beantwoord

Problemen met internet van Telfort Glasvezel

• 2 juni 2015
  • 1 reactie
  • 530 keer bekeken

Wij zijn een ruime tijd geleden toen bij ons in de buurt glasvezel beschikbaar werd overgestapt op Glasvezel van Telfort, in het begin ging alles goed en was er niets aan te merken op de snelheid van het internet, maar sinds een maand of 3 zijn er ontzettend veel problemen, ik zal proberen het probleem te bewoorden.
Het internet lijkt me golven weg te vallen. Hiermee bedoel ik dat het op het ene moment prima gaat en een paar tellen later het volledig weg is. Dit kwam in het begin alleen voor rond 9 uur 's avonds maar is sindsdien alleen maar erger geworden en we hebben er nu de hele dag last van.
Dit heeft tot gevolg dat op youtube of netflix videos kijken, online gamen (zowel op de pc als op ps4) evenals verbinding hebben op je mobiel niet of nauwelijks kan.
We dachten zelf dat het dan misschien in de glasvezelkabel zelf zit, maar aangezien Tv en Bellen het prima doen zou dat het ook niet kunnen zijn.
We hebben al meerdere keren contact gezocht met Telfort over dit probleem en zijn al aan onze 3de nieuwe router toe omdat Telfort dacht dat het daaraan lag.
Helaas bleef het probleem bestaan dus hebben we zelf gezocht naar een sterkere, betere router om te kijken of het daar misschien in zit. Ook dit heeft geen effect.
We zijn een beetje ten einde raad wat we hiermee moeten/kunnen, het lijkt alsof we bijna alles al hebben geprobeerd maar er is geen blijvende oplossing gevonden.

Hierom probeer ik het nu hier maar, in de hoop dat er misschien mensen zijn die dit eerder hebben meegemaakt of er verstand van hebben.
icon

Beste antwoord door Michael 5 juni 2015, 11:14

@Medemblik,

Welkom op ons forum.

Wat vreemd dat het er geen blijvende oplossing gevonden lijkt te worden. In principe mag je bij glasvezel een constante snelheid verwachten. Zeker als de router al meermaals is vervangen. Het is echter lastig om te achterhalen waar het probleem zich daadwerkelijk voordoet in dit soort gevallen.

Ik wil je vragen om de snelheid en stabiliteit direct op het glasvezelmodem te testen. Vast bellen en Interactieve TV werken dan even niet overigens omdat dit door de router wordt geregeld.

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Michael
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 8
Badge +2
@Medemblik,

Welkom op ons forum.

Wat vreemd dat het er geen blijvende oplossing gevonden lijkt te worden. In principe mag je bij glasvezel een constante snelheid verwachten. Zeker als de router al meermaals is vervangen. Het is echter lastig om te achterhalen waar het probleem zich daadwerkelijk voordoet in dit soort gevallen.

Ik wil je vragen om de snelheid en stabiliteit direct op het glasvezelmodem te testen. Vast bellen en Interactieve TV werken dan even niet overigens omdat dit door de router wordt geregeld.

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Michael