beantwoord

Problemen blijven aanhouden

• 20 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 506 keer bekeken

Badge
2 maanden geleden zijn wij verhuisd. Voor de verhuizing waren we erg tevreden over Telfort. Nu is dit helaas wat minder. We wonen 2 straten verder en de snelheid is van max 49MB naar 20MB. Bijzonder hoe dit over hemelsbreed nog geen 200m zo kan verschillen. Maar goed, helaas is dit niet anders. (Ik weet niet of je naar de voordeur iets anders aan kan laten leggen en door wie?)

Nu hebben we met devolo adapters het internet door het hele huis. Wifi werkt vanaf de modem prima, vanaf de adapters matig. Ik krijg het niet opgelost, maar dit ligt meer in de devolo aparaten.

De bedrade verbinding via de devolo adapters werkt niet altijd even goed. De verbinding is niet altijd sterk genoeg voor HD. Ook de decoders van de TV resetten op een of andere manier regelmatig waardoor ze niet meer op te starten zijn. Bij onze 2e tv had ik al van alles geprobeerd en gereset, paar dagen gewacht en toen deed ie het weer. Nu heb ik het met onze 1e TV ook, de decoder wilt niet opstarten en blijft hangen in het opstartscherm. Hetzelfde euvel.

Ook hebben we sinds we in ons nieuwe huis wonen geen vaste telefoon meer. Deze gaat niet meer over als er gebeld wordt.

Al met al, een hoop vragen en problemen. We blijven klungelen. Heb al veel vanalles geprobeerd, maar ben ten einde raad.

Hopelijk heeft iemand nog een goede tip.

Gr. Johan
icon

Beste antwoord door Michael 26 augustus 2015, 20:32

Hoi Johan! Allereerst is het natuurlijk niet fijn dat je zo hebt moeten inleveren wat betreft de snelheid. Postcodechecks laten mij echter ook zien dat de huidige snelheid op de nieuwe locatie niet hoger kan uitvallen dan nu het geval is. De werking van de DVS'en kan ik lastig garanderen. Het transport van het signaal is immers afhankelijk van een 'niet-afgesloten' bron. Data die door een kabel gaat is afgesloten en zodoende afgeschermd van storende factoren als LED-verlichting, wasmachines, koelkasten en magnetrons bijvoorbeeld. Hoe werkt het als je het geheel bekabeld aansluit als ik vragen mag? Werkt Vast bellen nu wel naar behoren? Kijk uit naar je reactie.
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Doe de postcode check van Telfort eens om te kijken welke snelheid haalbaar in op je nieuwe adres
Badge
Doe de postcode check van Telfort eens om te kijken welke snelheid haalbaar in op je nieuwe adres

postcodecheck is idd van max 49mb naar 20 mb.
Badge
heeft niemand een idee verder? ook geen medewerkers van Telfort?
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Johan! Allereerst is het natuurlijk niet fijn dat je zo hebt moeten inleveren wat betreft de snelheid. Postcodechecks laten mij echter ook zien dat de huidige snelheid op de nieuwe locatie niet hoger kan uitvallen dan nu het geval is. De werking van de DVS'en kan ik lastig garanderen. Het transport van het signaal is immers afhankelijk van een 'niet-afgesloten' bron. Data die door een kabel gaat is afgesloten en zodoende afgeschermd van storende factoren als LED-verlichting, wasmachines, koelkasten en magnetrons bijvoorbeeld. Hoe werkt het als je het geheel bekabeld aansluit als ik vragen mag? Werkt Vast bellen nu wel naar behoren? Kijk uit naar je reactie.
Badge
Bedankt voor de reactie Michael.
Het blijft bijzonder dat het 29 MB kan schelen over hemelsbreed 250 meter. Helaas vrees ik dat we het hier mee zullen moeten doen.
TV woonkamer: zit rechtstreeks aangesloten op de router/modem. Geeft regelmatig problemen dat de decoder het ineens niet meer doet. Moet dan opnieuw opgestart worden, maar maakt op een of andere manier de doorstart niet. Na vaak (en dagen achter mekaar) proberen doet hij het soms wel. Dan is het wachten op het volgend euvel.
Telefoon: Doet het nog steeds niet.
TV in de serre: Zit aangesloten op een devolo systeem. Werkte prima, totdat de stroom uitviel. Toen de stroom er weer op stond, moest ook de decoder opnieuw opstarten/instellen, maar deze blijft op het blauwe scherm hangen, nu al meer dan een week. Ik krijg de TV niet aan de praat.

Ik merk aan mezelf, dat ik het niet meer goed weet. Ik heb wel wat verstand van dit soort zaken, maar ik kom er nu niet meer aan uit. Ik weet ook niet goed of het nu aan de Devolo systemen ligt of aan Telfort. De verbinding naar de PC met het devolosysteem werkt nu al zeker een maand naar behoren. Deze valt er niet meer uit.

Wat kan ik doen? Is een monteur langs laten komen een mogelijkheid? ik loop echt vast in dit probleem.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Johan, bedankt voor je reactie. Vervelend dat de problemen nog steeds spelen. Ik wil graag wat meer duidelijkheid om de vinger achter de oplossing voor het probleem te krijgen. Je meldt dat de ontvanger in de woonkamer soms (of eigenlijk best vaak) niet (goed) doorstart en dat het na meerdere pogingen pas lukt. Zou je eens de met de devolo verbonden ontvanger kunnen verplaatsen naar de woonkamer om de goede werking van beide ontvangers uit te sluiten? Indien het probleem zich verplaatst, heeft het te maken met de verbinding zelf, of met de poort op het modem. Indien het probleem niet verplaatst, dan heeft het te maken met de ontvanger zelf en dan zal ik deze voor je vervangen voor een nieuw exemplaar.

Wat betreft Vast bellen: wát werkt er niet goed? Ik kan op geen enkele manier reproduceren of achterhalen wat de reden zou kunnen zijn waarom dit niet goed werkt. Alles staat goed ingesteld aan deze kant; het account is actief en de inlogsessie op de SIP-server is gelukt en al een tijd in service. Ik verneem graag de symptomen.

Wat de snelheid aangaat: dat je fysiek 200 meter verder verhuisd naar een andere plek neemt niet weg dat je nu bent aangesloten op een andere kaart in de centrale, met andere voorwaarden, capaciteiten en mogelijkheden. De kans is bijvoorbeeld aanwezig dat deze centrale drukker bezet is, of verder verwijderd is van de 'hoofdcentrale'. Een monteur langs laten komen kán, maar dit wordt alleen in gang gezet als we zeker zijn dat de monteur meer kan doen dan wij of de helpdesk. Hier heb ik in eerste meer handvatten voor nodig.

Ik verneem graag jouw reactie. 🙂
Badge
Van de week moest ik dit euvel even laten liggen. Ik begon mezelf er iets te veel aan te irriteren, omdat nu ook de decoder in de woonkamer het niet meer deed. Ik kreeg deze met geen mogelijkheid meer aan de praat.

Vandaag nieuwe poging, nieuwe kansen. Ik heb alles losgehaald, en alles opnieuw ingesteld. Daarnaast heb ik de installatie uitgetekend, zoals je in de bijlage kunt zien. Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid, hoe de huidige configuratie nu is.

De problemen met de telefoon zijn verholpen. Wij gebruikten 2 dect toestellen, die aan elkaar gelust stonden, echter was het eerste dect toestel kapot, zodoende kwam het signaal niet bij de 2e uit. Het kapotte toestel er vantussen gehaald en de telefoon doet het weer, zowel inkomend als uitgaand!

In de vorige woning heb ik bij het installeren ook problemen gehad met de TV. Er werd mij toen geadviseerd dat de TV verplicht op LANpoort 4 van de modem moest. Dit is nu ook het geval. Na alles loskoppelen en opnieuw aansluiten doet de TV het in de woonkamer weer (voor nu).
De 2e TV moest verplicht in LANpoort 3, zoals ik dat begrepen had. Dit is nu het geval, echter zit hier de devolo adapter via het stroomnetwerk tussen.

Op de devolo adapter zat/zit ook LANpoort 1 ingeplugd. Deze werkt prima om het internet via het stroomnetwerk te verspreiden. Echter werkt dit niet voor de TV. Zodoende heb ik als input in de Devolo, de LAN1 en LAN3 (vanuit de modem). Dan pas werkt de TV (heel af en toe), anders helemaal niet. Echter lijkt me dit onzin, 2 kabels vanuit een dezelfde modem naar 1 Devolo-adapter. Of gaat het in deze niet om een dezelfde signaal?
Badge
Iemand nog een reactie op uitleg met bijbehorende tekening?

Reageer