beantwoord

Problemen met internetverbinding

• 2 februari 2016
  • 73 reacties
  • 2013 keer bekeken

Toon het eerste bericht

73 reacties

Ik heb meegewerkt, talloze keren gebeld met 0900 nummer, doen wat er gevraagd wordt, Guidion monteur laten komen en zelfs op het kraambed van mijn vrouw op een ongelukkig tijdstip vanmorgen de meterkast leeggehaald. Mijn deel heb ik ruimschoots gedaan, KPN ook nu Telfort nog.
Zou niet weten hoe ik een foto moet uploaden maar ik krijg al 19 dagen de melding: uw PROVIDER weigert de inlogpoging van uw router. Hoe moeilijk kan het zijn.....
Ik heb trouwens nog gekeken maar er staats nergens u krijgt minder service omdat de prijzen lager zijn dan bij Kpn. Er staat zorgeloos internet, betrouwbaar netwerk......wat een bullshit
Reputatie 8
Badge +16
Ik heb trouwens nog gekeken maar er staats nergens u krijgt minder service omdat de prijzen lager zijn dan bij Kpn. Er staat zorgeloos internet, betrouwbaar netwerk......wat een bullshit

Telfort: Bellen naar een betaald servicenummer
KPN: Gratis service nummer

Telfort: Doorlooptijd terugbellen door 2e lijns, 5 werkdagen.
KPN: Zelfde dag/volgende dag terugbellen.

Telfort: Monteur in 5 werkdagen
KPN: Zelfde werkdag/volgende werkdag.

Moet ik nog meer voorbeelden geven....?
Allemaal prachtig, dit is niet waarmee geadverteerd wordt. Daarnaast is 19 dagen een storing zonder zicht op herstel ruim buiten de gestelde dagen van beide partijen die uiteindelijk allemaal hetzelfde zijn. Een storing is één maar na zo'n lange periode adequaat reageren en handelen in twee. Het is gewoon absurd en totaal klantonvriendelijk ongeacht de prijs ik betaal voor iets en daar heb ik recht op! Ik heb nu lang genoeg geduld betracht.
Reputatie 8
Badge +16
Allemaal prachtig, dit is niet waarmee geadverteerd wordt. Daarnaast is 19 dagen een storing zonder zicht op herstel ruim buiten de gestelde dagen van beide partijen die uiteindelijk allemaal hetzelfde zijn. Een storing is één maar na zo'n lange periode adequaat reageren en handelen in twee. Het is gewoon absurd en totaal klantonvriendelijk ongeacht de prijs ik betaal voor iets en daar heb ik recht op! Ik heb nu lang genoeg geduld betracht.

Dat ben en blij ik ook zonder meer met je eens. Wel is het zo dat als deze problemen zijn opgelost over het algemeen Telfort niet te beroerd is om te kijken naar een stukje compensatie. Het is daarom verstandig om zoals Franzkie aangeeft beslist niet je rekeningen te gaan storneren. Telfort komt na afloop echt wel over de brug om dit te compenseren.
Net gebeld door de tweedelijns van Telfort die zegt dat het een kpn probleem is waaraan gewerkt wordt, einddatum onbekend. De monteur van KPN belde uit zichzelf terug en die zegt het is echt een Telfort probleem. Op dit forum staan berichten van 6 maanden oud waarbij het wel is opgelost door de tweedelijns van Telfort. Dit geeft zo'n verschrikkelijk kastje naar de muur gevoel! Nu 19 dagen geen internet nog 11 dagen voordat ontbinding mogelijk is. Ik zal ook niet nalaten om dit overal kenbaar te maken.....
Het is net of ik midden in een Kassa of Radar uitzending zit!!
Afgelopen nacht de hele nacht het modem uitgelaten op advies van de tweedelijns, misschien zou hij het vanzelf weer gaan doen werd er gezegd. Ondanks dat mij dit een sterk verhaal leek, toch maar gedaan. Zonder resultaat. 20 dagen zonder internet, nog 10 voordat er ontbonden kan worden. Daar baal ik ook van, dan kan ik straks ontbinden na 30 dagen en dan ga ik bij de nieuwe weer een aantal weken in de aanvraag procedure. Als Telfort nu schriftelijk zou bevestigen dat het kosteloos ontbonden word kan ik mijn aanvraag bij Ziggo gaan doen. Maar nee, klant laten stikken en betalen voor iets wat ze niet leveren.
Badge +2
Zucht, daar is ie weer de stalker, Beste Michael van Telfort, ik haat forumleden die je privacy schenden en gewoon door kunnen gaan omdat ze geen verkeerde dingen zeggen volgens de huisregels. Voor degene die het niet begrijpen, Albert54 is een zwakzinnig (oeps huisregels) figuur die in werkelijkheid Jan Oosterwijk (over privacy gesproken) heet, en met mijn voornaam, leeftijd en avatar het forum probeert te verzieken. Ook deze reactie gaat ie weer rapporteren, Maakt me niet uit, dit soort figuren die je privemail proberen te achterhalen om vervolgens bedreigingen te sturen (hetgeen dus gebeurd is op het Tele2 forum)mogen wat mij betreft ****** oei censuur.

Ik ben zeer tevreden Telfort abonnee, zowel vast als mobiel, maar deze Albert54 (die ik al benaderd heb op PB) begint meteen over uitkotsen trollen en andere krachttermen waarmee hij bij Tele2 met minstens 15 accounts al genoeg heeft laten zien. En hij heeft geen enkele binding met Telfort, al zie ik hem ervoor aan dat ie een prepaidje heeft aangemeld. Hij heeft vorgesteld een en ander te controleren, en ik benadruk nogmaals, doe dat aub, Telfort, en als jullie de uitslag hebben, ban dan hem (als het klopt of mij (als het niet klopt). Zo goed verwoord Jan? Ga jezelf lekker uitleven bij Tele2 en laat me met rust!

Hi Aragorn,

Ik zie dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden en om die reden word je per direct gebanned voor 7 dagen.

Daphne
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen, tussen 08:00 uur en 10:00 uur is er een monteur op pad gestuurd door KPN in de hoop dat deze het probleem kan tackelen. Je wordt naar aanleiding hiervan vanmiddag tussen 16:00 uur en 17:00 uur gebeld door een medewerker van de helpdesk. Wil je me alsjeblieft laten weten wat hieruit komt?
Hi Michael, dank voor je informatie. Dit is gisteren (15-2) ook gedaan (kpn op pad en terugbellen) maar ik hoop dat het vandaag dan opgelost kan worden. Als ik meer weet (of als ik niets hoor 😉 ) laat ik het weten!
Hi Michael, het is 17 uur! Geen KPN, geen Telfort die belt en geen werkende internetverbinding #hoeveel teleurstelling kan een mens hebben.
Morgen is de 21e dag zonder internet, het lijkt mij niet meer dan billijk om met een oplossing te komen (werkende verbinding of kosteloze ontbinding contract). Ik vind het echt niet van deze tijd hoe dit gaat!! Ik wil weer thuis kunnen werken, de kinderen willen hun huiswerk dat via internet bereikbaar is maken. Het is toch niet raar dat ik een werkende verbinding wil? Als dat niet lukt, even goede vrienden en zet het op mail of papier zodat ik een aanvraag bij Ziggo in gang kan zetten. Het lijkt mij absurd om ons nog langer te laten wachten/lijden.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi pvananen, zoals telefonisch besproken ben je zojuist benaderd door de helpdesk. Hoe is dit gesprek verlopen? Ben benieuwd!
Hi Michael, klopt ik ben gebeld. Het is een lastige situatie voor iedereen! KPN is er mee bezig en kan geen einddatum geven. Opzeggen zou kunnen maar ook dan gaat er drie weken overheen voordat ik weer ergens anders ben aangesloten.....

Voorlopig houden we regelmatig contact en hopen we dat het niet veel langer meer dan deze 21 dagen zal duren......Achteraf vindt er compensatie plaats is mij gezegd.
@pvananen

wel n drama is dit geworden. Heb je geen bevriende buur? Miss kan je tijdelijk meeliften op zijn verbinding zodat je toch nog de noodzakelijkste dingen via internet kan doen.
Heeft men nog enige technische info met je gedeeld? Ik vraag me werkelijk af waar en waarom het nu fout gaat.
@pvananen

wel n drama is dit geworden. Heb je geen bevriende buur? Miss kan je tijdelijk meeliften op zijn verbinding zodat je toch nog de noodzakelijkste dingen via internet kan doen.
Heeft men nog enige technische info met je gedeeld? Ik vraag me werkelijk af waar en waarom het nu fout gaat.

@ Nisan: Ik woon in een blokje van drie huizen, één buurman wil het niet en de andere gaat er nu over nadenken (bang voor prive gegevens die via hun netwerk lopen). Als dat zou mogen, kunnen de meiden in ieder geval even hun huiswerk maken. Wel in de hoek van de kamer want het bereik van het wifi van de mogelijk welwillende buur is beperkt. Maar goed er zou dan in ieder geval een noodoplossing zijn.

Ik heb de technische info gekregen echter nu ik het wil opschrijven besef ik mij dat ik het niet goed kan reproduceren. Volgens mij was het ongeveer zo: het heeft te maken met het IP-adres dat mijn router toegewezen krijg uit een hoger netwerk. In een oplossingssessie heb ik het IP-adres genoemd dat in mijn router staat genoemd/is toegewezen maar dat is niet terug te vinden door Telfort. Daarnaast heb ik vernomen dat sinds 28 januari het MAC-adres van mijn router niet meer te zien is door - of bij - Telfort.

Ik hoop maar dat het snel opgelost kan worden. Schrale troost is dat er een compensaties zal plaatsvinden als de verbinding weer werkt, maar het allerliefste hadden gewoon al die tijd beschikking gehad over de verbinding. Soms krijg je niet wat je wil, dat is wel gebleken ;-)

Aankomende vrijdagmorgen wordt ik weer gebeld door Telfort (die daarvoor eerst contact heeft met KPN hoe het ervoor staat). Wordt vervolgd.........
Badge
Mag ik even een vraag aan je stellen.
Zelf heb ik sinds 9-2-2016 onderstaande foutmelding. Mijn vraag komt die overeen met jouw foutmelding?

Ik krijg de volgende foutmelding

Er is een probleem bij uw Provider

Uw Provider weigert de inlogpogingen van uw router.

Controleer voordat u de helpdesk van uw Provider belt eerst uw inloggegevens
die u in moet vullen in uw router.

De juiste inloggegevens zijn aan u verstrekt door uw Provider.

Probeert u dan nogmaals in te loggen.

Wanneer het nog steeds niet lukt, en deze pagina wederom te zien krijgt,
neemt u dan contact op met de helpdesk van uw Provider en geef de volgende foutmelding door:

: De Provider weigert de inlogpogingen van uw router

Aanvang storing 9-2-2016. Vandaag de helpdesk zelf weer gebeld. De status is dat op 24-2-2016 een monteur KPN in de centrale een onderzoek zal gaan instellen.
@pd0am: of het hetzelfde probleem is weet ik niet. Ik heb wel sinds 28 januari dezelfde melding. Bij mij is een kpn monteur geweest die mijn lijn heeft getest (en in orde bevonden) en een aanpassing in de wijk centrale (andere poort meen ik) echter zonder resultaat. Ik heb 16 februari begrepen dat er meerdere van deze klachten zijn (of dat waar is weet ik niet), nu nog de oplossing.
Badge
@pd0am: of het hetzelfde probleem is weet ik niet. Ik heb wel sinds 28 januari dezelfde melding. Bij mij is een kpn monteur geweest die mijn lijn heeft getest (en in orde bevonden) en een aanpassing in de wijk centrale (andere poort meen ik) echter zonder resultaat. Ik heb 16 februari begrepen dat er meerdere van deze klachten zijn (of dat waar is weet ik niet), nu nog de oplossing.

Bedankt voor je antwoord. Ik wacht af.
Vandaag na 22 dagen zonder internet, lijkt het internet weer te werken. Dat is even fijn! Ik zou nog tussen 10 en 11 uur gebeld worden door Telfort, maar daar heb ik nog niets van vernomen. Voor de storing zou dat niet meer hoeven, nog wel voor de compensatie!
Badge
Vandaag na 22 dagen zonder internet, lijkt het internet weer te werken. Dat is even fijn! Ik zou nog tussen 10 en 11 uur gebeld worden door Telfort, maar daar heb ik nog niets van vernomen. Voor de storing zou dat niet meer hoeven, nog wel voor de compensatie!

Gefeliciteerd dat het weer werkt. Ben heel benieuwd waarom dit zolang heeft moeten duren en hoe lang het bij mij uiteindelijk zal gaan voordat het weer gaat werken. Voor mij gaat de storing a.s. dinsdag de derde week in.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi pvananen! Wat fijn om te vernemen dat het na zo een lange tijd weer werkt. Het is echter betreurenswaardig dat het zo lang heeft moeten duren. Een gepaste compensatie lijkt me derhalve niet meer dan reëel. Ik zal mijn collega's hier voor de zekerheid nogmaals op attenderen zodat ze dit in orde maken voor je. Je wordt binnen enkele dagen gebeld.

@pd0amn,

Het probleem waar jij mee kampt is per definitie anders van aard aangezien jij een Glasvezel verbinding hebt. Ook jouw geval zal ik wederom onder de aandacht brengen door mijn collega's hier nogmaals op te attenderen. Laat je het weten als je meer weet? Bedankt!

Reageer