beantwoord

problemen met installatie wifi repeater

• 29 augustus 2013
  • 3 reacties
  • 35858 keer bekeken

Badge
Hallo iedereen, wie kan en wil mij helpen?

Sinds kort een wifi repeater aangeschaft om het wifi signaal te verbeteren op plaatsen in huis waar slecht of geen ontvangst is. Installatie ervan zou een fluitje van een cent zijn, maar installatie lukt niet.
Het gaat om de TP-LINK 300Mbps Universal Wireless N Range Extender, model TL-WA850RE.
Ik heb een telfort VDSL verbinding in combinatie met het Zyxel 2812 hnu-f1 modem.
Installatie ervan kan op 2 manieren:
1 Installatie via de WPS toets op het modem, of
2 Installatie m.b.v. web-based beheerpagina.
In eerste instantie kan ik de WPS knop op het modem niet vinden, dus kies ik maar voor methode 2.
Ik volg de handleiding. Alvorens in te loggen verbind ik de pc (laptop in mijn geval) met de TP-LINK, dit kan draadloos of bedraad, beide geprobeerd.
Ik stop de TP-LINK in het stopcontact en al snel vind ik de TP-LINK onder mijn draadloze netwerkverbindingen.Ik maak verbinding met de TP-LINK en ben verbonden zonder internet verbinding. Ik open mijn webbrowser (internet Explorer) en typ tplinkextender.net. Ik kom dan in een inlogscherm waar gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld moeten worden, beide admin, wat ik dan ook doe.
Ik kom nu in het Quick Setup Start menu en volg de aanwijzingen volgens het boekje, wat ook goed gaat. De draadloze netwerken worden gedetecteerd en ik kies daarbij voor mijn eigen telfort netwerkverbinding, waarbij ik ook het wireless passwoord moet invullen. Alles lijkt goed te gaan, maar op de TP LINK zie ik geen wifi verbinding. Alleen het power lampje brand en het lampje wireless blijft knipperen. Ik probeer het nog een aantal keer opnieuw bedraad en draadloos en na elke poging de TP-LINK resetten, omdat hij anders niet meer onder draadloze netwerken komt te staan, maar steeds hetzelfde bedroevende resultaat.
Ik besluit op internet naar een mogelijke oplossing te zoeken en ik kom tegen dat een firmware upgrade mogelijk zou werken. Ik naar de TP-LINK website en daar gezocht op mijn model en de nieuwste firmware gedownload en opgeslagen op bureaublad computer. Daarna opnieuw ingelogd op TP-LINK en onder system een nieuwe firmware upgrade succesvol uitgevoerd. Opnieuw geprobeerd en inderdaad ziet het er nu iets anders uit, dus dat is hoopvol. Opnieuw geprobeerd te installeren, maar het eindresultaat blijft hetzelfde, geen wifi verbinding op de TP-LINK. Ik wordt er ondertussen hopeloos van en besluit toch maar eens op zoek te gaan naar die WPS knop, die ik overigens niet op het modem kon vinden, maar wel zag staan op het modem.Ik kom erachter dat deze alleen te bedienen is na inloggen op het modem. Dus ik log in op het modem en vind de knop achter wireless. Hij staat bij mij op disable en voor gebruik ervan moet hij dus op enable. Ik voer dit uit en klik apply. De WPS knop is nu te gebruiken. Ik klik de WPS knop in en hij vraagt dit ook binnen 120 seconden te doen voor de TP LINK. Ik druk ook de knop op de TP LINK in en ze maken uiteindelijk verbinding. Voor het eerst zie ik nu dat ik een wifi verbinding heb op de TP LINK. De wifi lampjes branden.
Echter ik ben mijn draadloze internet verbinding op mijn laptop kwijt en niemand in huis kan nog op internet. Mijn telfort netwerkverbing staat wel onder beschikbare draadloze netwerken, maar ik kan maar niet verbonden raken. De TP LINK verbinding staat er overigens niet tussen, maar ik denk dat deze is samengevoegd met mijn draadloze Telfort verbinding. Ook de probleemoplosser geeft geen resultaat en een systeemherstel van 2 dagen terug op laptop haalt niets uit. Alleen een reset van het modem zorgt ervoor dat we weer internet hebben, maar daardoor is de TP LINK niet langer meer gekoppeld. Iets wat volgens velen een eitje is om te installeren lukt mij maar niet en ik heb toch van alles geprobeerd. Weet iemand misschien een oplossing? en zo ja, kun je dit dan duidelijk beschrijven? Bij voorbaat mijn dank!    

Michel
icon

Beste antwoord door Houweling 29 augustus 2013, 12:16

Het probleem is inmiddels opgelost. Op internet kwam ik tegen dat sommige modems problemen hiermee geven.
Naast het downloaden en installeren van nieuwe firmware, is de range extender alleen te installeren als je hem bedraad koppeld aan een internet lan verbinding van het modem. Als je dan de procedure volgt gaat het wonderwel werken en zijn er geen conflicten meer in de verbinding.
Het werkt nu goed en het signaal is significant verbeterd, dus ik ben er ondanks de problematische installatie heel blij mee.

Michel
Bekijk reactie

3 reacties

Badge
Het probleem is inmiddels opgelost. Op internet kwam ik tegen dat sommige modems problemen hiermee geven.
Naast het downloaden en installeren van nieuwe firmware, is de range extender alleen te installeren als je hem bedraad koppeld aan een internet lan verbinding van het modem. Als je dan de procedure volgt gaat het wonderwel werken en zijn er geen conflicten meer in de verbinding.
Het werkt nu goed en het signaal is significant verbeterd, dus ik ben er ondanks de problematische installatie heel blij mee.

Michel
Reputatie 8
Badge +17
Fijn dat het goed werkt en met jou laatste info erbij heb ik wat geleerd altijd handig om te weten
Hee Michel,

Ik heb dit probleem voorheen ook gehad en heb destijds gegoogled.
Naar lang zoeken kwam ik terecht op een website die welliswaar in de opbouw fase zat, maar toch erg veel deskundig advies had.

Ik heb toen het contact formulier op de website ingevuld omdat ik wat meer informatie nodig had.
Zij vertelde mij over dezelfde procedure als die waar jij me net over verteld.

De website die ik destijds bezocht was:
http://www.bestewifirepeater.nl

Succes ermee

Reageer