Problemen bij opzegging

  • 28 februari 2013
  • 48 reacties
  • 9428 keer bekeken

16-02-2013
ADSL Zyxel  zilver, geen DSL en geen telefoon, abonnement loopt door tot 26-02-2013 en recht op signaal. o.a.

https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index2.html#post325882

De nieuwe provider deelde netjes mee dat de aansluiting op 26-02-2013 na 18.00 uur gebruikt kan worden, helaas geen DSL signaal.

Op mijn telefonisch verzoek op maandag 18 februari 2013, het  DSL signaal te herstellen en te krijgen kreeg ik een bot antwoord van: u hebt geen abbo meer.
Een actie om te herstellen of door te meten werd niet gedaan.
Wel kreeg ik te horen dat ik bij de andere provider moest zijn, onjuist dus en geheel ten onrechte.

Nu werd ik onverplicht opnieuw gedwongen telefonisch overleg te plegen na 26-02-2013 met de nieuwe provider klachtendesk om een meting te doen en daar bleek het signaal inderdaad het modem niet te bereiken, er werd een monteur geactiveerd.
Een twee uur later ging de telefoon over, dus via DSL en modem, ik schrok er gewoon van, na de totale stilte sinds 16 februari 2013, want niemand kon mij telefonisch bereiken en was er veel  voicemail, terwijl en hoewel ik aanwezig was.
Het was de KPN die ook een monteur langs wilde sturen en een afspraak maken.
Omdat er op dat moment blijkbaar  DSL signaal herstelt is, was een afspraak niet (direkt) nodig.

De telefonische gesprekken met de twee klachtendiensten heb ik met een prepaid mobieltje van de buurvrouw kunnen doen, zelf heb ik geen mobiel.
Een prepaid mobieltje blijkt dan wel handig, dus overweeg ik er zelf een aan te schaffen, dat terzijde.

Ik heb € 12,50 onverplichte mobieltje kosten gemaakt, het signaal met Telfort was tenslotte als eerste en te vroeg verbroken en wilden ze duidelijk geen test doen voor herstel.
Ik meen dan dat Telfort deze onverpicht noodzakelijk gemaakte kosten moet betalen, tenslotte moeten zij signaal leveren, zijn in gebrele en aansprakelijk gesteld en in gebreke gebleven.

Dat iemand anders hun taak moet doen en probleem oplossen is afschuiven en laakbaar,, bot en lui, houdt dat maar van zijn salaris in.

Ik verzoek Telfort uitdrukkelijk en eis en per direct € 12,50 aan directe schade  op mijn account over te maken /  te storten en zeg uitdrukkelijk alle schade aan.

Excuus voor hijacken, op andere topics waar snelheden besproken werden, zijn die gesloten en worden dus niet (meer) gelezen, laat staan mee gedaan.

http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif

Is dan verplaatst, met dank aan: @ ??
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index2.html#post325882
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/internet-extreem-traag-32117/index3.html
https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/problemen-opzegging-32458/

48 reacties

Utrecht

http://www.speedtest.net/result/2540460353.png
Pfffff. na alle ergernis is er vrede, respekt.
http://speedtest.tele2.nl/
Last Result:
Download Speed: 29252 kbps (3656.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 539 kbps (67.4 KB/sec transfer rate)
donderdag 28 februari 2013 14:04:13
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Ik heb een toezegging, nog geen directe betaling, eerst zien op mijn rekening.

________________________
http://speedtest.reggefiber.nl/
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Ik heb een toezegging, nog geen directe betaling, eerst zien op mijn rekening.

________________________
http://speedtest.reggefiber.nl/


Nog geen € 12,50 op de account gezien, zijn aansprakelijk en blijven in gebreke.
De schade boven de belkosten lijkt mij een halve maand abo,  0.5x 25,50 = € 12,50
Onder voorbehoud van verdere schade o.a. smartegeld, excuus bloemetje, incasso en deurwaarder, dossierkosten,  enz.
Voor alsdan en nu en per omgaande (binnen 8 dagen) is dan € 25,-- te voldoen.
http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

Ik heb een toezegging, nog geen directe betaling, eerst zien op mijn rekening.

________________________
http://speedtest.reggefiber.nl/


Nog geen € 12,50 op de account gezien, zijn aansprakelijk en blijven in gebreke.
De schade boven de belkosten lijkt mij een halve maand abo,  0.5x 25,50 = € 12,50
Onder voorbehoud van verdere schade o.a. smartegeld, excuus bloemetje, incasso en deurwaarder, dossierkosten,  enz.
Voor alsdan en nu en per omgaande (binnen 8 dagen) is dan € 25,-- te voldoen.


Geen € 12,50, geen € 25 geen bloemetje, geen enkel en geen ander aanbod gezien of gehad.
Het is duidelijk, Telfort is aansprakelijk en in gebreke gesteld, in gebreke en in gebreke gebleven.

Thans zeg ik Telfort uitdrukkelijk € 650,-- aan en eis € 650,-- per omgaande en direct te betalen.

Dat betekent dat voormeld bedrag € 650,-- op 25 maart 2013 op de account moet staan (telefonische overboeking) en zijn voor alsdan en nu alle schade en kosten incluis die van  in en buiten rechte.uitdrukkelijk aangezegd en geeist.
Reputatie 8
Badge +16
Je kunt via een forum niks eisen. Je zult dit per aangetekend schrijven moeten doen.

Verder is het nog maar de vraag in hoeverre de Telfort voorwaarden, waarmee je destijds akkoord bent gegaan, ruimte bieden voor het eisen van financiële vergoedingen die blijkbaar nergens op gebaseerd zijn. Ook al gebruik je moeilijke termen, je hebt in principe nergens recht op.
@Franzki
Wat je stelt: per brief en aangetekend is gedaan, tevens per e-mail en bevestigd. Juridisch waterdicht.
Kassa gezien?, die kant kan het wellicht ook opgaan.
@Franzki

..
Reputatie 8
Badge +16
Blijkbaar begrijp je het niet helemaal met je eis van 650 euro... een rechter zal die eenvoudigweg als niet redelijk bestempelen.

Je kunt eisen wat je wilt... maar dat geeft je niet ineens recht op dat bedrag. Telfort hoeft er waarschijnlijk niet eens serieus op te reageren.

Je geeft in een eerdere post aan dat je op 9 maart een toezegging gehad hebt van een betaling van € 12,50 uit coulance. Deze zal vermoedelijk met de eindafrekening worden verrekend,
@Franzki
Inderdaad dient een eis redelijk te zijn, indien goed onderbouwd is dat alleszins redelijk volgens eerdere uitspraken
Een negatieve WOZ uitspraak kost een gemeente gemiddeld € 1000,-- en gaat het vaak om een paar tientjes.
De eindafrekening is geweest, daar staat  het niet op en is zelfs € 12,50 niet betaald, in gebreke.
Uit coulance wordt en is ontkent, er is recht op.
Is de boodschap en eis al naar het management en/of hoofdbestuur?



http://www.bewegende-plaatjes.net/galerij/animaties/mensen/piraten/images/pirat00011.gif
Reputatie 8
Badge +16
Bear:

Werkwijze van Telfort is dat credits welke in het systeem zijn gezet tot ongeveer de 14e vd maand worden meegenomen op de factuur van die maand, dus zichtbaar op de factuur, dan vind er verrekening plaats met evt opnstaande bedragen, en is het saldo min (-) dan wordt dit in de eerste of tweede week van de nieuwe maand op de bij telfort bekende zijnde rekening gestort. Kijk de leverings en betalingsvoorwaarde maar na, daar zal ongetwijfeld in vermeld staan welke procedure daar door Telfort voor wordt gehanteerd.
@tuut-tuut
De voorwaarden en procedures zijn bekent, kontrakt is beeindigd en de wet stelt termijnen, die is/zijn gesteld en voorbij, een spoedbetaling kan altijd en daar is rede voor.
Is de boodschap en eis al naar het management en/of hoofdbestuur?

Vr.gr.
Reputatie 8
Badge +16
En wat staat er op de factuur van 21 Maart....?
Reputatie 8
Badge +16
Een negatieve WOZ uitspraak kost een gemeente gemiddeld € 1000,-- en gaat het vaak om een paar tientjes.

Een bezwaar tegen een te hoge WOZ-beschikking heeft bijster weinig met Telfort te maken. En die 1000 euro kosten krijg je als eigenaar van een woning niet vergoed... sterker nog, dat zijn (vaak onnodige) kosten die de gemeente maakt en daar betaal je dus uiteindelijk zelf aan mee via de gemeentelijke belastingen.

Los daarvan zal bij een internetprovider in de meeste gevallen de vergoeding niet hoger zijn dan compensatie van de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de betreffende diensten.

650 euro eisen slaat dus nergens op, hoeveel moeilijke woorden je ook bij elkaar Googelt..
@Tuut-Tuut
En wat staat er op de factuur van 21 Maart....?

http://i478.photobucket.com/albums/rr149/Peenif/9P61ZgDM7X.gif

- € 0,06  en is betaald.

In ieder geval géén € 12,50 vergoeding, noch uit coulance, laat staan een hoger bedrag.
Termijn(en) zijn uitdrukkelijk aangezegd met bijborende bedragen ingevolge de wet. Simpel.
Is de boodschap en aanzeggen al wel naar het management en/of hoohdbestuur ?

Iets voor Interjura ?


http://www.speedtest.net/result/2622630723.png
Duidelijk sneller dan telfort.
Reputatie 8
Badge +17
klik hier voor het antwoord...
Ik heb het verhaal gelezen en ik snap weinig waarvoor Bear nou eigenlijk vergoeding wilt.

Omdat hij 6 dagen te vroeg losgekoppeld is van het internet bij Telfort?
Badge +2
Het mooie, naast dat zijn 'claims' kant noch wal raken is dat een forum niet telt als jurisprudentie en dat al deze loze dreigende woorden nergens toe leiden en nergens voor kunnen worden gebruikt. Het geeft wel reden tot vermaak want mensen kunnen zich klaarblijkelijk druk maken om niks en dan ook nog heel hard schreeuwen dat groot onrecht is aangedaan terwijl waarschijnlijk de nieuwe provider in feite de boosdoener is.

Mooiste is nog wel dat de €12,50 die klaarblijkelijk uit coulance (!) naar de klant toe zijn toegezegd waarschijnlijk al verrekend zijn op de eindafrekening van de klant (-0,06). De klant kan deze eindafrekening alleen nog opvragen via de klantenservice, aangezien de Mijn Telfort account is opgeheven aangezien de klant geen klant meer is.
@Matthijs1986

Da's helemaal niet mooi of mooiste
Zeker niet mooi als dat en niet op de nota staat en ook helemaal niet betaaldn is, die toezegging uit coulance? , coulance onterecht en de toezegging een wassen neus. 
Haal dat van je salaris af en je piept wel anders.

En stel @Matthijs 1986 dat jij onheus wordt behandeld aan de telefoon en onverplicht op kosten wordt gejaagd en je krijgt een email dat je je baan kwijt raakt, je lijdt schade, wat doe je dan.
@Matthijs1986

Da's helemaal niet mooi of mooiste
Zeker niet mooi als dat en niet op de nota staat en ook helemaal niet betaaldn is, die toezegging uit coulance? , coulance onterecht en de toezegging een wassen neus. 
Haal dat van je salaris af en je piept wel anders.

En stel @Matthijs 1986 dat jij onheus wordt behandeld aan de telefoon en onverplicht op kosten wordt gejaagd en je krijgt een email dat je je baan kwijt raakt, je lijdt schade, wat doe je dan.


In ieder geval een brief schrijven naar Telfort en niet via het forum gaan dreigen met kosten tot de 1000 euro.

En in het geval van de mensen die 4 maanden lang problemen hadden met internet... hun is een tegemoetkoming gegeven door 4 maanden te vergoeden.

En "haal dat van je salaris en je piept wel anders"

het spijt me maar heb je 1000 euro betaald voor iets?

Of is je salaris zodanig laag dat je van die 12,50 euro moet leven?
Badge +2
Ik vind het ook nogal dramatisch klinken. Het lijkt wel alsof Telfort de schuld krijgt voor heel veel dingen die mis gaan in je leven, maar zelfs als die 6 dagen aan Telfort zou hebben gelegen (wat niet uit bovenstaande blijkt, wel is het lekker makkelijk je oude provider van van alles te beschuldigen terwijl de schuld net zo goed bij de nieuwe provider kan liggen) dan nog is het ernstig als 6 dagen je leven zo ernstig ontwrichten. Dan zou ik me persoonlijk achter de oren gaan krabben over hele andere zaken...

Sterkte!
Zowel @lenni als @Mattthijs1986 zouden beter moeten en kunnen lezen en rekenen.

- abo tot eind februari 2013  (t/m 28-02-2013 leveren)
- abo wordt via andere provider tijdig opgezegd ivm. behoud (A)DSL en telefoon, overstap vindt plaats 26-02-2013
- op 15 februari 2013 hapert  en wordt het signaal verbroken en sinds dan niet hersteld door Telfort.
- De andere provider sluit aan op 26 februari 2013 en modem aangesloten, geen signaal, (de stekker lag er echt uit en/of zat er niet in, werd verteld)

- Op maandag 18 februari 2013 telefonisch kontakt prepaid, botte weigering herstel verbinding.
- Op woensdag 27 februari 2013 onverplicht noodzakelijk telefonisch kontakt prepaid andere helpdesk en verbinding hersteld.

15 -02-2013 t/m deel 27-02-2013 = > 11 dagen geen signaal, geen telefoon
 (en heel vervelend als je midden in je skype met Australie wordt verbroken.)

En ik had een jaar lang problemen met internet, de reden voor andere provider.

_____@-@
ooo0\\\\\_/\_/\_////0ooo
Reputatie 8
Badge +16
12 dagen signaal betekent dat je ongeveer recht hebt op terugbetaling van een halve maand abonnementskosten.En dat zal geen 1000 euro zijn.
@Franzki
Het initiriële verzoek is en was vergoeding prepaid kosten € 12,50 per direct te voldoen (termijn), is toegezegd, niet op nota en niet betaald, althans tot nog toe niet.
Het zou mooi zijn als er een halve maand abo bovenop komt en als @Matthijs1986 aangeeft  4 maanden abo, Niets van dat alles.
Ik zat trouwens al bij het Deventer 2012 probleem (afgesloten)

Die 1000 euro is en wordt aangehaald uit het voorbeeld WOZ procedure, de uiteindelijke kosten van die procedure. en waarbij het ook om een paar tientjes gaat.
Het uit zijn verband halen is blijkbaar makkelijker dan de kale feiten en herhalen waar het om gaat.
Voor een jaar problemen heb ik die problemen verzameld en met snelheden en tussentijds regelmatig verbroken zijn vastgelegd, ik heb veel feitelijk bewijs.

Na 15 april zal een vervolgbrief worden geschreven met  feiten en eis en termijn en daarna is het simpel uit handen geven.

Vr.gr.
Reputatie 8
Badge +16
Voor een jaar problemen heb ik die problemen verzameld en met snelheden en tussentijds regelmatig verbroken zijn vastgelegd, ik heb veel feitelijk bewijs.

Na 15 april zal een vervolgbrief worden geschreven met  feiten en eis en termijn en daarna is het simpel uit handen geven.


Ik bergrijp niet goed wat je met het bovenstaande bedoelt.

Voor zover je last van storingen hebt, dien je deze te melden bij de helpdesk. En als er daadwerkelijk sprake is van een storing die niet binnen een redelijke termijn wordt opgelost, kun je Telfort in gebreke stellen of een formele klacht indienen.

Als je dit niet hebt gedaan, zal er achteraf weinig te eisen zijn. Dat had je direct moeten nadat je eerst Telfort de kans had gegeven om het recht te zetten.

Reageer