beantwoord

Problemen met internet en tv

• 1 november 2017
  • 14 reacties
  • 200 keer bekeken

Sinds 3 maanden ben ik verhuisd binnen dezelfde gemeente.
Voorheen (op mijn oude adres) had ik jaren lang (nagenoeg) geen last van problemen met mijn internetverbinding en/of tv ontvanger.
Op mijn nieuwe adres heb ik nu (bijna) dagelijks last van problemen met zowel tv kijken en/of een trage internet verbinding.
Tv kijken gaat gepaard met regelmatig stoppen van een uitzending (waarbij er dan een melding in beeld komt) en internet is traag (laden van video's op Youtube bijvoorbeeld) of foto's op fotografie websites.
Vorige maand is oude tv ontvanger vervangen door een nieuwe model (ivm netflix)
Het resetten van het modem (aan/uit knop) of een harde reset (indrukken van knopje met bijv. saté prikker) heeft ook geen resultaat
Ik ben van mening dat het niet aan de internetsnelheid ligt aangezien ik 'sochtend vroeg al problemen heb met bijvoorbeeld het laden van video's op Youtube en ik alleen gebruik maak van het modem omdat de rest van het gezin nog ligt te slapen dan.
Dit is niet dagelijks, maar komt wel met grote regelmaat voor.
Vandaar dat ik na 3 maanden nu dan toch maar laat weten dat het storend begint te worden.
Hopelijk kan er een oplossing gevonden worden
icon

Beste antwoord door Wizzie 8 november 2017, 21:51

Bedankt voor het testen Wizzie! Ik heb besloten om je modem te vervangen. Wellicht is deze toe aan vervangen. Het nieuwe modem ontvang je morgen of woensdag. Laat je dan even weten of de problemen zijn verholpen? Bij voorbaat dank!Goedenavond. Gisteren het modem in ontvangst genomen en aangesloten. Tot op heden is er geen storing geweest tijdens het tv kijken/radio luisteren. Nog steeds een lage download/upload snelheid. Kunt U nog eens kijken naar de stabiliteit van de verbinding? Met vriendelijke groet, Alex Riemslag
Bekijk reactie

14 reacties

Is de verbinding wel snel en stabiel met een bedraad aangesloten apparaat?
Zit je modem met een kort kabeltje op het originele isra punt?
Hoe is de tv ontvanger aangesloten. Met een kabel rechtsreeks op het modem?
Sorry, hoort hier niet te staan.
Welk modem heb je nu? En hoe oud is die?
Zou het een langzaam door zijn hoeven zakkend modem kunnen zijn?
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Wizzie, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen met internet en TV ervaart op je nieuwe adres. Kun je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ga ik dan even een blik werpen op jouw verbinding.
Hallo Wizzie, welkom op het forum! Wat vervelend dat je problemen met internet en TV ervaart op je nieuwe adres. Kun je je klantnummer toevoegen aan jouw profiel? Zodra je dit hebt gedaan ga ik dan even een blik werpen op jouw verbinding. Ik heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.
Welk modem heb je nu? En hoe oud is die?
Zou het een langzaam door zijn hoeven zakkend modem kunnen zijn?
Modem is een Zyxel P-2812HNU-F1 die ik al vanaf het begin heb sinds ik klant ben bij Telfort, Eerste factuur die ik kon vinden dateert van December 2012
Stephen - Telfort heeft je probleem in de smiezen. Hij gaat je verder helpen. 🙂
Is de verbinding wel snel en stabiel met een bedraad aangesloten apparaat?
Zit je modem met een kort kabeltje op het originele isra punt?
Hoe is de tv ontvanger aangesloten. Met een kabel rechtsreeks op het modem?
De computer heeft een verbinding via wifi, welke een 4 meter vanaf het modem staat, zonder muren ertussen of enige ander 'stoor element' Ik heb nog niet de tijd gehad om te testen via een vaste bekabeling, maar een test vandaag gaf goede resultaten in zowel ping, downloadsnelheid en upload snelheid.
De kabel naar het orginele isra punt is ongeveer 6 meter, nagenoeg gelijk als op mijn oude adres.
De tv ontvanger zit rechtstreeks aangesloten op het modem. Beide staan naast de tv.
Reputatie 8
Badge +7
Hallo Wizzle, bedankt voor het toevoegen van jouw klantnummer. Ik heb je verbinding bekeken en zie inderdaad dat deze instabiel is. Je geeft aan dat de DSL-kabel naar het originele IS/RA punt 6 meter is. Dat is best lang. Je kunt het beste een kabel van minder dan 1,5 meter aanschaffen. Zou je dit alsnog willen doen testen met een andere DLS-kabel? Kun je ook de staat van het IS/RA punt aangeven? Ziet deze er roestvrij uit? In afwachting van jouw reactie.
Hallo Wizzle, bedankt voor het toevoegen van jouw klantnummer. Ik heb je verbinding bekeken en zie inderdaad dat deze instabiel is. Je geeft aan dat de DSL-kabel naar het originele IS/RA punt 6 meter is. Dat is best lang. Je kunt het beste heen kabel van minder dan 1,5 meter aanschaffen. Zou je dit alsnog willen doen testen met een andere DLS-kabel? Kun je ook de staat van het IS/RA punt aangeven? Ziet deze er roestvrij uit? In afwachting van jouw reactie.Ik heb zojuist wat testen gedaan , met zowel Wifi als vaste bekabeling (UTP) op zowel de 6 meter DLS kabel als een 20 cm DLS kabel.Er zit wel wat verschil in maar deze zijn minimaal. Zowel in de afstand van de DLS kabel als in een vaste kabel of Wifi.Je kunt zien aan het icoontje rechtsonder wat de Wifi en vaste bekabeling is
Overigens had ik op mijn oude adres precies dezelfde DLSkabel, dus ook 6 meter en hier had ik nagenoeg nooit problemen met mijn verbinding.
Wat me nu pas wel opviel is dat ik maar iets meer dan 10Mbps haal van de 40Mbps, dat is iets meer dan 25%. Dat is wel erg weinig lijkt me.De staat van het IS/RA punt lijkt mij goed, geen roest te zien in ieders geval.
Reputatie 8
Badge +7
Bedankt voor het testen Wizzie! Ik heb besloten om je modem te vervangen. Wellicht is deze toe aan vervangen. Het nieuwe modem ontvang je morgen of woensdag. Laat je dan even weten of de problemen zijn verholpen? Bij voorbaat dank!
Bedankt voor het testen Wizzie! Ik heb besloten om je modem te vervangen. Wellicht is deze toe aan vervangen. Het nieuwe modem ontvang je morgen of woensdag. Laat je dan even weten of de problemen zijn verholpen? Bij voorbaat dank!Goedenavond. Gisteren het modem in ontvangst genomen en aangesloten. Tot op heden is er geen storing geweest tijdens het tv kijken/radio luisteren. Nog steeds een lage download/upload snelheid. Kunt U nog eens kijken naar de stabiliteit van de verbinding? Met vriendelijke groet, Alex Riemslag
Reputatie 8
Badge +7
Fijn dat de storingen zijn uitgebleven. Ik heb even gekeken en op jouw adres garanderen wij een snelheid van 12,8 Mb/s. Ik zie dat je modem nu een snelheid van 17,3 Mb/s haalt. Een hogere snelheid zit er helaas voorlopig niet in. Zodra de capaciteit van de wijkcentrale wordt verhoogd dan zal de snelheid worden verhoogd maar het is nog niet bekend wanneer en of dat überhaupt wel zal gebeuren.
Fijn dat de storingen zijn uitgebleven. Ik heb even gekeken en op jouw adres garanderen wij een snelheid van 12,8 Mb/s. Ik zie dat je modem nu een snelheid van 17,3 Mb/s haalt. Een hogere snelheid zit er helaas voorlopig niet in. Zodra de capaciteit van de wijkcentrale wordt verhoogd dan zal de snelheid worden verhoogd maar het is nog niet bekend wanneer en of dat überhaupt wel zal gebeuren.Dank je wel voor je reactie. Vooralsnog geen problemen met tv/radio. Ik zal komende week het oude modem retour sturen. Ontzettend bedankt voor de hulpzaamheid.

Reageer