Probleem met nieuw Zyxel P2812 modem

• 22 oktober 2012
  • 2 reacties
  • 2002 keer bekeken

Ik heb een paar weken geleden een nieuw P2812HNU modem ontvangen. Deze heb ik aangesloten en internetsnelheid was ineens verdubbeld. Tot zover dus erg tevreden. Wel valt regelmatig de internetverbinding via Wifi weg of wordt heel langzaam en ik kan niet altijd een draadloze verbinding maken. Ik heb tevens een oud accesspoint gekoppeld aan de modem en via het accesspoint heb ik altijd een goede internetverbinding en Wifi verbinding. Het internetsignaal komt dus blijkbaar wel goed aan in de Zyxel en wordt dus ook via LAN goed doorgegeven naar het accesspoint.

Is mijn nieuwe modem wel goed of zit er een probleem in? Heeft iemand soortgelijke problemen gehad met dit modem en wat zou eventueel de oplossing kunnen zijn? Bij voorbaat dank voor alle hulp.

2 reacties

Heb je al met InSSider gekeken welk kanaal er vrij is? Ik heb zelf Wifi Analyzer laten scannen en daar bleek kanaal 1 het sterkste kanaal te zijn terwijl mijn router kanaal 7 gekozen had. Na overschakeling naar dit kanaal heb ik veel minder uitval.
Ik heb op Scan gedrukt in de WLAN settings en hij vond kanaal 11 terwijl kanaal 2 was ingesteld. Ik kon nu in ieder geval direct wifi verbinding maken met de modem en ook de snelheid ziet er goed uit. Fingers crossed en hopen dat hij goed blijft werken. Bedankt voor de tip stealth.

Reageer