problemen met telfort alles in 1

• 27 juni 2017
  • 202 reacties
  • 4201 keer bekeken

Toon het eerste bericht

202 reacties

Reputatie 1
Hoi Alex, het vervangende NT zal gelijk zijn aan het NT dat je nu in gebruik hebt. Het model waar je aan refereert heeft namelijk ook de optie voor analoge TV en die bieden wij niet meer aan.

de genexis hybrid serie heeft inderdaad modellen met een CATV module,
er zijn echter ook modellen waarbij deze module niet is aangesloten, dus een glasvezel NT zonder CATV module.
----------------
waarom is het dan niet mogelijk om een genexis hybrid/glazvezel NT te leveren zonder de CATV module????
die alles regelt (VOIP,internet,IPTV) (zonder tussenkomst van de xperiabox)
waarbij ik dan via een eigen router wifi heb
Reputatie 7
Badge +13
Deze modellen biedt Telfort niet meer aan. Enkel de modellen met één UTP poort, waarbij een router de andere diensten zoals TV, internet en telefonie afhandelt. Er zijn op deze NT's ook mogelijkheden om je eigen router aan te sluiten, al zal je dan wel met wat aanpassingen in de instellingen van het apparaat moeten doen. Babylonia heeft hier ervaring mee en kan je daarbij ook adviseren. Dat heeft hij eerder in dit topic ook geprobeerd.

Verder:
In het geval ikzelf mijn eigen router rechtstreeks aansluit aan glasvezel, heb ik geen prioriteiten vastgelegd voor VLAN ID 4 en 34. (Maar ik gebruik geen Asus router).
Eventueel zet je die prioriteiten toch beter op een waarde die overeenkomt met wat Telfort opgeeft, zolang je nog geen werkende verbinding hebt weten te bewerkstelligen.
Priority 1 voor VLAN ID 34
Priority 5 voor VLAN ID 4

Verder ben je voor je LAN sub-net helemaal niet gebonden, aan de IP-keuzes, bereik en gateway e.d. welke Telfort gebruikt voor haar eigen modem/routers. (Die gegevens zou ik persoonlijk niet gebruiken). Die instellingen kun je dus naar eigen inzicht en voorkeuren anders vastleggen.
Reputatie 1
Deze modellen biedt Telfort niet meer aan. Enkel de modellen met één UTP poort, waarbij een router de andere diensten zoals TV, internet en telefonie afhandelt. Er zijn op deze NT's ook mogelijkheden om je eigen router aan te sluiten, al zal je dan wel met wat aanpassingen in de instellingen van het apparaat moeten doen. Babylonia heeft hier ervaring mee en kan je daarbij ook adviseren. Dat heeft hij eerder in dit topic ook geprobeerd.

Verder:
In het geval ikzelf mijn eigen router rechtstreeks aansluit aan glasvezel, heb ik geen prioriteiten vastgelegd voor VLAN ID 4 en 34. (Maar ik gebruik geen Asus router).
Eventueel zet je die prioriteiten toch beter op een waarde die overeenkomt met wat Telfort opgeeft, zolang je nog geen werkende verbinding hebt weten te bewerkstelligen.
Priority 1 voor VLAN ID 34
Priority 5 voor VLAN ID 4

Verder ben je voor je LAN sub-net helemaal niet gebonden, aan de IP-keuzes, bereik en gateway e.d. welke Telfort gebruikt voor haar eigen modem/routers. (Die gegevens zou ik persoonlijk niet gebruiken). Die instellingen kun je dus naar eigen inzicht en voorkeuren anders vastleggen.

ik heb vandaag eens opnieuw geprobeerd de router te configureren.
helaas is dit echter niet gelukt en alweer geeft de asus router aan dat er iets mis is met de glasvezel NT.

heb alle settings 1 op 1 overgenomen en op bij de juiste instellingen ingevoerd/

heb elke modus geprobeerd (via quick-setup)
en dan handmatig achteraf de instellingen ingevoerd.
dan de router herstart, en alsnog werkt het NIET.
ik heb iedere keer de router gereset (hardreset) voor nieuwe instellingen in te voeren, zodat oudere instellingen niet de nieuwe corrupten.

de laptop die ik hiervoor heb gebruik heeft 7 dagen geleden een clean install gekregen.
dus er is geen sprake van malware/virussus.
Reputatie 1
vandaag had ik alweer hetzelfde probleem met de xperiabox.

ik heb hier mee gewacht todat de monteur lang's kwam, deze heeft mee de modem gereset.
hij kon het probleem ook niet identificeren in de instellingen van de xperiabox.
-----------------
voip kan ik nog niet testen gezien mijn vervangende DECT-phone nog niet binnen is, de huidige is overleden aan dode batterijen
---------------
hij heeft ook meegeholpen mijn asus-rt-ac correct in te stellen,
gezien de xperiabox meerdere malen zat te B*tch*en en zette de supnet op een verkeerde instellingen "meerdere malen" (subnet 164.190.***.***), waardoor ik meerdere malen een hard-reset had moeten doen.
momenteel is WLAN uitgeschakeld en wordt dit gedaan door mijn router.

vreemd genoeg werkt mijn router nog steeds niet als modem,
momenteel haal ik via lan en via WLAN snelheden van 48-57MB/s
----------------
ik wil het topic graag nog open laten indien het probleem terug komt.

indien het probleem terug komt wil ik graag een vervangende glasvezel NT aanvragen, gezien dit mogelijk dan het probleem kan verhelpen.
Reputatie 1
Hallo

momenteel heb ik alweer problemen gehad met mijn verbinding.
alles viel weg behalve IPTV.
is het mogelijk dat ik nu een vervangende glasvezel NT krijg toegestuurd.
gezien dit 1 van de weinige oorzaken is die nog niet is gecontroleerd/vervangen.

--------------------
-informatie van tijd van het probleem: tussen 08:30- 22:50.
-IPTV (APP) heb ik getest op een android apparaat (android tv stick) tussen 17:30-19:-00 bij mijn ouders (fiber verbinding van 100mb/s, android stick zat 4 meter van de router vandaan)
hierbij was de verbinding zeer slecht en de resolutie nog lager dan 240P

gemiddelde speedtest die ik haal:
download 48-49,98 mb/s
upload 55-65mb/s (hoogste die ik heb gehaald is 79,98mb/s, en nee dit is geen grap)
-------------------
wifi gaat nu via mijn router, dit is uitgeschakeld in de xperiabox (door de monteur).
Reputatie 7
Badge +13
Hallo Alex, dat is erg vervelend zeg! Daarom heb ik nu een vervangend NT verstuurd om dit als laatste uit te sluiten. Hiervoor zal wederom een monteur langs komen om je te ondersteunen bij de vervanging, dit mag je namelijk niet zelf uitvoeren. Kijk ik naar de speedtests die je doorgeeft, dan kom je nu op de snelheid van je abonnement uit. Dit is namelijk 50/50mbit. Ik ben toch benieuwd wat er gebeurt als je je eigen router tijdelijk loskoppelt van de Experiabox, deze reset met de resetknop en dan probeert te internetten. Lukt dit wel, dan kan er ook sprake zijn van een conflict in je interne netwerk. Via deze test kan je dat nog uitsluiten. Een NT geeft namelijk het volledige signaal door. In de Experiabox wordt pas het onderscheid gemaakt op basis van de VLAN, daarvoor nog niet.

De kwaliteit van de interactieve TV app kan ik niet gelijk duiden. Mijn eerste gevoel zegt dat de snelheid hierin de boosdoener is geweest. Kan je misschien iets meer informatie geven over de test bij je ouders? Welke draadloze snelheid haalde je? Speelde het op alle zenders of een paar specifiek?
Reputatie 1
Hallo Alex, dat is erg vervelend zeg! Daarom heb ik nu een vervangend NT verstuurd om dit als laatste uit te sluiten.
1 Hiervoor zal wederom een monteur langs komen om je te ondersteunen bij de vervanging, dit mag je namelijk niet zelf uitvoeren.
1.1 Kijk ik naar de speedtests die je doorgeeft, dan kom je nu op de snelheid van je abonnement uit.
Dit is namelijk 50/50mbit.
2 Ik ben toch benieuwd wat er gebeurt als je je eigen router tijdelijk loskoppelt van de Experiabox,
deze reset met de resetknop en dan probeert te internetten.
3 Lukt dit wel, dan kan er ook sprake zijn van een conflict in je interne netwerk.
Via deze test kan je dat nog uitsluiten.
Een NT geeft namelijk het volledige signaal door.
4 In de Experiabox wordt pas het onderscheid gemaakt op basis van de VLAN, daarvoor nog niet.

De kwaliteit van de interactieve TV app kan ik niet gelijk duiden. Mijn eerste gevoel zegt dat de snelheid hierin de boosdoener is geweest.
5 Kan je misschien iets meer informatie geven over de test bij je ouders?
6 Welke draadloze snelheid haalde je?
7 Speelde het op alle zenders of een paar specifiek?

1 helemaal prima, ik zal zodra ik de modem heb ontvangen de afspraak maken.

1.1 de snelheden die ik momenteel haal zijn echter niet zo problematisch voor mij, deze vind ik eerlijk gezegd helemaal prima ^_^
dat de xperiabox telkens wegvalt is het probleem waar ik mee kamp

2 via kabel haal ik gemiddeld snelheden van
50mb/s down (peak 55mb/s down),
60mb/s upload {{peak snelheid was 83 mb/s (voor een paar seconden) }}.

dit is als een laptop direct is aangekoppeld aan de Xperiabox.
(diezelfde snelheden haal ik als ik hem aankoppel via de asus router)

3 tot zover ik weet is er geen conflict bezig, gezien mijn asus een ander sub-net gebruikt (192.168.1.XXX)
ik heb namelijk meerdere kabels naar mijn meterkast
(1 voor de tv box en 1 voor de asus router, 1 voor de telefoon)
(kabels zijn cat5e)
de xperiabox zit in de meterkast
waar de router, dect-phone en tv box op zijn aangekoppeld

4 mijn router is momenteel aangekoppeld aan de xperiabox, gezien dit nog niet werkt als ik deze direct aankoppel.
(asus geeft namelijk aan dat er problemen zijn met de ISDN modem)
---------------
5 de snelheid kan niet de boosdoener zijn. mijn ouders hebben 100mb/s up/down via onsbrabantnet (geen xperiabox) (router: tp-link AC1750)
6 gemiddeld haal ik op de android box/tv stick 65mb/s down en 45mb/s up via speedtest.
7 dit is op alle zenders. de ene zender is net iets beter dan de andere, maar nog steeds een resolutie lager dan 360P
Reputatie 7
Badge +13
Hey Alex, bedankt voor je toelichting. Het wegvallen blijft inderdaad een probleem. Daarom heb ik ook de NT vervangen, om dit toch uit te sluiten. Omdat ik er vooral naar streef om het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen, geef ik deze suggestie. Heb namelijk een paar keer meegemaakt in andere situaties dat een opstelling met een extra router er voor zorgde dat de Experiabox instabieler werd. Voor nu lijkt het me raadzaam om het vervangende NT af te wachten. Mocht dit geen verschil maken, dan wil ik je vragen om toch een keer naar de 'neutralere' opstelling zonder je eigen router te gaan. Hierbij is het wel belangrijk dat je na het loskoppelen van je router de Experiabox dan nog een keer reset.

Over de beeldkwaliteit heb ik nog even zitten nadenken. Eerder gaf Enterprise aan dat er in de TV app nog een aantal HD en SD zenders heeft. Kan je eens kijken of je bij de zenders met het HD logo beter beeld hebt? Met de genoemde snelheden zit je ruim binnen de marges. Daar zal het dan inderdaad niet aan liggen. 😳
Reputatie 1
Hey Alex, bedankt voor je toelichting.
Het wegvallen blijft inderdaad een probleem.
Daarom heb ik ook de NT vervangen, om dit toch uit te sluiten.
Omdat ik er vooral naar streef om het probleem zo snel mogelijk voor je op te lossen,
geef ik deze suggestie.
Heb namelijk een paar keer meegemaakt in andere situaties dat een opstelling met een extra router er voor zorgde dat de Experiabox instabieler werd.
Voor nu lijkt het me raadzaam om het vervangende NT af te wachten.
Mocht dit geen verschil maken, dan wil ik je vragen om toch een keer naar de 'neutralere' opstelling zonder je eigen router te gaan.
Hierbij is het wel belangrijk dat je na het loskoppelen van je router de Experiabox dan nog een keer reset.

Over de beeldkwaliteit heb ik nog even zitten nadenken.
Kan je eens kijken of je bij de zenders met het HD logo beter beeld hebt?
Met de genoemde snelheden zit je ruim binnen de marges.
Daar zal het dan inderdaad niet aan liggen. :$

heb nog 1 vraag betreffende de glasvezel NT.
indien ik een eigen glasvezel NT koop,
(genexis fiberXport/ genexis hybrid, zonder de CATV module) (een model dat uit zich zelf VLAN tagging ondersteund. )
is het dan toegestaan dat ik de monteur deze dan laat aankoppelen en instellen,
zodat ik deze gebruik IPV de NT die telfort/kpn levert?
indien dit niet is toegestaan, zal ik wel de Nieuwe geleverde NT gebruiken.

-------------
ik kan nadat ik de vervangende NT heb ontvangen,
wel controleren of mijn asus dan wel correct wil werken.
dan kan ik teminste mijn originele plan doen: de asus router "als modem gebruiken/xperiabox vervangen"
enigste wat ik dan als dit ook niet werkt is een custom firmware (merlin-wrt) erop te zetten.
(dit zal ik pas gaan doen na 8 december 2018, gezien dan de garantie is vervallen)

maar ik verwacht dat mijn asus router wel als zou gaan werken zodra de NT is vervangen.
gezien deze al aangaf dat er iets mis was met de NT.
-----------
betreffende de lage qualiteit tv in de app
zal ik vanavond na-controleren of er inderdaad aan de SD / HD logo ligt dat er lage resolutie is.
(het android apparaat is een android mediabox/tv-stick, die runt op android 4.2-4.4).
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Alex, als je zelf een NT aanschaft, dan zal de monteur deze niet met ons akkoord installeren. Wij willen dat de door ons geleverde apparatuur gebruikt wordt. Ik raad je daarom met klem af of zelf een NT aan te schaffen en raad je aan om het nieuwe NT te gebruiken. Na het vervangende NT kan je inderdaad de controle met je Asus nog een keer doen. Ben benieuwd wat er dan uit naar voren komt.

Wat betreft je TV app, hoor graag je bevindingen! 🙂
Reputatie 1
Hoi Alex, als je zelf een NT aanschaft, dan zal de monteur deze niet met ons akkoord installeren. Wij willen dat de door ons geleverde apparatuur gebruikt wordt. Ik raad je daarom met klem af of zelf een NT aan te schaffen en raad je aan om het nieuwe NT te gebruiken. Na het vervangende NT kan je inderdaad de controle met je Asus nog een keer doen. Ben benieuwd wat er dan uit naar voren komt.

Wat betreft je TV app, hoor graag je bevindingen! :)

ik heb de android stick momenteel nog niet kunnen testen (de stick heeft momenteel wat kuren)

ik heb nog wel een vraag betreffende IPTV, kan de 4K resolutie van mijn IPTV kast geunlockt worden?
ik heb namelijk sinds kort een 4K tv, en wil wel graag van de hoogst mogelijke resolutie genieten.

indien dit niet gaat, is het dan mogelijk dat ik een iptv box ontvang die dit wel ondersteund?
als hier extra kosten bij komen:
ik wil dan een "koop" 4K IPTV box,
{dus {dat ik het bedrag in 1 keer afbetaal en niet per maand meer dien te betalen, indien dit van toepassing is}}

https://tweakers.net/nieuws/111591/kpn-gaat-proef-doen-bij-duizend-klanten-met-settopbox-die-4k-ondersteunt.html
Reputatie 8
ik heb nog wel een vraag betreffende IPTV, kan de 4K resolutie van mijn IPTV kast geunlockt worden?
ik heb namelijk sinds kort een 4K tv, en wil wel graag van de hoogst mogelijke resolutie genieten.

Er zijn überhaupt nog geen TV kanalen die de 4K resolutie ondersteunen.
Voor die beperkte diensten als "Netflix" e.d. zijn IMO doorgaans de door providers verstrekte TV-ontvangers achterhaald en ontoereikend voor een fatsoenlijke 4K ondersteuning tegenover andere mogelijkheden om 4K af te spelen. (Als TV-ontvangers reeds mochten voldoen aan die specs).

indien dit niet gaat, is het dan mogelijk dat ik een iptv box ontvang die dit wel ondersteund?
....
https://tweakers.net/nieuws/111591/kpn-gaat-proef-doen-bij-duizend-klanten-met-settopbox-die-4k-ondersteunt.html

NEE, Tellort biedt vooralsnog niet die ondersteuning.
Je verwijst naar KPN. Zou je naar KPN moeten overstappen.
Zie eerdere reactie op het forum met achterliggende links met info m.b.t. 4K < HIER >

Gezien je hele historie van alternatieve set-ups en "uitproberen", wat vooralsnog NIET lukt door gebrek aan inzicht en kennis. Zou je niet eens gewoon starten met de BASIS set-up zoals Telfort haar spullen aanlevert, en dat aan de gang te krijgen?
Pas als dat naar behoren werkt, te kijken naar eventuele alternatieve set-ups.
(Kun je altijd terugvallen op de basis- set-up, als je er niet uitkomt met andere set-ups).

Die basis set-up is namelijk het enige houvast voor Telfort om support te bieden.
Alle andere afwijkende zaken in je set-up daar geeft Telfort geen ondersteuning, en ben je aangewezen op je eigen kennis en inzicht (die zoals blijkt uit je eerdere reacties vooralsnog ontbeert).
Reputatie 1

Er zijn überhaupt nog geen TV kanalen die de 4K resolutie ondersteunen.
Voor die beperkte diensten als "Netflix" e.d. zijn IMO doorgaans de door providers verstrekte TV-ontvangers achterhaald en ontoereikend voor een fatsoenlijke 4K ondersteuning tegenover andere mogelijkheden om 4K af te spelen. (Als TV-ontvangers reeds mochten voldoen aan die specs).

....

NEE, Tellort biedt vooralsnog niet die ondersteuning.
Je verwijst naar KPN. Zou je naar KPN moeten overstappen.
Zie eerdere reactie op het forum met achterliggende links met info m.b.t. 4K < HIER >

Gezien je hele historie van alternatieve set-ups en "uitproberen", wat vooralsnog NIET lukt door gebrek aan inzicht en kennis. Zou je niet eens gewoon starten met de BASIS set-up zoals Telfort haar spullen aanlevert, en dat aan de gang te krijgen?
Pas als dat naar behoren werkt, te kijken naar eventuele alternatieve set-ups.
(Kun je altijd terugvallen op de basis- set-up, als je er niet uitkomt met andere set-ups).

Die basis set-up is namelijk het enige houvast voor Telfort om support te bieden.
Alle andere afwijkende zaken in je set-up daar geeft Telfort geen ondersteuning, en ben je aangewezen op je eigen kennis en inzicht (die zoals blijkt uit je eerdere reacties vooralsnog ontbeert).

ik had alleen een nieuwbericht genomen waarin kpn een box uitgeeft die dit ondersteund.

ik wilde dus vragen of dit ook mogelijk was bij telfort.
maar ik snap de verwarring.
Reputatie 7
Badge +13
Wij bieden nog geen 4K TV ontvangers aan, Alex. Die kan ik niet aan je leveren. Via de link van Babylonia tref je inderdaad verdere uitleg.
Reputatie 1
Wij bieden nog geen 4K TV ontvangers aan, Alex. Die kan ik niet aan je leveren. Via de link van Babylonia tref je inderdaad verdere uitleg.

dat is wel jammer, had gehoopt dat het mogelijk was sinds, er al enkele verschillende 4K iptv kastjes in de omloop zijn.

nu heb ik wel een andere vraag:

ik heb van iemand een "koop" iptv box gekregen, (hij had een abbo bij "kpn")
nu wil ik deze werken krijgen in mijn netwerk zodat ik op een 2e tv ook tv kan ontvangen.
de iptv box heeft een interne HDD dus kan voor opname gebruikt worden.
is dit mogelijk. zonder dat ik extra kosten per maand heb.
dat ik zowel kan opnemen als tv kijken via deze box?
(iptv box is een motorola vip 196*)
een POE adapter is geen probleem gezien ik er nog 1 heb liggen die iptv ondersteund.
---------
indien dit niet werkt, kan ik altijd nog optie B gebruiken (een high-end android tv-box),
Telfort wil dat je een abo a €5,- per maand afneemt voor een 2e stream. Je ontvangt dan ook een 2e ontvanger. Ook opnemen is een dienst die je tegen betaling bij Telfort kan afnemen.
Verwacht je nu echt dat Telfort je gaat helpen hun eigen verdien model te ondergraven? :8
Sluit aan, en kijk wat er gebeurt. Het werkt of het werkt niet. De boel zal vast niet ontploffen...:P

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/extra-tvontvanger-bestellen-voor-interactieve-tv.htm

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/opnemen-pakket-1.htm
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Alex, in verschillende gevallen is het technisch gezien mogelijk om de ontvanger aan te sluiten. Over de werking en kwaliteit van je TV kijken kan ik dan geen uitspraken doen. Wanneer je om ondersteuning vraagt en een niet door ons geleverde TV ontvanger aangesloten hebt, dan zullen wij altijd vragen dit los te koppelen. Dit kan een negatief effect hebben op de TV kwaliteit. Het opnemen bieden wij aan via het opnemen pakket. Ik durf je niet te zeggen of je via de HDD optie van deze TV ontvanger alsnog kan opnemen, dit kan je het beste testen door het aan te sluiten.

@nelly jacoba, thanks!
@alexvdp Waar het 4K betreft is in Nederland tot nu toe alleen Xite actief met een loop van een of twee uur https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuws-van-xite-4k-435596 . Dus al had Telfort deze 4k decoder ook kunnen leveren heb je er uiteindelijk nog niet heel veel aan.

Voorlopig zal je het moeten doen met 4k/Uhd blu ray disc en speler en de diverse streamdiensten maar dan nog alleen via een 4k/Uhd Smart Tv.

Die "koop" iptv box is waarschijnlijk een test apparaat geweest die de tester mocht houden. KPN heeft over het algemeen geen "koop" apparatuur. Behalve de extenders en ander ondersteunend apparatuur en materiaal.
Reputatie 8
Voorlopig zal je het moeten doen met 4k/Uhd blu ray disc en speler en de diverse streamdiensten maar dan nog alleen via een 4k/Uhd Smart Tv.
Je hebt mediasplers die 4K ondersteunen.
Als het om streamingdiensten aankomt kun je daar beslist beter gebruik van maken dan de over het algemeen zeer matig presterende services van "Smart TV's". (Laat dat "Smart"er maar af).

Beste optie om in te zetten voor 4K streamingdiensten is een NVDIA Shield TV
https://nl.hardware.info/reviews/7185/nvidia-shield-tv-2017-review-ultieme-mediaspeler-en-interessante-game-console-in-een
De term Smart zowel voor televisies als telefoons is blijkbaar alleen maar een verwijzing naar het feit dat je er apps op kan gebruiken al dan niet via internet. Dat mag inderdaad wel vervallen maar blijkbaar een mooie verkoop term. Klinkt in ieder geval beter dan Tv met internet aansluiting.

Hoe goed de Shield lijn ook is als het alleen maar is om Netflix te kijken dan is dat toch een in mijn ogen ondoordachte uitgave. Tenzij de prijs geen bezwaar is.
Dan zou ik voor de https://nl.hardware.info/product/376358/google-chromecast-ultra gaan.
Hoe dan ook het is net als met de HD televisies er waren al meer apparaten op de markt voor dat er op tv aanbod was.
Reputatie 8
Zoals gezegd, er zijn meerdere opties.

Met de NVIDIA Shield had ik het IMO over de de beste optie van 4K streams in zijn algemeenheid.
Daarnaast zijn er nog een hele bunch aan 4K mediaspelers. Alles wat er tussen pakweg die Chromecast 4K zit en die NVIDIA Shield in. Dus je hebt nogal wat keus, afhankelijk van je wensen.

Daarbij gaat het niet alleen om "4K" resolutie an sich, maar om de kwaliteit zelf van het beeld wat op een 4K TV wordt weergegeven, High Dynamich Range (het scala aan tussentinten afgezet tegenover contrast), de mogelijkheden van exacte beeldsynchronisatie tegenover de verversing van het beeld op je TV, deïnterlacing, hi-res audio, DTS:X / Dolby Atmos etc.

Iemand die 4K TV kijkt wil dat doorgaans niet voor Netflix alleen, maar voor zoveel mogelijk andere 4K mogelijkheden, nu of binnen afzienbare tijd beschikbaar. Tevens ook de betere opties ten aanzien van audio met die DTS:X / Dolby Atmos etc. Omdat 4K gebruikers in zijn algemeenheid al snel een behoorlijke "Home Cinema" audio set erachter hebben zitten.
Dan ga je niet bezuinigen op de goedkoopste optie om 4K Netflix streams binnen te halen
ik heb de android stick momenteel nog niet kunnen testen (de stick heeft momenteel wat kuren)
Kan je over deze stick iets specifieker zijn? Als de stick alleen via WiFi werkt kan dit namelijk een boel verklaren waar het de snelheid en kwaliteit betreft.

indien dit niet werkt, kan ik altijd nog optie B gebruiken (een high-end android tv-box)

Ik ben benieuwd zover ik weet lukt het nog niet om zo legale nederlandse iptv binnen te krijgen. En dan nog moet je 2 streams afnemen zover ik weet.
Reputatie 1
Je hebt mediasplers die 4K ondersteunen.

Beste optie om in te zetten voor 4K streamingdiensten is een NVDIA Shield TV
https://nl.hardware.info/reviews/7185/nvidia-shield-tv-2017-review-ultieme-mediaspeler-en-interessante-game-console-in-een

een nvidia shield is inderdaad een goede optie, helaas is deze wel prijzig met een kaartje van 200+ euro.
en gezien ik hem alleen wil gaan gebruiken voor tv streaming is een china versie beter alternatief

via gearbest heb ik al een zeer goed aangeraden op het oog
"Alfawise Z28 Pro Smart TV Box"
deze is uitermate geschikt voor 4K streaming
en met mijn tri-band router heb ik geen problemen met wifi, (de box ondersteund namelijk AC wifi)
-----------------------------

Hoe goed de Shield lijn ook is als het alleen maar is om Netflix te kijken dan is dat toch een in mijn ogen ondoordachte uitgave. Tenzij de prijs geen bezwaar is.
Dan zou ik voor de
Hoe dan ook het is net als met de HD televisies er waren al meer apparaten op de markt voor dat er op tv aanbod was.

van de shield had ik inderdaad al hetzelfde idee, (zie bovenste quote/post)
dit is inderdaad een zeer prijzige uitgave dan.

enigst probleem met de cromecast ultra is dat deze geen optie heeft om de telfort iptv app te streamen.
dit wordt namelijk niet ondersteund
----------------------
Kan je over deze stick iets specifieker zijn? Als de stick alleen via WiFi werkt kan dit namelijk een boel verklaren waar het de snelheid en kwaliteit betreft.

indien dit niet werkt, kan ik altijd nog optie B gebruiken (een high-end android tv-box)

Ik ben benieuwd zover ik weet lukt het nog niet om zo legale nederlandse iptv binnen te krijgen. En dan nog moet je 2 streams afnemen zover ik weet.

een android stick werkt net als een mobile (alleen dan is het scherm je TV)

dit is gewoon een oudere Android stick model en type weet ik niet exact.
draait tevens op android 4.4
heeft maar 512gb ram, en een dual core cpu
via wifi heb ik bij mijn ouders snelheden gemeten van minimal 50mb/s down/up
probleem kan mogelijk aan de android versie liggen.

ik gebruikte deze tevens alleen als een test om te kijken of streaming wel zou werken op zo'n stick/box.
dit is gewoon een oudere Android stick model en type weet ik niet exact.
draait tevens op android 4.4
heeft maar 512gb ram, en een dual core cpu
via wifi heb ik bij mijn ouders snelheden gemeten van minimal 50mb/s down/up
probleem kan mogelijk aan de android versie liggen.

ik gebruikte deze tevens alleen als een test om te kijken of streaming wel zou werken op zo'n stick/box.

Dat verklaart al veel van de tegenvallende resultaten.
Reputatie 1

vreemd genoeg zijn de problemen alweer terug.
(tijd: tussen 08:30-17:00)
alleen TV deed het nog.

----------------------
gezien we alle mogelijkheden op end-user base hebben geprobeerd,

zijn de enigste 4 mogelijke oorzaken die ik nog kan bedenken:

dat er mogelijk iets mis met de fiber-kabel of het tussenstation.

dat mijn xperiabox/NT vaker een IP-pool reset krijgt dan normaal, waardoor de data niet correct word ingesteld. (het extern IP is namelijk wel veranderd na de problemen)
vandaag:
voor de problemen: 77.173.183.xxx (telfort IP pool)
na de problemen: 31.161.152.xxx (kpn IP pool)
(eerdere dagen met problemen)
(op 22 october 23:12) 77.173.183.xxx
(op 23 october 17:49) 188.206.100.xxx
(op 23 october 17:54) 77.173.183.xxx
(informatie is via whois domain)

of het moet server based zijn dat er een data-conflict is met mijn account gegevens.
(dat deze telkens op alleen IPTV word gezet, en daarna weer terug, waardoor een reset van de xperiabox nodig is)
----------------
{informatie tbt monteur bezoek}
de opgestuurde vervangende NT gaf namelijk alleen broadband.
zelfs met een andere xperiabox alleen broadband
monteur nam 1 uit eigen vooraad en teste deze, deze werkte wel.
(monteur heeft werkende meegenomen), de opgestuurde (defecte) heb ik momenteel nog thuis.
monteur heeft tevens alweer wireless uitgeschakeld op de xperiabox.
-----------------
gezien de problemen al maanden zijn, en de oorzaak nog steeds niet is gevonden,
wil ik graag vragen wat de mogelijkheden zijn voor compensatie, m.b.t. de periode waarin ik de problemen heb.
----------------

Reageer