beantwoord

Problemen met verbinding Experia Box V8

• 11 april 2020
  • 6 reacties
  • 167 keer bekeken

Reputatie 1

Beste moderators, ik kom geen steek verder met de help desk, halverwege vraag inspreken loopt bandje al weer door en krijg ik sms naar pagina waar ik al vele keren geweest ben.

Sinds 2 weken hapert onze internet verbinding enorm. De verbinding valt meerdere keren per dag weg, soms komt het na een half uur terug, soms helemaal niet en moeten we maar model herstarten. We hebben ook al een aantal keren het modem gereset. Dit is enorm vervelend, en we hebben geen idee wat we kunnen doen om dit op te lossen.

De modem staat bij ons in de woonkamer op een plek in de schaduw. Warmte kan het probleem niet zijn. 

Heeft er iemand tips? Het constant uitvallen van de verbinding in combinatie met thuiswerken is enorm vervelend.

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Babylonia 11 april 2020, 14:57

10 meter, en dan wellicht een “gewone” telefoonkabel is te lang om hoogfrequent internet data-signaal zonder storing goed door te kunnen geven. Een kabel moet echt aan bepaalde specificaties voldoen om dat zonder problemen goed te kunnen doorzetten.
Zie volgende onderwerp < HIER > en vervolgreacties.

Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8

De modem staat bij ons in de woonkamer op een plek in de schaduw.
Warmte kan het probleem niet zijn. 

Is dat ook de plek waar de KPN hoofdaansluiting / bekabeling binnenkomt in je huis?

Indien niet, wat is de lengte van de bekabeling vanaf hoofdaansluiting naar de modem/router?

En om wat voor soort aansluiting gaat het? “Koper” of glasvezel?

Reputatie 1

Het is koper, snoer gaat direct van binnen naar de modem. het snoer is ongeveer 10 meter

Reputatie 8

10 meter, en dan wellicht een “gewone” telefoonkabel is te lang om hoogfrequent internet data-signaal zonder storing goed door te kunnen geven. Een kabel moet echt aan bepaalde specificaties voldoen om dat zonder problemen goed te kunnen doorzetten.
Zie volgende onderwerp < HIER > en vervolgreacties.

Reputatie 1

We hebben flink lopen spoorzoeken naar de kabel in de kelder, die was inderdaad heel erg veel onnodige afstand aan het aanleggen. We hebben er 8,5m! snoer tussenuit kunnen halen… Niet alleen lijkt internet het weer goed te doen, ook komen we ineens stuk sneller uit snelheidstesten.. (niet verwacht dat het ook sneller zou zijn). Super bedankt voor de tip.

Reputatie 8

Van 10 naar 1,5 meter. Dat schiet op !! :wink:
Mooi dat je met een paar simpele aanpassingen er direct op vooruit bent gegaan.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @MatthijsG, welkom hier op ons forum!

Zo te zien heeft Babylonia je al perfect geholpen en heb je dankzij hem de oorzaak én oplossing al gevonden :relaxed: De bekabeling in huis kan van enorme invloed zijn op hoe goed (of slecht) de verbinding werkt. Wat goed dat je de kabel zo veel hebt kunnen inkorten, 1,5 meter is een prima lengte. Mocht je toch iets opmerken, als je vragen hebt of als je je verder ervaringen hier wilt delen, dan zie ik het graag voorbij komen.

Reageer