Probleem www.outlook.com -SMTP - authenticatie

  • 8 november 2015
  • 8 reacties
  • 1081 keer bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,

Wanneer ik www.outlook.com wil instellen om mail te versturen via SMTP krijg ik een foutmelding.
De instellingen zijn als volgt.

Gegevens inkomende server (POP3)
serveradres pop3.telfort.nl
poort 995
vereist een beveiligde verbinding (SSL)
gebruikersnaam naam@telfort.nl
wachtwoord 1234

Gegevens van de uitgaande server (SMTP)
serveradres smtp.telfort.nl
poort 587
vereist een beveiligde verbinding (SSL)
gebruikersnaam naam@telfort.nl
wachtwoord 1234

De reactie van server: 504 5.7.4 Unrecognized authentication type

Iemand enig idee?

8 reacties

klopt dat met deze instellingen?
http://www.it-info.nl/telfort/instellen-telfort-e-mail-in-outlook-2013.html

en dit is uit de Telfort help
http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/installeren/email-instellen/op-computer-laptop/stappenplan-email-instellen-in-outlook-2003.htm
Reputatie 1
klopt dat met deze instellingen?
http://www.it-info.nl/telfort/instellen-telfort-e-mail-in-outlook-2013.html

en dit is uit de Telfort help
http://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet/installeren/email-instellen/op-computer-laptop/stappenplan-email-instellen-in-outlook-2003.htm


Ja klopt met de instellingen zoals gegeven in genoemde websites
Volgens mij moet "vereist een beveiligde verbinding (SSL)" uitgevinkt staan.
Reputatie 1
Volgens mij moet "vereist een beveiligde verbinding (SSL)" uitgevinkt staan.

Poort 25, 465, 587 getest met EN zonder SSL aangevikt getest.
Géén verbinding.
Het is toch niet een glasvezel verbinding, wel?
Kan je hier wat mee?
https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/outlook-13-40482
Reputatie 1
Kan je hier wat mee?
https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/outlook-13-40482


@Jacoba: allereerst bedankt voor je aanhoudende hulp :)

Had in het Telfort forum al gezocht maar deze had ik niet gevonden.
Het lijkt erop dat dit idd. gelijk is aan 'mijn probleem'.
Zal vanavond de beschreven oplossing toepassen.

Wat mij verbaasd is dat de foutmelding SMPT server = uitgaand, opgelost zou kunnen worden door de POP3 te vervangen door IMAP = ingaand.
Maar laat ik ook duidelijk zijn ik ben géén specialist in mailservers en de oplossing is eenvoudig te proberen.

Nogmaals bedankt voor de aanhoudende ondersteuning.
Graag gedaan. Hoop dat het de oplossing is. 😃

Reageer