problemen met telfort alles in 1

  • 27 juni 2017
  • 202 reacties
  • 4408 keer bekeken


Toon het eerste bericht

202 reacties

Reputatie 1
Hoi Alex, ik kan dat verzoek niet doorzetten. De aannemer van Siers komen langs om verdere metingen uit te voeren en de kwaliteit van de verbinding verder te controleren, vaak komt daar al veel meer informatie uit naar boven. Een daadwerkelijke beschadiging of knik in de vezel zal in een meting al naar boven komen. Dan zie je namelijk dat de dempingswaarden op de lijn buiten de marges vallen.

naarmate de "monteur" kwam, wilde hij een port-move doen naar een andere G-back in de centrale.
vanuit "KPN" mocht dit echter niet,
--------------------------
monteur kwam net nog even terug, en zei dat hij toch wel een port move mocht doen.

update:
momenteel is van een vrije G-back verwisselt met de G-back van mijn aansluiting.
er heeft nog geen port move plaatsgevonden
Reputatie 1
update:
zojuist is het probleem weer terug gekomen (alle lampjes behalve tv en power waren uit)
tevens was op de NT het oranje internet lanpje ook uit.
-----------------------------------
ziet er naar uit dat de G-back vervangen ook niet werkt.
-----------------------------------
heb tevens nog een keer alle kabels met een kabel tester gecontroleerd, en er zijn geen foutmeldingen. (de tester test de kleine-kabeltjes in de netwerk kabel 1 voor 1)
Hoe heten die beestjes uit de film ook alweer oh ja Gremlins moest ik ineens aan denken. Je blijft wel pech houden.
Reputatie 1

Hoe heten die beestjes uit de film ook alweer oh ja Gremlins moest ik ineens aan denken. Je blijft wel pech houden.
nog erger zelfs

vandaag is alweer het probleem terug. (alles behalve tv valt uit)

volgens mij is er iets mis met de G-back, of de centrale (tussenstation).
want sinds dat de G-back is verwisselt met een andere de frequency van de problemen hoger is geworden.
de monteur had uit een vrije port, een gback genomen en deze verwisselt met de mijne,
Dat laat ik aan Wieger over om te oordelen, het lijkt mij dat het allemaal te ver wordt gezocht, soms is de oplossing eenvoudiger dan het lijkt. Als de EB niet nieuw is maar een herbruikt apparaat kan het toch maar zo daar weer in zitten.
Reputatie 8
Wat is een "G-back" ?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, vervelend om te horen dat na het vervangen van een GBIC(Gigabit Interface Converter) de problemen steeds hardnekkiger zijn geworden. De terugkoppeling vanuit mijn collega's van het netwerkteam geven aan dat er geen dataverlies op je lijn zit en sinds de vervanging je IP lease goed is verlopen. Vind het daarom moeilijk te duiden wat er nu mis loopt. Heb nog gevraagd om een second opinion, al begreep ik van mijn collega's dat ze gezien de huidige metingen toch uit gaan van een conflict op jouw locatie.
Vrij vertaald en geinterpreteerd slechte samenwerking tussen de Asus en de Experiabox.
Reputatie 7
Badge +7
Daar lijkt het inderdaad erg sterk op, Galdor.
Reputatie 1
Daar lijkt het inderdaad erg sterk op, Galdor.

mogelijk kan het een oorzaak zijn.

ik heb tevens ook mijn router gereset naar factory defaults, en geheel handmatig opnieuw ingesteld. (geen oude settings ingeladen.)
-----------------------------------------------------
hier wat logs uit mijn asus router:

periode van 15 november toen de problemen voorkwamen
Nov 15 20:46:02 dnsmasq[300]: nameserver 213.75.63.76 refused to do a recursive query

Nov 15 20:56:49 miniupnpd[22738]: upnp_event_process_notify: connect(192.168.1.13:2869): Connection timed out
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
22:26:51 miniupnpd[22738]: upnp_event_process_notify: connect(192.168.1.13:2869): Connection timed out
----------------------------------------
Nov 19 10:15:10 dnsmasq[300]: nameserver 213.75.63.76 refused to do a recursive query
(deze error/log komt meerdere keren voor in de logs)

informatie over het genoemde IP adress: (dit is de kpn DNS server)
http://whois.domaintools.com/213.75.63.76

----------------------------------------------------------
ik heb ook al babylonia's idee gedaan van mijn xperiabox 3x achter elkaar te resetten.
dit heb ik vandaag nogmaals gedaan.
------------------------------------------------------
momenteel heb ik in mijn asus router QOS uitgeschakeld.

wat voor effect heeft het als ik de QOS uit de xperiabox uitzet, en deze geheel overlaat aan mijn asus router's QOS. (deze is namelijk veel geafanceerder)
want mogelijk zijn beide QOS met elkaar aan het vechten. qua instellingen
Doe nu eens wat al eerder gevraagd is door Wieger, en koppel de asus minstens een maand af. En houd de boel dan eens in de gaten. Ik heb de indruk dat je na het laatste verzoek van Wieger dat niet hebt gedaan.
Reputatie 8
ik heb tevens ook mijn router gereset naar factory defaults, en geheel handmatig opnieuw ingesteld.
Tja, daarmee haal je wellicht zelf al die problemen in huis.
Zo lang als dit draadje loopt heb je aangetoond dat je daar namelijk helemaal geen kaas van hebt gegeten. Stop daar dus dan ook beter mee.

Gewoon de Experia Box met "STANDAARD" settings het zaakje zo laten draaien.
Dus na een reset verder helemaal niets aanpassen, of andere settings gebruiken.
Volgens mij is er dan helemaal niets aan de hand is. Geen problemen met internet, ook niet met TV.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex,

Eerder heb ik je gevraagd om tijdelijk uitsluitend je Experiabox te gebruiken, juist om het conflict definitief de wereld uit te helpen. Gezien de duur van dit probleem, de vervanging van alle apparatuur en de pogingen die aan onze kant ondernomen zijn en dat ik uit de second opinion dezelfde reactie terug krijg, wil ik je vragen om de Experiabox eens voor langere tijd alléén in gebruik te hebben. Koppel je ASUS los, reset de Experiabox en test dan eens over een langere periode de verbinding. De onderbrekingen die jij aangeeft kunnen niet vanuit het netwerk verklaard worden.
Reputatie 1
Hoi Alex,

Eerder heb ik je gevraagd om tijdelijk uitsluitend je Experiabox te gebruiken, juist om het conflict definitief de wereld uit te helpen. Gezien de duur van dit probleem, de vervanging van alle apparatuur en de pogingen die aan onze kant ondernomen zijn en dat ik uit de second opinion dezelfde reactie terug krijg, wil ik je vragen om de Experiabox eens voor langere tijd alléén in gebruik te hebben. Koppel je ASUS los, reset de Experiabox en test dan eens over een langere periode de verbinding. De onderbrekingen die jij aangeeft kunnen niet vanuit het netwerk verklaard worden.


ok helemaal prima.
ik zal dan de komende week/weken alleen de xperiabox gebruiken.
asus router staat uit en is afgekoppeld.
pc/laptop is momenteel met rj45 kabel aangekoppeld rechtstreeks aan de xperiabox.
(gemiddelde speedtest results over kabel (20m): 49.80 down/ 74.98 up)

en dan zal ik iedere keer weer melden zodra de problemen weer voorkomen.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, ik ben erg benieuwd. Mocht het probleem weer de kop op steken, dan zal ik mijn voorstel uit het privébericht proberen uit te voeren. Hoofdzaak is nu om definitief vast te stellen dat jij ook een stabiele verbinding ervaart.
Reputatie 1
Hoi Alex, ik ben erg benieuwd. Mocht het probleem weer de kop op steken, dan zal ik mijn voorstel uit het privébericht proberen uit te voeren. Hoofdzaak is nu om definitief vast te stellen dat jij ook een stabiele verbinding ervaart.

OK helemaal prima,
ik ben ook nog wat aan het controleren of het probleem mogelijk ook aan mijn asus router kan liggen.
gezien dat over een maand de garantie verloopt. (rond 20 december 2017)
en als de asus router het probleem is kan ik nog de garantie gebruiken om de router te laten maken.
Reputatie 7
Badge +7
Dat is inderdaad een goede optie. Verstandig om dat nog binnen de garantie te laten controleren. Wil je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen? 🙂
Reputatie 1
Dat is inderdaad een goede optie. Verstandig om dat nog binnen de garantie te laten controleren. Wil je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen? :)

ok helemaal prima, indien de problemen terug komen (nu ik weer mijn asus aan heb gekoppeld)
zal ik eventuele mankementen doorgeven. (laptop is nu via wifi verbonden, om een betere systemLOG in de router te hebben, en eventueel settings aanpassen)


ik denk dat het iets te maken heeft met de QOS service op beide apparaten.
deze heb ik momenteel uit gezet (QOS voor dataverkeer managment) (qos voor statistics en web history heb ik nog wel aan staan)

dit is namelijk 1 van de weinige features die beide apparaten hadden.
-------------------
ik schakel namelijk feature voor feature uit/in om te kijken wat voor effect dit heeft.
snelheden zijn gemiddeld via kabel en via wifi 49.98 down/ 74,49 up. (peak momenten niet meegeteld)
Dat is inderdaad een goede optie. Verstandig om dat nog binnen de garantie te laten controleren. Wil je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen? :)

ok helemaal prima, indien de problemen terug komen (nu ik weer mijn asus aan heb gekoppeld)
zal ik eventuele mankementen doorgeven. (laptop is nu via wifi verbonden, om een betere systemLOG in de router te hebben, en eventueel settings aanpassen)


ik denk dat het iets te maken heeft met de QOS service op beide apparaten.
deze heb ik momenteel uit gezet (QOS voor dataverkeer managment) (qos voor statistics en web history heb ik nog wel aan staan)

dit is namelijk 1 van de weinige features die beide apparaten hadden.
-------------------
ik schakel namelijk feature voor feature uit/in om te kijken wat voor effect dit heeft.
snelheden zijn gemiddeld via kabel en via wifi 49.98 down/ 74,49 up. (peak momenten niet meegeteld)


Dit zei je gister:

ok helemaal prima.
ik zal dan de komende week/weken alleen de xperiabox gebruiken.
asus router staat uit en is afgekoppeld.


Want dan zou het ook voor Wieger duidelijk worden hoe de verbinding zich houdt met alleen de Exp box er aan.
En nu zet je de Asus toch weer in.......???
Reputatie 1
Dat is inderdaad een goede optie. Verstandig om dat nog binnen de garantie te laten controleren. Wil je ons op de hoogte houden van de ontwikkelingen? :)

ok helemaal prima, indien de problemen terug komen (nu ik weer mijn asus aan heb gekoppeld)
zal ik eventuele mankementen doorgeven. (laptop is nu via wifi verbonden, om een betere systemLOG in de router te hebben, en eventueel settings aanpassen)


ik denk dat het iets te maken heeft met de QOS service op beide apparaten.
deze heb ik momenteel uit gezet (QOS voor dataverkeer managment) (qos voor statistics en web history heb ik nog wel aan staan)

dit is namelijk 1 van de weinige features die beide apparaten hadden.
-------------------
ik schakel namelijk feature voor feature uit/in om te kijken wat voor effect dit heeft.
snelheden zijn gemiddeld via kabel en via wifi 49.98 down/ 74,49 up. (peak momenten niet meegeteld)


Dit zei je gister:

ok helemaal prima.
ik zal dan de komende week/weken alleen de xperiabox gebruiken.
asus router staat uit en is afgekoppeld.


Want dan zou het ook voor Wieger duidelijk worden hoe de verbinding zich houdt met alleen de Exp box er aan.
En nu zet je de Asus toch weer in.......???


de reden hiervoor is zoals ik al zei dat van mijn router de garantie over minder dan een maand verloopt.
dus wil ik zeker weten dat er niets defect aan de router is.

indien ik tot 19 december de xperiabox alleen gebruik.en er zijn geen problemen, dat ik daarna mijn asus router weer aankoppel en op 21 december weer problemen krijg, betekent dit dat er iets defect is aan mijn asus router.

maar gezien ik dit dan TE LAAT zou hebben opgemerkt valt het BUITEN DE GARANTIE.
waardoor ik hier geen recht meer op heb. (garantie is dan namelijk verlopen)

dan sluit ik liever eerder uit dat er niets defect is aan mijn router of probeer problemen te repliceren.
waardoor ik nog beroep kan doen op de garantie van mijn asus router
Dus als ik je goed begrijp ga je, als er nu iets mis gaat, eerst de Asus insturen voor een garantie onderzoek.
Er hoeft niks te mankeren aan de asus behalve dat deze gewoonweg niet goed is ingesteld en daardoor conflicteerd met de EB. Ik ben geen netwerk specialist, maar ik heb soms toch de indruk dat je hier toch ook minder kaas van hebt gegeten dan je wil laten lijken.

Het klusproject waarmee dit topic is begonnen is nu klaar? Geen stroomonderbrekingen meer nodig.
Reputatie 8
Er hoeft niks te mankeren aan de asus behalve dat deze gewoonweg niet goed is ingesteld
Precies mijn gedachte. 😉
Reputatie 1
Er hoeft niks te mankeren aan de asus behalve dat deze gewoonweg niet goed is ingesteld en daardoor conflicteerd met de EB. Ik ben geen netwerk specialist, maar ik heb soms toch de indruk dat je hier toch ook minder kaas van hebt gegeten dan je wil laten lijken.

Het klusproject waarmee dit topic is begonnen is nu klaar? Geen stroomonderbrekingen meer nodig.


bijna al het klussen is nu klaar, niets meer van electriciteit.
hooguit nog een netwerk kabel trekken, wat schilderen, en nog wat andere kleine dingen.
stroom gaat er niet meer af.

dus stroom onderbrekingen die voor het klussen nodig zijn, zijn ook weg.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Alex, de kans is groot dat er een configuratieconflict is geweest. Met je Asus aangesloten, is de kans nog steeds dat die terug komt. Het is begrijpelijk dat je gezien de kortlopende garantietermijn je dit nog zeker wilt uitsluiten. Ik wacht het af. Hopelijk kan je straks na al het klussen genieten van een stabiele verbinding.

Reageer