vraag

Problemen met Experia Box

• 2 november 2019
  • 11 reacties
  • 221 keer bekeken

Regelmatig moet ik de Experia box V8 modem resetten omdat het tv signaal weg is of het internet valt weg of is heel traag. De kabels zijn allemaal al eens vervangen maar de problemen komen steeds terug. Ook geeft  het Motorola kastjes van de tv steeds storingen, en moeten steeds gereset worden maar de problemen komen terug. De apparatuur is afkomstig vanuit 2013 en is misschien wel eens toe aan vervanging?

11 reacties

Reputatie 8

De modem/router en TV-ontvanger zijn inderdaad al wat jaren oud, maar dat hoeft nog steeds niet het probleem te zijn. Je geeft aan dat je al eens kabels hebt vervangen.
Gaat het daarbij ook om de verbinding tussen Experia Box V8 en hoofd ISRA aansluitpunt?

Doorloop eens de volgende algemene informatie < HIER > en vervolgreacties.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @e.bons, welkom op het Forum. 

Ik lees regelmatig een wegvallende verbinding. Dat is heel irritant, dat begrijp ik heel goed. Je hebt de kabels al vervangen, dat heeft het helaas niet opgelost. Ook de kabel naar aansluitpunt is vervangen zoals Babylonia voorstelt? 

Ik wilde ook graag even jouw verbinding doormeten, ik zie alleen dat ik nog geen gegevens van je heb. Zou je die willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je kijken hoe de lijn er voor staat. 

hoi ik heb het forum profiel ingevuld 

Reputatie 8
Badge +11

Bedankt. Ik ben dan ook in jouw verbinding gedoken. Tot aan het modem gaat alles goed. Ik zie geen verbrekingen. Wel meet ik de trage verbinding terug. 

Kun je mij exact vertellen hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? 

En de tv? Hoe is de ontvanger op het modem aangesloten? Met een kabel of draadloze adapters in het stopcontact?

En helpt het als je het modem een reset geeft? Deze zie ik nog niet terug. 

Ik ben erg benieuwd. Aan de hand van de antwoorden kan ik de vervolgstappen bepalen. 

Reputatie 8
Badge +11

Heb je ondertussen een oplossing gevonden @e.bons? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

ik heb het niet altijd aan tijd om hier naar te kijken en reactie te geven.

maar het modem zit zonder splitter en de ontvanger beneden zit met kabel aangesloten boven met adapters in het stopcontact  voorheen werkte dit prima maar de laatste ander halfjaar steeds vaker dat ik problemen krijg traag met verbinding geen wifi tv ontvangers die traag werken of niet reageren of dat we alles moeten resetten ik ben er nu wel een beetje klaar mee .

Reputatie 8

Je kunt er “nu wel een beetje klaar mee zijn”, en geen tijd hebben om er naar te kijken of een goed onderbouwde reactie te geven. Maar zonder een klein beetje analyse wat er in je netwerk zit, en uitzoekerij welk onderdeel mogelijk voor problemen zorgt, zul je er nooit uitkomen.

Besef dat alles binnen je eigen thuis netwerkomgeving je eigen verantwoordelijkheid is.
(Inclusief het gebruik van “adapters in het stopcontact”. Die heb je naar ik denk toch “zelf” geplaatst?).

Het zou best kunnen dat je andere dingen te doen hebt die belangrijker zijn.
Schakel dan een betaalde netwerkmonteur in om de problemen voor je op te sporen en op te lossen.
Betaal die man (vrouw) voor zijn werk. Laat die met Telfort contact opnemen als er onderdelen van Telfort vervangen moeten worden. Probleem opgelost. Heb je er geen omkijken meer naar.

Reputatie 8
Badge +11

Ik snap dat je er niet altijd tijd voor hebt. Ik stel de vragen echter niet voor niets. Ik wil graag kunnen uitsluiten waar het probleem kan zitten. Je geeft aan regelmatig te moeten resetten. Hoe doe je dat? Het modem uit en weer aan? Ik zie namelijk zo geen harde reset terug. Zou je deze eens uit willen voeren volgens de volgende instructies? Helpt dat? Als je dat gedaan hebt ben ik heel benieuwd naar de uitkomst van een speedtest die gedaan is met een computer die bekabeld is aangesloten op het modem. 

https://www.speedtest.net/result/8763299287 de speedtest is volgens mij nu goed maar de reset hadden we al vaker gedaan .ik hoop dat de tv ontvangers nu ook weer wat beter en sneller hun werk doen.met vriendelijke groet.

Reputatie 8
Badge +11

Ik zag de reset nog niet eerder terug. Nu wel. Valt de verbinding nu nog weer weg? De snelheid die je haalt is ook helemaal super. Is het met de tv ook goed? In ieder geval heb ik voor de zekerheid nog nieuwe ontvangers gestuurd. Deze komen zo snel mogelijk naar je toe en hebben ook de mogelijkheid om Netflix te kijken. Je hebt daar natuurlijk wel een abonnement voor nodig. 

Reputatie 8
Badge +11

Heb je ondertussen een oplossing gevonden? Ik heb namelijk geen reactie meer van je ontvangen. 

Reageer