Problemen bij opzegging

• 28 februari 2013
  • 48 reacties
  • 9431 keer bekeken

16-02-2013
ADSL Zyxel  zilver, geen DSL en geen telefoon, abonnement loopt door tot 26-02-2013 en recht op signaal. o.a.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index2.html#post325882

De nieuwe provider deelde netjes mee dat de aansluiting op 26-02-2013 na 18.00 uur gebruikt kan worden, helaas geen DSL signaal.

Op mijn telefonisch verzoek op maandag 18 februari 2013, het  DSL signaal te herstellen en te krijgen kreeg ik een bot antwoord van: u hebt geen abbo meer.
Een actie om te herstellen of door te meten werd niet gedaan.
Wel kreeg ik te horen dat ik bij de andere provider moest zijn, onjuist dus en geheel ten onrechte.

Nu werd ik onverplicht opnieuw gedwongen telefonisch overleg te plegen na 26-02-2013 met de nieuwe provider klachtendesk om een meting te doen en daar bleek het signaal inderdaad het modem niet te bereiken, er werd een monteur geactiveerd.
Een twee uur later ging de telefoon over, dus via DSL en modem, ik schrok er gewoon van, na de totale stilte sinds 16 februari 2013, want niemand kon mij telefonisch bereiken en was er veel  voicemail, terwijl en hoewel ik aanwezig was.
Het was de KPN die ook een monteur langs wilde sturen en een afspraak maken.
Omdat er op dat moment blijkbaar  DSL signaal herstelt is, was een afspraak niet (direkt) nodig.

De telefonische gesprekken met de twee klachtendiensten heb ik met een prepaid mobieltje van de buurvrouw kunnen doen, zelf heb ik geen mobiel.
Een prepaid mobieltje blijkt dan wel handig, dus overweeg ik er zelf een aan te schaffen, dat terzijde.

Ik heb € 12,50 onverplichte mobieltje kosten gemaakt, het signaal met Telfort was tenslotte als eerste en te vroeg verbroken en wilden ze duidelijk geen test doen voor herstel.
Ik meen dan dat Telfort deze onverpicht noodzakelijk gemaakte kosten moet betalen, tenslotte moeten zij signaal leveren, zijn in gebrele en aansprakelijk gesteld en in gebreke gebleven.

Dat iemand anders hun taak moet doen en probleem oplossen is afschuiven en laakbaar,, bot en lui, houdt dat maar van zijn salaris in.

Ik verzoek Telfort uitdrukkelijk en eis en per direct € 12,50 aan directe schade  op mijn account over te maken /  te storten en zeg uitdrukkelijk alle schade aan.

Excuus voor hijacken, op andere topics waar snelheden besproken werden, zijn die gesloten en worden dus niet (meer) gelezen, laat staan mee gedaan.

http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif

Is dan verplaatst, met dank aan: @ ??
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index2.html#post325882
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index3.html
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/problemen-opzegging-32458/

48 reacties

http://www.speedtest.net/result/2771849694.png

Ik heb mijn nailbox uitgeplozen, geen factuur Telfort mei 2013  te bekennen.
Servies ligt kennelijk tussen de bloemen.
Reputatie 8
Badge +17
Dat bloemetje koop je zelf maar voor die €14...

succes verder!
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Een probleem uiten via een forum kan helpen.
Per 04-06-2013 is uiteindelijk de € 14,-- binnen.
Volstrekt overbodig item eigenlijk,: regel 1  kontrakt en bij schade derving direkt betalen zonder uitvluchten en vergissingen.(Transporter 1-2-3)
Volstrekt niet uit coulance en staat ook niet op zich (ben duidelijk niet de enige), het komt te vaak voor.
Conclusie: case closed.

Advies:
- stel de feiten en leg bewijs vast.
- neem kontakt op en laat je niet afzeiken met smoesjes en leugens en zoek het maar uit.
- vordering duidelijk  stellen
- houd aan en vast
- wordt niet kwaad en zeker niet blij, het kost tenslotte jouw tijd en inspanning, terwijl de inspanningsverplichting en schadeplicht bij de aanbieder ligt.

Nog geen bloemetje gezien!
Succes.
Reputatie 8
Badge +17
Blij zeker?
Ik ben gebeld, vergoeding komt met factuur mei 2013.

Ik heb wel nadrukkelijk en gheel onverplicht moeten aanhouden, aandringen en moeten  http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Op de door de klantendienst per email toegestuurde  factuur van maart staan niet de € 12,50 aan toegezegde gemaakte telefoonkosten voor hertsel van verlies verninding en geen telefoon.
In het gesprek is ook de halve maand geen verbinding besproken waarvoor werd toegezegd € 14 te krijgen.
Daar ik ook die toegezegde  € 14 niet heb ontvangen heb ik de factuur van april opgevraagd.

Niet best, toch?

Geen vergoeding van € 12,50 tot op heden en geen vergoeding € 14.
Op de mail/schriftelijk contact geen factuur van april 2013 ontvangen.
Ook geen telefonisch contact door de klantenservice

Is het servies gevallen ???

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/problemen-opzegging-32458/

Dat de email box(en worden beeindigd bij beeindiging van een abonnement is  hier niet het probleem.

Het probleem is nu nog vergoeding van de schade op eerder verbreken signaal en weigeren hertsel.
Een factuur ontvangen waatop de verzochte en voormelde € 12,50 en € 14 toegezegde (schade-) vergoedingen staan als bewijs.

@Telfort kan niet aantonen dat ze die toegezegde bedragen daadwerlekijk heeft betaald. Niet ontvangen, dus loze toezegging, ook niet uit coulance,,  @Telfort is alle tijd gegeven tot die coulance en plicht en waar recht op is. nl. schadederving.
De factuur van april 2013 zou ik gaarne tegemoet zien, en is ook verzocht per email/schriftelijk contact.
Conclusie is voorlopig
Uit coulance toesturen factuur maart 2013, is gedaan, daar staat  geen € 12,50 op,dus niet betaald, ook niet uit coulance.

Geen € 12,50 en geen € 14 ontbangen aan schadederving, waar plicht toe is en recht op.
Conclusie tot nu,  diefstal.en misleiding.

Simpeler kan ik dat niet maken.
Badge +2
Op de door de klantendienst per email toegestuurde  factuur van maart staan niet de € 12,50 aan toegezegde gemaakte telefoonkosten voor hertsel van verlies verninding en geen telefoon.
In het gesprek is ook de halve maand geen verbinding besproken waarvoor werd toegezegd € 14 te krijgen.
Daar ik ook die toegezegde  € 14 niet heb ontvangen heb ik de factuur van april opgevraagd.

Niet best, toch?

Op de mail geen factuur van april 2013 ontvangen.

Je @telfort emailadres wordt opgeheven. Dit kan je juist uitstekend herleiden uit de algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden hebben namelijk betrekking op je abonnement. Zolang je het abonnement/contract hebt, heb je dus mailboxen etc etc (zoals beschreven in de algemene voorwaarden). Net zoals andere aanbieders (KPN, Ziggo, UPC, Online, alle ISP providers zo'n beetje) wordt het emailadres wat gebonden is aan het abonnement (dus @telfort, @kpn, @home/@ziggo etc) als service kosteloos nog enige tijd in de lucht gehouden nadat het abonnement van de klant beeindigd is (zodat je als klant niet 'verrast' bent en bijv als je een emailwijziging hebt doorgegeven aan kennissen etc maar mensen toch nog naar je oude emailadres mailen je niet ineens die mailtjes niet meer krijgt). Deze kostenloze service is uiteraard niet oneindig (je beeindigt zelf je abonnement, dus ook alles wat daarbij hoort). Het Mijn Telfort account (en dus ook het evt. doorsturen van een factuur naar een prive emailadres) houdt net zoals de rest, na het beeindigen van het abonnement dus ook op te bestaan. Aangezien je Mijn Telfort account opgeheven is ivm je beeindiging abonnement, zul je dus geen rekeningen meer ontvangen (je abonnement is immers beeindigd). 

In zijn algemeenheid geldt dat de aanhouder wint, maar ik geloof dat er in jouw geval eerder sprake is van het stug blijven proberen terwijl het voor ieder ander duidelijk is dat er niks meer staat te gebeuren. Over het algemeen zal geen enkel bedrijf uit 'coulance' iets gaan uitkeren naar mensen die helemaal geen klant meer zijn. Richting klanten wordt daarentegen uit coulance soms nog wel eea toegekend.

We (ik en de mede-forumgebruikers die jouw verhaal hebben mogen 'aanschouwen') wensen je nogmaals veel plezier bij je nieuwe provider. 

Niet best, toch?

Op de mail geen factuur van april 2013 ontvangen.

Niet best, toch?
Reputatie 8
Badge +17
@Bear: het begint een beetje op reclame te lijken...
http://nl.softonic.com/windows/internettoegang-telefonie
Wifi selector en voip via outlook, ook android.
 http://www.solarwinds.com/downloads/

Netwerktools voor grote netwerken. Gratis.
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/uitleg-snelheid-jouw-internetverbinding-testen-31772/

Minimaal al deze stappen doen voordat een keuze wordt gemaakt
Er zijn andere netwerken, test die ook.
Reputatie 8
Badge +16
Een 25Mb abonnement afsluiten en nog geen 6Mb krijgen is niet juist,
Het 25Mbps abonnement bestaat niet. Maar het 8Mbps abonnement (Internet Basis) zou in dit geval inderdaad de meest logische optie zijn

bij 25Mb hoort eerder 12-15Mb.
Zoals gezegd, het 25Mbps abonnement bestaat niet.

Bij 30Mb mag je minimaal 25Mb verwachten en krijgen.
Met het 30Mbps abonnement mag je een snelheid verwachten van circa 10Mbps tot 30Mbps, afhankelijk van de afstand tot de centrale en de beschikbaarheid van VDSL.

Daarom geeft Telfort ook altijd een schatting van de werkelijk haalbare snelheid. En daarom kun je zelf de keuze maken welk abonnement je afneemt. Bij een snelheid tot 10Mbps kan een Internet Basis abonnement inderdaad gunstiger zijn.
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Op mijn emails is voor het eerst door een medewerker teruggebeld, ja ik heb telefoon en internet en sneller dan die 8Mb.
De rekeningen worden naar mijn privé email verstuurd.
Op de laatste nota is de € 12,50 opgevoerd, maar er staan afsluitkosten op, hè?
Geen rekening is gehouden met de halve maand geen internet en geen telefoon.
Kosten telefoon zijn er niet na 15 februari 2013, da's logisch als er geen signaal meer is.
Die halve maand februari  niet kunnen internetten wordt nu pas vergoed, in nota april 2013.
Voor het niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden, niets.
Eerst op de account zien.
Weinig compassie.

Wat een put ellende.

De mailbox wordt nog slechts 3 weken opengehouden, da's volstrekt anders dan door medewerkers hier vermeld is en ook niet in de voorwaarden vooraf staat..
Er worden nieuwe aanbiedingen gedaan tot wel 30 Mb/s
Ik deed de test met Telfort:
De maximale bandbreedte op uw adres is 8 Mb/s  !!!!!!!!!!
Dus opgepast en u bent gewaarschuwd.
Vraag bijvoorbeeld eerst via dit forum welke snelheid u kunt verwachten en ook krijgen als u abonnee wilt worden en voor welk abonnement u zou kiezen.
Een 25Mb abonnement afsluiten en nog geen 6Mb krijgen is niet juist, bij 25Mb hoort eerder 12-15Mb.
Bij 30Mb mag je minimaal 25Mb verwachten en krijgen.

Bij de snelheidstest van Telfort wordt automatisch pakket 30Mb ingevuld, pas dus op. en let hier op..
Wat staat o.a. in de overeenkomst:

Internet
Uw abonnement heeft een downloadsnelheid tot 25 Mb/s en een uploadsnelheid tot 3 Mb/s.De genoemde snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van uw modem en de afstand tussen uw adres en de wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van uw abonnement. Telfort wijst er u graag op dat de genoemde snelheden een indicatie zijn waaraan geen rechten ontleend kunnen worden. Op Telfort.nl kunt u d.m.v. van het invullen van de postcodecheck een schatting zien van de maximaal haalbare downloadsnelheid op uw adres.
Het internetabonnement geeft u recht op internetdienstverlening van Telfort. U wordt aangesloten op het Telfort netwerk dat u een snelle en kwalitatief hoogwaardige toegang tot internet biedt. Samengevat heeft u toegang tot de volgende faciliteiten:
- 5 mailboxen van 50 MB
- 5 e-mailadressen per mailbox
- Geen datalimiet (op basis van een Fair Use Policy)
- Altijd en overal e-mail via webmail   ??????????? Zolang het abonnement loopt + 6 weken.    Yahoo mail , Google Hot- Gmail- Outlook gratis en blijvend.
Er is een bedtag € 11 betaald, niet de  € 12,50 als is toegezegd, zou dat die halve maand zijn?
Ik zal de nota moeten opvragen omdat de mailbox ook sinds 25 maart niet bereikbaar is.
Overeenkomst tot 1 maart 2013, na afloop  zou de mailbox nog 6 weken bereikbaar moeten zijn, dus tot gisteren, ook hier klopt  niets van.

http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Een jaar later pas met bewijs en feiten komen....

Dat is als ik een 1 jaar auto naar de garage breng... en dan gaan klagen over problemen waar ik kennis van heb en die ik vanaf dag 1 al heb ondervonden.

Na een jaar pas gaan klagen dat een optreden van Jochem Meijer te snel voorbij was vanwege zijn ADHD.

Het zijn stomme voorbeelden... maar in mijn ogen vind ik het klagen na 1 jaar ook stom.
Reputatie 8
Badge +16
Als je al weggegaan bent bij Telfort, dan kun je ze vermoedelijk niet achteraf in gebreke stellen. Ze kunnen je probleem met de verbinding immers niet meer oplossen.

Wel kun je opnieuw vragen om de €12,50 die blijkbaar eerder is toegezegd. Het lijkt erop dat dit tussen wal en schip is gevallen. Maar als je dit op een correcte manier aankaart (zonder meteen te dreigen met allerlei claims) lost Webcare dit vermoedelijk op korte termijn op.
@Franzki
Dat staat in die brief.

Badge +2
@Bear: ter aanvulling, voor het geval je het niet door hebt; noch ik, noch Franzki, nog Tuut-Tuut, noch Kees Jan reageren namens Telfort. Wij zijn slechts leden van dit openbare forum. Dit is ook waarom we je proberen te helpen en uitleggen dat je je klacht bij Telfort zelf neer dient te leggen.

Wat we je daarnaast proberen te verduidelijken is dat we verwachten dat je weinig kans van slagen maakt, but you're welcome to try.

Succes en hopelijk meer geluk bij je nieuwe provider!
Badge +2
Ik heb helemaal niks gezegd over 4 maanden. Wel heb ik aangegeven dat je geen feitelijke bewijs levert dat Telfort iets te verwijten valt, én dat zelfs als dat wel zo is, je dat schriftelijk kenbaar moet maken aan Telfort, met bewijs, aangetekend.

Aan dreigementen op een openbaar forum kunnen geen rechten, laat staan een schadevergoeding, worden ontleend. En dit staat dus zoals herhaaldelijk gezegd los van het feit dat wat je probeert te eisen door geen enkele rechter zal worden toegekend.

Uiteraard staat het je volledig vrij je tijd en moeite te verspillen aan dit pietluttig gebeuren.
Reputatie 8
Badge +16
Voor een jaar problemen heb ik die problemen verzameld en met snelheden en tussentijds regelmatig verbroken zijn vastgelegd, ik heb veel feitelijk bewijs.

Na 15 april zal een vervolgbrief worden geschreven met  feiten en eis en termijn en daarna is het simpel uit handen geven.

Ik bergrijp niet goed wat je met het bovenstaande bedoelt.

Voor zover je last van storingen hebt, dien je deze te melden bij de helpdesk. En als er daadwerkelijk sprake is van een storing die niet binnen een redelijke termijn wordt opgelost, kun je Telfort in gebreke stellen of een formele klacht indienen.

Als je dit niet hebt gedaan, zal er achteraf weinig te eisen zijn. Dat had je direct moeten nadat je eerst Telfort de kans had gegeven om het recht te zetten.
@Franzki
Het initiriële verzoek is en was vergoeding prepaid kosten € 12,50 per direct te voldoen (termijn), is toegezegd, niet op nota en niet betaald, althans tot nog toe niet.
Het zou mooi zijn als er een halve maand abo bovenop komt en als @Matthijs1986 aangeeft  4 maanden abo, Niets van dat alles.
Ik zat trouwens al bij het Deventer 2012 probleem (afgesloten)

Die 1000 euro is en wordt aangehaald uit het voorbeeld WOZ procedure, de uiteindelijke kosten van die procedure. en waarbij het ook om een paar tientjes gaat.
Het uit zijn verband halen is blijkbaar makkelijker dan de kale feiten en herhalen waar het om gaat.
Voor een jaar problemen heb ik die problemen verzameld en met snelheden en tussentijds regelmatig verbroken zijn vastgelegd, ik heb veel feitelijk bewijs.

Na 15 april zal een vervolgbrief worden geschreven met  feiten en eis en termijn en daarna is het simpel uit handen geven.

Vr.gr.

Reageer