Problemen bij opzegging

  • 28 februari 2013
  • 48 reacties
  • 9431 keer bekeken


Toon het eerste bericht

48 reacties

Badge +2
Ik heb helemaal niks gezegd over 4 maanden. Wel heb ik aangegeven dat je geen feitelijke bewijs levert dat Telfort iets te verwijten valt, én dat zelfs als dat wel zo is, je dat schriftelijk kenbaar moet maken aan Telfort, met bewijs, aangetekend.

Aan dreigementen op een openbaar forum kunnen geen rechten, laat staan een schadevergoeding, worden ontleend. En dit staat dus zoals herhaaldelijk gezegd los van het feit dat wat je probeert te eisen door geen enkele rechter zal worden toegekend.

Uiteraard staat het je volledig vrij je tijd en moeite te verspillen aan dit pietluttig gebeuren.
Badge +2
@Bear: ter aanvulling, voor het geval je het niet door hebt; noch ik, noch Franzki, nog Tuut-Tuut, noch Kees Jan reageren namens Telfort. Wij zijn slechts leden van dit openbare forum. Dit is ook waarom we je proberen te helpen en uitleggen dat je je klacht bij Telfort zelf neer dient te leggen.

Wat we je daarnaast proberen te verduidelijken is dat we verwachten dat je weinig kans van slagen maakt, but you're welcome to try.

Succes en hopelijk meer geluk bij je nieuwe provider!
@Franzki
Dat staat in die brief.
 
Reputatie 8
Badge +16
Als je al weggegaan bent bij Telfort, dan kun je ze vermoedelijk niet achteraf in gebreke stellen. Ze kunnen je probleem met de verbinding immers niet meer oplossen.

Wel kun je opnieuw vragen om de €12,50 die blijkbaar eerder is toegezegd. Het lijkt erop dat dit tussen wal en schip is gevallen. Maar als je dit op een correcte manier aankaart (zonder meteen te dreigen met allerlei claims) lost Webcare dit vermoedelijk op korte termijn op.
Een jaar later pas met bewijs en feiten komen....

Dat is als ik een 1 jaar auto naar de garage breng... en dan gaan klagen over problemen waar ik kennis van heb en die ik vanaf dag 1 al heb ondervonden.

Na een jaar pas gaan klagen dat een optreden van Jochem Meijer te snel voorbij was vanwege zijn ADHD.

Het zijn stomme voorbeelden... maar in mijn ogen vind ik het klagen na 1 jaar ook stom.
Er is een bedtag € 11 betaald, niet de  € 12,50 als is toegezegd, zou dat die halve maand zijn?
Ik zal de nota moeten opvragen omdat de mailbox ook sinds 25 maart niet bereikbaar is.
Overeenkomst tot 1 maart 2013, na afloop  zou de mailbox nog 6 weken bereikbaar moeten zijn, dus tot gisteren, ook hier klopt  niets van.

http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Wat staat o.a. in de overeenkomst:

Internet
Uw abonnement heeft een downloadsnelheid tot 25 Mb/s en een uploadsnelheid tot 3 Mb/s.De genoemde snelheden liggen in de praktijk wel eens lager. Externe factoren als 'drukte' op het internet, de kwaliteit van uw modem en de afstand tussen uw adres en de wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen. Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van uw abonnement. Telfort wijst er u graag op dat de genoemde snelheden een indicatie zijn waaraan geen rechten ontleend kunnen worden. Op Telfort.nl kunt u d.m.v. van het invullen van de postcodecheck een schatting zien van de maximaal haalbare downloadsnelheid op uw adres.
Het internetabonnement geeft u recht op internetdienstverlening van Telfort. U wordt aangesloten op het Telfort netwerk dat u een snelle en kwalitatief hoogwaardige toegang tot internet biedt. Samengevat heeft u toegang tot de volgende faciliteiten:
- 5 mailboxen van 50 MB
- 5 e-mailadressen per mailbox
- Geen datalimiet (op basis van een Fair Use Policy)
- Altijd en overal e-mail via webmail   ??????????? Zolang het abonnement loopt + 6 weken.    Yahoo mail , Google Hot- Gmail- Outlook gratis en blijvend.
Er worden nieuwe aanbiedingen gedaan tot wel 30 Mb/s
Ik deed de test met Telfort:
De maximale bandbreedte op uw adres is 8 Mb/s  !!!!!!!!!!
Dus opgepast en u bent gewaarschuwd.
Vraag bijvoorbeeld eerst via dit forum welke snelheid u kunt verwachten en ook krijgen als u abonnee wilt worden en voor welk abonnement u zou kiezen.
Een 25Mb abonnement afsluiten en nog geen 6Mb krijgen is niet juist, bij 25Mb hoort eerder 12-15Mb.
Bij 30Mb mag je minimaal 25Mb verwachten en krijgen.

Bij de snelheidstest van Telfort wordt automatisch pakket 30Mb ingevuld, pas dus op. en let hier op..
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Op mijn emails is voor het eerst door een medewerker teruggebeld, ja ik heb telefoon en internet en sneller dan die 8Mb.
De rekeningen worden naar mijn privé email verstuurd.
Op de laatste nota is de € 12,50 opgevoerd, maar er staan afsluitkosten op, hè?
Geen rekening is gehouden met de halve maand geen internet en geen telefoon.
Kosten telefoon zijn er niet na 15 februari 2013, da's logisch als er geen signaal meer is.
Die halve maand februari  niet kunnen internetten wordt nu pas vergoed, in nota april 2013.
Voor het niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden, niets.
Eerst op de account zien.
Weinig compassie.

Wat een put ellende.

De mailbox wordt nog slechts 3 weken opengehouden, da's volstrekt anders dan door medewerkers hier vermeld is en ook niet in de voorwaarden vooraf staat..
Reputatie 8
Badge +16
Een 25Mb abonnement afsluiten en nog geen 6Mb krijgen is niet juist,
Het 25Mbps abonnement bestaat niet. Maar het 8Mbps abonnement (Internet Basis) zou in dit geval inderdaad de meest logische optie zijn

bij 25Mb hoort eerder 12-15Mb.
Zoals gezegd, het 25Mbps abonnement bestaat niet.

Bij 30Mb mag je minimaal 25Mb verwachten en krijgen.
Met het 30Mbps abonnement mag je een snelheid verwachten van circa 10Mbps tot 30Mbps, afhankelijk van de afstand tot de centrale en de beschikbaarheid van VDSL.

Daarom geeft Telfort ook altijd een schatting van de werkelijk haalbare snelheid. En daarom kun je zelf de keuze maken welk abonnement je afneemt. Bij een snelheid tot 10Mbps kan een Internet Basis abonnement inderdaad gunstiger zijn.
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/uitleg-snelheid-jouw-internetverbinding-testen-31772/

Minimaal al deze stappen doen voordat een keuze wordt gemaakt
Er zijn andere netwerken, test die ook.
 http://www.solarwinds.com/downloads/

Netwerktools voor grote netwerken. Gratis.
http://nl.softonic.com/windows/internettoegang-telefonie
Wifi selector en voip via outlook, ook android.
Reputatie 8
Badge +17
@Bear: het begint een beetje op reclame te lijken...
Op de door de klantendienst per email toegestuurde  factuur van maart staan niet de € 12,50 aan toegezegde gemaakte telefoonkosten voor hertsel van verlies verninding en geen telefoon.
In het gesprek is ook de halve maand geen verbinding besproken waarvoor werd toegezegd € 14 te krijgen.
Daar ik ook die toegezegde  € 14 niet heb ontvangen heb ik de factuur van april opgevraagd.

Niet best, toch?
Op de door de klantendienst per email toegestuurde  factuur van maart staan niet de € 12,50 aan toegezegde gemaakte telefoonkosten voor hertsel van verlies verninding en geen telefoon.
In het gesprek is ook de halve maand geen verbinding besproken waarvoor werd toegezegd € 14 te krijgen.
Daar ik ook die toegezegde  € 14 niet heb ontvangen heb ik de factuur van april opgevraagd.

Niet best, toch?


Geen vergoeding van € 12,50 tot op heden en geen vergoeding € 14.
Op de mail geen factuur van april 2013 ontvangen.
Ook geen telefonisch contact door de klantenservice

Is het servies gevallen ???
Badge +2
Op de door de klantendienst per email toegestuurde  factuur van maart staan niet de € 12,50 aan toegezegde gemaakte telefoonkosten voor hertsel van verlies verninding en geen telefoon.
In het gesprek is ook de halve maand geen verbinding besproken waarvoor werd toegezegd € 14 te krijgen.
Daar ik ook die toegezegde  € 14 niet heb ontvangen heb ik de factuur van april opgevraagd.

Niet best, toch?


Geen vergoeding van € 12,50 tot op heden en geen vergoeding € 14.
Op de mail geen factuur van april 2013 ontvangen.
Ook geen telefonisch contact door de klantenservice

Is het servies gevallen ???


Je @telfort emailadres wordt opgeheven. Dit kan je juist uitstekend herleiden uit de algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden hebben namelijk betrekking op je abonnement. Zolang je het abonnement/contract hebt, heb je dus mailboxen etc etc (zoals beschreven in de algemene voorwaarden). Net zoals andere aanbieders (KPN, Ziggo, UPC, Online, alle ISP providers zo'n beetje) wordt het emailadres wat gebonden is aan het abonnement (dus @telfort, @kpn, @home/@ziggo etc) als service kosteloos nog enige tijd in de lucht gehouden nadat het abonnement van de klant beeindigd is (zodat je als klant niet 'verrast' bent en bijv als je een emailwijziging hebt doorgegeven aan kennissen etc maar mensen toch nog naar je oude emailadres mailen je niet ineens die mailtjes niet meer krijgt). Deze kostenloze service is uiteraard niet oneindig (je beeindigt zelf je abonnement, dus ook alles wat daarbij hoort). Het Mijn Telfort account (en dus ook het evt. doorsturen van een factuur naar een prive emailadres) houdt net zoals de rest, na het beeindigen van het abonnement dus ook op te bestaan. Aangezien je Mijn Telfort account opgeheven is ivm je beeindiging abonnement, zul je dus geen rekeningen meer ontvangen (je abonnement is immers beeindigd). 

In zijn algemeenheid geldt dat de aanhouder wint, maar ik geloof dat er in jouw geval eerder sprake is van het stug blijven proberen terwijl het voor ieder ander duidelijk is dat er niks meer staat te gebeuren. Over het algemeen zal geen enkel bedrijf uit 'coulance' iets gaan uitkeren naar mensen die helemaal geen klant meer zijn. Richting klanten wordt daarentegen uit coulance soms nog wel eea toegekend.

We (ik en de mede-forumgebruikers die jouw verhaal hebben mogen 'aanschouwen') wensen je nogmaals veel plezier bij je nieuwe provider. 
Op de door de klantendienst per email toegestuurde  factuur van maart staan niet de € 12,50 aan toegezegde gemaakte telefoonkosten voor hertsel van verlies verninding en geen telefoon.
In het gesprek is ook de halve maand geen verbinding besproken waarvoor werd toegezegd € 14 te krijgen.
Daar ik ook die toegezegde  € 14 niet heb ontvangen heb ik de factuur van april opgevraagd.

Niet best, toch?

Geen vergoeding van € 12,50 tot op heden en geen vergoeding € 14.
Op de mail/schriftelijk contact geen factuur van april 2013 ontvangen.
Ook geen telefonisch contact door de klantenservice

Is het servies gevallen ???

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index2.html#post325882
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/problemen-opzegging-32458/

Dat de email box(en worden beeindigd bij beeindiging van een abonnement is  hier niet het probleem.

Het probleem is nu nog vergoeding van de schade op eerder verbreken signaal en weigeren hertsel.
Een factuur ontvangen waatop de verzochte en voormelde € 12,50 en € 14 toegezegde (schade-) vergoedingen staan als bewijs.

@Telfort kan niet aantonen dat ze die toegezegde bedragen daadwerlekijk heeft betaald. Niet ontvangen, dus loze toezegging, ook niet uit coulance,,  @Telfort is alle tijd gegeven tot die coulance en plicht en waar recht op is. nl. schadederving.
De factuur van april 2013 zou ik gaarne tegemoet zien, en is ook verzocht per email/schriftelijk contact.
Conclusie is voorlopig
Uit coulance toesturen factuur maart 2013, is gedaan, daar staat  geen € 12,50 op,dus niet betaald, ook niet uit coulance.

Geen € 12,50 en geen € 14 ontbangen aan schadederving, waar plicht toe is en recht op.
Conclusie tot nu,  diefstal.en misleiding.

Simpeler kan ik dat niet maken.
Ik ben gebeld, vergoeding komt met factuur mei 2013.

Ik heb wel nadrukkelijk en gheel onverplicht moeten aanhouden, aandringen en moeten  http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Reputatie 8
Badge +17
Blij zeker?
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Een probleem uiten via een forum kan helpen.
Per 04-06-2013 is uiteindelijk de € 14,-- binnen.
Volstrekt overbodig item eigenlijk,: regel 1  kontrakt en bij schade derving direkt betalen zonder uitvluchten en vergissingen.(Transporter 1-2-3)
Volstrekt niet uit coulance en staat ook niet op zich (ben duidelijk niet de enige), het komt te vaak voor.
Conclusie: case closed.

Advies:
- stel de feiten en leg bewijs vast.
- neem kontakt op en laat je niet afzeiken met smoesjes en leugens en zoek het maar uit.
- vordering duidelijk  stellen
- houd aan en vast
- wordt niet kwaad en zeker niet blij, het kost tenslotte jouw tijd en inspanning, terwijl de inspanningsverplichting en schadeplicht bij de aanbieder ligt.

Nog geen bloemetje gezien!
Succes.
Reputatie 8
Badge +17
Dat bloemetje koop je zelf maar voor die €14...

succes verder!
http://www.speedtest.net/result/2771849694.png

Ik heb mijn nailbox uitgeplozen, geen factuur Telfort mei 2013  te bekennen.
Servies ligt kennelijk tussen de bloemen.

Reageer