problemen met telfort alles in 1

• 27 juni 2017
  • 202 reacties
  • 4203 keer bekeken

Reputatie 1
naarmate de monteur 2 weken geleden is langsgekomen,
deed de telefonie het niet, de monteur adviseerde mij om contact op te nemen met telfort, maar aangezien ik hier afgelopen week geen tijd voor had is het naar vandaag verschoven.
de telefonie doet het nog steeds niet
alle lampjes behalve het telefonie lampje branden

-------------
gisteren was ik in het huis aan het klussen, doordat ik de stopcontacten naar inbouw ging vervangen, diende alle stroom eraf te gaan, om veilig te kunnen werken
ik heb dus eerst de xperiabox uitgezet, en daarna de stoppen uitgezet.
nadat ik de stroom er weer aanzette en de xperiabox weer aanzette werkt het internet en TV ook NIET meer.

nu branden alleen de: power, wireless, &broadband

wireless internet werkt niet meer.
telefonie werkt niet
TV werkt NIET
----------
de enige instellingen die ik in de xperiabox heb gewijzigd:
naam van het wifi adress veranderd.
kanaal gezet naar kanaal 1 (vanwege drukte op de andere kanalen)

ik heb een Xperiabox V8.
----------------
wat kan ik doen om alle problemen te verhelpen.
aangezien als ik de informatie lees over de xperiabox v8,
zou deze gewoon tijdelijk uitgezet kunnen worden zonder problemen.
---------------
indien er nog verdere informatie nodig is, zeg maar wat er nodig is, dan zal ik dit opgeven indien mogelijk
---------------
ik ben zelf zeer technisch aangelegd, gebruik dus gerust teschnische termen,
--------------------
(ik heb geen zin in onzinnge posts zoals dan reset je toch je router,
aangezien ik geen zin heb om bij elk defect/elke keer als de stroom eraf gaat de routermodem te moeten resetten)
(en ik heb ook geen zin in grammer_n*z*'s, [die alleen zin hebben om spelfouten te verbeteren])

202 reacties

Reputatie 8
2
bij glasvezel netwerken is het zo dat alles wordt geschijden door de xperiabox, (gegevens zijn te vinden)
deze heb ik bij alle mogelijke opties (zowel handmatig, als alle settings via quick-setup) geprobeerd.
echter bleek dit niet te werken (ik gebruik stock firmware)
de RT-AC3200 heeft support voor voip/iptv setup via VID/vlan.

Dat vind ik dan weer een vreemde opsomming wat je benoemt.
"zowel handmatig, als alle settings via quick-setup". ---- en ---- "ik gebruik stock firmware"

Een Experia Box heeft geen "quick set-up". Heeft verder alleen "Telfort firmware".
Een RT-AC3200 aansluiten is ook niet de juiste start om te beginnen.

Wat doet die Experia Box, zonder allerlei andere toeters en bellen aangesloten apparatuur?
Alleen één PC rechtstreeks aan de Experia Box, en TV-ontvanger eraan gekoppeld?
Met reset van de Experia Box naar fabrieks-instellingen.
(En de eerste weken helemaal geen andere router set-up gebruiken).

de router gaf bij elke instelling aan dat er iets mis was met de glasvezel NT (die de router automatisch detecteerde, en identificeerde als NT)
Je moet ook niet beginnen met "elke instelling", maar gewoon de basis set-up met een fabrieks reset.
Dat een "NT-kastje" als weergave in een router als "NT" wordt geïdentificeerd verbaast me zeer.
Ik ben die identificatie zelf nog nooit tegen gekomen. Niet met Telfort routers of een eigen router.

Het NT glasvezelkastje is een relatief "dom" apparaat. Het converteert alleen optische data naar ethernet data. Niets meer niet minder. Je kunt er niet op inloggen, of andere firmware in pushen.
Het werkt, of het werkt niet. Zelf even getest:

Een niet goed functionerende ethernetkabel tussen NT-kastje en Experia Box aangesloten.
(Één van de 8 aders van een ethernetkabel die is verbroken), geeft als melding:

INTERNET
Ethernet Uplink: DISCONNECTED

Wel een goede verbinding met het NT-kastje, maar geen glasvezel connectie.
(Het NT glasvezelkastje ontgrendeld en iets naar boven geschoven zodat de achterliggende optische verbinding is verbroken) geeft als melding:

INTERNET
Ethernet Uplink: Physical Up

-systeem informatie: (ongekend) (vreemde IP informatie rondom de dagen met problemen)
Het is onmogelijk dat je via glasvezel een IP-adres krijgt toegewezen wat expliciet wordt gebruikt voor mobiele telefonie.

-public ip adress laten veranderen (onbekend)
(het kan namelijk zijn dat er 2 mensen met het zelfde public ip zijn:
1 die alleen tv afneemt en de andere ben ik met een alles in 1 abbo)

Nee, het is onmogelijk dat er 2 mensen hetzelfde public IP-adres krijgen toegewezen.

Wat wel zou kunnen is dat je de DHCP voor het ontvangen van een WAN IP-adres zou uitschakelen, en zelf een IP-adres in apparatuur gaat vastleggen, wat in conflict is met een door Telfort toegewezen IP-adres "voor een ander". Maar dat is in dat geval dan wel met eigen ondoordacht geklooi in apparatuur.

En daarmee zou je mogelijk inderdaad je volgende optie kunnen bewerkstelligen:

- foutieve klant data/ conflicting data op de server (onbekend)

- ik volg de punten goed op, geef zoveel informatie als mogelijk.
Dat opvolgen daar heb ik mijn sterke twijfels over.

- de reden dat ik over de telfort systemen begin, het kan namelijk zijn dat er conflicting data is met mijn account gegevens/ instellingen. waardoor het probleem komt.
Problemen die je welhaast zelf veroorzaakt, als ik de eerdere info in de draad van je in acht neem.

Houd er rekening mee dat als je met je geklooi de systemen van Telfort daarmee in de war brengt, en mogelijk het goed functioneren elders (voor andere klanten) beïnvloed, zou je beter kunnen oppassen dat je geen waarschuwing aan de broek krijgt en je de toegang tot internet volledig wordt ontzegd, en Telfort bij JOU gaat aankloppen voor mogelijk schadevergoeding?

Dat is nog eens wat anders dan dat jij compensatie wilt.
Reputatie 7
Badge +13
het probleem is net terug gekomen (broadband was weg gevallen, en toen ik bij de xperiabox kwam vielen net de andere lampjes uit)
tussen 21:40 en deze post viel het weg (21:49 uur)

Dat is een tegenvaller, Alex. Alle lampjes vielen uit. Voor mij betekent dit dat dus ook het stroom lampje en het wifi lampje uitvallen naast het Broadband, Internet, TV en VOIP lampje.. Als dat het geval is, dan heeft het zoeken naar de kwaliteit van de glasvezelverbinding geen meerwaarde. Dan is er in de stroomtoevoer naar de Experiabox een onderbreking geweest. Of bedoelde je dat Broadbad, Internet, TV en VOIP uitvielen? Een kleine nuance, maar met een aanzienlijk verschil voor de oplossing. Hoor het graag van je.
Reputatie 8
Je snapt het dus echt niet. Het heeft helemaal niet met één bestand te maken.
Microsoft heeft wellicht duizenden bestanden online staan. Met duizenden mensen die wel iets downloaden.
Als die servers "overvraagd" worden, zul je dat dus merken in de snelheid op elke moment van de dag dat je iets download. De beschikbare bandbreedte zul je met "tig" lieden moeten delen.
Reputatie 8
Badge +19

ik heb ook nog eens verschillende speedtests gedaan met servers over de gehele wereld,
de download lag gemiddelt tussen de 45-49mb/s

Ik doe ook wel eens wat speedtests (wel bij speedtest.net natuurlijk) en kom dan altijd op een keurige 30/3 Mbps uit zoals dat bij mijn verbinding hoort, ook als ik meerdere malen op één dag test.
Als ik dan naar de site van Microsoft ga om een ISO'tje te downloaden dan gaat het de ene keer wel snel en een half uur later niet.
Hetzelfde geldt voor Torrents, de downloadsnelheid wisselt daar ook nogal, afhankelijk van hoeveel bandbreedte op dat moment door de andere torrentklanten voor dat bewuste bestand wordt vrijgegeven...

Dat heeft uiteraard niets te maken met het door jou vermeende 'cutten' van de downloadsnelheid, door Telfort of wie dan ook.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Alex, als je zelf een NT aanschaft, dan zal de monteur deze niet met ons akkoord installeren. Wij willen dat de door ons geleverde apparatuur gebruikt wordt. Ik raad je daarom met klem af of zelf een NT aan te schaffen en raad je aan om het nieuwe NT te gebruiken. Na het vervangende NT kan je inderdaad de controle met je Asus nog een keer doen. Ben benieuwd wat er dan uit naar voren komt.

Wat betreft je TV app, hoor graag je bevindingen! 🙂
Reputatie 1
dus ik zou op basis van dit gewoon die iso, (zowel van mijn trans-ip stack cloud storage, als van de microsoft server) met 50mb/s kunnen downloaden?
Nee, dat is afhankelijk hoe druk het bij die trans-ip stack cloud storage, en Microsoft server op dat moment is met andere gebruikers die er ook downloaden.

Wellicht ten overvloedde maar wat voor overige verbindingen zijn er actief een telefoon verbonden via wifi die een open verbinding heeft op de achtergrond, een achtergrond service op de laptop of pc, staat de tv aan. Dus ook de beschikbare bandbreedte thuis speelt een rol.

als antwoord op je vraag,

bij mij thuis is de situatie als volgt
gezien ik alleen woon, en of tv aan het kijken ben of aan het computeren.
staat er niets anders aan.
(tv kastje staat op standby, telefoon verbruikt nog niet eens 50kb/s (gemiddelde snelheid voor inbel internet)))
de maximale achtergrond snelheid verbruik is nog niet eens 200kb/s (op basis van taskmanager informatie)
-----------------
bij mijn ouders staat teminste 1 tv aan (was toen nog aangesloten via een apparte glasvezel voor coax)
3 andere pc's (waarvan er 1 via usenet bezig is) (1 andere waarop mijn broertje aan het gamen is)

(nu ze zijn overgegaan van onsbrabantnet tot kpn, heb ik nog geen tijd gehad om dit nog te testen)
----------
bij die kennis staan er teminste 5 pc's aan (soms wel aan het downloaden soms niet)
(van achtergrond services weet ik niet wat er allemaal bezig is)
Een aantal van de lage snelheids metingen zijn terug te leiden naar een meting niet bedraad via de vaste lijn maar op een mobiel via wifi en via de dataverbinding van het toestel.
Voor een 50/5 abo zijn alle door ts uitgevoerde metingen die wel naar de vaste verbinding zijn te herleiden allemaal ruim boven de norm te noemen zeker de upload.

Mijn verwachting is dat de glaslijnmeting geen fouten zal laten zien ik ben benieuwd.
Reputatie 8
Al ben je thuis de enige gebruiker zonder enig ander verbruik heb je nog steeds te maken met de beperkingen zoals eerder beschreven m.b.t. een trans-ip stack cloud storage, alsook van de microsoft server. Het zit hem met name in de "duizenden" andere gebruikers die op een of ander wijze gebruik maken van diezelfde benoemde services.
Reputatie 8
(xperiabox is al gereset voor de 1e meting test) (speedtest results: 10:30,
gemeten snelheiden zijn 48.98 down 76,68 up)

Mijn verwachting is dat de glaslijnmeting geen fouten zal laten zien ik ben benieuwd.
Lijkt mij ook dat er niets met de glasvezel zelf aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Alex, ik begrijp dat je snelheid nog steeds niet naar wens is. Je haalt bekabeld slechts 25mbit van de 50mbit die je in je abonnement hebt. Dat is niet fijn. Om dit verder uit te zoeken heb ik een bericht naar ons netwerkteam doorgestuurd. Zij zullen verder onderzoeken waar dit probleem door komt. De mogelijkheid is dat je NT de boosdoener is, al kan het ook je uitgaande verbinding zijn die de boosdoener is. Dat zullen mijn collega's verder proberen te duiden.

Het leveren van een NT met coax aansluiting kan ik niet realiseren. Dit zijn modellen die gebruikt worden bij onze oude glasvezelabonnementen, waarbij ook de tweede vezel in de woning is ingesteld voor analoog signaal. Bij jouw abonnement is geen mogelijkheid om analoge TV te gebruiken. Wat betreft het oranje ethernetlampje op je NT kan ik vrij kort zijn: je zit op een Ethernet over Fiber(EoF, max 100Mbit) lijn. Dan brandt het ethernetlampje altijd oranje op je NT. In de loop van volgende week hoop ik dat mijn collega's van het netwerkteam verder onderzoek hebben kunnen doen. Als er meer bekend is, dan deel ik het met je.
Reputatie 1
Allemaal dubbelop wat je doet.

1
De Experia Box is een router.
Om die te vervangen kies je dus beter gelijk een andere router daarvoor in de plaats.
(Moet wel bepaalde functionaliteiten hebben ten aanzien van VLANS).
2
Die managed switch aan je glasvezel heb je dan helemaal niet nodig !!
Het kan allemaal wel, maar ik zou zeggen, maak het niet meer complex dan nodig. En als je er toch voor kiest, neem in ieder geval de keus voor een Layer 3 switch met Gigabit ondersteuning.
Van daaruit zet je er "Access Points" achter voor de WiFi. De rest kun je afhandelen met de switch.
3
Met een router erachter zoals in je schema, kun je net zo goed de Experia Box NIET vervangen.
4
Gewoon een set-up kiezen met twee routers achter elkaar NAT achter NAT 
Dat is vergelijkbaar met hetgeen je in je schema ook voor kiest, alleen met andere apparaten.
(Plus extra kosten en moeite eromheen, wat je uiteindelijk niets extra oplevert m.b.t. internet).
5
Is het de bedoeling dat je voor telefonie een andere VOIP-dienst kiest dan die van Telfort?
Of maak je mogelijk gebruik van een Gigaset VOIP basis station of andere VOIP set (Grandstream)?
6
Zoek wel goed de mogelijkheden uit welke "niet Telfort" routers aan instellingen en opties hebben, mocht je daarvoor gaan.

"heb de punten effe genummerd voor gemakkelijker antwoord geven"
1
-de xperiabox is dan wel een router, maar deze heeft belabberd bereik, 
(10% snelheids verlies bij een afstand van 0.5cm)
-GEEN 5GHZ ondersteuning
-en geeft ALLEEN MAAR PROBLEMEN
-extreem storingsgevoelig.
2
-ik kies voor deze omdat ik deze ZEER GOEDKOOP kan kopen van een kennis.
-een gigabit versie is namelijk nog flink prijzig (100-300 euro) (zelfs 2e hands, gezien een 8-poort versie niet zoveel verkocht word)
3
-ZIE PUNT 1
4
-router achter router werkt wel
-MAAR NIET ALTIJD MET DE XPERIABOX.
-had een kennis die kocht een acces point, gaf ELKE DAG MEERDERE MALEN PROBLEMEN.
-deze diende elke keer gereset worden (HARDRESET)
-voor verdere uitleg ZIE PUNT 1
5
-ik moet nog een telefoon set kopen, de set die ik gebruikte is imiddels overleden (batterij is dood)
6
-dat kan wel maar dan verlies ik een hoop poorten op mijn router.
7
alle suggesties met de xperiabox nog in mijn systeem heb ik niet nodig, ik wil dit ONDING uit mijn netwerk.
Zelfs als je naar bijvoorbeeld 200Mb gaat ben je afhankelijk van de maximale snelheid die de site of cloudservice bied waar je iets download. Maar goed als dat alles is lijkt het er op dat na ruim een half jaar alles opgelost is.
Reputatie 1
Hoi Alex, ik kan dat verzoek niet doorzetten. De aannemer van Siers komen langs om verdere metingen uit te voeren en de kwaliteit van de verbinding verder te controleren, vaak komt daar al veel meer informatie uit naar boven. Een daadwerkelijke beschadiging of knik in de vezel zal in een meting al naar boven komen. Dan zie je namelijk dat de dempingswaarden op de lijn buiten de marges vallen.

naarmate de "monteur" kwam, wilde hij een port-move doen naar een andere G-back in de centrale.
vanuit "KPN" mocht dit echter niet,
--------------------------
monteur kwam net nog even terug, en zei dat hij toch wel een port move mocht doen.

update:
momenteel is van een vrije G-back verwisselt met de G-back van mijn aansluiting.
er heeft nog geen port move plaatsgevonden
Reputatie 8
Maar goed als dat alles is lijkt het er op dat na ruim een half jaar alles opgelost is.
...Wat IMO ook na één week opgelost had kunnen zijn als @alexvdp niet zo eigenwijs was geweest om "in de plaats van" allerlei andere apparatuur (switches en routers) er tussen te schakelen. Andere set-ups en instellingen te gebruiken van alles en nog wat, en om de brei heen fantaseert en zich afzet tegenover de gewone basis standaard set-up, waar reeds in het begin om is gevraagd om DAT te gebruiken. (Reset van de modem/router en van daaruit te kijken wat dat oplevert en verder te gaan).

De gevraagde vergoeding (voorlaatste alinea), wordt terecht door Telfort afgewezen. IMO een "lachertje" om dat überhaupt te vragen, voor iets waar de topic starter zelf volledig debet aan is.
Reputatie 8

4
-router achter router werkt wel
-MAAR NIET ALTIJD MET DE XPERIABOX.
-had een kennis die kocht een acces point, gaf ELKE DAG MEERDERE MALEN PROBLEMEN.

Je haalt duidelijk zaken door elkaar:
Een Access Point set-up achter de Experia Box is GEEN NAT achter NAT opstelling, maar ga je in dat geval uit van één sub-net, dat van de Experia Box, en de evt. beperkingen in mogelijkheden die deze router biedt "als router" in de verdere netwerkfaciliteiten.

Een router achter de Experia Box in een NAT achter NAT set-up (dus de 2 routers in "router"-mode ofwel 2 verschillende sub-nets) werkt ALTIJD !! (Daargelaten dat een router kapot kan zijn).

Werkt het niet (met een normaal werkende, niet kapotte router), heb je zaken niet goed ingesteld.
Die stelling durf ik wel te maken met de ervaringen van NAT achter NAT set-ups, met Telfort ZyXEL P-2812HNU-F1, Experia Box V8 en V10. (Die laatste ook vanuit KPN aansluitingen).
NL-domein op de internet aansluiting, SSL certificaat, web-server, bestandsserver (op verschillende niveaus), VPN-server wat erachter zit om te benaderen, het werkt allemaal zonder problemen !!

Met dit soort basis-kennis m.b.t. een Access Point wat je kennelijk nu reeds over het hoofd ziet, heb ik er weinig vertrouwen in dat je het inrichten van een netwerk met zo'n aanzienlijk meer complexe managed switch tot een goed einde brengt.

Je kunt precies hetzelfde schema aanhouden als wat je hebt getekend met die "managed switch", alleen zonder moeilijke toestanden, op de plek van die managed switch gewoon de Experia Box.
(En die heeft al meteen gigabit poorten).
Telefoon en TV laat je door de Experia Box afwerken, de rest (internet + WiFi) door de router erachter.

Een router achter een Experia Box koop je toch in beide situaties.
Als je met gebruik van de Experia Box daar nu eens mee start om die netwerk indeling op te zetten.
Lukt dat niet, kun je het voor jezelf altijd moeilijker maken dan nodig.
(Kun je met de Experia Box geen werkende set-up maken, lukt het ook niet met een managed switch).
Reputatie 1
Hoi Alex, wat vervelend dat je verbinding er toch weer uitgeklapt is. Dit kan ik niet gelijk voor je verklaren. Om hier toch duidelijkheid over te krijgen, heb ik je verzoek naar de collega's van onze Backoffice doorgezet. Zij gaan dit nog verder voor je onderzoeken en zullen telefonisch contact met je opnemen.

zojuist is het probleem weer terug gekomen: (alle lampjes waren uit behalve power, broadband, en iptv.
tijdframe 12/12/2017 9:00 tot 17:15.

op de glasvezel NT waren alle lampjes aan.

hebben de mensen op de backoffice iets gekeken en gedaan betreffende mijn verbinding in die periode?

indien dit zo is, vraag ze eens na of ze deze stappen dan vrijdag rond dezelfde tijd kunnen herhalen.
(graag wel tijdstip vermelden dan kan ik het in de gaten houden), ik ben vrijdag de hele dag namelijk thuis.
Reputatie 1
[quote=Babylonia]
Een router achter een Experia Box koop je toch in beide situaties.
Als je met gebruik van de Experia Box daar nu eens mee start om die netwerk indeling op te zetten.
Lukt dat niet, kun je het voor jezelf altijd moeilijker maken dan nodig.
(Kun je met de Experia Box geen werkende set-up maken, lukt het ook niet met een managed switch).

ik wil GEHEEL VAN DAT ONDING AF.

ik heb er al meerdere keren over geklaagd en gezegdt dat ik een oplossing wil die dat ONDING GEHEEL UIT MIJN NETWERK WEG HAALD, dat dat ding alleen maar problemen geeft.
(wegvallende vervinding is er 1 van)

-----------
daarnaast van dat voorbeeld van een kennis, die heeft imiddels een "asus ac1200+" en deze dient ook eens per week soft-gereset te worden, omdat de vervinding niet meer werkt/geen internet acces, "ROUTER IS GOED INGESTELD".
------------
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Alex, mijn collega's hebben deze melding nog in behandeling. Van hen heb ik nog geen inhoudelijke reactie terug gehad. Daar wacht ik nog op.
Reputatie 8
ik wil GEHEEL VAN DAT ONDING AF.
Veel succes en plezier toegewenst In dat geval met je managed switch.

-----------
daarnaast van dat voorbeeld van een kennis, die heeft imiddels een "asus ac1200+" en deze dient ook eens per week soft-gereset te worden, omdat de vervinding niet meer werkt/geen internet acces, "ROUTER IS GOED INGESTELD".
------------

Duidelijker kan het niet zijn dat het dus kennelijk niets met een Experia Box van doen heeft, als hij dezelfde problemen ook nu met zijn Asus ervaart.

Heeft IMO weinig zin "op de gok" andere apparatuur aan te schaffen als men eigenlijk de werkelijke oorzaak van problemen schijnbaar niet kent.
Reputatie 1
Hoi Alex, mijn collega's hebben deze melding nog in behandeling. Van hen heb ik nog geen inhoudelijke reactie terug gehad. Daar wacht ik nog op.

ok helemaal prima,
Reputatie 1
*update

vandaag weer problemen (tijdframe 22-12-17 23:30 tot 23-12-17 10:00)
alle lampjes op de xperiabox waren uit behalve Power, wireless en TV

(tv werkte nog steeds)
Reputatie 1
Hoi Alex, als je zelf een NT aanschaft, dan zal de monteur deze niet met ons akkoord installeren. Wij willen dat de door ons geleverde apparatuur gebruikt wordt. Ik raad je daarom met klem af of zelf een NT aan te schaffen en raad je aan om het nieuwe NT te gebruiken. Na het vervangende NT kan je inderdaad de controle met je Asus nog een keer doen. Ben benieuwd wat er dan uit naar voren komt.

Wat betreft je TV app, hoor graag je bevindingen! :)

ik heb de android stick momenteel nog niet kunnen testen (de stick heeft momenteel wat kuren)

ik heb nog wel een vraag betreffende IPTV, kan de 4K resolutie van mijn IPTV kast geunlockt worden?
ik heb namelijk sinds kort een 4K tv, en wil wel graag van de hoogst mogelijke resolutie genieten.

indien dit niet gaat, is het dan mogelijk dat ik een iptv box ontvang die dit wel ondersteund?
als hier extra kosten bij komen:
ik wil dan een "koop" 4K IPTV box,
{dus {dat ik het bedrag in 1 keer afbetaal en niet per maand meer dien te betalen, indien dit van toepassing is}}

https://tweakers.net/nieuws/111591/kpn-gaat-proef-doen-bij-duizend-klanten-met-settopbox-die-4k-ondersteunt.html
Reputatie 8
ik heb nog wel een vraag betreffende IPTV, kan de 4K resolutie van mijn IPTV kast geunlockt worden?
ik heb namelijk sinds kort een 4K tv, en wil wel graag van de hoogst mogelijke resolutie genieten.

Er zijn überhaupt nog geen TV kanalen die de 4K resolutie ondersteunen.
Voor die beperkte diensten als "Netflix" e.d. zijn IMO doorgaans de door providers verstrekte TV-ontvangers achterhaald en ontoereikend voor een fatsoenlijke 4K ondersteuning tegenover andere mogelijkheden om 4K af te spelen. (Als TV-ontvangers reeds mochten voldoen aan die specs).

indien dit niet gaat, is het dan mogelijk dat ik een iptv box ontvang die dit wel ondersteund?
....
https://tweakers.net/nieuws/111591/kpn-gaat-proef-doen-bij-duizend-klanten-met-settopbox-die-4k-ondersteunt.html

NEE, Tellort biedt vooralsnog niet die ondersteuning.
Je verwijst naar KPN. Zou je naar KPN moeten overstappen.
Zie eerdere reactie op het forum met achterliggende links met info m.b.t. 4K < HIER >

Gezien je hele historie van alternatieve set-ups en "uitproberen", wat vooralsnog NIET lukt door gebrek aan inzicht en kennis. Zou je niet eens gewoon starten met de BASIS set-up zoals Telfort haar spullen aanlevert, en dat aan de gang te krijgen?
Pas als dat naar behoren werkt, te kijken naar eventuele alternatieve set-ups.
(Kun je altijd terugvallen op de basis- set-up, als je er niet uitkomt met andere set-ups).

Die basis set-up is namelijk het enige houvast voor Telfort om support te bieden.
Alle andere afwijkende zaken in je set-up daar geeft Telfort geen ondersteuning, en ben je aangewezen op je eigen kennis en inzicht (die zoals blijkt uit je eerdere reacties vooralsnog ontbeert).
Reputatie 1

Er zijn überhaupt nog geen TV kanalen die de 4K resolutie ondersteunen.
Voor die beperkte diensten als "Netflix" e.d. zijn IMO doorgaans de door providers verstrekte TV-ontvangers achterhaald en ontoereikend voor een fatsoenlijke 4K ondersteuning tegenover andere mogelijkheden om 4K af te spelen. (Als TV-ontvangers reeds mochten voldoen aan die specs).

....

NEE, Tellort biedt vooralsnog niet die ondersteuning.
Je verwijst naar KPN. Zou je naar KPN moeten overstappen.
Zie eerdere reactie op het forum met achterliggende links met info m.b.t. 4K < HIER >

Gezien je hele historie van alternatieve set-ups en "uitproberen", wat vooralsnog NIET lukt door gebrek aan inzicht en kennis. Zou je niet eens gewoon starten met de BASIS set-up zoals Telfort haar spullen aanlevert, en dat aan de gang te krijgen?
Pas als dat naar behoren werkt, te kijken naar eventuele alternatieve set-ups.
(Kun je altijd terugvallen op de basis- set-up, als je er niet uitkomt met andere set-ups).

Die basis set-up is namelijk het enige houvast voor Telfort om support te bieden.
Alle andere afwijkende zaken in je set-up daar geeft Telfort geen ondersteuning, en ben je aangewezen op je eigen kennis en inzicht (die zoals blijkt uit je eerdere reacties vooralsnog ontbeert).

ik had alleen een nieuwbericht genomen waarin kpn een box uitgeeft die dit ondersteund.

ik wilde dus vragen of dit ook mogelijk was bij telfort.
maar ik snap de verwarring.
Reputatie 1

1Uit het eerdere lijstje van ts kan met enige zekerheid worden geconcludeerd dat de wan-ip deze is 77.173.183.xxx de 31 en 188 reeksen krijg je zoals babylonia al schrijft alleen te zien bij tests via een telefoon en dan alleen nog met gebruikmaking van 3 of 4g.

2Ps gezien de problemen al maanden zijn, en de oorzaak nog steeds niet is gevonden,
wil ik graag vragen wat de mogelijkheden zijn voor compensatie, m.b.t. de periode waarin ik de problemen heb

Gezien diverse problemen mede door eigen gehobby zou het alleen uit coulance zijn.

1 dit was niet via 4G, ik heb 4G altijd uitstaan als ik een speedtest doe.

2 over wat voor eigen gehobby spreek je dan.
de problemen zijn namelijk al langer bezig dan dat ik begon met eigen apparaten op de NT aan heb gesloten.
------------------------

vandaag zijn de problemen alweer terug gekomen.

zelfs het vervangen van de NT haalde dus niets uit.
mogelijk is er dus iets mis met de server/account-klant settings.

Reageer