beantwoord

Problemen met WIFI en Interactieve TV (traag, valt weg en blokkerig)

• 28 december 2016
  • 13 reacties
  • 273 keer bekeken

Reputatie 1
Besten,

Sinds afgelopen weken heb ik problemen met mijn internet verbinding.
Mijn wifi is sinds weken ontzettend traag en de verbinding valt regelmatig weg.
Ook komt het vaak voor dat het beeld van mijn TV schokkerig is.

Speedtest een paar keer gedraaid, schommelt enorm. Mijn mobiele internetsnelheid is nog sneller...
Met beide TV kastjes uit en geen enkel andere apparaat in gebruikt levert mij max 13.55 Mbps op. En dat was ook eenmallig..
Vanochtend met alles uit kon ik maar 11 Mbps halen.

Tijdens het optreden van problemen ben ik ook niet aan het downloaden of iets dergelijks.
Modem is al meerdere keren gereset (soft en hard), dat helpt niet.

Volgens de medewerkers van Telfort Winkel heb ik een nieuwe modem nodig, ze hebben mij aangeraden om te vragen naar de V10 .

Zouden jullie hier wat aan kunnen doen?
Het is echt pain in the ass om normaal te kunnen internetten:).

Gr,
icon

Beste antwoord door Genna7 8 januari 2017, 18:12

Topic kan op slot.

Met de V10 modem is de snelheid beter geworden. Ik heb gemerkt dat de snelheid per tijd varieert. Op dagen en tijden wanneer meeste medebewoners niet thuis zijn haal ik wel snelheden tot 19.5MB. Rond 17:00/18:00 zakt het wel naar 12MB.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Doorloop onderstaande link eens en de V10 wordt in principe alleen geleverd aan nieuwe klanten en welk type modem heb je nu

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm
Reputatie 1
Doorloop onderstaande link eens en de V10 wordt in principe alleen geleverd aan nieuwe klanten en welk type modem heb je nu

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-snelheid-verbeteren.htm

Ik heb van alles al geprobeerd, het helpt gewoon niet.
Ik heb momenteel de V8. Raar dat medewerkers van Telfort aangeven de V10 aan te vragen terwijl het enkel voor de nieuwe klanten bestemd is. Moeten ze toch ergens een lijn trekken en beter met elkaar communiceren.
Badge +1
Welkom op ons forum Genna7!

Allereerst wil ik zeggen dat ik het oprecht erg vervelend vind dat je een slechte WiFi-verbinding hebt en daarbij ook problemen ervaart met Interactive TV. Ik kan het me voorstellen dat je daar helemaal niet blij van wordt!

Wat de V10 betreft klopt het dat die wordt uitgegeven aan nieuwe klanten, maar ook in specifieke losse andere gevallen. Ik wil daarom vooropstellen dat de V10 niet per definitie altijd beter is dan de V8. We zullen te allen tijde kijken naar de beste oplossing van onze klanten.

Ik begrijp dat je het modem meerdere malen zachte en harde resets hebt laten uitvoeren. Dat is heet netjes! 🙂 Het is mij echter nog niet duidelijk of je gebruikmaakt van een Koper- (ADSL/VDSL) of Glasvezelverbinding? Kan je me daarbij nog toelichten wat je nog meer al hebt gedaan om het signaal te verbeteren (kabels vervangen etc.)?

Ik hoor graag van je zodat ik je goed verder kan helpen! 🙂
Reputatie 1
Welkom op ons forum Genna7!

Allereerst wil ik zeggen dat ik het oprecht erg vervelend vind dat je een slechte WiFi-verbinding hebt en daarbij ook problemen ervaart met Interactive TV. Ik kan het me voorstellen dat je daar helemaal niet blij van wordt!

Wat de V10 betreft klopt het dat die wordt uitgegeven aan nieuwe klanten, maar ook in specifieke losse andere gevallen. Ik wil daarom vooropstellen dat de V10 niet per definitie altijd beter is dan de V8. We zullen te allen tijde kijken naar de beste oplossing van onze klanten.

Ik begrijp dat je het modem meerdere malen zachte en harde resets hebt laten uitvoeren. Dat is heet netjes! 🙂 Het is mij echter nog niet duidelijk of je gebruikmaakt van een Koper- (ADSL/VDSL) of Glasvezelverbinding? Kan je me daarbij nog toelichten wat je nog meer al hebt gedaan om het signaal te verbeteren (kabels vervangen etc.)?

Ik hoor graag van je zodat ik je goed verder kan helpen! :)

Beste Leon,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb ADSL of VDSL, in ieder geval geen glasvezel. Ik heb alle kabeltjes vervangen en alles nagekeken. Dinsdag 3 jan zal er een monteur langs komen om alles te controleren.

Mvg,

Genna
Badge +1
Hi Genna,

Dat is duidelijk, dankjewel!

Wat fijn dat er een monteur langskomt! Wil je me hier laten weten hoe het bezoek is verlopen? 🙂
Reputatie 1
Beste Leon,

Monteur is langsgeweest, heeft de aansluitpunt in de muur vervangen door een nieuwer model. Echter was dit niet voldoende. Hij gaf aan rond 11 jullie te contacteren om aan te geven dat ik een nieuw modem nodig heb. Ik zou het dan binnen een dag 4 of 5 te ontvangen.

Verder had ik na zijn bezoek snelheden tot maar 3MB!!!! Gelukkig heb ik na reset van modem weer mijn snelheid van 6 a 7MB kunnen bereiken! (Wat eigenlijk vroeger rond de 16 a 17MB lag)

Nu maar even afwachten tot ik een nieuwe modem heb om aan te kunnen geven of dat de oplossing voor mijn probleem is.

Mvg,

Genna
Badge +1
Hoi Genna,

Balen zeg dat de monteur het niet heeft kunnen oplossen! Wel heel netjes dat hij het hele IS/RA-punt heeft vervangen.

Ik ben erg benieuwd naar wat het nieuwe modem zal brengen! Heb je 'm al binnen?
Reputatie 1
Vandaag de nieuwe modem ontvangen, V10, echter is de internetsnelheid niet veel verbeterd. Ik haal nu wel iets sneller downloadsnelheid maar niet wat ik vroeger had. Ik zit nu met 1 tv aan op 11.8MB.

Valt er nog wat aan de doen of ben ik aan het eind van mijn ritje gekomen?
Reputatie 1
Hoi Genna,

Balen zeg dat de monteur het niet heeft kunnen oplossen! Wel heel netjes dat hij het hele IS/RA-punt heeft vervangen.

Ik ben erg benieuwd naar wat het nieuwe modem zal brengen! Heb je 'm al binnen?

Hahah, jij was mij net voor. Zoals mijn reactie al aangeeft, er is verbetering maar niet veel beter.
Badge +1
Haha, inderdaad!

Ik ben toch erg benieuwd welke snelheid er mogelijk moet zijn op jouw adres. Klik hier en voer bovenaan je postcode en huisnummer. Ik ben benieuwd!
Reputatie 1
Beste Leon,

20mb, volgens mij leveren jullie daadwerkelijk 18MB. Ik heb 2 tv kastjes maar ze staan nooit tegelijk aan.
Reputatie 1
Topic kan op slot.

Met de V10 modem is de snelheid beter geworden. Ik heb gemerkt dat de snelheid per tijd varieert. Op dagen en tijden wanneer meeste medebewoners niet thuis zijn haal ik wel snelheden tot 19.5MB. Rond 17:00/18:00 zakt het wel naar 12MB.
Badge +1
Hi Genna,

Ik ben blij dat je geholpen bent! :D

Zoals je wenst gooi ik er nu een slotje op!