beantwoord

Problemen met Experia Box V8

• 18 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 185 keer bekeken

een 2 delig issue mogelijk samenvallend?

1- regelmaig moet ik de V8 (dmv aan  uit zetten) de modem resetten omdat het tv signaal weg is, de tv ontvanger heeft dan geen verbinding met de V8, en ja kabels e.d. allemaal al eens vervangen

2- ik kreeg vandaag op telefoon een melding dat mijn modem (Expedia V8) een MitM (Man in the Middle) aanval te verduren had, nu vraag ik mij af hoe weet ik of die goed afgeslagen is?
Hoe kan ik mijn modem scannen?

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 19 oktober 2019, 18:05

Hoi @DiebeMedia-94, dan lijkt het me een goed idee dat we het gaan proberen met een nieuw modem. Deze heb ik voor je aangevraagd. Je ontvangt het nieuwe modem zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Zo gauw je 'm aangesloten hebt, kan je het oude modem gratis naar ons terugsturen.

Laat je weten of alles is gelukt en hoe het gaat met het nieuwe modem?

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @DiebeMedia-94 , door middel van stroomloos maken reset je de modem niet, da herstart je de modem alleen.

Resetten doe je met een paperclip in een gaatje drukken en ingedrukt houden tot de power-on lamp rood wordt en dan loslaten. Gaat het dan beter?

Reputatie 8
Badge +16

Ik zou me niet te druk maken over deze melding als je verder geen info hebt.

MitM zal waarschijnlijk niet over je Telfort modem gaan omdat dat redelijk goed is dichtgetimmerd. Eerder zou je dan verbonden zijn met een dummy Accesspoint met hetzelfde ssid waardoor een kwaadwillende je internetverkeer kan afluisteren. Maar de kans hierop is niet zo groot in een thuissituatie.

Reputatie 8
Badge +9

Goedemorgen @DiebeMedia-94, wat fijn om te horen! :relaxed:  Je weet me te vinden als ik iets voor je kan doen.

Ook het daadwerkelijke restknopje al eens geprobeerd, het zogenaamd geen verbinding met de TV ontvanger blijft een terugkerend probleem langst getelde tijd zonder problemen is nu max 6 weken maar soms 3x per dag nodig… 

Reputatie 8
Badge +16

2- ik kreeg vandaag op telefoon een melding dat mijn modem (Expedia V8) een MitM (Man in the Middle) aanval te verduren had, nu vraag ik mij af hoe weet ik of die goed afgeslagen is?

Wil je die eens uitleggen? van wie kreeg je die melding? Van Telfort?

En wat was de letterlijke melding?

Wil je die eens uitleggen? van wie kreeg je die melding? Van Telfort?

En wat was de letterlijke melding?

Norton mobile security gaf die melding als mededeling op het ontgrendelscherm van mijn telefoon 

De precieze melding kan ik niet meer achterhalen daar deze verdween met het ontgrendelen maar er werd duidelijk vermeld een Man in the Middle attack, en het decryten van de verbinding

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @DiebeMedia-94, welkom op het Telfort forum! 

Over de melding van je antivirus programma hoef je je geen zorgen te maken. Zoals Franzki ook aangeeft zijn onze modems goed beveiligd tegen dit soort aanvallen. Het is minder fijn dat je dagelijks problemen hebt met het tv signaal. Ik begrijp dat je dan een foutmelding op de tv-ontvanger te zien krijgt, en dat je al verschillende dingen zelf hebt geprobeerd. 

Welke foutmelding krijg je op dat moment te zien op de tv-ontvanger? Goed dat je de bekabeling al nagekeken en vervangen hebt. Kan je testen of het verschil maakt als je de netwerkkabel die naar de tv-ontvanger gaat op een van de andere gele ethernetpoorten van het modem aansluit? Het kan ook aan de poort liggen, daarom is het goed om dat uit te sluiten.

Hallo@DiebeMedia-94, welkom op het Telfort forum! 

Over de melding van je antivirus programma hoef je je geen zorgen te maken. Zoals Franzki ook aangeeft zijn onze modems goed beveiligd tegen dit soort aanvallen. Het is minder fijn dat je dagelijks problemen hebt met het tv signaal. Ik begrijp dat je dan een foutmelding op de tv-ontvanger te zien krijgt, en dat je al verschillende dingen zelf hebt geprobeerd. 

Welke foutmelding krijg je op dat moment te zien op de tv-ontvanger? Goed dat je de bekabeling al nagekeken en vervangen hebt. Kan je testen of het verschil maakt als je de netwerkkabel die naar de tv-ontvanger gaat op een van de andere gele ethernetpoorten van het modem aansluit? Het kan ook aan de poort liggen, daarom is het goed om dat uit te sluiten.

Hallo @Alexandra - Telfort 
Ik heb inderdaad alle standaard dingen uit jullie protocol geprobeerd met de TV ontvanger - Modem verbinding (andere kabel, andere poort, software opnieuw laden in de ontvanger, etc) en toch komt regelmatig de “kan geen verbinding maken met de modem” melding terug
Tot dusver is dan de oplossing, TV ontvanger uit, modem uit, modem weer aan wachten op de tik en dan tv ontvanger weer aan.

Reputatie 8
Badge +9

Hoi @DiebeMedia-94, dan lijkt het me een goed idee dat we het gaan proberen met een nieuw modem. Deze heb ik voor je aangevraagd. Je ontvangt het nieuwe modem zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Zo gauw je 'm aangesloten hebt, kan je het oude modem gratis naar ons terugsturen.

Hoi@DiebeMedia-94, dan lijkt het me een goed idee dat we het gaan proberen met een nieuw modem. Deze heb ik voor je aangevraagd. Je ontvangt het nieuwe modem zo snel mogelijk thuis, binnen enkele werkdagen. Zo gauw je 'm aangesloten hebt, kan je het oude modem gratis naar ons terugsturen.

Hoi Alexandra, 

de nieuwe modem is aangesloten, de oude retour gezonden en vooralsnog lijkt alles goed te gaan

p.s. aangezien ik een v10 heb ontvangen zal ik geen problemen meer hebben met een v8

Reageer