beantwoord

Problemen internetverbinding

  • 3 september 2020
  • 23 reacties
  • 422 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een week of 2 steeds vaker last van een wegvallende internetverbinding. Ik heb de Experiabox V10, de lampjes blijven normaal (groen) branden tijdens het wegvallen en het modem is verbonden via koper met de meegeleverde korte kabel van ong 50cm. 

 

Het internet valt compleet weg, 3 apparaten (playstation en 2 pc's) verliezen internetverbinding en deze apparaten zijn direct verbonden met de kabel. Wi-Fi werkt tijdens een dergelijke uitval ook niet en ook interactieve tv bevriest compleet. Het uitvallen vind op willekeurige momenten plaats en duurt een aantal minuten, rond de 3-5 minuten meestal, waarna de verbinding zich vanzelf herstelt. Soms gebeurt het meerdere keren kort na elkaar en soms een paar uur niet, inmiddels vindt het wel dagelijks plaats wat tot ergernissen lijdt.  

Ik heb gekeken naar het aansluitingspunt en wellicht heeft deze zijn beste tijd heeft gehad. Waarschijnlijk is dit de oorzaak en moet dit worden vervangen. Zie hieronder een foto. 

Graag uw advies en hulp!

Met vriendelijke Groet,

Rob

 

 

icon

Beste antwoord door Rob2020 29 september 2020, 16:14

@Natasja - Telfort De monteur is vandaag langs geweest en heeft buiten ons huis in een soort centrale/aansluitpunt een aantal kabels vervangen, hij zegt dat hiermee de storing volledig weg moet zijn. Er kunnen volgens hem geen andere problemen zijn aangezien ons modem en het aansluitpunt thuis al vervangen zijn. Daar gaan wij dan maar van uit, mocht er toch nog iets mis zijn laat ik het je weten! hartelijk dank voor alle hulp tot dusver! 

Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 1

Correctie - Als de verbinding compleet weg is brand het “wireless” lampje oranje en niet groen zoals hierboven vermeld.

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Rob2020. Welkom hier op het Forum. Als ik je verbinding doormeet, wordt er een slechte verbinding geconstateerd op jouw locatie. Ik zie de verbrekingen ook terug. Je IS/RA-punt lijkt inderdaad aan vervanging toe. Ik heb daarom een monteur voor je ingepland voor maandagochtend tussen 10.00 en 12.00 uur. Je ontvangt een sms’je en/of e-mail ter bevestiging. 

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Heb de SMS inderdaad ontvangen, ik zie de monteur maandag tegemoet, Dankjewel!

Reputatie 8
Badge +10

Dag @Rob2020. Als het goed is, is er gisteren een monteur bij je geweest. Hoe is het bezoek verlopen? Zijn de problemen met je verbinding verholpen? Als ik nog iets voor je kan doen, lees ik het graag.

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Dat klopt! de monteur is gisteren geweest en heeft het aansluitingspunt vervangen en de kabels gestript zodat ze beter contact maken. Tot nu toe is de verbinding stabiel gebleven en nog niet uitgevallen, als er vandaag ook niks gebeurd heb ik er vertrouwen in dat het goed zit! bedankt!

Reputatie 8
Badge +10

Dat klinkt zeer positief, @Rob2020. Graag gedaan! Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden. 

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Gisteren en vandaag is de verbinding helaas opnieuw een aantal keer weg gevallen, precies hetzelfde als voorheen, oranje lampje gaat branden, al het internet valt weg, na een aantal minuten doet alles het weer. Ik heb nu geen idee wat het probleem kan zijn, misschien is het modem kapot?

mvg, Rob 

Reputatie 8
Badge +10

Wat balen dat je toch weer problemen ondervindt, @Rob2020. Gezien de monteur het IS/RA-punt heeft vernieuwd/vervangen en de boel heeft gecontroleerd, lijkt het me inderdaad goed om nu eerst je modem te vervangen. Dan kunnen we dit uitsluiten. Er is een nieuwe voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 3 werkdagen in huis. Houd je me op de hoogte?

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Dankjewel, yess ik laat het weten zodra ik het modem heb vervangen en kijk het de dagen erna weer even aan! bedankt.

Reputatie 8
Badge +10

Graag gedaan, @Rob2020. Ik wacht je bericht af. 

Reputatie 1

 @Natasja - Telfort Het nieuwe modem is zojuist binnen gekomen. Het is alleen niet hetzelfde modem als ik voorheen had, dit is de V10A, opzich heb ik daar geen problemen mee maar dit modem heeft slechts 3 LAN poorten waar de V10 er 4 heeft, wij gebruiken alle 4 de poorten. Ik sluit voor nu dit modem aan om te kijken of dit überhaupt het probleem was, maar zou graag hetzelfde modem of een ander modem met 4 poorten willen hebben indien mogelijk.

Reputatie 8
Badge +18

Wellicht ben je ook geholpen als @Natasja - Telfort een switch gratis naar je opstuurt waarin 4 extra lan poorten te gebruiken zijn

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @Rob2020. Ik kan er niet voor zorgen dat je hetzelfde modem of een ander modem met 4 poorten ontvangt. Maar ik heb nu een switch voor je aangevraagd, zoals @jimny al suggereerde. :slight_smile:  Die zou je binnen 3 werkdagen in huis moeten hebben. Daarmee heb je extra poorten beschikbaar. Laat je nog even weten of je verbinding stabiel is met de V10a?

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Bedankt voor het toesturen van de switch. Het nieuwe modem is nu een paar dagen aangesloten en wederom hebben we last van het wegvallen van het internet, het lampje op het modem gaat blauw knipperen en na een minuut of 3-5 komt het internet weer terug… de problemen zijn dus nog niet verholpen helaas.

Reputatie 8
Badge +10

Het spijt me te lezen dat je nog steeds verbindingsproblemen ervaart, @Rob2020:disappointed:  Als ik je verbinding doormeet zie ik ook verbrekingen. Er lijkt dus iets nog niet helemaal goed te zijn. Ik heb opnieuw een afspraak ingepland met een monteur. Deze staat voor aanstaande vrijdag tussen 19.00 en 21.00 uur. Laat je me weten hoe het monteursbezoek is verlopen? 

Reputatie 1

Het komt die avond niet helemaal uit @Natasja - Telfort , is het mogelijk dat er een afspraak wordt ingepland voor volgende week dinsdag of donderdag? het tijdvak maakt bij deze dagen niet uit.

 

Reputatie 8
Badge +10

Het komt die avond niet helemaal uit @Natasja - Telfort , is het mogelijk dat er een afspraak wordt ingepland voor volgende week dinsdag of donderdag? het tijdvak maakt bij deze dagen niet uit.

 

Hallo @Rob2020, ah da's balen. Als het goed is heb je een bevestiging ontvanger per SMS en/of e-mail. Daar zou je ook moeten vinden hoe je de afspraak kunt wijzigen. Wil je me laten weten of dit is gelukt? 

Reputatie 1

@Natasja - Telfort Ik heb voor de zekerheid maar even gebeld om de wijziging door te geven, toch bedankt voor het handelen, aanstaande dinsdag komt hij langs, ik zal laten weten hoe het is verlopen!

Reputatie 8
Badge +10

@Natasja - Telfort Ik heb voor de zekerheid maar even gebeld om de wijziging door te geven, toch bedankt voor het handelen, aanstaande dinsdag komt hij langs, ik zal laten weten hoe het is verlopen!


Fijn dat het is gelukt om de afspraak te verplaatsen, @Rob2020. Ik hoop dat de monteur de oorzaak voor de verbindingsproblemen kan vinden en deze kan oplossen. Ik wacht je bericht af.

Reputatie 1

@Natasja - Telfort De monteur is vandaag langs geweest en heeft buiten ons huis in een soort centrale/aansluitpunt een aantal kabels vervangen, hij zegt dat hiermee de storing volledig weg moet zijn. Er kunnen volgens hem geen andere problemen zijn aangezien ons modem en het aansluitpunt thuis al vervangen zijn. Daar gaan wij dan maar van uit, mocht er toch nog iets mis zijn laat ik het je weten! hartelijk dank voor alle hulp tot dusver! 

Reputatie 8
Badge +10

Bedankt voor je terugkoppeling, @Rob2020. Goed om te lezen dat de monteur kabels heeft vervangen in de straatkast of centrale. Ik hoop natuurlijk dat de problemen hiermee zijn verholpen. Mocht je onverhoopt toch weer verbindingsproblemen ervaren, dan weet je me te vinden. 

Reputatie 1

Hoewel een het nu een stuk minder frequent voorkomt, valt de verbinding helaas nog steeds een aantal keer per dag volledig weg. Het was een tijdje stabiel zonder uitval en ik dacht dus dat het was opgelost. Maar sinds een dag of 3-4 hebben we opnieuw last van uitval, Ik begrijp er niets van maar de problemen zijn helaas nog steeds niet verholpen  :( 

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @Rob2020, jammer om te horen dat het probleem toch de kop weer op steekt! Dat is niet de bedoeling. Ik heb je gegevens erbij gepakt, en zie dat je dit weekend overgezet wordt naar KPN. Hierdoor kan ik niet meer goed bij je gegevens en de verbinding niet nakijken, anders had ik dat natuurlijk graag gedaan! 

Je ontvangt mail zo gauw je na het weekend helemaal over bent naar KPN. Als je er dan onverhoopt nog last van hebt, dan kan je terecht bij de klantenservice van KPN. Onze collega's helpen je dan verder om dit op te lossen. 

Reageer