problemen met telfort alles in 1

  • 27 juni 2017
  • 202 reacties
  • 4186 keer bekeken

Reputatie 1
naarmate de monteur 2 weken geleden is langsgekomen,
deed de telefonie het niet, de monteur adviseerde mij om contact op te nemen met telfort, maar aangezien ik hier afgelopen week geen tijd voor had is het naar vandaag verschoven.
de telefonie doet het nog steeds niet
alle lampjes behalve het telefonie lampje branden

-------------
gisteren was ik in het huis aan het klussen, doordat ik de stopcontacten naar inbouw ging vervangen, diende alle stroom eraf te gaan, om veilig te kunnen werken
ik heb dus eerst de xperiabox uitgezet, en daarna de stoppen uitgezet.
nadat ik de stroom er weer aanzette en de xperiabox weer aanzette werkt het internet en TV ook NIET meer.

nu branden alleen de: power, wireless, &broadband

wireless internet werkt niet meer.
telefonie werkt niet
TV werkt NIET
----------
de enige instellingen die ik in de xperiabox heb gewijzigd:
naam van het wifi adress veranderd.
kanaal gezet naar kanaal 1 (vanwege drukte op de andere kanalen)

ik heb een Xperiabox V8.
----------------
wat kan ik doen om alle problemen te verhelpen.
aangezien als ik de informatie lees over de xperiabox v8,
zou deze gewoon tijdelijk uitgezet kunnen worden zonder problemen.
---------------
indien er nog verdere informatie nodig is, zeg maar wat er nodig is, dan zal ik dit opgeven indien mogelijk
---------------
ik ben zelf zeer technisch aangelegd, gebruik dus gerust teschnische termen,
--------------------
(ik heb geen zin in onzinnge posts zoals dan reset je toch je router,
aangezien ik geen zin heb om bij elk defect/elke keer als de stroom eraf gaat de routermodem te moeten resetten)
(en ik heb ook geen zin in grammer_n*z*'s, [die alleen zin hebben om spelfouten te verbeteren])

202 reacties

Het enige wat ik in je verder duidelijk verhaal mis of overheen lees, heb je ook de kabel tussen de experiabox en je IS/RA punt vervangen?
Reputatie 1
Het enige wat ik in je verder duidelijk verhaal mis of overheen lees, heb je ook de kabel tussen de experiabox en je IS/RA punt vervangen?

ik heb de kabels met een kabeltester getest en er zijn geen problemen met de kabel, zelfs andere kabels geven hetzelfde probleem, dus het ligt niet aan de kabels.
Reputatie 8
Ondanks dat je geen reset wilt geven, zou ik dat toch maar doen.
Bij een reset wordt tevens het achterliggende Telfort systeem geactiveerd om opnieuw evt. ontbrekende gegevens opnieuw in te pushen. (Tel-gegevens, nieuwe IP leases voor zowel internet als TV).
Ondanks dat je geen reset wilt geven, zou ik dat toch maar doen.
Bij een reset wordt tevens het achterliggende Telfort systeem geactiveerd om opnieuw evt. ontbrekende gegevens opnieuw in te pushen. (Tel-gegevens, nieuwe IP leases voor zowel internet als TV).


Even voor mij gebeurd dit dan niet ook bij het stroomloos maken wat in dit geval vanwege het klussen is gedaan?
Even voor mij gebeurd dit dan niet ook bij het stroomloos maken wat in dit geval vanwege het klussen is gedaan?

Nee.
er zit een klein gaatje achter in de modem, die moet je met n paperclip-puntje (of zo'n prikbord-prikkertje) +/- 20 seconden indrukken tot het power-lampje rood brand en/of de modem herstart.
Reputatie 7
Badge +13
Hey Alex, wat vervelend om te horen dat de overstap naar Telfort zo moeilijk verloopt. Erg begrijpelijk dat je hier niet gelukkig van wordt. Sorry hiervoor.

Voor je telefonie heb ik een verzoek naar mijn collega's doorgezet. Ik zie dat daar verder naar gekeken moet worden. De activatie van je telefonie is niet goed gelopen. Het stroomloos maken van je Experiabox moet zonder enig probleem kunnen. Het kan zijn dat een piekspanning je modem te veel is geworden, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Om de problemen met je verbinding beter te snappen, wil ik je vragen om een paar vragen te beantwoorden. Zie je op je glasvezel NT nog wel alle lampjes branden? Zo ja, in welke kleur? Heb je ook een reset van je Experiabox uitgevoerd? Als alle lampjes op je NT groen branden en dit advies niet geholpen heeft, dan zal ik een vervangend modem voor je bestellen.
Reputatie 1
Hey Alex, wat vervelend om te horen dat de overstap naar Telfort zo moeilijk verloopt. Erg begrijpelijk dat je hier niet gelukkig van wordt. Sorry hiervoor.

4.2 Voor je telefonie heb ik een verzoek naar mijn collega's doorgezet.
Ik zie dat daar verder naar gekeken moet worden.
1 De activatie van je telefonie is niet goed gelopen.
2,0 Het stroomloos maken van je Experiabox moet zonder enig probleem kunnen.
2.1 Het kan zijn dat een piekspanning je modem te veel is geworden, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Om de problemen met je verbinding beter te snappen, wil ik je vragen om een paar vragen te beantwoorden. 3 Zie je op je glasvezel NT nog wel alle lampjes branden?
3.1 Zo ja, in welke kleur?
4 Heb je ook een reset van je Experiabox uitgevoerd?
4.1 Als alle lampjes op je NT groen branden en dit advies niet geholpen heeft, dan zal ik een vervangend modem voor je bestellen.

------------------------------
(heb bepaalde punten genummerd zodat beantwoorden gemakkelijker is en zo is het ook duidelijker van welk punt welk antwoord is)

momentueel branden de lampjes voor TV en internet weer, internet werkt ook weer.

aangezien de spanning gaat er mogelijk nog meerdere keren af, doordat het klussen nog niet klaar is, dus het probleem kan zich nog enkele keren meer gaan voordoen.

De telefonie werkt nog steeds niet.

het telefoon station dat ik heb staan voor telefonie lijkt op dit model: (exacte model/serienummer weet ik niet uit mijn hoofd)
http://www.philips.nl/c-p/CD3952W_22/benear-draadloze-telefoon

------------------
1 ik had toen de monteur was geweest ook door de web-interface van de xperiabox v8 gekeken,
dit is vooral om het wifi beter in te stellen,
(er zitten namelijk 15 wifi adressen, en de xperiabox stond op automatisch, maar zat midden in het "drukte" gebied, dus heb het naar kanaal 1 (op dit kanaal is bijna interference) verzet omdat daar geen interference is van de andere wifi),
volgens de monteur die het voor mij aansluitte zou dit geen effect op de telefonie moeten hebben.

----------------------
2 dat kan inderdaad het geval zijn, aangezien het nog keramieke zekeringen zijn. (het huis is al meer dan 40 jaar oud, {het is een huurhuis}).

2.1 de voeding van de NT-box & xperiabox ruikte namelijk niet verbrand/vreemde geur, dus piekspanning zou niet de oorzaak moeten zijn, omdat er anders al rook uit de voeding zou gekomen moeten zijn.

alhoewel het inderdaad een mogelijke oorzaak kan zijn, denk ik niet dat dit de storing veroorzaakte die ik meemaakte, aangezien de "NT-box" optical naar RJ45 is.
en niet analoge (adsl) naar ditigaal (RJ45), aangezien adsl veel storingsgevoeliger is.

-----------------------
3} alle 3 de lampjes branden. dit was hetzelfde geval toen de "storing/probleem plaatsvond"
3.1 alle lampjes branden groen, dit was hetzelfde toen de problemen met internet&tv zich voordeden.
dit was ook toen de problemen voorkwamen. ik heb nog niet getest of ik toen ook via kabel direct internet had op de NT/glasvezel-modem
--------------------------
4 ik heb momenteel nog geen reset van de xperiabox v8 uitgevoerd.

4.1.0 afhankelijk van wat het probleem veroorzaakt met de telefonie, kan het zijn dat er inderdaad wel een nieuwe glasvezel NT-box bezorgt te worden.

4.1.1 indien er een nieuwe word bezorgt, zou ik graag willen vragen of het nog mogelijk is om er dan 1 te ontvangen met aansluiting voor analoge TV,

----------------
4.1.2 als het probleem ligt aan de xperiabox, en niet aan de glasvezel NT-box, wil ik graag wel vragen of ik dan weer de V8 opgestuurd kan krijgen,

dit is vooral omdat ik zelf een router erachter wil hangen,
de reden hiervoor is vanwege dat 6 meter van de xperiabox de wifi-snelheid al met ruim 30% omlaag is gegaan (van 48 mb/s, op 10cm afstand naar 35mb/s) (er zit maar 1 muur tussen)
op circa 18 meter afstand (3 muren er tussen) is de snelheid nog maar 4mb/s (verste punt van de modem, in mijn tuin).
--------------------
4.2 het kan ook zijn dat er enkele instellingen op de "server/glasvezelstation" verkeerd zijn ingesteld waardoor telefonie niet correct is ingesteld,
(dat mijn abbonement op internet+TV staat i.p.v. internet+TV+telefonie)
------------------------------
indien je nog meer informatie nodig hebt, dan zal ik dit zo spoedig mogelijk beantwoorden.
Qua instellingen van je pakket, dit kan je ook controleren als je naar http://www.telfort.nl gaat en dan rechts bovenaan kan je inloggen op mijn telfort.

Wifi is inderdaad niet best van de experiabox, maar hangt ook erg af van hoeveel draadloze netwerken er binnen bereik zijn. Heb er zelf ook een eigen access point aan hangen en de wifi van de experiabox uit gezet.

Analoge aansluitingen zitten helaas er helaas niet op bij telfort. Alleen bij de oude leverstraat (vanuit de originele glasvezel leverancier welke overgenomen is door kpn en ondergebracht bij telfort) zit er nog 1 analoge tv uitgang op het nt kastje, hoelang dit nog word ondersteund is de vraag.
Reputatie 8

De telefonie werkt nog steeds niet.

4 ik heb momenteel nog geen reset van de xperiabox v8 uitgevoerd.

Als je niet reset zal telefonie waarschijnlijk ook niet alsnog uit zichzelf gaan werken.
(Er vanuit gaande dat de gegevens eerder niet goed in de modem/router zijn opgenomen).
Zoals eerder aangegeven worden bij een reset een aantal gegevens vanuit Telfort opnieuw gepusht, waaronder juist die telefoongegevens. Is ook door de webcare gevraagd om die reset uit te voeren.

Je kunt ook zelf controleren hoe het met die gegevens staat door in te loggen en onder het boven menu "VOICE" te gaan ----> en dan links onder "Status" te gaan kijken.

Daar moet dan je telefoonnummer + zoiets als Registered (VC1 (en dan datum tijd) worden weergegeven, en nog eens een nummer aangevuld met @ims.imscore.net
Reputatie 1

Als je niet reset zal telefonie waarschijnlijk ook niet alsnog uit zichzelf gaan werken.
(Er vanuit gaande dat de gegevens eerder niet goed in de modem/router zijn opgenomen).
Zoals eerder aangegeven worden bij een reset een aantal gegevens vanuit Telfort opnieuw gepusht, waaronder juist die telefoongegevens. Is ook door de webcare gevraagd om die reset uit te voeren.

Je kunt ook zelf controleren hoe het met die gegevens staat door in te loggen en onder het boven menu "VOICE" te gaan ----> en dan links onder "Status" te gaan kijken.

Daar moet dan je telefoonnummer + zoiets als Registered (VC1 (en dan datum tijd) worden weergegeven, en nog eens een nummer aangevuld met @ims.imscore.net



aangezien ik nog niet "officieel" in het huisje ben ingetrokken, maar vooral aan het klussen ben, om alles mooi en netjes te krijgen, heb ik nog niets van apparaten in het huisje (zoals een TV/computer/overig)

dien ik bij de reset dan ook weer de IPTV box mee te nemen en deze dan weer in opnieuw in te stellen?
Reputatie 8
Een reset van de modem/router staat los van de TV-ontvanger.
Maar eenmaal alles ter plekke een keer aangesloten, kan het geen kwaad het hele riedeltje nog eens te resetten (inclusief de TV-ontvanger).

Zie ook uitvoerige informatie waar eventueel op te letten, bij de volgende informatie om verloren instellingen veilig te stellen.
https://forum.telfort.nl/tv-338/netflix-plotseling-niet-mogelijk-68640/index1.html#post567055
Reputatie 7
Badge +13
Hey Alex, ik ga het stapsgewijs met je nalopen.

-Je telefonie is vanochtend hersteld. De simpele uitleg is dat het leveringsbericht niet goed verwerkt is en daarom je telefonie nog niet actief was op het modem. Nu moet het voice lampje op je Experiabox groen zijn gaan branden. Kan je dit aan me bevestigen?
-Ik zie inderdaad dat je modem online is. Dus zie ik niet gelijk een noodzaak om de apparatuur te vervangen. Als bij een volgende herstart het probleem weer voorvalt, dan ga ik je Experiabox vervangen. Dit zal inderdaad voor een andere Experiabox V8 zijn.
-Met de piekspanning deed ik enkel een suggestie. Als dit daadwerkelijk het geval geweest was, dan had je modem nu ook nog geen internetverbinding gehad.
-Het is niet mogelijk om je NT te vervangen voor een NT met analoge televisie. Deze optie leveren wij alleen nog aan klanten die dit pakket hebben. Alle nieuwe klanten krijgen een glasvezel NT zonder analoge televisie.

Mijn vermoeden voor nu is dat het een incident is geweest en dat je in de nabije toekomst zonder enige problemen je Experiabox stroomloos kan maken. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag van je.
Reputatie 1
Hey Alex, ik ga het stapsgewijs met je nalopen.

-Je telefonie is vanochtend hersteld.
1.0 De simpele uitleg is dat het leveringsbericht niet goed verwerkt is en daarom je telefonie nog niet actief was op het modem.
1.1 Nu moet het voice lampje op je Experiabox groen zijn gaan branden. Kan je dit aan me bevestigen?
-Ik zie inderdaad dat je modem online is. Dus zie ik niet gelijk een noodzaak om de apparatuur te vervangen.
2 Als bij een volgende herstart het probleem weer voorvalt, dan ga ik je Experiabox vervangen. Dit zal inderdaad voor een andere Experiabox V8 zijn.
-Met de piekspanning deed ik enkel een suggestie. Als dit daadwerkelijk het geval geweest was, dan had je modem nu ook nog geen internetverbinding gehad.
3 -Het is niet mogelijk om je NT te vervangen voor een NT met analoge televisie. Deze optie leveren wij alleen nog aan klanten die dit pakket hebben. Alle nieuwe klanten krijgen een glasvezel NT zonder analoge televisie.

4 Mijn vermoeden voor nu is dat het een incident is geweest en dat je in de nabije toekomst zonder enige problemen je Experiabox stroomloos kan maken. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag van je.



1 momenteel brand het groene lampje voor telefonie/voip, ik zal binnenkort testen of ik gebeld/ kan bellen.
2 ik wil graag om deze reden het topic ook open laten, todat al het klussen gedaan is, indien het probleem zich vaker voordoet, hoef ik hiervoor geen nieuw topic aan te maken, en te gaan refereren naar dit topic.

3, dat is opzich wel jammer, had eigenlijk gehoopt dat dit nog mogelijk was, aangezien ik een mediacenter-pc heb met TV-tuner.
(op het forum is namelijk te lezen bij wat oudere topics na de overgang op een andere glasvezel-NT-box dat het nog mogelijk was)
------------
ik heb de modem/xperiabox niet ge-reset, indien VOIP/telefonie het nog steeds niet deed, wilde ik dit vandaag gaan doen.
------------
als ik de xperiabox in bridge modus zet, en het incident zich weer voordoet, wat kan ik dan het beste aan acties overnemen, gezien de xperiabox mogeljjk een software-glitch heeft.

de reden dat ik de xperiabox in bridge modus wil zetten, is zoals ik al eerder had gezegt: slechte/trage wifi verbinding.
Reputatie 8
Bij bridge mode verlies je TV en telefoonconnectie.
Je houdt dan alleen internet over. Dus geen optie voor je om in te zetten.

Als je op andere wijze WiFi kunt gebruiken die beter is als de Experia Box, schakel je die gewoon uit.
Reputatie 1

Mijn vermoeden voor nu is dat het een incident is geweest en dat je in de nabije toekomst zonder enige problemen je Experiabox stroomloos kan maken. Als dit niet het geval is, dan hoor ik het graag van je.


momenteel heb ik weer problemen:

de wifi valt nu vaak weg terwijl de lampjes nog steeds groen branden.
hierdoor heb ik geen internet via wifi/wireless, (zowel op het 5Ghz als 2.4 ghz kanaal)
(afstand tot modem 5 meter)

dus volgens de FAQ, heb ik de modem 10 seconden van stroom (via de modem uitzetten) en de stekker uit het stopcontact.

hierdoor herhaalt zich het initiele probleem weer dat de internet/voip lampjes voor lange duur uitvallen, en dat deze functies in die periode niet werken.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Alex, balen dat de problemen toch weer de kop op steken. Dat is niet de bedoeling. Ik zal zoals toegezegd een vervangend Experiabox voor je besteld. Deze zal met een paar dagen binnen komen. Hopelijk heb je met dit vervangende model betere ervaringen.
Reputatie 1
Deze zal met een paar dagen binnen komen. Hopelijk heb je met dit vervangende model betere ervaringen.

ik wil dan nog wel vragen of deze dan direct "out of the box" al in bridge modus gezet kan worden, gezien ik er wel een eigen router er achter wil zetten, aangezien het wifi van de xperiabox zeer slecht is.

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/eigen-apparatuur-aansluiten-op-netwerk-internetaanbieder
Reputatie 8
ik wil dan nog wel vragen of deze dan direct "out of the box" al in bridge modus gezet kan worden, gezien ik er wel een eigen router er achter wil zetten, aangezien het wifi van de xperiabox zeer slecht is.
Je kunt die wel in bridge-modes zetten. Maar zeker niet "out of the box".
Bovendien verlies je daarmee TV en telefoon, en houdt je alleen internet over.

Je kunt beter een eigen router NAT achter NAT achter de Experia Box aansluiten (dus NIET in bridge). De WiFi van de Experia Box uitschakelen, en voor "internet" alles regelen via de 2e router.
TV en telefoon laat je dan nog wel afhandelen door de Experia Box.
Reputatie 1
Hoi Alex, balen dat de problemen toch weer de kop op steken. Dat is niet de bedoeling. Ik zal zoals toegezegd een vervangend Experiabox voor je besteld. Deze zal met een paar dagen binnen komen. Hopelijk heb je met dit vervangende model betere ervaringen.

vanmiddag kwam de "nieuwe" vervanende xperiabox V8 binnen.
ik heb nog wel wat vragen:
klopt het dat dit een refurbished model is. gezien de inlay tray een beetje gescheurd was en er geen beschermfolie over de modem zat.
er zaten namelijk ook geen netwerk/telefonie kabels bij.

de doos zat bij ontvangst nog steeds in de beschermfolie.
-----------------
betreffende het retourneren,
ontvang ik hier nog een retourbox voor?
wat dien ik allemaal retour te sturen? alleen de xperiabox en stroom kabel? anders?

gezien de vakantieperiode eraan komt, wat is de maximale termijn dat ik de modem retour kan sturen,

_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
ik wil dan nog wel vragen of deze dan direct "out of the box" al in bridge modus gezet kan worden, gezien ik er wel een eigen router er achter wil zetten, aangezien het wifi van de xperiabox zeer slecht is.
Je kunt die wel in bridge-modes zetten. Maar zeker niet "out of the box".
Bovendien verlies je daarmee TV en telefoon, en houdt je alleen internet over.

Je kunt beter een eigen router NAT achter NAT achter de Experia Box aansluiten (dus NIET in bridge). De WiFi van de Experia Box uitschakelen, en voor "internet" alles regelen via de 2e router.
TV en telefoon laat je dan nog wel afhandelen door de Experia Box.


dit is ook wat ik wil, een eigen router voor wifi/internet en dat de xperiabox alles wat niet met wireless internet te maken heeft regelt.
Reputatie 7
Badge +13
Hey Alex, het klopt inderdaad dat wij refurbished modems versturen.

Er zit niet standaard een retourbox bij. Daarvoor kan je de bestaande box gebruiken of een neutrale doos pakken. Wij hebben graag alle kabels retour, dus de adapter en de Experiabox. Je kan deze versturen naar:

Retouren
O.v.v. je klantnummer
Antwoordnummer 10119
2400 VB Alphen aan den Rijn
Reputatie 1
Hey Alex, het klopt inderdaad dat wij refurbished modems versturen.

2400 VB Alphen aan den Rijn


ik heb nu alweer problemen met de "xperiabox", hetzelfde probleem is de afgelopen 2 weken al 3 keer verschenen.
----------
de xperiabox is niet van stroom geweest/uitgezet, in de periode tussen de vervanging, en de terugkeer van de problemen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Alex, wat vervelend dat de problemen zich weer voordoen. Kun je het modem een harde reset geven? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
Reputatie 1
. Kun je het modem een harde reset geven? Ik hoor graag van je welk resultaat dit heeft opgeleverd.
ik heb van de week de xperiabox eens hard-gereset.
wifi naam heb ik weer hetzelfde genoemd als ik eerder gebruikte.
voor de rest heb NIETS aangepast.

het probleem heeft zich nog niet voorgedaan, ik houdt het nog in de gaten.
meestal doet het zich eens per 2 weken voor
--------------
ik ben momenteel wel een managed switch aan het programeren zodat deze de xperiabox kan vervangen
en ik hier alles op kan aansluiten (TV, internet, telefonie)
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/netwerkinstellingen-met-eigen-modem.htm
__
(de switch die ik ervoor ga gebruiken: https://www.cisco.com/c/en/us/support/switches/sf300-08-8-port-10-100-managed-switch/model.html)
(ik heb maar een 50/5MB/s abbo dus deze switch is meer dan voldoende)
___
ik heb nog wel meer settings nodig dan de gegeven netwerk instellingen,
informatie die ik momenteel nog nodig heb:
VLAN: telefonie
IPOE instellingen (verificatie codes, {indien ik dit hadmatig moet invullen} )
*indien ik meer instellingen nodig heb zal ik dit melden

(ik wil namelijk de xperiabox geheel uit mijn netwerk verwijderen)
Reputatie 8
(de switch die ik ervoor ga gebruiken: https://www.cisco.com/c/en/us/support/switches/sf300-08-8-port-10-100-managed-switch/model.html)
(ik heb maar een 50/5MB/s abbo dus deze switch is meer dan voldoende)

Hoewel die switch wel een Layer 3 type switch is (met "router" functies), zou ik persoonlijk nooit voor een snelheid kiezen van maximaal slechts 100 Mbps. Je glasvezel internet abonnement is nu dan wel minder snel, de connectie tussen apparaten onderling is daarmee ook beperkt. Snelle uitwisseling van data is er dan niet bij. Verder is zo'n managed switch erg complex in zijn instellingen.

Een "gewone" consumenten router, meer gericht op een thuis situatie, met extra VLAN instellingen is denk ik een stuk gebruiksvriendelijker in te stellen. Daarmee kun je ook functies als bijv. VPN direct vanuit de router regelen. (Zowel VPN client functies als server functies).
Plus dat je er doorgaans direct ook dual band WiFi bij hebt. Dat ontbreekt ook bij die switch.

VLAN: telefonie = 34 (hetzelfde als voor internet)
IPOE instellingen (verificatie codes) - Die heb je bij Telfort niet nodig. (Alleen bij KPN)
Reputatie 1
(de switch die ik ervoor ga gebruiken: https://www.cisco.com/c/en/us/support/switches/sf300-08-8-port-10-100-managed-switch/model.html)
(ik heb maar een 50/5MB/s abbo dus deze switch is meer dan voldoende)

Hoewel die switch wel een Layer 3 type switch is (met "router" functies), zou ik persoonlijk nooit voor een snelheid kiezen van maximaal slechts 100 Mbps. Je glasvezel internet abonnement is nu dan wel minder snel, de connectie tussen apparaten onderling is daarmee ook beperkt. Snelle uitwisseling van data is er dan niet bij. Verder is zo'n managed switch erg complex in zijn instellingen.

Een "gewone" consumenten router, meer gericht op een thuis situatie, met extra VLAN instellingen is denk ik een stuk gebruiksvriendelijker in te stellen. Daarmee kun je ook functies als bijv. VPN direct vanuit de router regelen. (Zowel VPN client functies als server functies).
Plus dat je er doorgaans direct ook dual band WiFi bij hebt. Dat ontbreekt ook bij die switch.

VLAN: telefonie = 34 (hetzelfde als voor internet)
IPOE instellingen (verificatie codes) - Die heb je bij Telfort niet nodig. (Alleen bij KPN)


ik gebruik de switch ook ter vervanging van de xperiabox,
ik zet er wel een router achter waarachter ik alles inplug.

de switch is alleen om: de experiabox te vervangen.
zie afbeelding hoe ik het wil gaan aansluiten

Reageer