Problemen met ping en internetsnelheid

• 24 mei 2017
  • 2 reacties
  • 712 keer bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik had hiervoor op mijn bekabelde verbinding een hogere snelheid.

Wat is de oorzaak van deze lage snelheid? Ik betaal voor 80, dus minder dan 40 is niet acceptabel.

Ik heb alle mogelijke resets al gedaan en dat hielp niet.

[Bericht aangepast om aan verzoek te voldoen van verwijdering van persoonsgerelateerde gegevens.]

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hey Anoniem, ik zie inderdaad dat je modem op dit moment ongeveer 38mbit binnen krijgt en dat het snelheidsprofiel van je verbinding naar beneden geschakeld is. Vermoedelijk komt dit doordat de verbinding op hoge snelheid niet meer stabiel te houden was. Dan schakelt ons lijnmanagementsysteem in en wordt de snelheid afgeschaald. Dit kan meerdere oorzaken hebben; je modem kan de boosdoener zijn, de bekabeling in je woning kan de boosdoener zijn of de kwaliteit van de verbinding naar buiten is verminderd. Gezien de eerdere herstelwerkzaamheden van KPN, vermoed ik dat de kwaliteit van de verbinding naar buiten niet optimaal is. Ik heb daarom een bericht naar mijn collega's gestuurd om dit na te gaan voor je. Als ik terugkoppeling van hen heb, deel ik deze met je. Kans bestaat dat ze een afspraak met je willen inplannen voor verder onderzoek, hierover word je dan gebeld.
Reputatie 7
Badge +7
Hey Anoniem, ik zie in het monteursrapport dat er werkzaamheden zijn uitgevoerd. Als ik nu de snelheid van je modem uitlees, dan haalt het modem 61mbit binnen. Dat is een fikse verbetering. Kan ik nog wat voor je doen?

Reageer