Problemen bij opzegging

  • 28 februari 2013
  • 48 reacties
  • 9432 keer bekeken

16-02-2013
ADSL Zyxel  zilver, geen DSL en geen telefoon, abonnement loopt door tot 26-02-2013 en recht op signaal. o.a.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index2.html#post325882

De nieuwe provider deelde netjes mee dat de aansluiting op 26-02-2013 na 18.00 uur gebruikt kan worden, helaas geen DSL signaal.

Op mijn telefonisch verzoek op maandag 18 februari 2013, het  DSL signaal te herstellen en te krijgen kreeg ik een bot antwoord van: u hebt geen abbo meer.
Een actie om te herstellen of door te meten werd niet gedaan.
Wel kreeg ik te horen dat ik bij de andere provider moest zijn, onjuist dus en geheel ten onrechte.

Nu werd ik onverplicht opnieuw gedwongen telefonisch overleg te plegen na 26-02-2013 met de nieuwe provider klachtendesk om een meting te doen en daar bleek het signaal inderdaad het modem niet te bereiken, er werd een monteur geactiveerd.
Een twee uur later ging de telefoon over, dus via DSL en modem, ik schrok er gewoon van, na de totale stilte sinds 16 februari 2013, want niemand kon mij telefonisch bereiken en was er veel  voicemail, terwijl en hoewel ik aanwezig was.
Het was de KPN die ook een monteur langs wilde sturen en een afspraak maken.
Omdat er op dat moment blijkbaar  DSL signaal herstelt is, was een afspraak niet (direkt) nodig.

De telefonische gesprekken met de twee klachtendiensten heb ik met een prepaid mobieltje van de buurvrouw kunnen doen, zelf heb ik geen mobiel.
Een prepaid mobieltje blijkt dan wel handig, dus overweeg ik er zelf een aan te schaffen, dat terzijde.

Ik heb € 12,50 onverplichte mobieltje kosten gemaakt, het signaal met Telfort was tenslotte als eerste en te vroeg verbroken en wilden ze duidelijk geen test doen voor herstel.
Ik meen dan dat Telfort deze onverpicht noodzakelijk gemaakte kosten moet betalen, tenslotte moeten zij signaal leveren, zijn in gebrele en aansprakelijk gesteld en in gebreke gebleven.

Dat iemand anders hun taak moet doen en probleem oplossen is afschuiven en laakbaar,, bot en lui, houdt dat maar van zijn salaris in.

Ik verzoek Telfort uitdrukkelijk en eis en per direct € 12,50 aan directe schade  op mijn account over te maken /  te storten en zeg uitdrukkelijk alle schade aan.

Excuus voor hijacken, op andere topics waar snelheden besproken werden, zijn die gesloten en worden dus niet (meer) gelezen, laat staan mee gedaan.

http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif

Is dan verplaatst, met dank aan: @ ??
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index2.html#post325882
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index3.html
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/problemen-opzegging-32458/

48 reacties

@Franzki
Inderdaad dient een eis redelijk te zijn, indien goed onderbouwd is dat alleszins redelijk volgens eerdere uitspraken
Een negatieve WOZ uitspraak kost een gemeente gemiddeld € 1000,-- en gaat het vaak om een paar tientjes.
De eindafrekening is geweest, daar staat  het niet op en is zelfs € 12,50 niet betaald, in gebreke.
Uit coulance wordt en is ontkent, er is recht op.
Is de boodschap en eis al naar het management en/of hoofdbestuur?



http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Reputatie 8
Badge +16
Bear:

Werkwijze van Telfort is dat credits welke in het systeem zijn gezet tot ongeveer de 14e vd maand worden meegenomen op de factuur van die maand, dus zichtbaar op de factuur, dan vind er verrekening plaats met evt opnstaande bedragen, en is het saldo min (-) dan wordt dit in de eerste of tweede week van de nieuwe maand op de bij telfort bekende zijnde rekening gestort. Kijk de leverings en betalingsvoorwaarde maar na, daar zal ongetwijfeld in vermeld staan welke procedure daar door Telfort voor wordt gehanteerd.
@tuut-tuut
De voorwaarden en procedures zijn bekent, kontrakt is beeindigd en de wet stelt termijnen, die is/zijn gesteld en voorbij, een spoedbetaling kan altijd en daar is rede voor.
Is de boodschap en eis al naar het management en/of hoofdbestuur?

Vr.gr.
Reputatie 8
Badge +16
En wat staat er op de factuur van 21 Maart....?
Er is een bedtag € 11 betaald, niet de  € 12,50 als is toegezegd, zou dat die halve maand zijn?
Ik zal de nota moeten opvragen omdat de mailbox ook sinds 25 maart niet bereikbaar is.
Overeenkomst tot 1 maart 2013, na afloop  zou de mailbox nog 6 weken bereikbaar moeten zijn, dus tot gisteren, ook hier klopt  niets van.

http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Pfffff. na alle ergernis is er vrede, respekt.
http://speedtest.tele2.nl/
Last Result:
Download Speed: 29252 kbps (3656.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 539 kbps (67.4 KB/sec transfer rate)
donderdag 28 februari 2013 14:04:13
Reputatie 8
Badge +16
Een negatieve WOZ uitspraak kost een gemeente gemiddeld € 1000,-- en gaat het vaak om een paar tientjes.

Een bezwaar tegen een te hoge WOZ-beschikking heeft bijster weinig met Telfort te maken. En die 1000 euro kosten krijg je als eigenaar van een woning niet vergoed... sterker nog, dat zijn (vaak onnodige) kosten die de gemeente maakt en daar betaal je dus uiteindelijk zelf aan mee via de gemeentelijke belastingen.

Los daarvan zal bij een internetprovider in de meeste gevallen de vergoeding niet hoger zijn dan compensatie van de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de betreffende diensten.

650 euro eisen slaat dus nergens op, hoeveel moeilijke woorden je ook bij elkaar Googelt..
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Ik heb een toezegging, nog geen directe betaling, eerst zien op mijn rekening.

________________________
http://speedtest.reggefiber.nl/
http://www.speedtest.net/result/2771849694.png

Ik heb mijn nailbox uitgeplozen, geen factuur Telfort mei 2013  te bekennen.
Servies ligt kennelijk tussen de bloemen.
Reputatie 8
Badge +17
klik hier voor het antwoord...
Ik heb het verhaal gelezen en ik snap weinig waarvoor Bear nou eigenlijk vergoeding wilt.

Omdat hij 6 dagen te vroeg losgekoppeld is van het internet bij Telfort?
Badge +2
Het mooie, naast dat zijn 'claims' kant noch wal raken is dat een forum niet telt als jurisprudentie en dat al deze loze dreigende woorden nergens toe leiden en nergens voor kunnen worden gebruikt. Het geeft wel reden tot vermaak want mensen kunnen zich klaarblijkelijk druk maken om niks en dan ook nog heel hard schreeuwen dat groot onrecht is aangedaan terwijl waarschijnlijk de nieuwe provider in feite de boosdoener is.

Mooiste is nog wel dat de €12,50 die klaarblijkelijk uit coulance (!) naar de klant toe zijn toegezegd waarschijnlijk al verrekend zijn op de eindafrekening van de klant (-0,06). De klant kan deze eindafrekening alleen nog opvragen via de klantenservice, aangezien de Mijn Telfort account is opgeheven aangezien de klant geen klant meer is.
Ik ben gebeld, vergoeding komt met factuur mei 2013.

Ik heb wel nadrukkelijk en gheel onverplicht moeten aanhouden, aandringen en moeten  http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Reputatie 8
Badge +17
Blij zeker?
@Matthijs1986

Da's helemaal niet mooi of mooiste
Zeker niet mooi als dat en niet op de nota staat en ook helemaal niet betaaldn is, die toezegging uit coulance? , coulance onterecht en de toezegging een wassen neus. 
Haal dat van je salaris af en je piept wel anders.

En stel @Matthijs 1986 dat jij onheus wordt behandeld aan de telefoon en onverplicht op kosten wordt gejaagd en je krijgt een email dat je je baan kwijt raakt, je lijdt schade, wat doe je dan.
Er worden nieuwe aanbiedingen gedaan tot wel 30 Mb/s
Ik deed de test met Telfort:
De maximale bandbreedte op uw adres is 8 Mb/s  !!!!!!!!!!
Dus opgepast en u bent gewaarschuwd.
Vraag bijvoorbeeld eerst via dit forum welke snelheid u kunt verwachten en ook krijgen als u abonnee wilt worden en voor welk abonnement u zou kiezen.
Een 25Mb abonnement afsluiten en nog geen 6Mb krijgen is niet juist, bij 25Mb hoort eerder 12-15Mb.
Bij 30Mb mag je minimaal 25Mb verwachten en krijgen.

Bij de snelheidstest van Telfort wordt automatisch pakket 30Mb ingevuld, pas dus op. en let hier op..
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Op mijn emails is voor het eerst door een medewerker teruggebeld, ja ik heb telefoon en internet en sneller dan die 8Mb.
De rekeningen worden naar mijn privé email verstuurd.
Op de laatste nota is de € 12,50 opgevoerd, maar er staan afsluitkosten op, hè?
Geen rekening is gehouden met de halve maand geen internet en geen telefoon.
Kosten telefoon zijn er niet na 15 februari 2013, da's logisch als er geen signaal meer is.
Die halve maand februari  niet kunnen internetten wordt nu pas vergoed, in nota april 2013.
Voor het niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden, niets.
Eerst op de account zien.
Weinig compassie.

Wat een put ellende.

De mailbox wordt nog slechts 3 weken opengehouden, da's volstrekt anders dan door medewerkers hier vermeld is en ook niet in de voorwaarden vooraf staat..
Op de door de klantendienst per email toegestuurde  factuur van maart staan niet de € 12,50 aan toegezegde gemaakte telefoonkosten voor hertsel van verlies verninding en geen telefoon.
In het gesprek is ook de halve maand geen verbinding besproken waarvoor werd toegezegd € 14 te krijgen.
Daar ik ook die toegezegde  € 14 niet heb ontvangen heb ik de factuur van april opgevraagd.

Niet best, toch?


Geen vergoeding van € 12,50 tot op heden en geen vergoeding € 14.
Op de mail geen factuur van april 2013 ontvangen.
Ook geen telefonisch contact door de klantenservice

Is het servies gevallen ???
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Een probleem uiten via een forum kan helpen.
Per 04-06-2013 is uiteindelijk de € 14,-- binnen.
Volstrekt overbodig item eigenlijk,: regel 1  kontrakt en bij schade derving direkt betalen zonder uitvluchten en vergissingen.(Transporter 1-2-3)
Volstrekt niet uit coulance en staat ook niet op zich (ben duidelijk niet de enige), het komt te vaak voor.
Conclusie: case closed.

Advies:
- stel de feiten en leg bewijs vast.
- neem kontakt op en laat je niet afzeiken met smoesjes en leugens en zoek het maar uit.
- vordering duidelijk  stellen
- houd aan en vast
- wordt niet kwaad en zeker niet blij, het kost tenslotte jouw tijd en inspanning, terwijl de inspanningsverplichting en schadeplicht bij de aanbieder ligt.

Nog geen bloemetje gezien!
Succes.
Reputatie 8
Badge +16
Een 25Mb abonnement afsluiten en nog geen 6Mb krijgen is niet juist,
Het 25Mbps abonnement bestaat niet. Maar het 8Mbps abonnement (Internet Basis) zou in dit geval inderdaad de meest logische optie zijn

bij 25Mb hoort eerder 12-15Mb.
Zoals gezegd, het 25Mbps abonnement bestaat niet.

Bij 30Mb mag je minimaal 25Mb verwachten en krijgen.
Met het 30Mbps abonnement mag je een snelheid verwachten van circa 10Mbps tot 30Mbps, afhankelijk van de afstand tot de centrale en de beschikbaarheid van VDSL.

Daarom geeft Telfort ook altijd een schatting van de werkelijk haalbare snelheid. En daarom kun je zelf de keuze maken welk abonnement je afneemt. Bij een snelheid tot 10Mbps kan een Internet Basis abonnement inderdaad gunstiger zijn.
Reputatie 8
Badge +17
Dat bloemetje koop je zelf maar voor die €14...

succes verder!
@Matthijs1986

Da's helemaal niet mooi of mooiste
Zeker niet mooi als dat en niet op de nota staat en ook helemaal niet betaaldn is, die toezegging uit coulance? , coulance onterecht en de toezegging een wassen neus. 
Haal dat van je salaris af en je piept wel anders.

En stel @Matthijs 1986 dat jij onheus wordt behandeld aan de telefoon en onverplicht op kosten wordt gejaagd en je krijgt een email dat je je baan kwijt raakt, je lijdt schade, wat doe je dan.


In ieder geval een brief schrijven naar Telfort en niet via het forum gaan dreigen met kosten tot de 1000 euro.

En in het geval van de mensen die 4 maanden lang problemen hadden met internet... hun is een tegemoetkoming gegeven door 4 maanden te vergoeden.

En "haal dat van je salaris en je piept wel anders"

het spijt me maar heb je 1000 euro betaald voor iets?

Of is je salaris zodanig laag dat je van die 12,50 euro moet leven?
Badge +2
Ik vind het ook nogal dramatisch klinken. Het lijkt wel alsof Telfort de schuld krijgt voor heel veel dingen die mis gaan in je leven, maar zelfs als die 6 dagen aan Telfort zou hebben gelegen (wat niet uit bovenstaande blijkt, wel is het lekker makkelijk je oude provider van van alles te beschuldigen terwijl de schuld net zo goed bij de nieuwe provider kan liggen) dan nog is het ernstig als 6 dagen je leven zo ernstig ontwrichten. Dan zou ik me persoonlijk achter de oren gaan krabben over hele andere zaken...

Sterkte!
http://nl.softonic.com/windows/internettoegang-telefonie
Wifi selector en voip via outlook, ook android.
Reputatie 8
Badge +17
@Bear: het begint een beetje op reclame te lijken...

Reageer