beantwoord

Problemen met internetverbinding

• 2 februari 2016
  • 73 reacties
  • 2013 keer bekeken

Dit jaar voor de tweede keer mijn jaarcontract voor internet en interactieve tv verlengd, tegen beter weten in. Was het vorig jaar veel gedoe met combivoordeel dat niet meer aan te zetten was, is er dit jaar een ander probleem met het verlegen! U wordt overgezet naar een verbeterd netwerk; alleen hebben we nu al 6 dagen geen internet meer.

Donderdag 28 januari direct contact gehad met Telfort maar voordat je de eerstelijns duidelijk hebt waardoor het komt......storing aangemaakt en u hoort nog van ons. Zaterdag 30 januari maar weer gebeld voor de status. De technische dienst is niet bereikbaar...druk.....u wordt over een uur teruggebeld. Als je een belofte doet over terugbellen moet je je daar aan houden, heb ik geleerd maar dat is vast heel ouderwets. Niets meer vernomen.

Maandag 1 februari 4 keer contact gehad waarbij men telkens probeerde de technische dienst te bereiken.....NIETS....... het is ook lastig 's avonds. Overdag kan ook maar ja, dan bent u niet thuis! Tja zonder internetverbinding is het ook erg lastig thuiswerken!!

We kunnen u morgen (dinsdag 2 februari) weer terugbellen en proberen door te verbinden met de technische dienst (wat diezelfde dag na 4 pogingen ook niet lukt) of een verzoek indienen bij de technische dienst. Alleen voor contact met de technische dienst staat 5 werkdagen!

Hoe het dan verder gaat met de storing? Dat weet niemand, zelfs bij Telfort niet......Als ik dan begin over het contract ontbinden, tja jaarcontract meneer....en al was dat niet zo u heeft een maand opzegtermijn. Chapeau Telfort!
icon

Beste antwoord door pvananen 19 februari 2016, 11:34

Vandaag na 22 dagen zonder internet, lijkt het internet weer te werken. Dat is even fijn! Ik zou nog tussen 10 en 11 uur gebeld worden door Telfort, maar daar heb ik nog niets van vernomen. Voor de storing zou dat niet meer hoeven, nog wel voor de compensatie!
Bekijk reactie

73 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen! Welkom op het Telfort forum. Niet fijn dat je al zo lang tegen dit probleem aan moet kijken. Er is vast een concrete, goed onderbouwde reden dat het nog steeds niet goed werkt. Ik ga er graag voor je naar op zoek. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens en 06-nummer nodig, wil je deze roepen in een privébericht? Na ontvangst ben ik je graag verder van dienst.
Gisteren 3 februari zelf maar weer contact gezocht dan blijkt dat als wij niet hadden gebeld het zeker niet goed had gekomen. Er zijn nu twee afdelingen bezig om het op te lossen, over de duur valt niet veel te zeggen dus moeten we weer afwachten wanneer en of het goed komt. Het abonnementsgeld blijf je natuurlijk gewoon betalen!
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen! Ik heb jouw privébericht zojuist voorzien van een reactie. Zou je daar eens naar willen kijken?
Ik heb percies dezelfde probleem en nu al 5 dagen.
Ik heb het gelezen maar eigenlijk weet ik nog niets. Ik weet niet wat er precies aan de hand is en ik weet niet hoe lang het gaat duren. Ik weet dat het in 1 dag gesloopt is en dat ik nu al 7 dagen zonder internet zit. Thuiswerken kan niet meer, daardoor extra kosten voor mijn werkgevern, extra reistijd voor mij en de kinderen kunnen hun huiswerk (wat tegenwoordig veelal online staat) niet maken.

Het is, als er verder geen informatie wordt gegeven, onbegrijpelijk dat het maken, tot nu toe al 7x langer duurt dan het om zeep helpen van mijn verbinding.
Bouw het dan weer terug!

Communiceren is het toverwoord.
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen. Zo simpel ligt het helaas niet. Kennelijk is de oorzaak voor het probleem lastiger te vinden dan je zou denken. Het probleem uit zich in het feit dat er wel een signaal gezien wordt door het modem maar dat er geen verbinding over opgezet kan worden. Ik ga ervoor zorgen dat je vandaag nog wordt gebeld om een afspraak te maken met een Guidion monteur die op locatie komt bij jou. Deze gaat het e.e.a. testen, hopende dat hij de oplossing kan vinden. Laat je het weten als je bent benaderd?

@Abdul,

Het probleem waar jij tegenaan loopt is heel anders dan van pvananen. Echter zou de dienst in jouw geval ook gewoon, goed moeten werken. Kun je aangeven wat er precies niet stabiel is? WiFi? Bekabeld internet? Ook wil ik graag weten of de TV-ontvanger met een kabel verbonden is met het modem. Zie jouw reactie tegemoet.
Ik ben inderdaad gebeld en er is maandag een afspraak. Blijft vreemd dat er buiten het huis iets gewijzigd wordt en er in huis gemeten/gekeken moet worden. In huis zit het al 2 jaar werkend en hetzelfde........

Ik begrijp dat je je best doet en dat waardeer ik maar eigenlijk ben ik er zo verschrikkelijk klaar mee. Telfort wil mij op een verbeterd netwerk hebben (terwijl alles goed werkte) en ik zit met de ellende.
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen. Ik snap het. Alleen kan er vanaf deze kant niets vreemds worden gevonden, zodoende is het vermoeden ontstaan dat er mogelijk iets op locatie niet in de haak is (dat iets eerder goed gewerkt heeft, betekent immers niet dat het altijd goed blijft werken). Ik ben dan ook benieuwd naar de bevindingen van de monteur. Laat je het me weten?
hallo peter als het werkt moet je ook niets veranderen want dan ben je de sjaak bij telfort. ze behandelen je ook of je gestoord bent houden zich nooit aan de afspraken. vandaag weer hoop.ellende gehad over mobiel contract ze snappen het zelf niet.
om maar te zwijgen over de ellende die ik op twee locaties heb gehad en deels nog niet goed is.met drie in een
is dat.mijn mail weer overal.moet veranderen anders was ik al weg geweest wat een zooitje
Ook ik heb al sinds de 28ste geen internet en telefoon werkt sinds de harde reset ook niet meer, Telfort maakt dan wel excuses, en leeft mee, maar daar koop ik nu niets voor. Ik vind de onduidelijkheid en de verschillende verhalen van medewerker nog wel het ergste. Los het op, Telfort!!
ja iedere keer krijg je een ander aan de lijn wat een organisatie.
Ook mijn internet doet het opeens niet meer. Zonder ook maar iets te wijzigen. Het gebeurt tijdens het internetten zelfs. Ik zie aan de modem dat hij wel een wifi signaal "lokaal" kan maken. (Dus je denkt dat je verbonden bent) echter brand het internet lampje niet. Met andere worden je krijgt geen adsl signaal van buiten af.

Topic hier gisteravond in aangemaakt. Word gewoon doodleuk verwijderd zonder antwoord. Nu nog steeds geen internet.
Daar ga je dus weer met je eenmans zaak. En o wee als je een dag te laat ben met betalen, en buiten je bundel om belt. Dan kun je dokken. Krijg je ook een keer geld terug voor de uren dat je GEEN dienst geleverd krijg?
Reputatie 8
Badge +2
Hallo wvanen, bedankt voor je bericht en wees welkom! Is er een reden voor deze nogal negatieve berichten? 🙂 Is er iets dat ik voor jou kan doen? Help je graag hoor!

@Bion,

Bedankt voor je berichtje en welkom op het Telfort forum! KPN is momenteel bezig met het verwerken van het door de helpdesk aangemelde incident. Meestal gaan hier 2-3 werkdagen overheen. Helaas kan ik hier geen extra druk achterzetten. Je zult nog even geduld moeten hebben helaas. Mijn excuus voor het ongemak.

@Thaam,

Mijn excuus! Jouw topic is per abuis verwijderd. Heb je daar inmiddels een reactie gegeven. Wil je daar eens naar kijken alsjeblieft?
Op de negende dag zonder internet vraag ik mij toch af hoe groot de kans is dat mijn probleem maandag (op de twaalfde dag zonder internet) is opgelost....... en als het maandag niet opgelost kan worden, hoe lang gaat het dan nog duren? In tegenstelling tot Telfort heb ik het over dagen....de dagen dat ik er echt last van heb.....en niet over werkdagen (dat is niet van deze tijd in een 24 uurs economie).

De vraag die steeds vaker door mijn hoofd gaat is: kan ik het contract nu zonder kosten laten ontbinden? Ik vind dat de verbinding gewoon moet werken en als dat niet zo is, dat je snel geholpen wordt. Iedereen doet zijn best maar om nou te zeggen dat het snel gaat, nee! Daar komt nog bij dat als wij zelf afgelopen woensdag niet gebeld zouden hebben, het zeker niet goed was gekomen, ondanks dat je als "trouwe klant" (zoals Telfort het noemt) hinder hebt. Toch blijft KPN maar mensen ontslaan, ook al komt het de dienstverlening niet ten goede. Mijn oma zei altijd goedkoop is duurkoop blijkt het toch waar te zijn.

Ik wil wel graag weten of ik inderdaad het contract (internet en interactieve tv) zonder kosten kan ontbinden dan kunnen we dat in gang zetten. Helaas kunnen de mobiele nummers voorlopig zeker niet, maar dat zal dan ook een kwestie van tijd zijn.
Inmiddels word het internet probleem serieus opgepakt door het Telfort team. Mijn complimenten daarvoor. Heb nog geen internet, maar dit geeft de burger weer wat moed.
Inmiddels word het internet probleem serieus opgepakt door het Telfort team. Mijn complimenten daarvoor. Heb nog geen internet, maar dit geeft de burger weer wat moed.

Dat dacht ik ook de eerste dag na het ontstaan van de storing, en toch zit ik nu al negen dagen zonder! Sterkte!
Reputatie 8
Badge +2
Hi pvananen. Zoals eerder gezegd ligt het probleem complexer dan gedacht. Als de verbinding niet werkt, betekent dat dit niet direct dat er een eenduidige oorzaak voor is. Het is verder in jouw geval niet mogelijk om het nog lopende contract (kosteloos) te laten ontbinden aangezien het onderzoek naar de oplossing van het probleem nog loopt. Pas als een probleem wat ons betreft niet oplosbaar wordt geacht, kunnen we overgaan op dergelijke procedures. Persoonlijk vind ik dit een redelijk standpunt. Begrijp me niet verkeerd alsjeblieft, ook ik betreur de situatie. Ook ik had liever gehad dat de verbinding 'gewoon' zou werken. Ik wil je verzoeken te wachten op de monteur. Je mag er helaas vanuit gaan dat het niet voor het weekend wordt verholpen.
peter zie je nu dat het verhaal wederom niet klopt van telfort zo wordt je dus aan het lijntje gehouden ze liegen gewoon.
waarom krijg je anders vandaag twee mails . uw internet is opgeleverd en uw internet is geactiveerd.
twee weken gelden aangevraagd en nu deze reactie.
volgens telfort lag het niet bij hun maar bij jouw. daarom zou monteur komen.
volgens mij kan je wel onder het nieuwe
contract uit want het werkt niet en zoiets heet dat je onder product uit kan.
dus ook weer leugen dat je niet kan stoppen je hebt iets nieuws afgesproken en het werkt niet
wat een waardeloze organisatie
ik ga voor andere provider
Tja, wat is de waarheid? Ik heb inmiddels inderdaad mail ontvangen dat de verbinding is opgeleverd en geactiveerd..... Maar dat was 28 januari toch al gedaan? Internet doet het natuurlijk nog steeds niet. Inmiddels is wel het nieuwe en duurdere tarief van kracht. Ik heb 5 keer niet thuis kunnen werken waardoor mijn werkgever wordt belast met 800 onnodige kilometers, ik met 12 onnodige reisuren, bijna twee weken een onbruikbaar Netflix abonnement, mijn vrouw die buiten haar internet bundel zit, belkosten naar Telfort, kinderen die achter lopen met huiswerk maar verder gaat alles prima. Rustig aan Telfort het brengt jullie immers hetzelfde geld in het laatje, jammer dat het jullie klant, gezin en betrokken werkgever bakken met geld kost......met 0 garantie dat het na het bezoek van een monteur opgelost is. Wie gaat dit allemaal betalen?
Reputatie 3
De waarheid? Ik denk dat je helaas slachtoffer bent van een nieuwe vvdsl verbinding die niet werkt. Vandaar dat er waarschijnlijk een monteur van KPN noodzakelijk is, en dan is die paar dagen eigenlijk best wel logisch. Je economisch verhaal, helaas, we praten hier toch over een particulier abo? Als je garanties en "verzekering" wil, dan had je voor zakelijk moeten gaan.

Telfort pakt dit echt wel op, en bovendien, zou je een andere DSL provider nemen, zit je met exact hetzelfde probleem.

@wvanen
aan het lijntje? liegen? Heb je ook nog argumenten? :?
zat ik heb ook inmiddels boek vol ellende van de service van telfort ze doen gewon niks. dus raar verhaal van jouw. je werkt zeker bij telfort en wil je hun verdedigen
waarom houden ze mensen zo lang aan het lijntje als ze bij omzetten gelijk zeggen wat er aan de hand is nee na veertien dagen komt monteur soepele organisatie zeg zou daar wel willen werken.
Beste Aragon, een paar dagen is logisch. Nu zit ik op 11 dagen! Het gaat om de duur en de wijze van communiceren. Daarnaast heb ik recht op waar ik voor betaal, als ik niet betaal heeft Telfort ook het recht om de dienstverlening te stoppen. Als Telfort niet geeft waar ik voor betaal moet ik het maar accepteren en de extra kosten voor lief nemen? Beetje vreemde kijk op de wereld dat Telfort alle rechten heeft en de klant alleen maar plichten, klinkt communistisch misschien is de Russische markt dan een goed idee.
Reputatie 3
Badge
In deze situatie is het verstandig om Telfort de kans te geven dit in een redelijke tijd op te lossen.
Als blijkt dat na het bezoek van de monteur er nog steeds storingen optreden dan zal je wel kosteloos je contract op kunnen zeggen, houden ze je dan aan het lijntje? dan kan je alsnog via een rechtsbijstand Telfort in gebreke laten stellen en kosteloos vertrekken,.. hopen dat het niet zo ver hoeft te komen,..
Reputatie 3
De manier van communiceren zoals ik die hier zie vanuit webcare is fatsoenlijk en redelijk. En voordat jullie het vergeten, er zijn meer klanten en zelfs 11 dagen blijft redelijk met zo'n verbindingsprobleem. Bij de particuliere markt zijn hier regels voor. In het geval van zakelijk abonnement heb je meer garanties en rechten. En nogmaals een andere provider zal precies hetzelfde probleem hebben. Laat het herstellen, vraag om redelijke vergoeding (daar horen zeker geen autokilometers bij) en dan komt dit wel goed. Ik denk niet dat wvanen hier iets nuttigs toe voegt. En nee, ik werk niet bij Telfort want dan zou ik het zo niet mogen zeggen.:)

Reageer