problemen met telfort alles in 1

• 27 juni 2017
  • 202 reacties
  • 4416 keer bekeken

Toon het eerste bericht

202 reacties

Reputatie 1
Hoi Alex, de kans is groot dat er een configuratieconflict is geweest. Met je Asus aangesloten, is de kans nog steeds dat die terug komt. Het is begrijpelijk dat je gezien de kortlopende garantietermijn je dit nog zeker wilt uitsluiten. Ik wacht het af. Hopelijk kan je straks na al het klussen genieten van een stabiele verbinding.

zojuist is het probleem weer terug gekomen: (broadband viel weg, andere lampjes waren nog wel aan toen ik in de meterkast kwam)

tijdframe 8/12/2017 21:25 tot 21:40.

mijn asus router is al een week niet aangekoppeld geweest. dus dit kan niet de oorzaak zijn.
-----------------
is het mogelijk om te kijken of een nieuwer model xperiabox de problemen wel verhelp?
Valt de wifi weg of ook de bedrade verbinding?
Reputatie 1
Valt de wifi weg of ook de bedrade verbinding?

mijn laptop is aangekoppeld via bedraad (cat-5e kabel,
(getrokken door de muur/over de plint. )
getest met een kabel tester en die gaf geen foutmeldingen aan.
(heb de kabeltester tevens aan beide eindes van de kabel gedaan om te testen)

het enigste apparaat wat via wifi zit is nu mijn mobiel.
Reputatie 8
Zou ik voor de zekerheid toch eens een andere korte UTP kabel gebruiken die je rechtstreeks in plugt in de Experia Box. Helemaal buitenom die doorgetrokken kabel.

Waar goedkope huis- tuin- en keuken kabeltesters namelijk niet in voorzien is controle op de "verkeerde" samenstelling van de draden zelf in een kabel. (Test alleen een mismatch).
Heb je goedkope CCA kabel = Copper Clad Aluminium (aluminium met een dun laagje koper erover), heb je grote kans dat --ondanks goed aangesloten en een positieve test--
de kabel niet voldoet.
(Die kans is tegenwoordig erg groot met aankopen via Action, Ebay, AliExpress).

- De demping is ongeveer 40% hoger dan bij gebruik van koper
- DC (Direct Current / gelijkstroom) weerstand is ongeveer 40% hoger dan bij koper

Zie een test hoe de samenstelling te controleren van kabels met DIT YouTube filmpje
Verkeerde samenstelling + ook nog eens onvoldoende gewiste draadparen < vanaf HIER >
en vervolg wat verderop met daadwerkelijke test < HIER >
Artikeltje en test met goede meetapparatuur op < tweakers.net >

Er bestaat ook nog CCS, Copper Clad Steel. Nog veel slechter.
- Demping is ongeveer 60% - 75% hoger dan bij gebruik van koper
- DC (Direct Current / gelijkstroom) weerstand is ongeveer 60% - 75% hoger dan bij koper
Reputatie 1
Zou ik voor de zekerheid toch eens een andere korte UTP kabel gebruiken die je rechtstreeks in plugt in de Experia Box. Helemaal buitenom die doorgetrokken kabel.

Waar goedkope huis- tuin- en keuken kabeltesters namelijk niet in voorzien is controle op de "verkeerde" samenstelling van de draden zelf in een kabel. (Test alleen een mismatch).
Heb je goedkope CCA kabel = Copper Clad Aluminium (aluminium met een dun laagje koper erover), heb je grote kans dat --ondanks goed aangesloten en een positieve test-- de kabel niet voldoet.
(Die kans is tegenwoordig erg groot met aankopen via Action, Ebay, AliExpress).

- De demping is ongeveer 40% hoger dan bij gebruik van koper
- DC (Direct Current / gelijkstroom) weerstand is ongeveer 40% hoger dan bij koper

Zie een test hoe de samenstelling te controleren van kabels met DIT YouTube filmpje
Verkeerde samenstelling + ook nog eens onvoldoende gewiste draadparen < vanaf HIER >
en vervolg wat verderop met daadwerkelijke test < HIER >
Artikeltje en test met goede meetapparatuur op < tweakers.net >

Er bestaat ook nog CCS, Copper Clad Steel. Nog veel slechter.
- Demping is ongeveer 60% - 75% hoger dan bij gebruik van koper
- DC (Direct Current / gelijkstroom) weerstand is ongeveer 60% - 75% hoger dan bij koper

de netwerk tester die ik gebruik: (model komt overeen merk weet ik niet zeker)
(deze is gekocht bij conrad)
http://www.intellinet-network.com/4-in-1-cable-tester

de code/informatie die op de kabel staat:
------
system cable ftp cat 5E 5 Pais 24awg solid iso 11801 100mhz 082M
-----------
de kabels zijn gekocht bij conrad (een flinek tijd geleden), (was nog een rest stuk van ruim 20 meter. wat nog over was nadat mijn ouders hun huis had bekabeld)

ik weet heus wel dat ik geen kabels moet kopen bij de action of ebay/china.

heb bij veel mensen die ik ken gezien dat die dit wel deden en dat ze het raar vonden dat het niet goed werkt.
Reputatie 8
Wat je laat zien is een gewone huis- tuin- en keuken kabeltester.
Elke kabelboer verkoopt koper- en CCA kabels. Ook Conrad. Je moet er specifiek op letten wat je koopt. De goede kabelboer geeft in de specificaties namelijk wel aan waaruit de kabels bestaan.

Maak het je verder niet zo moeilijk en test eens gewoon met een ander kabeltje kort achter de Experia Box. Overigens met het stuk kabel van je ouders wat over is, kun je dus die brandproef doen zoals in die YouTube filmpjes wordt voorgedaan. Weet je het zeker waaruit de kabel bestaat.

Verder geef je aan dat je nu een week de Experia Box gebruikt, maar heb je daarbij de standaard settings in gebruik van de Experia Box? Of heb je toch weer je eigen(zinnig) aangepaste instellingen ingegeven, die een goede werking van internet in de weg staan?
Reputatie 1
Wat je laat zien is een gewone huis- tuin- en keuken kabeltester.
Elke kabelboer verkoopt koper- en CCA kabels. Ook Conrad. Je moet er specifiek op letten wat je koopt. De goede kabelboer geeft in de specificaties namelijk wel aan waaruit de kabels bestaan.

Maak het je verder niet zo moeilijk en test eens gewoon met een ander kabeltje kort achter de Experia Box. Overigens met het stuk kabel van je ouders wat over is, kun je dus die brandproef doen zoals in die YouTube filmpjes wordt voorgedaan. Weet je het zeker waaruit de kabel bestaat.

Verder geef je aan dat je nu een week de Experia Box gebruikt, maar heb je daarbij de standaard settings in gebruik van de Experia Box? Of heb je toch weer je eigen(zinnig) aangepaste instellingen ingegeven, die een goede werking van internet in de weg staan?

de xperiabox gebruik compleet de standaard instellingen,
ik heb niets verder aangepast aan de settings.

daarnaast heb ik ook die brandproef gedaan (had nog een stuk van 10cm over van de kabel die ik heb gelegd)
deze is van koper, dus niet van aluminium met een laagje koper. en heeft een solide kern,
Reputatie 8
OK, zijn is dat ook getest en kun je daar specifiek aan refereren naar Tefort toe dat dat stuk in orde is
Is de volgende zet dan weer aan webcare wat die verder kan doen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, wat vervelend dat je verbinding er toch weer uitgeklapt is. Dit kan ik niet gelijk voor je verklaren. Om hier toch duidelijkheid over te krijgen, heb ik je verzoek naar de collega's van onze Backoffice doorgezet. Zij gaan dit nog verder voor je onderzoeken en zullen telefonisch contact met je opnemen.
Reputatie 1
Hoi Alex, wat vervelend dat je verbinding er toch weer uitgeklapt is. Dit kan ik niet gelijk voor je verklaren. Om hier toch duidelijkheid over te krijgen, heb ik je verzoek naar de collega's van onze Backoffice doorgezet. Zij gaan dit nog verder voor je onderzoeken en zullen telefonisch contact met je opnemen.

zojuist is het probleem weer terug gekomen: (alle lampjes waren uit behalve power, broadband, en iptv.
tijdframe 12/12/2017 9:00 tot 17:15.

op de glasvezel NT waren alle lampjes aan.

hebben de mensen op de backoffice iets gekeken en gedaan betreffende mijn verbinding in die periode?

indien dit zo is, vraag ze eens na of ze deze stappen dan vrijdag rond dezelfde tijd kunnen herhalen.
(graag wel tijdstip vermelden dan kan ik het in de gaten houden), ik ben vrijdag de hele dag namelijk thuis.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, mijn collega's hebben deze melding nog in behandeling. Van hen heb ik nog geen inhoudelijke reactie terug gehad. Daar wacht ik nog op.
Reputatie 1
Hoi Alex, mijn collega's hebben deze melding nog in behandeling. Van hen heb ik nog geen inhoudelijke reactie terug gehad. Daar wacht ik nog op.

ok helemaal prima,
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, mijn collega's hebben nog verdere lijn nog nagekeken. Ze zien op de door jou genoemde momenten geen onderbreking in de datasessie tussen de wijkkast en je modem. Hierdoor uiten zij het vermoeden dat er toch sprake is van een lokaal probleem. Heb je over de afgelopen dagen je Asus router nog in je netwerk gehad of heb je uitsluitend de Experiabox gebruikt?
Reputatie 1
Hoi Alex, mijn collega's hebben nog verdere lijn nog nagekeken. Ze zien op de door jou genoemde momenten geen onderbreking in de datasessie tussen de wijkkast en je modem. Hierdoor uiten zij het vermoeden dat er toch sprake is van een lokaal probleem. Heb je over de afgelopen dagen je Asus router nog in je netwerk gehad of heb je uitsluitend de Experiabox gebruikt?

nee, mijn asus router is de afgelopen tijd niet aangesloten geweest.

ik weet niet hoe of wat, maar de asus router wilde mijn laptop en mobiel geen verbinding meer geven, (zowel bedraad als draadloos), imiddels is deze al opgestuurd ter reparatie.

(zelfs als ik de asus router compleet heb gereset (en niets veranderd heb), geeft deze alsnog problemen, (ook al meerdere firmwares geprobeerd))

-------------------------

tevens kwam gisterenavond het probleem alweer terug (broadband viel weg)
dit was rond 23:25 uur- 23:40 uur.

de enigste apparaten die bedraad aangekoppeld zijn:
mijn asus n76VZ laptop en de tv ontvanger.

mijn laptop heeft 2 weken terug nog een full clean install gekregen. (win10 fall update)

---------------------------
wat we kunnen bekijken is of een nieuwere xperiabox (V10) ook diezelfde problemen geeft, of dat deze het zou oplossen.

anders zijn de laatste 2 dingen die nog niet getest zijn:
>>een port-change
>>de tv ontvanger vervangen.

--------------------------
wat was eigenlijk het tijdstip dat zij deze lijnmetingen hebben gedaan?
Reputatie 7
Badge +7
Deze lijnmetingen zijn op woensdag uitgevoerd waarin ook gekeken is wanneer de datasessie voor het laatst verbroken is. Uitgaande van het wegvallen van je internetlampje en je broadbandlampje is de verwachting dat je datasessie ook onderbroken wordt. Dit is niet het geval. Ik deel het nogmaals met mijn collega's van de Backoffice.
Reputatie 1
Deze lijnmetingen zijn op woensdag uitgevoerd waarin ook gekeken is wanneer de datasessie voor het laatst verbroken is. Uitgaande van het wegvallen van je internetlampje en je broadbandlampje is de verwachting dat je datasessie ook onderbroken wordt. Dit is niet het geval. Ik deel het nogmaals met mijn collega's van de Backoffice.

ik heb zojuist het afgelopen uur/1,5 uur geen internet/tv/voip gehad.
(periode 15:25-16:40)

dus geprobeerd het nummer te bellen wat mij is gegeven via SMS.
blijk dat het nummer niet bestaat (+313419552)
dus via klantenservice (0800-1707) gebeld en gevraagd of ik met een technisch medewerker kon spreken.
nadat ik werd doorverbonden, en hij de gegevens doorlas, vertelde hij mij dat er vandaag tot 18:00 lijnmetingen worden uitgevoerd.

ik heb hem tevens gevraagt te melden van het probleem dat ik heb:
xperiabox: alle lampjes behalve power en wifi waren uit (wifi zat zeer snel te knipperen)
NT: het glasvezel lampje was uit.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, die gegevens heb ik doorgegeven aan mijn collega's. Het nummer wat je hier doorgeeft is een nummer dat bestaat uit 9 nummers. Dat kan je inderdaad niet bereiken. Wel zie ik een afspraak voor komende woensdag staan. Heb je de afspraak alsnog weten in te plannen?
Reputatie 1
Hoi Alex, die gegevens heb ik doorgegeven aan mijn collega's. Het nummer wat je hier doorgeeft is een nummer dat bestaat uit 9 nummers. Dat kan je inderdaad niet bereiken. Wel zie ik een afspraak voor komende woensdag staan. Heb je de afspraak alsnog weten in te plannen?

ik heb nog geen bericht gekregen over een afspraak voor komende woensdag.
hoe laat is deze eigenlijk? dan kan ik deze mogelijk nog inplannen
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, had het bericht van mijn collega's verkeerd doorgekregen. Er is gisteren aan het eind van de middag als laatste uitsluiting alsnog een poortmove gedaan. Dat verklaart de downtime van je laatste melding. Met deze poortmove hebben wij alles in de lijn uitgesloten. Ben benieuwd of je verbetering ervaart na deze poortmove.
Reputatie 1
Hoi Alex, had het bericht van mijn collega's verkeerd doorgekregen. Er is gisteren aan het eind van de middag als laatste uitsluiting alsnog een poortmove gedaan. Dat verklaart de downtime van je laatste melding. Met deze poortmove hebben wij alles in de lijn uitgesloten. Ben benieuwd of je verbetering ervaart na deze poortmove.

beste wieger,

vandaag is het probleem alweer terug gekomen:
tijdframe: 19-12-17 23:30 20-12-17 9:35.
----------------------
ik zal de xperiabox nog een hardreset geven, en kijken wat voor effect dit heeft.

tevens heb ik door de portmove geen ander public IP gekregen.
Reputatie 7
Badge +7
Wat vervelend zeg, nog steeds hetzelfde probleem dus. Dat je geen ander public IP hebt gekregen klopt. In de huidige configuratie op glasvezel krijg je bij een poortmove geen ander public IP toebedeeld. Wat deden de lampjes op je glasvezel NT? Ging glas uit of bleef deze branden?
Reputatie 1
Wat vervelend zeg, nog steeds hetzelfde probleem dus. Dat je geen ander public IP hebt gekregen klopt. In de huidige configuratie op glasvezel krijg je bij een poortmove geen ander public IP toebedeeld. Wat deden de lampjes op je glasvezel NT? Ging glas uit of bleef deze branden?

het "glas"lampje van de NT bleeft gewoon branden.
voor de rest was er niet veel bijzonder van wat de lampjes deden.
--------------------
de enigste 2 mogelijkheden vanuit mijn configuratie die nog niet geprobeerd zijn:
een nieuwer model xperiabox (V10)
de iptv box vervangen.
-----------------
tevens heeft iemand op hetzelfde "pleintje" sinds kort KPN als provider,
ik heb hem gevraagdt in de gaten te houden of hij vergelijkbare problemen heeft.

mogelijk kan dan hieruit een link worden gelegd, of dat er nog iets anders mis kan zijn ( zoals een defect in de wijk-centrale)
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, een probleem in de wijkcentrale zouden wij op basis van onderbreken van de sessies wel terug moeten vinden. Zullen we hem over het lange weekend heen tillen? Afhankelijk van je bevindingen over die dagen kijk ik wat een goede vervolgactie is. Dat biedt me ook nog even de tijd om met een paar collega's te overleggen.
Reputatie 1
Hoi Alex, een probleem in de wijkcentrale zouden wij op basis van onderbreken van de sessies wel terug moeten vinden. Zullen we hem over het lange weekend heen tillen? Afhankelijk van je bevindingen over die dagen kijk ik wat een goede vervolgactie is. Dat biedt me ook nog even de tijd om met een paar collega's te overleggen.

ik zal in de kerst vakantie het dan wel afwachten, en ook van de reactie van de buurtbewoners, (die op diezelfde lijn/glasvezel leiding zitten)
van zijn ondervindingen of hij ook diezelfde problemen ervaart als mij.
indien dit zo is zou er iets meer aan de hand moeten zijn.

ik heb tevens ook een andere router (linksys E8300) de asus wilde gooide alle apparaten die ik ermee verbond eruit, (zelfs op een andere locatie) (ook op clean-hard reset, zonder iets in te stellen)

deze laat ik in de kerstvakantie wel afgekoppeld,
Reputatie 1
*update

vandaag weer problemen (tijdframe 22-12-17 23:30 tot 23-12-17 10:00)
alle lampjes op de xperiabox waren uit behalve Power, wireless en TV

(tv werkte nog steeds)

Reageer