beantwoord

Problemen met de internetverbinding, DSL licht knippert

• 9 december 2012
  • 10 reacties
  • 3134 keer bekeken

Ik heb een probleem met de internet aansluiting die af en toe uitvalt. Ik heb weleens vaker gehad dat de modem geherstart moest worden, maar sinds een paar weken lijkt zelfs dat niet meer te helpen.

Wat er gebeurd is dat het DSL lampje blijft knipperen en na een herstart hetzelfde blijft doen. Soms na een verloop van tijd doet ie het wel weer, maar na een paar dagen treedt hetzelfde probleem weer op.

Het betreft hier een ZyXEL 2602r modem (basis zilver) en lijkt gezien de topics hierover een structureel probleem. 

Weet iemand wat hiervoor de oplossing is?
icon

Beste antwoord door kah 13 december 2012, 18:46

Nieuwe modem binnengekregen. Ik heb hem maar gelijk aangesloten en alles werkt weer als een zonnetje. 
Bekijk reactie

10 reacties

Niemand van Telfort die een antwoord weet?
Ik heb inmiddels de firmware van de website gedownload voor m'n modem en opnieuw in m'n modem gezet.

Dit lijkt het probleem echter alleen maar erger te maken. Nu maakt de modem helemaal geen verbinding meer met DSL.
Na het knipperen van het DSL lichtje blijft DSL heel even aan staan, waarna vervolgens de modem zichzelf opnieuw opstart. Dit blijft zich vervolgens meerdere keren herhalen. Ik kom nog wel m'n modem in met de web interface, maar het DSL lichtje blijft na meerdere herstarts knipperen.
Reputatie 8
Badge +17
Het zou best eens kunnen dat je modem defect is, heb je deze in bruikleen of is het je eigendom
Ik heb deze van Telfort gehad. Ik schat dat ie ongeveer 4 jaar oud is, dus het zou best kunnen dat ie z'n beste tijd heeft gehad. 

Het zou best eens kunnen dat je modem defect is, heb je deze in bruikleen of is het je eigendom
Reputatie 8
Badge +17
kijk eens bij mijn telfort misschien hebben ze daar een leuke aanbieding voor je staan en als je een ander abo neemt krijg een nieuw modem in gebruik, kwestie van afwegen dus en de moderator  Jelmer van Telfort kan je hier prima mee helpen
Ik ben op het punt beland waar ik blij ben met alle oplossingen die zorgen voor een stabiele internetverbinding. Ik heb wel de voorkeur voor een oplossing zonder nieuwe administratie of extra abonnementskosten. 

kijk eens bij mijn telfort misschien hebben ze daar een leuke aanbieding voor je staan en als je een ander abo neemt krijg een nieuw modem in gebruik, kwestie van afwegen dus en de moderator  Jelmer van Telfort kan je hier prima mee helpen
Reputatie 8
Badge +17
Welk abo heb je op dit moment dan ?
Ik heb een oud 20mbit abbo en kan volgens de site alleen nog een 9mbit abbo aanvragen. 

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en ze gaan mij een nieuwe modem toesturen. 
Nieuwe modem binnengekregen. Ik heb hem maar gelijk aangesloten en alles werkt weer als een zonnetje. 
Badge
@kah

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost!

Jelmer

Reageer