vraag

Problemen met overstappen naar Telfort

• 27 december 2017
  • 4 reacties
  • 343 keer bekeken

Telfort,

Vanaf 23 november heb ik thuis en mobielcontract afgesloten en is al alles misgegaan wat mis kon gaan. Tot op heden hebben jullie niet gereageerd en mij alles zelf laten oplossen. Inmiddels ben ik 75 uur met deze casus bezig geweest. Mijn KPN is vandaag afgesloten, Hollands Nieuwe gaat vandaag afsluiten. Ik wens dat jullie NU opleveren!

Jullie gaven mij voor aanvang aan het contract foutieve, misleidende en tegenstrijdige informatie. Jullie annuleerde ten onrechte mijn mobiele abonnement. En kwamen daarbij jullie eigen afspraken en klantadviezen niet na. Ben uren bezig geweest Hollands Nieuwe en tevergeefs mailen naar jullie om dat op de rit te krijgen.
Bij tijdelijke activatie op 30 november van de simkaart was mijn oude simkaart niet meer benaderbaar. Het gevolg was dat ik (met hulp van ICT dienst) mijn telefoon weer compleet nieuw heb moeten installeren en mijn bestanden (audio/video/foto) zijn kwijtgeraakt. Tot op heden is mijn telefoon nog steeds niet op de rit en zijn er nog steeds duizenden bestanden kwijt/corrupt/niet bruikbaar. Ben aan deze casus alleen al inmiddels 35 uur kwijt.
Door jullie nalatigheid (mbt melding afkoop) sloot Hollands Nieuwe mijn mobiel abonnement op 11.12.2107 af. Ben uren bezig geweest met Hollands Nieuwe en tevergeefs bellen en mailen met jullie om dat op de rit te krijgen.
Vanaf 13 december ben ik jullie aan het bellen en mailen over deze urgente situatie, de daarna ontstane situaties en om het nu wel goed te laten verlopen en de monteur en mijn vakantie passend op elkaar in te plannen. Ik heb diverse klachten ingediend. Tot op heden heeft niemand van de klachtafdeling/klantrelatie-afdeling contact met mijn opgenomen en wordt ik door de 1e lijns aan het lijntje gehouden, van het kastje naar de muur gestuurd en van foutieve informatie voorzien.
De mail van Guidion mbt inplanning van de monteur ontvang ik door jullie toedoen veel te laat (gezien hun kerstplanning) waardoor een in planning op 27-12-2017 niet meer mogelijk is. Jullie hadden hier beiden op kunnen anticiperen. Dit accepteer ik niet. Ik probeer jullie betreffende afdeling al vanaf 13 december te bereiken voor overleg over inplanning, maar jullie reageren niet!

Door jullie nalatigheid heb ik mijn vakantie moeten inplannen zonder tijdig overleg met jullie/afdeling Quidion. 29-12-2017 t/m 07-01-2017 ben ik op vakantie. Ik ga niet terugkomen tijdens mijn vakantie. Noch accepteer ik dat jullie opleveren na mijn vakantie (en ik daar wel voor betaal)!
Ik wil tijdens mijn vakantie gewoon mobiel bereikbaar zijn. Ik wil flexibel kunnen zijn, indien ik tussendoor thuiskom voor de volgende vakantiefase wil ik thuis gewoon tv, internet, telefoonverbinding hebben.
Vandaag heeft KPN mij afgesloten en Hollands Nieuwe gaat mij per vandaag afsluiten! Gezien de voorgeschiedenis EIS IK dat vandaag mijn Telfort thuispakket wordt aangesloten door een monteur en door jullie wordt opgeleverd!! Ook EIS ik dat vandaag Telfort mobiel wordt opgeleverd! IK EIS dat u vandaag belt om tot een redelijk planvoorstel te komen!

In jullie mail van 23 november met als titel “we staan voor u klaar” staat duidelijk dat de oplevering 27 december gaat plaatsvinden. Jullie beloven dat jullie hard aan de slag gaan, dat ik vanaf 27 december kan genieten van telfort thuis, dat de overtapservice het voor mij gemakkelijk maakt dat ik niets meer hoef te doen, dat jullie zelf contact opnemen met mijn huidige aanbieder en regelen dat alles vlekkeloos verloopt, dat de ingangsdatum 27 december 2017 is, dat ik heb gekozen voor een installatie door monteur en dat ik een email en sms ontvang om een afspraak te maken voor de 27e.
Niets maar dan ook niets van dit alles hebben jullie waargemaakt.
Jullie deden op 23-11 jl mondeling de belofte dat jullie de verwachte datum doorgeven aan de providers en dat jullie pas een sein zullen geven aan providers als jullie de diensten daadwerkelijk gaan leveren. Dat de diensten (en telefoonnummers) van Hollandse Nieuwe en KPN in de lucht zouden blijven totdat jullie een sein geven. Dit blijkt ronduit foutieve en misleidende informatie te zijn geweest.
Ik verzoek u dringend contact op te nemen!!! IK EIS DAT THUISPAKKET EN MOBIELPAKKET VANDAAG WORDT OPGELEVERD!
Voor alle gemaakte en eventueel nog te maken kosten door jullie nalatigheid stel ik jullie nu alvast aansprakelijk. Onder voorbehoud van ieder recht en weren.

Dit is nog maar een beknopte versie van alles wat misging. De uitgebreide versie en mijn klantgegevens kunnen jullie nalezen klantenservice1@telfort.nl. Het betreffende nummer is het overeenkomst nummer. Ik kon geen klantnummer vinden.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi Bibbi, welkom op het forum. Uit je reactie en ook uit de mailtjes naar ons maak ik op dat je niet te spreken bent over de overstap vanuit KPN naar Telfort thuis toe en met je overstap van Hollands Nieuwe naar Telfort Mobiel. Dat vind ik vervelend om te lezen. Omdat het hier over een tweetal zaken gaat, heb ik mijn reactie ook in twee delen opgesplitst. Te beginnen met je mobiele abonnement. Dit lijkt me gezien je vakantie het belangrijkste om op orde te krijgen.

Het nummerbehoud voor je mobiele heeft vandaag plaatsgevonden. Vanaf vandaag ben je met je Telfort simkaart te bereiken op je nummer eindigend op 97. Deze simkaart kan je ook tijdens je vakantie gebruiken. Dat je nummer vroegtijdig is afgesloten is inderdaad erg jammer. Dat stuk van de activatie is afgerond. Hopelijk werkt je mobiel naar wens.

Ga ik kijken naar de activatie van je Telfort thuis abonnement, dan zie ik het volgende. Je glasvezelverbinding is per vandaag omgezet naar Telfort. Omdat KPN eerder op die glasvezel leverde, is dit signaal technisch onklaar gemaakt en staat het Telfort signaal er nu op. Het type glasvezel NT is hetzelfde bij KPN en Telfort. Dat hoef je niet per se te vervangen. Een monteur toesturen kan ik op dit tijdstip niet meer voor vandaag in orde maken. Wel kan ik je meegeven dat wanneer je het Telfort modem aansluit in plaats van het KPN modem, ik verwacht dat je verbinding weer werkt. Ruil je de TV ontvangers van KPN om met die van Telfort op de bestaande kabel dan kan je vanavond nog internetten en TV kijken. Het is dan niet de installatie van de monteur die je in gedachten hebt, maar dan werkt je verbinding wel weer. Je kan eventueel door een collega van me telefonisch hierbij geholpen worden. Ook hebben wij een online uitleg voor installatie.

Het een en ander is niet goed verlopen en heeft de nodige impact op jou gehad. Met bovenstaand advies probeer ik het beste te halen uit deze situatie, zodat je met een gerust hart op vakantie kan. Over het verloop van deze situatie en het bijkomend ongenoegen staat nog een bericht open bij mijn collega's die klachten afhandelen. Zij zullen hierover nog telefonisch contact met je opnemen, al kan ik niet garanderen dat dit vandaag nog gebeurt. Ik vind deze situatie erg vervelend voor je en bied mijn excuses aan voor de impact die de overstap op je gehad heeft.
Hoi Wiegert,

Dankje. Tenminste iemand die de moeite neemt het goed uit te zoeken, mee te denken en in oplossingen te denken. (Zijn zeldzaam bij Telfort) Ik lees dit nu net. I.v.m. geen internet thuis werk/werkte ik de hele dag buitenhuis. Dus ik zal mij morgen gaan verdiepen in wat je schrijft.

Je schrijft "Je kan eventueel door een collega van me telefonisch hierbij geholpen worden."
Onder welk nummer is collega bereikbaar? Naar welke afdeling moet ik vragen? Laat je me dat aub snel weten? Dan kan ik daar morgen mee aan de slag. Kijken wat het brengt. Dan kan ik voorlopig vooruit.

Dan kan ik eventueel later een afspraak maken met de monteur ivm de kabels verleggen en eventueel hier en daar controleren verbinding.

Bedankt tot zover!

Met vriendelijke groet, Bibbi
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Bibbi, ik heb je een privébericht gestuurd. Als je vandaag tijd hebt, dan bel ik je zelf om te helpen bij de installatie. Dan kan ik je een advies op maat geven. Wil je op dat bericht reageren?
Hoi Wieger,
Top!! Compliment! Tenminste iemand bij Telfort die wel meedenkt en oplossingen voorstelt. Zie je prive bericht. Met vriendelijk groet Bibbi

Reageer