beantwoord

Problemen na verhuizing (glasvezel naar glasvezel)

• 8 september 2020
  • 5 reacties
  • 59 keer bekeken

Reputatie 1

Bij mijn recente verhuizing heb ik mijn Telfort glasvezel abonnement mee laten verhuizen. Gisteren kwam de monteur langs om de boel aan te sluiten, maar hij liep helaas tegen problemen aan. Het probleem lijkt enigszins overeen te komen met het probleem in dit topic: https://forum.telfort.nl/internet-267/glasvezel-aangesloten-maar-werkt-na-1-dag-niet-85253 (Alle lampjes branden, behalve "glas”, het verschil met het andere topic is dat internet bij mij gelijk al niet werkte.)

De monteur heeft van alles geprobeerd, hij is onder andere 2 keer naar de wijkcentrale geweest. Hij gaf aan dat er licht binnenkwam bij mij thuis en dat zijn testopstelling bij de wijkcentrale wel werkte, maar dat het signaal om een of andere reden niet goed binnenkwam bij mij thuis. Uiteindelijk heeft de monteur het op moeten geven. Hij gaf aan dat het probleem zou kunnen liggen aan de kant van KPN NetwerkNL, als beheerder van het glasvezelnetwerk, en dat er vanuit hen contact met mij opgenomen zou worden (wat nog niet gebeurd is). In de tussentijd keek ik op Mijn-Telfort naar mijn gegevens daar, waarbij het mij opviel dat op bestelstatus, verhuisgegevens zowel bij 'nieuw adres’, als bij 'oud adres’ de adresgegevens van mij nieuwe adres staan (bij beiden staat dus het zelfde adres). Dus ik vroeg mij af of er wellicht iets fout gegaan is bij het overzetten van mijn signaal.

Extra informatie: de monteur had alles aangesloten en gaf aan dat als het glasvezelsignaal goed binnen zou komen bij mij thuis, alles gelijk zou moeten werken. Mijn thuisnetwerk was inderdaad weer in de lucht, ik kan er verbinding mee maken en bij de routerinstellingen komen, alleen de verbinding met internet is er niet.

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 9 september 2020, 08:52

Hi @NapoLeon, jammer dat de monteur het signaal op je nieuwe adres niet meteen aan de praat kon krijgen. Goed dat je toch even aan de bel trekt als je sinds dien nog niets hebt gehoord.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en er voor je naar gekeken. De verhuizing is wel goed gegaan en het signaal is klaar voor gebruik, dus dat is een goed teken. Echter gaat er toch iets mis, aangezien je nog geen signaal hebt en het glas lampje niet aan is. De melding staat nog open bij de Technische Dienst, met de terugkoppeling van de monteur. Ik heb een verzoek gedaan om er naar te kijken en om je op de hoogte te stellen van hoe verder. 

Laat je het weten als je iets hebt gehoord of als je intussen vragen hebt?

Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hi @NapoLeon, jammer dat de monteur het signaal op je nieuwe adres niet meteen aan de praat kon krijgen. Goed dat je toch even aan de bel trekt als je sinds dien nog niets hebt gehoord.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en er voor je naar gekeken. De verhuizing is wel goed gegaan en het signaal is klaar voor gebruik, dus dat is een goed teken. Echter gaat er toch iets mis, aangezien je nog geen signaal hebt en het glas lampje niet aan is. De melding staat nog open bij de Technische Dienst, met de terugkoppeling van de monteur. Ik heb een verzoek gedaan om er naar te kijken en om je op de hoogte te stellen van hoe verder. 

Laat je het weten als je iets hebt gehoord of als je intussen vragen hebt?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort 

Bedankt voor de reactie. Inmiddels ben ik gebeld om een afspraak in te plannen voor de monteur.

Reputatie 8
Badge +11

@NapoLeon Super! Laat maar weten hoe de afspraak afgelopen is. Je weet me hier te vinden als ik iets voor je kan doen.

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort 

Wow, snelle reactie, de monteur was nog maar net weg.

Er bleek een dingetje iets scheef te zitten in de glasvezelbox, waardoor een stekkertje binnenin de box niet helemaal goed aansloot. De monteur heeft dit opgelost en nu is de verbinding weer helemaal perfect.

Reputatie 8
Badge +11

@NapoLeon Ik ben blij om te horen dat de monteur het meteen heeft kunnen vinden en oplossen! Dankjewel voor de terugkoppeling. Je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen :slight_smile:

Reageer