beantwoord

Problemen modem

• 27 maart 2018
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Badge
Zowel vandaag als 2 dagen geleden ongeveer hebben we hier problemen gehad met de verbinding, op de modem zelf branden alle lichtjes maar er is geen tv, internet of telefonie, een hard rest verhelpt dit , maar tot nu toe is dit probleem 2 keer gebeurt in 2 dagen. Ik heb net weer een hard reset moeten uitvoeren. Kan dit aan de modem zelf liggen of aan heet signaal
icon

Beste antwoord door Wieger DB 27 maart 2018, 17:08

Hallo Jelle, wat lastig dat je afgelopen dagen niet goed gebruik kan maken van je Internet, TV en Bellen. Als ik kijk naar je omschrijving dan lijkt het er sterk op dat je modem zijn beste tijd gehad heeft. De reset die je uitvoert met wachten tot het tikje is de juiste methode. Al verwacht ik dat het wel iets sneller gaat dan dertig seconden. Enfin; er komt een vervangend modem jouw kant op.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Als alle lampjes wel gewoon branden denk ik niet dat het aan het signaal ligt. Ik ga er van uit de je echt een harde reset bedoelt en niet uit en weer aan.
Om welk type modem gaat het? Het lijkt er op dat hij aan het einde van zijn latijn is.
Badge
Het gaat om de Experia Box V8, en ja echt een hard rest, 30 seconden de reset knop in drukken tot je het tikje hoort.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is niet de juiste reset. Die 30 seconden geldt voor de ZyXEL's.
Zo moet het bij de V8:
Op de achter- of zijkant van het Experia modem bevindt zich een resetknop. Je kunt het modem resetten door deze knop (vaak verzonken en niet zichtbaar) minimaal 5 seconden ingedrukt te houden totdat het power lampje rood gaat branden. Je kunt dit doen met een paperclip of pen. Hierna start het modem opnieuw op (dit kan tot 10 minuten duren).
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Jelle, wat lastig dat je afgelopen dagen niet goed gebruik kan maken van je Internet, TV en Bellen. Als ik kijk naar je omschrijving dan lijkt het er sterk op dat je modem zijn beste tijd gehad heeft. De reset die je uitvoert met wachten tot het tikje is de juiste methode. Al verwacht ik dat het wel iets sneller gaat dan dertig seconden. Enfin; er komt een vervangend modem jouw kant op.

Reageer