beantwoord

Problemen met internetverbinding

  • 2 februari 2016
  • 73 reacties
  • 2038 keer bekeken

Dit jaar voor de tweede keer mijn jaarcontract voor internet en interactieve tv verlengd, tegen beter weten in. Was het vorig jaar veel gedoe met combivoordeel dat niet meer aan te zetten was, is er dit jaar een ander probleem met het verlegen! U wordt overgezet naar een verbeterd netwerk; alleen hebben we nu al 6 dagen geen internet meer.

Donderdag 28 januari direct contact gehad met Telfort maar voordat je de eerstelijns duidelijk hebt waardoor het komt......storing aangemaakt en u hoort nog van ons. Zaterdag 30 januari maar weer gebeld voor de status. De technische dienst is niet bereikbaar...druk.....u wordt over een uur teruggebeld. Als je een belofte doet over terugbellen moet je je daar aan houden, heb ik geleerd maar dat is vast heel ouderwets. Niets meer vernomen.

Maandag 1 februari 4 keer contact gehad waarbij men telkens probeerde de technische dienst te bereiken.....NIETS....... het is ook lastig 's avonds. Overdag kan ook maar ja, dan bent u niet thuis! Tja zonder internetverbinding is het ook erg lastig thuiswerken!!

We kunnen u morgen (dinsdag 2 februari) weer terugbellen en proberen door te verbinden met de technische dienst (wat diezelfde dag na 4 pogingen ook niet lukt) of een verzoek indienen bij de technische dienst. Alleen voor contact met de technische dienst staat 5 werkdagen!

Hoe het dan verder gaat met de storing? Dat weet niemand, zelfs bij Telfort niet......Als ik dan begin over het contract ontbinden, tja jaarcontract meneer....en al was dat niet zo u heeft een maand opzegtermijn. Chapeau Telfort!
icon

Beste antwoord door pvananen 19 februari 2016, 11:34

Vandaag na 22 dagen zonder internet, lijkt het internet weer te werken. Dat is even fijn! Ik zou nog tussen 10 en 11 uur gebeld worden door Telfort, maar daar heb ik nog niets van vernomen. Voor de storing zou dat niet meer hoeven, nog wel voor de compensatie!
Bekijk reactie

73 reacties

Reputatie 3
Badge
Jan? is alles goed in de bovenkamer??? ik heet helemaal geen Jan??
Wederom ga je weer zoals elke keer offtopic en begin je een flame-war, wie hier simpel en zwakzinnig is bewijs je helemaal zelf,..
En de moderators zijn nu wel overtuigd van je zoveelste overtreding van de huisregels, zoals al eerder gezegd ik weet helemaal niet wie je ben en wat je bezield je (verveling??) om mij elke keer uit het niks aan te vallen,..
Dit is uiteraard weer gerapporteerd en wie hier een ban gaat krijgen, mag geen discussie meer zijn dat heb je nu wel heel duidelijk gemaakt,..
Badge +2
Zucht, daar is ie weer de stalker, Beste Michael van Telfort, ik haat forumleden die je privacy schenden en gewoon door kunnen gaan omdat ze geen verkeerde dingen zeggen volgens de huisregels. Voor degene die het niet begrijpen, Albert54 is een zwakzinnig (oeps huisregels) figuur die in werkelijkheid Jan Oosterwijk (over privacy gesproken) heet, en met mijn voornaam, leeftijd en avatar het forum probeert te verzieken. Ook deze reactie gaat ie weer rapporteren, Maakt me niet uit, dit soort figuren die je privemail proberen te achterhalen om vervolgens bedreigingen te sturen (hetgeen dus gebeurd is op het Tele2 forum)mogen wat mij betreft ****** oei censuur.

Ik ben zeer tevreden Telfort abonnee, zowel vast als mobiel, maar deze Albert54 (die ik al benaderd heb op PB) begint meteen over uitkotsen trollen en andere krachttermen waarmee hij bij Tele2 met minstens 15 accounts al genoeg heeft laten zien. En hij heeft geen enkele binding met Telfort, al zie ik hem ervoor aan dat ie een prepaidje heeft aangemeld. Hij heeft vorgesteld een en ander te controleren, en ik benadruk nogmaals, doe dat aub, Telfort, en als jullie de uitslag hebben, ban dan hem (als het klopt of mij (als het niet klopt). Zo goed verwoord Jan? Ga jezelf lekker uitleven bij Tele2 en laat me met rust!


Hi Aragorn,

Ik zie dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden en om die reden word je per direct gebanned voor 7 dagen.

Daphne
Reputatie 3
Badge
Dat is heel makkelijk te checken, @pvananen kan in z'n straat (of appartement) bij de b.v. KPN buren informeren, daar KPN toch echt een verfijnder stukje techniek hanteert, sowieso is in de wijkcentrale de dslam voor de KPN klanten qua capaciteit en kwaliteit van een hoger niveau, maar daar is de abonnementsprijs dan uiteraard ook naar, dus "dezelfde zooi" is erg kort door de bocht en verre weg van de praktijk/werkelijkheid,..
Eind van de ochtend telefoon: Telfort tweedelijns. De storing zou verholpen moeten zijn! De verbinding is in orde en er wordt weer een IP-adres aangemaakt....lastig controleren als je (noodgedwongen) op kantoor aan het werk bent. Blij naar huis om te controleren en thuis te werken........helaas nog steeds geen internet.........

Weer bellen, doorverbinden, praten, overleggen met KPN en nu kan het echt niet meer de verbinding zijn. Er zit een blokkade op de router.......ze gaan er gelijk mee aan de slag........morgen word ik teruggebeld om te controleren of het werkt.

Op deze 14e dag zonder internet kan ik er niet zo meer in geloven.....
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Peter. Jeetje, wat een vervelende zaak is het aan het worden. Samen met jou hoop ik ook op een adequate afhandeling van het probleem, het heeft nu inderdaad lang genoeg geduurd. 😞
Voor mij is er feitelijk ook niets veranderd, het wifi doet het gewoon de verbinding naar buiten niet waardoor nog steeds de melding verschijnt: de inlogpoging van uw router is geweigerd door uw provider. Klinkt simpel.....maar niets is minder waar 😞
Reputatie 3
Zucht, daar is ie weer de stalker, Beste Michael van Telfort, ik haat forumleden die je privacy schenden en gewoon door kunnen gaan omdat ze geen verkeerde dingen zeggen volgens de huisregels. Voor degene die het niet begrijpen, Albert54 is een zwakzinnig (oeps huisregels) figuur die in werkelijkheid Jan ********* (over privacy gesproken) heet, en met mijn voornaam, leeftijd en avatar het forum probeert te verzieken. Ook deze reactie gaat ie weer rapporteren, Maakt me niet uit, dit soort figuren die je privemail proberen te achterhalen om vervolgens bedreigingen te sturen (hetgeen dus gebeurd is op het Tele2 forum)mogen wat mij betreft ****** oei censuur.

Ik ben zeer tevreden Telfort abonnee, zowel vast als mobiel, maar deze Albert54 (die ik al benaderd heb op PB) begint meteen over uitkotsen trollen en andere krachttermen waarmee hij bij Tele2 met minstens 15 accounts al genoeg heeft laten zien. En hij heeft geen enkele binding met Telfort, al zie ik hem ervoor aan dat ie een prepaidje heeft aangemeld. Hij heeft vorgesteld een en ander te controleren, en ik benadruk nogmaals, doe dat aub, Telfort, en als jullie de uitslag hebben, ban dan hem (als het klopt of mij (als het niet klopt). Zo goed verwoord Jan? Ga jezelf lekker uitleven bij Tele2 en laat me met rust!
Tja, wat is de waarheid? Ik heb inmiddels inderdaad mail ontvangen dat de verbinding is opgeleverd en geactiveerd..... Maar dat was 28 januari toch al gedaan? Internet doet het natuurlijk nog steeds niet. Inmiddels is wel het nieuwe en duurdere tarief van kracht. Ik heb 5 keer niet thuis kunnen werken waardoor mijn werkgever wordt belast met 800 onnodige kilometers, ik met 12 onnodige reisuren, bijna twee weken een onbruikbaar Netflix abonnement, mijn vrouw die buiten haar internet bundel zit, belkosten naar Telfort, kinderen die achter lopen met huiswerk maar verder gaat alles prima. Rustig aan Telfort het brengt jullie immers hetzelfde geld in het laatje, jammer dat het jullie klant, gezin en betrokken werkgever bakken met geld kost......met 0 garantie dat het na het bezoek van een monteur opgelost is. Wie gaat dit allemaal betalen?
Reputatie 3
De waarheid? Ik denk dat je helaas slachtoffer bent van een nieuwe vvdsl verbinding die niet werkt. Vandaar dat er waarschijnlijk een monteur van KPN noodzakelijk is, en dan is die paar dagen eigenlijk best wel logisch. Je economisch verhaal, helaas, we praten hier toch over een particulier abo? Als je garanties en "verzekering" wil, dan had je voor zakelijk moeten gaan.

Telfort pakt dit echt wel op, en bovendien, zou je een andere DSL provider nemen, zit je met exact hetzelfde probleem.

@wvanen
aan het lijntje? liegen? Heb je ook nog argumenten? :?
zat ik heb ook inmiddels boek vol ellende van de service van telfort ze doen gewon niks. dus raar verhaal van jouw. je werkt zeker bij telfort en wil je hun verdedigen
waarom houden ze mensen zo lang aan het lijntje als ze bij omzetten gelijk zeggen wat er aan de hand is nee na veertien dagen komt monteur soepele organisatie zeg zou daar wel willen werken.
Beste Aragon, een paar dagen is logisch. Nu zit ik op 11 dagen! Het gaat om de duur en de wijze van communiceren. Daarnaast heb ik recht op waar ik voor betaal, als ik niet betaal heeft Telfort ook het recht om de dienstverlening te stoppen. Als Telfort niet geeft waar ik voor betaal moet ik het maar accepteren en de extra kosten voor lief nemen? Beetje vreemde kijk op de wereld dat Telfort alle rechten heeft en de klant alleen maar plichten, klinkt communistisch misschien is de Russische markt dan een goed idee.
Reputatie 3
Badge
In deze situatie is het verstandig om Telfort de kans te geven dit in een redelijke tijd op te lossen.
Als blijkt dat na het bezoek van de monteur er nog steeds storingen optreden dan zal je wel kosteloos je contract op kunnen zeggen, houden ze je dan aan het lijntje? dan kan je alsnog via een rechtsbijstand Telfort in gebreke laten stellen en kosteloos vertrekken,.. hopen dat het niet zo ver hoeft te komen,..
Reputatie 3
De manier van communiceren zoals ik die hier zie vanuit webcare is fatsoenlijk en redelijk. En voordat jullie het vergeten, er zijn meer klanten en zelfs 11 dagen blijft redelijk met zo'n verbindingsprobleem. Bij de particuliere markt zijn hier regels voor. In het geval van zakelijk abonnement heb je meer garanties en rechten. En nogmaals een andere provider zal precies hetzelfde probleem hebben. Laat het herstellen, vraag om redelijke vergoeding (daar horen zeker geen autokilometers bij) en dan komt dit wel goed. Ik denk niet dat wvanen hier iets nuttigs toe voegt. En nee, ik werk niet bij Telfort want dan zou ik het zo niet mogen zeggen.:)
Het is droevig als ik na een week zonder internet weer zelf contact moet opnemen en dan te horen krijg dat als ik niet gebeld had het zeker niet was goedgekomen. Na het plaatsen van een bericht op het forum komt er ineens een monteur thuis. Natuurlijk zijn er meer klanten maar over het serieus nemen storingen en het proactief handelen daarop laat te wensen over. Daarnaast hangt het van je referentiekader af wat je normaal vindt, 11 dagen vindt ik verre van normaal.
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen! Ik heb jouw privébericht zojuist voorzien van een reactie. Zou je daar eens naar willen kijken?
Ik heb percies dezelfde probleem en nu al 5 dagen.
Ik heb het gelezen maar eigenlijk weet ik nog niets. Ik weet niet wat er precies aan de hand is en ik weet niet hoe lang het gaat duren. Ik weet dat het in 1 dag gesloopt is en dat ik nu al 7 dagen zonder internet zit. Thuiswerken kan niet meer, daardoor extra kosten voor mijn werkgevern, extra reistijd voor mij en de kinderen kunnen hun huiswerk (wat tegenwoordig veelal online staat) niet maken.

Het is, als er verder geen informatie wordt gegeven, onbegrijpelijk dat het maken, tot nu toe al 7x langer duurt dan het om zeep helpen van mijn verbinding.
Bouw het dan weer terug!

Communiceren is het toverwoord.
ik snap niet waar jij je mee bemoeit geen problemen en niet werken daar hu je er dan buiten mede omdat je niet weet hoeveel ellende ik heb en gehad
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen. Zo simpel ligt het helaas niet. Kennelijk is de oorzaak voor het probleem lastiger te vinden dan je zou denken. Het probleem uit zich in het feit dat er wel een signaal gezien wordt door het modem maar dat er geen verbinding over opgezet kan worden. Ik ga ervoor zorgen dat je vandaag nog wordt gebeld om een afspraak te maken met een Guidion monteur die op locatie komt bij jou. Deze gaat het e.e.a. testen, hopende dat hij de oplossing kan vinden. Laat je het weten als je bent benaderd?

@Abdul,

Het probleem waar jij tegenaan loopt is heel anders dan van pvananen. Echter zou de dienst in jouw geval ook gewoon, goed moeten werken. Kun je aangeven wat er precies niet stabiel is? WiFi? Bekabeld internet? Ook wil ik graag weten of de TV-ontvanger met een kabel verbonden is met het modem. Zie jouw reactie tegemoet.
Ik ben inderdaad gebeld en er is maandag een afspraak. Blijft vreemd dat er buiten het huis iets gewijzigd wordt en er in huis gemeten/gekeken moet worden. In huis zit het al 2 jaar werkend en hetzelfde........

Ik begrijp dat je je best doet en dat waardeer ik maar eigenlijk ben ik er zo verschrikkelijk klaar mee. Telfort wil mij op een verbeterd netwerk hebben (terwijl alles goed werkte) en ik zit met de ellende.
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen. Ik snap het. Alleen kan er vanaf deze kant niets vreemds worden gevonden, zodoende is het vermoeden ontstaan dat er mogelijk iets op locatie niet in de haak is (dat iets eerder goed gewerkt heeft, betekent immers niet dat het altijd goed blijft werken). Ik ben dan ook benieuwd naar de bevindingen van de monteur. Laat je het me weten?
hallo peter als het werkt moet je ook niets veranderen want dan ben je de sjaak bij telfort. ze behandelen je ook of je gestoord bent houden zich nooit aan de afspraken. vandaag weer hoop.ellende gehad over mobiel contract ze snappen het zelf niet.
om maar te zwijgen over de ellende die ik op twee locaties heb gehad en deels nog niet goed is.met drie in een
is dat.mijn mail weer overal.moet veranderen anders was ik al weg geweest wat een zooitje
Hiep hiep hoera! HET IS NOG NIET VOOR ELKAAR!!

15 dagen zonder internet, KPN is bezig maar 0 zicht of garantie op een werkende verbinding. Hoe ik dit weet? Ik heb vanmorgen zelf maar weer eens gebeld. Vanmiddag tussen 16 en 17 uur wordt ik weer terug gebeld, maar ik verwacht niet dat het in het tussenliggende uur nog gaat werken.

Wat mij betreft zijn er vandaag twee opties:
1. Een werkende verbinding;
2. Een aanbieding om het contract kosteloos te ontbinden zodat ik mijn aanvraag bij Ziggo kan gaan plaatsen.

Optie 1 zie ik niet meer gebeuren dit jaar, dus graag optie 2!
Vandaag na 22 dagen zonder internet, lijkt het internet weer te werken. Dat is even fijn! Ik zou nog tussen 10 en 11 uur gebeld worden door Telfort, maar daar heb ik nog niets van vernomen. Voor de storing zou dat niet meer hoeven, nog wel voor de compensatie!

Reageer