probleem met zyxel p-2812hnu-f1

• 19 mei 2013
  • 19 reacties
  • 3513 keer bekeken

Badge
hoi hoi

ik heb nu 2 weken internet van telfort  30mbit
met de  zyxel p-2812hnu-f1 modem
maar deze valt steets uit .. 

wat kan ik hier aan doen ?

-------------------------------------------------

-- ik heb na de modem een linksys router 4200 staan en die regeld alles  
       -- mijn router heeft inmiddels een staties ip en dns

-- in de modem staat de dhcp inmiddels uit ,, en wifi is ook uit.
   --  als je hem herstart werkt de modem correct ,, dan stopt eerst de website ,, daarna kan je geen nieuwe internet dingen meer doen, de bestaalde links/paginaas doen het gewoon nog even +- 15 min en dan stopt de modem helemaal ..
en moet je hem uit/aan zetten..

19 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Gooi die Linksys router er vanaf en laat de ZyXEL gewoon het werk doen...
Reputatie 8
Badge +16
Gaat het ook mis als je alles rechtstreeks op het modem aansluit?

Het kan zijn dat er toch iets verkeerd staat in de instellingen van je modem en router.
Badge
ja directt stopt de modem ook
Badge
en nee de linksys gaat er niet af..   heb 8 poorten nodig de modem heeft er 4
Badge
heb de modem nu in ethernet bride gezet.. kijken of dat help
en nee de linksys gaat er niet af..   heb 8 poorten nodig de modem heeft er 4

je kan ook je Linksys als switch achter de ZYxEL gebruiken.
De Linksys kan ook alleen niet af, die heeft ook maar 4 poorten.
Badge
heb achter mn linksys al n switch .. 100mbit staat
Reputatie 8
Badge +19
heb achter mn linksys al n switch .. 100mbit staat

Ook dat nog.
4 Poorts modem/router, daarachter een 4 poorts Linksys router en daarachter nog eens een switch.
Hoeveel devices heb je aangesloten staan..?
Badge
8 ,,,

maar zo lang de modem als ik alles direct aan sluit het niet eens 2 min vol houd..
is deze oplossing beter

het is het zelfde probleem dat ik vroegen met speedtouch modems had.. 
en daar voor was een software update voor en dan was t over..

bij tele2 werkte deze opstelling goed
Badge
in de log stat dit :

1 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=87.210.197.54 DST=82.136.234.162 
2 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=95.97.116.69 DST=82.136.234.162 
3 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=82.136.233.81 DST=82.136.234.162 
4 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=81.204.13.84 DST=82.136.234.162 
5 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=77.248.139.175 DST=82.136.234.162 
6 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=77.164.218.222 DST=82.136.234.162 
7 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=83.161.249.136 DST=82.136.234.162 
8 2013-05-19 16:21:39 alert SYN_FLOODING ATTACK:SRC=46.227.239.18 DST=82.136.234.162

weet niet of dat r iets meer temaken heeft
Reputatie 8
Badge +19

weet niet of dat r iets meer temaken heeft

Heeft er niks mee te maken, dat zijn wat random ports scans en die worden gewoon afgevangen door de firewall.

Overtuig jezelf ervan dat de modem correct is aangesloten op het ISRA-punt.
Hoe en waar is deze aangesloten, in de meterkast of op een aftakking in een andere kamer..?

Ik denk dat je het beste bij het begin kan beginnen en eerst eens alleen de ZyXEL (bekabeld) moet aansluiten en proberen hiermee de verbinding stabiel te krijgen.
Ik zou dan zelf ook de modem eens resetten zodat deze een schone configuratie heeft.

Plaats daarna de tekst hier van het DSL-log.
Maintenance/Diagnostic/DSL Line/DSL Line Status.
En dan de tekst t/m FEC Far End...
Badge
nee ik weet waar het probleem vandaan komt en heb dit probleem al eerder gehad

alleen bekabelling en invrastruktuur is goed.

ik heb n servertje lopen en deze kreert zo veel data verkeer dat de modem over de zeik gaat..
en niet alle modems kunnen dit aan
soms/meestal werkt een update en is alles weer goed
in de telfort modem is hier door het probleem dat binnen een uur het geheugen vol loopt en daar door de modem crasht
ik heb het nu 2 dagen bij gehouden . en kan het bijna op de minuut aftellen..

ik heb nu mijn server moeten verplaatsen al zou dit niet de bedoelling moeten zijn..
maar het zij ff zo...

nu draaid alles netjes ,,
heb de modem nu in voor britge mode staan en firwall uit.. nu is het geheug gebreuk 60%  wat ik zelfs dan al veel vind voor een apperaat wat niets doet...

mischien zouden de software schrijvers en memory clean optie kunnen aan zetten in de software elk..15 of 30 minuten.
mischien dat dat zou helpen.om de memorie leak teverhelpen
Reputatie 8
Badge +19

ik heb n servertje lopen en deze kreert zo veel data verkeer dat de modem over de zeik gaat..
en niet alle modems kunnen dit aan

Dan is je vraag wat je hieraan kan doen ook beantwoord.
Koop een modem die de hoeveelheid data wél aankan, ik zou niet wachten of rekenen op een firmwareupdate.
Badge
kan dat ???

ik kan toch alleen en modem via de aanbieder nemen

en toch niet zelf kopen??
Reputatie 8
Badge +19
kan dat ???

Ja natuurlijk kan dat.
De FritzBox schijnt het goed te doen.
Je moet deze dan wel configureren voor het Telfort netwerk maar er zijn genoeg voorbeelden op dit forum te vinden waaruit blijkt dat dit prima werkt.
Of dit jouw specifieke problemen oplost kan ik natuurlijk niet garanderen.
Badge
mmm ok..

een fritzbox  daar heb k wel vaker van gehoord
ik zal is kijken of ik eerst de settings kan vinden die r dan inzouden moeten staan voor telfort..
of die makkenluk tevinden zijn.

alvast bedankt.
Badge
hoi hoi

ik heb nu 2 weken internet van telfort  30mbit
met de  zyxel p-2812hnu-f1 modem
maar deze valt steets uit .. 

wat kan ik hier aan doen ?

-------------------------------------------------

-- ik heb na de modem een linksys router 4200 staan en die regeld alles  
       -- mijn router heeft inmiddels een staties ip en dns

-- in de modem staat de dhcp inmiddels uit ,, en wifi is ook uit.
   --  als je hem herstart werkt de modem correct ,, dan stopt eerst de website ,, daarna kan je geen nieuwe internet dingen meer doen, de bestaalde links/paginaas doen het gewoon nog even +- 15 min en dan stopt de modem helemaal ..
en moet je hem uit/aan zetten..

Heb zelf ook soortgelijke problemen gehad, ik heb toen mijn Telfort modem in Bridge gezet,
(alleen DHCP uitzetten helpt, niet was mijn ervaring)
en een andere router er achter gezet, (en ook een switch weer daarop) de modem is nooit meer uitgevallen, en heb altijd optimale DSL snelheid voor mijn locatie, voordeel is ook dat je de router ook ergens anders kunt neerzetten voor betere WiFi ontvangst.
De router die ik nu gebruik verdeelt  P2P (torrent - VoIP) en Internet radio streams zoals ik dat wil, (heb ook een NAS in mijn netwerk)
Badge
Instellingen WIFI - Routers linksys die in Bridge modus staan!:
- Internet connection type: Bridge Mode
- Router adress: 192.168.1.253
- Subnet Mask: 255.255.255.0
- Default Gateway: 192.168.1.254 (ip adres zyxel modem)
Badge

Heb zelf ook soortgelijke problemen gehad, ik heb toen mijn Telfort modem in Bridge gezet,
(alleen DHCP uitzetten helpt, niet was mijn ervaring)
en een andere router er achter gezet, (en ook een switch weer daarop) de modem is nooit meer uitgevallen, en heb altijd optimale DSL snelheid voor mijn locatie

Sorry om te hacken maar deze post bevat veel nuttig info: mag ik vragen wat er nog meer gedaan moest worden behalve DHCP uitzetten?
Welke router heb je erachter kunnen zetten met succes?
Thanx!

Reageer