beantwoord

Problemen vast bellen

• 10 april 2015
  • 5 reacties
  • 546 keer bekeken

Hallo Telfort mensen,

Sinds gisteren hebben wij het probleem dat er bij inkomende gesprekken de analoge telefoon korter dan een seconde overgaat en direct de lijn verbreekt.
Met uitgaande gesprekken hebben we geen kiestoon en gaat hij niet over.
Voor de rest doet het modem het nog prima.

Is nou het modem stuk gegaan of is er een storing op postcode 7545 WD?
Kunnen klanten ook zelf op het modem inloggen?

Edit: Ah, heb net al gelezen dat het modem in zoverre afgeschermd is dat de eindgebruiker er niks mee kan. Nog steeds wel dezelfde problemen.

Ik heb overigens al een keer een ander toestel gekoppeld op de analoogpoort en het modem een paar keer uit gezet voor 30 seconden en weer aan.
icon

Beste antwoord door RRinges 14 april 2015, 23:00

Vandaag is er een monteur langsgekomen om het modem te vervangen en hij kon ons vertellen dat we een oud model hadden.
Wellicht dat dit een rol speelde want nu doet de telefoon het gewoon weer.
Wel jammer dat het 5 dagen moest duren, maar goed.

Met vriendelijke groet,
R. Ringes.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@RRinges,

Welkom!

Er is geen storing bekend in jouw omgeving. Dit zou dus moeten werken. Zou je het modem eens even uit kunnen laten en deze dan weer aan kunnen zetten? De connectie naar de SIP-server zou dan opnieuw opgezet moeten worden.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst hiervan.

Michael
Hoi Michael,

Ik heb het modem 10 minuten uit gezet en weer aan gezet. Maar nog steeds hetzelfde probleem:
1) Als er gebeld wordt geeft de telefoon wel aan dat er een gemiste oproep is geweest, maar bij de beller wordt onmiddelijk de verbinding afgekapt.
2) Ook nog steeds geen kiestoon als wij zelf willen bellen.

Als we een ander telefoontoestel aansluiten gebeurt precies hetzelfde.

Kan er iemand in het modem kijken wat er aan de hand is? Alvast bedankt.
Reputatie 8
Badge +2
@RRinges,

Heel bijzonder. Dit lijkt me een goed idee. Zou je jouw NAW-gegevens in een privébericht kenbaar kunnen maken? Dan zet ik het voor je uit naar de helpdesk.

Michael
Vandaag is er een monteur langsgekomen om het modem te vervangen en hij kon ons vertellen dat we een oud model hadden.
Wellicht dat dit een rol speelde want nu doet de telefoon het gewoon weer.
Wel jammer dat het 5 dagen moest duren, maar goed.

Met vriendelijke groet,
R. Ringes.
Reputatie 8
Badge +2
@RRinges,

Wat fijn dat de monteur adequaat heeft gehandeld. Ik kan me voorstellen dat je vindt dat dit sneller had gekund. Via het forum kunnen we best wat problemen (laten) verhelpen, maar het vaak sneller als je dit telefonisch aanmeldt, dan kan er namelijk gelijk geschakeld worden. :)

Michael

Reageer