beantwoord

problemen I&TV (bellen heb ik lang geleden al opgegeven)

  • 16 maart 2017
  • 9 reacties
  • 218 keer bekeken

Hoi,

In 2017 heb ik al 3x mijn router & tv-box moeten herstarten. Daarna deed de boel het wel weer.
Tot gisteravond. Toen hielp het niet meer. Heb zelfs een complete reset gedaan.
TV-box blijft op proberen staan (# # # , waarvan de laatste # 'in porgress' lijkt).
Dit doet de tv-box al sinds gisteravond rond 23:00 uur.

Internet doet het ook niet meer. Alles lijkt connected, windows zegt: Internettoegang (zowel bij WIFI als bij Kabel), maar geen connectie mogelijk.

Router = zyxel p-2812hnu-f1
maar als ik wat dieper in de router kijk zie ik bij huidige datum staan: 1970-01-01

wat kan ik nog proberen om dit weer werkend te krijgen?

Nanette
icon

Beste antwoord door Nanette 18 maart 2017, 09:02

:D

Router een nachtje laten rusten en vanmorgen alle lampjes groen!

internet werkt als een zonnetje.

dank voor de vlotte oplossing, en sorry voor mijn ongeduld......

groet, en fijn weekend,
Nanette


hmmm zoek knopje OPGELOST, dan kan dit topic gesloten.

@Telfort: passen jullie de status aan?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Begin eens met het dsl kabeltje te vervangen en geef je modem daarna een harde reset door 25 sec het resetgaatje achterop je modem in te drukken
Dank voor je reactie, kabel vervangen in januari, toen eerste problemen begonnen.
Ook gisteren nieuw kabeltje (nieuw uit de zak) geprobeerd.

Complete reset (back to factory settings) reeds gedaan. Hielp niets.... leverde alleen een hoop gedoe op, Netwerk hernoemen en wachtwoord instellen....
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Nanette!

Welkom op het forum van Telfort!

Het modem lijkt te zijn overleden - en dan doet televisie ook niet zoveel meer. Ik ben voornemens om het exemplaar voor je te vervangen, aangezien de gedane moeite ook geen oplossing biedt. Stuur jij me je postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van je IBAN-nummer in een privébericht? Ik kom er dan zo snel op terug.

Ik zie uit naar je reactie.
Hoi Michael,

Dank voor je snelle reactie (ik ben onder de indruk!)

PM verzonden.

groet,
Nanette
Reputatie 8
Badge +2
Hi Nanette,

Bedankt voor de gegevens.

Een nieuw modem is inmiddels naar je onderweg. Ga ervan uit dat hij begin volgende week bij je wordt afgeleverd. PostNL zal hem eerst bij jou afleveren. Mocht dit niet lukken, dan zal er naar een afhaalpunt uitgeweken worden.

Houd je me op de hoogte? Dank je wel!
Modem ontvangen (dat was snel) en aangesloten, maar helaas. Geen internet, geen tv, geen telefoon.

heb nu Experia V8, aanlsuiting loopt via DSL (ISRA punt).

kabels omgeplugd.

Lampjes:
power = groen, stabiel
wireless = uitgezet, laptop via kabel verbonden.
broadband = groen, stabiel
internet = uit. Dit lijkt me niet goed.

kabel van IS/RA naar modem nogmaals vervangen.
RESET uitgevoerd, modem heeft 'geklikt' en de lampjes-disco uitgevoerd

statuspagina router:
VDSL = Physical up
Mode = PROFILE_17A
Download = 51997 Kbps
Upload = 10448 Kbps

xDSL-status: Line Status = SHOWTIME

Dit doet mij vermoeden dat aansluiting OK is, maar dat internet-signaal verdwenen is.
misschien morgen toch maar even bellen.....ik ben nu niet lief genoeg.....grrrr.... 😠
:D

Router een nachtje laten rusten en vanmorgen alle lampjes groen!

internet werkt als een zonnetje.

dank voor de vlotte oplossing, en sorry voor mijn ongeduld......

groet, en fijn weekend,
Nanette


hmmm zoek knopje OPGELOST, dan kan dit topic gesloten.

@Telfort: passen jullie de status aan?
Reputatie 8
Badge +17
Bedankt voor de terugmelding Nanette en fijn dat het nu goed werkt
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Nanette,

Dat is goed nieuws! Geduld is een schone.......

Veel plezier ervan!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.