vraag

Problemen internetsnelheid en zender niet beschikbaar

• 5 oktober 2017
  • 8 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb al meerdere keren gebeld hierover met de klantenservice. De laatste keer was 26 september en er is n.a.v. dit gesprek op 28 september een monteur lang gekomen.
Deze constateerde een te lage internetsnelheid, deze moest tussen de 45 en 50 mbps zijn maar net nog test gedaan ik kom niet hoger dan 10.8 mbps als download en 1.3 mbps als urload.
De monteur vertelde dat ik geen actie hoefde te ondernemen en dat Telfort contact met mij op zou nemen. Dit is nu een week geleden, nog niets mogen vernemen. Probleem internetsnelheid nog steeds niet opgelost, waardoor ik ook continu zender niet beschikbaar krijg.
Net nog getest, doe ik beneden de tv aan en ga ik daarna boven de tv aan doen dan beneden zender niet beschikbaar en omgekeerd.
Diverse malen stroom eraf gehaald, moest de vorige keer een tandenstoker in de reset uitsparing doen zodat de fabrieksinstellingen zouden herstellen met als gevolg kortsluiting.
Wat moet ik nu nog doen om gewoon lekker te kunnen downloaden en gewoon op 2 tv's kunnen kijken zonder problemen, waarom hoor ik niets van Telfort?

8 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Een reset met kortsluiting tot gevolg? Dan denk ik dat je modem kapot is, hoewel hij blijkbaar nog wel wat doet.
Klopt helemaal, modem doet het gewoon nog, Gelukkig verder geen schade. Maar wat moet ik nu nog doen? Probleem nog steeds niet verholpen. Ik heb nu wel weer gratis 2 maanden Fox sport en telefoonkosten worden niet in rekening gebracht maar dit is niet de oplossing. Ik wil gewoon lekker kunnen internetten en tv kijken zowel boven als beneden. Wat moet ik nu nog doen?
Reputatie 8
Badge +17
Hoe is de snelheid gemeten draadloos of bedraad
Reputatie 8
Badge +11
Ik denk dat je aan de huidige situatie zelf niets meer kunt doen. Ik gok dat het modem vervangen gaat worden als er volgens de monteur wel voldoende snelheid 'binnenkomt'.
Telfort Webcare leest hier mee en zal je topic dus ook zien.
Ik heb hem net draadloos gemeten, de monteur heeft vorige week een apparaatje op de modem geplaatst en hij kwam niet verder dan 12.2 mbps. Daarna heeft hij de kast hier in de buurt de zelfde meting geconstateerd en ook in de hoofdkast. Hij vertelde dat het probleem bij de hoofdkast licht dat op mijn adres een verkeerde aansluiting is gedaan en dat kpn dit probleem moest oplossen. Als ik de tv aanzet dan is het logisch dat er geen 2de tv aan kan omdat 1 tv al 6 mbps gebruikt en daardoor krijg ik de melding zender niet beschikbaar.
Reputatie 8
Badge +11
Ah, de monteur kwam dus ook al niet hoger. Dat had ik er niet uit begrepen.
Maar ja, wachten blijft evengoed op Webcare. Zij kunnen je mogelijk meer vertellen over de status.
Dank je wel voor je antwoord, de monteur vertelde dat het probleem vrijdag opgelost moest zijn maar helaas nog steeds niet. Ik wacht even af en ik hoop dat het snel opgelost gaat worden want dit is echt frustrerend.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi kr1001743618, welkom op het forum. In deze situatie is er sprake van een probleem wat nog in onderzoek is bij ons netwerkbeheer. Uit de metingen van de monteur is gebleken dat jouw lijn op dit moment niet boven de 12mbit uitkomt, terwijl er een snelheid van 47mbit verwacht wordt. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een hogere snelheid wilt. Daar wordt aan gewerkt. Wij doen ons best om je zo snel mogelijk te helpen.

Reageer