00 en 23:00 viel iedere avond wel de verbinding maar heel even kort weg, maar hierdoor werd ik wel gelijk uit het spel gegooid.) Hierdoor de Zyxel rechtstreeks aangesloten op het isra punt in de meterkast. Achter de Zyxel modem een router geplaatst (zoals voorheen ook het geval was) en de Zyxel in bridge gezet, en een 2e router als switch boven in huis geplaatst voor een extra wifi kanaal daar. Helaas is het voor mij echt de laatste maanden echt drama bij Telfort. Sinds kort dus kan ik geen media goed meer delen in huis, dit zou idd komen door de DLNA functie..... hoop ik tenminste.
Ook de Zyxel als modem gelaten en de de 2 routers als switch ingesteld maar ook dit mocht niet helpen.
Nu ook mijn router naast de modem in de meterkast gezet en de zyxel modem in bridge gezet omdat zyxel mijn media niet doorlaat.

Wi-Fi valt vaak heel kort weg. Op Wi-Fi haal ik maar max. 5mb/sec.
Mijn normale internet haal ik soms 16 mb/sec maar ook vaak maar 9 mb/sec.
Nu zie ik wel dat je voor € 4 euro extra kan upgraden naar ook 50 mb/sec geldt dit ook mijn adres?

Vindt het wel erg worden dat als ik een speedtest doe via speedtest.net dat ik op mijn 4g van andere provider 46mb/sec en upload van 26mb/sec en mijn vaste verbinding mijn download echt max 16 mb/sec maar gemiddeld 9 mb.sec en upload 0,8 mb/sec

Ik hoop dat de nieuwe modem echt gaat helpen, vond telfort altijd lekker werken en ook de acties zijn fijn, maar op dit moment durf ik mijn abb. niet te verlengen. 😞
icon

Beste antwoord door Stephen 26 november 2014, 14:48

@playboyzalm,

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb het een en ander intern besproken en overlegd. Daarbij is het volgende overeengekomen. Zie onderstaande afbeeldingen. Laat je weten als dit heeft geholpen?

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Achter de Zyxel modem een router geplaatst (zoals voorheen ook het geval was) en de Zyxel in bridge gezet, en een 2e router als switch boven in huis geplaatst voor een extra wifi kanaal daar.
[..]
Sinds kort dus kan ik geen media goed meer delen in huis, dit zou idd komen door de DLNA functie..... hoop ik tenminste.

Mijn eerste gedachte is dat een Zyxel in bridge-mode het DLNA-verkeer niet kan blokkeren. Het lijkt dus fout te gaan in jouw eigen router.

Dat lijkt me de Wifi van de router en niet van de Zyxel die problemen geeft. Als je de de Wifi van de Zyxel gebruikt terwijl die in bridge-mode staat, is het vragen om problemen omdat alles dan rechtstreeks aan internet hangt. Dan ben je heel snel door je WAN-IP's heen.
Reputatie 1
Badge
Achter de Zyxel modem een router geplaatst (zoals voorheen ook het geval was) en de Zyxel in bridge gezet, en een 2e router als switch boven in huis geplaatst voor een extra wifi kanaal daar.
[..]
Sinds kort dus kan ik geen media goed meer delen in huis, dit zou idd komen door de DLNA functie..... hoop ik tenminste.

Mijn eerste gedachte is dat een Zyxel in bridge-mode het DLNA-verkeer niet kan blokkeren. Het lijkt dus fout te gaan in jouw eigen router.

Ja dat dacht ik ook maar hij laat alleen het internet door en doet voor de rest eigenlijk niks. Nu de Zyxel in bridge gezet maar daarachter gelijk router 1 op lan poort 1 van de Zyxel modem en op router 1 (Tp-link) op de wan poort dan Router 2 (sitecom) als switch ingesteld en deze op een lan poort van router 1 gezet, dit gaat nu wel goed. Maar ideaal is wel wat anders. Moet nu hierdoor mijn router ook in de meterkast zetten waardoor ik weer een aparte switch in de woonkamer. Hiervoor werkte het wel goed.

Dat lijkt me de Wifi van de router en niet van de Zyxel die problemen geeft. Als je de de Wifi van de Zyxel gebruikt terwijl die in bridge-mode staat, is het vragen om problemen omdat alles dan rechtstreeks aan internet hangt. Dan ben je heel snel door je WAN-IP's heen.

Ja daar kan ik wel inkomen. Helaas ook de opties geprobeerd door alleen wifi van de Zyxel of alleen van de router in te stellen maar dan gebeurd het ook. Dit zien we vaak bij bepaalde spellen, dan lig je er gelijk uit, en daarna pakt hij hem wel gelijk weer op.
ik weet niet of dit helpt maar ik he een abonnement bij Telfort van 30 mb/s

ik heb een zyzel router in de meterkast staan direct op het isra punt.

de router is een P-2812HNU-F1
in de meterkast heb ik een switch staan waar mijn servers en een tweede router op draaien. dit aan gesloten op 1 poort

in de huiskamer heb ik een tweede router een ciso E2500 staan die ik in bridge modes heb staan.

bij de routers heb ik op wifi uitsturen staan en dit werkt zonder problemen.

media door sturen kan ik wel dit doe ik via een server een synology ds112J

met de synology kun op de synology een media server laten draaien.
ook kun je een video server aan maken en een audio server

via de synology server kan ik via mijn computer rechts streeks films afspelen op mijn tv.
en ook kan ik via mijn telefoon bestanden vinden als ik inlog op de server.
het enige wat ik niet kan is de tv ziet de hele server niet.

misschien moet je een server in je netwerk zetten die DLNA wel ondersteund en zo door stuurt.
Reputatie 8
Badge +7
@playboyzalm,

Voor ik je een nieuw modem stuur is het handig om eerst het een en ander na te gaan. Je geeft aan dat je WiFi vaak wegvalt. Daarom wil ik je graag vriendelijk verzoeken om je WiFi-omgeving in kaar te brengen. Op de volgende link wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen. Ik zie de screenshot van jouw WiFi-omgeving graag tegemoet. Alvast bedankt!

P.S. Helaas is er op jouw adres nog geen snelheid mogelijk van 50 Mb/s. Wellicht in de toekomst.

Stephen
Reputatie 1
Badge
ik weet niet of dit helpt maar ik he een abonnement bij Telfort van 30 mb/s

ik heb een zyzel router in de meterkast staan direct op het isra punt.

de router is een P-2812HNU-F1
in de meterkast heb ik een switch staan waar mijn servers en een tweede router op draaien. dit aan gesloten op 1 poort

in de huiskamer heb ik een tweede router een ciso E2500 staan die ik in bridge modes heb staan.

bij de routers heb ik op wifi uitsturen staan en dit werkt zonder problemen.

media door sturen kan ik wel dit doe ik via een server een synology ds112J

met de synology kun op de synology een media server laten draaien.
ook kun je een video server aan maken en een audio server

via de synology server kan ik via mijn computer rechts streeks films afspelen op mijn tv.
en ook kan ik via mijn telefoon bestanden vinden als ik inlog op de server.
het enige wat ik niet kan is de tv ziet de hele server niet.

misschien moet je een server in je netwerk zetten die DLNA wel ondersteund en zo door stuurt.

Ja dat is mijn probleem dan ook.

Ik heb ook een zyzel router in de meterkast staan direct op het isra punt.

de router is ook een P-2812HNU-F1
in de meterkast heb ik een switch geprobeerd met daarbij op poort 1 aangesloten de 1e router welke in mijn woonkamer staat en op poort 2 een 2e router die boven staat waarop weer mijn tv van de slaapkamer is aangesloten. Dan zie ik op mijn tv boven die DLNA ondersteunt geen server (pc waar alles op staat).
Reputatie 1
Badge
@playboyzalm,

Voor ik je een nieuw modem stuur is het handig om eerst het een en ander na te gaan. Je geeft aan dat je WiFi vaak wegvalt. Daarom wil ik je graag vriendelijk verzoeken om je WiFi-omgeving in kaar te brengen. Op de volgende link wordt uitgelegd hoe je dit kunt doen. Ik zie de screenshot van jouw WiFi-omgeving graag tegemoet. Alvast bedankt!

P.S. Helaas is er op jouw adres nog geen snelheid mogelijk van 50 Mb/s. Wellicht in de toekomst.

Stephen

Hierbij mijn Wi-Fi omgeving.
Mijn netwerk beneden is xX-Playboy-Xx en boven Beautysalon Sue.
Deze zitten allebei via de eigen routers. Als ik dit via Zyxel doe is het een drama.

Daarbij raar dat bij jullie nog geen 50mb/s haalbaar is en wel via kpn en xs4all?
Reputatie 8
Badge +7
@playboyzalm,

De kanalen 3,4, 8 en 9 zien er stabiel uit. Kun je dit via het Zyxel modem proberen en af te stemmen op één van deze kanalen? Ik lees dan graag of je dan nog steeds problemen ervaart. Alvast bedankt.

Wij maken gebruik van het KPN netwerk maar dat betekent niet dat wij overal ook dezelfde snelheid kunnen leveren die KPN en XS4ALL aanbieden.

Stephen
Reputatie 1
Badge
@playboyzalm,

De kanalen 3,4, 8 en 9 zien er stabiel uit. Kun je dit via het Zyxel modem proberen en af te stemmen op één van deze kanalen? Ik lees dan graag of je dan nog steeds problemen ervaart. Alvast bedankt.

Wij maken gebruik van het KPN netwerk maar dat betekent niet dat wij overal ook dezelfde snelheid kunnen leveren die KPN en XS4ALL aanbieden.

Stephen

Ik zal deze kanalen proberen. Maar dit lost hooguit mijn wifi op en nog steeds niet mijn media streamen in huis.
Ik heb nu wel een oplossing gevonden maar is nogal omslachtig en ben hierdoor ook nog eens een extra router kwijt.
Reputatie 8
Badge +7
@playboyzalm,

Excuses voor de late reactie. Heb je de kanalen inmiddels geprobeerd? Zo ja, heb je een verbeterd resultaat opgemerkt?
Wat betreft het streamen, wat wil je streamen en vanwaar stream je? Heb je tijdens het streamen ook andere programma's aanstaan zoals downloadprorgamma's of een virusscanner bijvoorbeeld?

Stephen
Reputatie 1
Badge
@playboyzalm,

Excuses voor de late reactie. Heb je de kanalen inmiddels geprobeerd? Zo ja, heb je een verbeterd resultaat opgemerkt?
Wat betreft het streamen, wat wil je streamen en vanwaar stream je? Heb je tijdens het streamen ook andere programma's aanstaan zoals downloadprorgamma's of een virusscanner bijvoorbeeld?

Stephen

Hallo stephen,

Kwa wifi geen verbeteringen.
Streamen bedoel ik met het volgende:

Ik heb de zyxel modem in de meterkast staan deze op bridge gezet.
1e router in woonkamer en hierop mij pc met films en ps3 media streamer aangesloten en tv beneden..
Deze router zit op lan poort 1 van zyxel modem en op de wan poort van de router aangesloten..
Boven in slaapkamer 2e router staan als switch op lan poort 2 aangesloten van de zyxel modem.
Op de router boven mijn samsung tv en media speler aangesloten.
Nu wil ikvan mijn pc films streamer naar mijn tv boven maar deze ziet de pc niet en kan dus niks streamen.
Terwijl hij beneden op mijn tv wel alles kan zienen streamen. Dus de modem laat het niet door naar boven.
Ook al zet ik de zyxel modem aan en mijn 1e router als switch zie ik niks.
dit werkte voor de laatste firmware update wel.

Nu opgelost door zyxel modem in meterkast op bridge te zetten. Op lan poort naar wan poort router 1 welke ik nu ook
In de meterkast heb moeten plaatsen aangesloten. Vanuit daar kabel naar woonkamer en hier een switch gezet voor mij pc en tv beneden. Dan op lan 2 van router 1 een kabel naar boven en op router 2 welke is ingesteld als switch maar wel voor extra wifi.
Dit werkt nu wel maar ja nu een modem en router in mijn meterkast staan terwijl ik liever mijn router in de woonkamer heb staan voor beter wifi bereik.
Hierdoor zie ik wel alles in mijn netwerk dus lijkt er naar mij op dat vanuit de pporten van mijn router het wel goed gaat maar niet vanuit de modem.

Hoop dat het zo duidelijk is.
Reputatie 1
Badge
@playboyzalm,

Stephen

Hallo stephen,

Kwa wifi geen verbeteringen.
Streamen bedoel ik met het volgende:

Ik heb de zyxel modem in de meterkast staan deze op bridge gezet.
1e router in woonkamer en hierop mij pc met films en ps3 media streamer aangesloten en tv beneden..
Deze router zit op lan poort 1 van zyxel modem en op de wan poort van de router aangesloten..
Boven in slaapkamer 2e router staan als switch op lan poort 2 aangesloten van de zyxel modem.
Op de router boven mijn samsung tv en media speler aangesloten.
Nu wil ikvan mijn pc films streamer naar mijn tv boven maar deze ziet de pc niet en kan dus niks streamen.
Terwijl hij beneden op mijn tv wel alles kan zienen streamen. Dus de modem laat het niet door naar boven.
Ook al zet ik de zyxel modem aan en mijn 1e router als switch zie ik niks.
dit werkte voor de laatste firmware update wel.

Nu opgelost door zyxel modem in meterkast op bridge te zetten. Op lan poort naar wan poort router 1 welke ik nu ook
In de meterkast heb moeten plaatsen aangesloten. Vanuit daar kabel naar woonkamer en hier een switch gezet voor mij pc en tv beneden. Dan op lan 2 van router 1 een kabel naar boven en op router 2 welke is ingesteld als switch maar wel voor extra wifi.
Dit werkt nu wel maar ja nu een modem en router in mijn meterkast staan terwijl ik liever mijn router in de woonkamer heb staan voor beter wifi bereik.
Hierdoor zie ik wel alles in mijn netwerk dus lijkt er naar mij op dat vanuit de pporten van mijn router het wel goed gaat maar niet vanuit de modem.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Is er al hier meer bekend over.
Reputatie 8
Badge +7
@playboyzalm,

Mijn excuses voor de late reactie. Ik heb het een en ander intern besproken en overlegd. Daarbij is het volgende overeengekomen. Zie onderstaande afbeeldingen. Laat je weten als dit heeft geholpen?

Stephen