beantwoord

Problemen TV en internet na stroomstoring

• 5 augustus 2020
  • 9 reacties
  • 151 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds ik een aantal weken geleden een stroomstoring heb gehad, heb ik problemen met internet en tv. Het probleem met het internet is dat WiFi regelmatig wegvalt (nieuw probleem). Verder moet ik het reset-knopje ingedrukt houden als ik het modem aanzet, anders start ie niet goed op (al maanden zo). 

Probleem met het tv-kijken is dat de decoder spontaan herstart. Dit zowel tijdens Netflix als bij “gewoon” tv kijken. Tijdens het herstarten heb ik geen internetproblemen, dus het lijkt iets anders te zijn. Het is net of de stroom er even af gaat (“systeem opstarten, netwerk vinden”).

Is het mogelijk dat beide apparaten vervangen kunnen worden, of misschien heeft iemand de gouden tip voor een van beide problemen?

Het modem is een Experiabox 10a, decoder een Arris

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 6 augustus 2020, 09:07

Goedemorgen @MeneerBob, niet fijn dat je problemen met internet en tv hebt sinds de stroomstoring. Een stroomstoring kan inderdaad een aanslag op de apparatuur zijn. Goed dat je het aankaart!

De problemen met de Experia Box die je beschrijft geven wel echt aan dat er iets niet goed gaat met het modem. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd! Je ontvangt de nieuwe Experia Box zo snel mogelijk thuis, binnen een paar werkdagen. Ik hoor graag of alles gelukt is met aansluiten zo gauw je 'm hebt. Je kan het oude modem daarna gratis naar ons terugsturen.

Voor wat betreft de tv-ontvanger, heb je deze al een volledige reset gegeven? Deze reset helpt vaak heel goed bij veel verschillende problemen. Ik raad je aan om dat te proberen, en hoor graag of dat verschil maakt.

Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @MeneerBob, niet fijn dat je problemen met internet en tv hebt sinds de stroomstoring. Een stroomstoring kan inderdaad een aanslag op de apparatuur zijn. Goed dat je het aankaart!

De problemen met de Experia Box die je beschrijft geven wel echt aan dat er iets niet goed gaat met het modem. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd! Je ontvangt de nieuwe Experia Box zo snel mogelijk thuis, binnen een paar werkdagen. Ik hoor graag of alles gelukt is met aansluiten zo gauw je 'm hebt. Je kan het oude modem daarna gratis naar ons terugsturen.

Voor wat betreft de tv-ontvanger, heb je deze al een volledige reset gegeven? Deze reset helpt vaak heel goed bij veel verschillende problemen. Ik raad je aan om dat te proberen, en hoor graag of dat verschil maakt.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort thanks voor de (altijd) snelle service! Ik heb de tv-ontvanger zojuist gereset, hopelijk helpt dat. Bedankt voor het nieuwe modem, ik zal nog in dit topic laten weten of het probleem daarmee verholpen is.

Reputatie 8
Badge +11

@MeneerBob Graag gedaan! :relaxed: Helemaal goed, laat maar weten hoe het verder met de tv-ontvanger gaat, en of alles gelukt is met het nieuwe modem.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Modem is ontvangen en vervangen en tot zover gaat het goed. Sterker nog, via speedtest.net haal ik nu hogere (en constantere!) snelheden dan eerder. Dat probleem lijkt dus weg te zijn.

De TV-ontvanger heeft helaas nog wel het herstart-probleem. Misschien ligt de oorzaak daarvan ook wel bij het modem (herstart was gistermiddag, modem heb ik vandaag vervangen), dus dat kijken we nog even aan.

Reputatie 8
Badge +11

@MeneerBob Fijn om te horen dat de eerste ervaring en resultaten met het nieuwe modem zo goed zijn! Goed teken, fijn om te horen :slight_smile:

Als het met de tv-ontvanger niet beter gaat of als ik iets voor je kan doen, dan weet je me te vinden.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort Hi! Het modem werkt perfect, geen problemen meer mee gehad. De tv-ontvanger geeft helaas nog wel dezelfde problemen, ook na een reset en met de nieuwe software. Dus als daar ook een vervangend exemplaar voor gestuurd kan worden, heel graag :)

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @MeneerBob, fijn dat 't nieuwe modem het zo goed doet! 

Alleen de tv-ontvanger nog dus. Jammer dat resetten niet geholpen heeft, goed dat je het hebt geprobeerd. Geen probleem, er komt een nieuwe jouw kant op :) deze heb je binnen enkele werkdagen in huis. Je kan de huidige afstandsbediening gewoon blijven gebruiken. Laat je het weten zo gauw je de nieuwe tv-ontvanger binnen hebt, en of alles daarna goed werkt?

Reputatie 1

Ik heb de nieuwe ontvanger binnen, aangesloten en tot nu toe werkt het prima! De oude komt snel weer retour. Bedankt weer!

Reputatie 8
Badge +11

@MeneerBob Super! En anders weet je ons hier te vinden.

Reageer