Probleem met de Internet.

• 18 februari 2012
  • 10 reacties
  • 3240 keer bekeken

Hoi, Ik heb sinds gisteren geen internet, ik heb gisteren een bericht door telfort op mijn browser gekregen, dat Telfort mijn internet heeft uitgeschakeld. Dat komt door de virusen op mijn verbinding of zo, en dat ik met Telfort contact door een alternatieve internet of met hun contact desk te nemen, maar ik heb geen alternatieve internet, ik heb dit thread door de bibliotheek's internet gemaakt, ik kan hun niet door mobiel bellen.
Ik heb geen ports open, Ik zou mijn Windows besturingssysteem opnieuw gaan installeren en formatteren.
Dus Telfort Ik vraag u om mijn Internet weer in te schakelen, zodat ik jullie kan bellen en kijken wat de probleem is.
Mijn postcode is 6171PD HUINUM. 24 Stein LB, naam Diya Aliqabi

Bedankt,

10 reacties

Badge
Computer virus vrij maken. Draadloze verbinding goed beveiligen. Dus pc formateren en herinstalleren. Is de oplossing. En dan met telfort contact opnemen dat alles weer oke is. En goede antivirus software nemen, gewoon kopen en geen illegaal spul installeren.

Maar je hebt vast meer waarschuwingen gehad van tefort dat er iets niet klopte met je verbinding.

Succes !
En goede antivirus software nemen, gewoon kopen en geen illegaal spul installeren.

Er is genoeg goede gratis anti-virussoftware.
Als je b.v. Microsoft Security Essentials installeert heb je prima bescherming.
Badge
Persoonlijk zou ik liever AVG nemen dan security essentials.
Voor je gaat formateren kun je ook eerst bij een kenis even naar AVG LINK kunnen gaan deze downloaden en op een schijfje branden.
Deze meenemen naar huis en op je besmette pc instaleren.
Complete scan laten doen en alles laten fixen wat hij vind.
Daarna contact op nemen met telfort dat je gedaan hebt wat ze gevraagd hebben wat je moet doen.

Als je dan weer internet hebt bij symantec of soort gelijke bekende firusprogramma ontwikkelaars een online scan laten doen.
En dan een anti spyware programma zoals spywareblaster downloaden en instaleren en complete scan laten doen.

Mocht dit allemaal niet helpen dan zul je toch de pc nog moeten formateren
Persoonlijk zou ik liever AVG nemen dan security essentials.

Ja......en waarom dan wel?
AVG maakt nogal eens fouten in het herkennen van "zogenaamd geinfecteerde" bestanden terwijl dat helemaal niet zo is.
Dus waar baseer je dat dan op?
Security Essentials scoort namelijk in elke test beter dan AVG......
Bovendien werkt Essentials beter samen met de Windows firewall en het is Windows native!
Als je het dan echt goed wilt doen.....koop dan NOD32......
Of installeer Linux....dan heb je helemaal geen virusscanner nodig!
Badge
Het gaat er hier om om een computer weer proberen zo schoon mogelijk te krijgen zonder direkt te gaan formateren.
Ik zeg ook dat ik persoonlijk liever avg neem om het te proberen aangezien mijn ervaring slecht is met essentials van windows en dat baseer ik niet op 1 probleem die ik zelf heb gehad.
1 van de problemen was dat essentials gewoon door het betrevende firus werd uitgeschakeld en met avg wel weg te halen was.
Ten tweede windows eigen ben ik ook al geen voorstander van.

En ja Ubuntu of dergelijke instaleren helpt je van dit soort problemen af maar levert voor veel thuis gebruikers ook weer veel problemen op.
Werk zelf met win7 en ubuntu en gebruik de tweede liever omdat die met mijn toepassingen veel sneller werkt maar pak voor de doorsnee zaken toch de win7 laptop..

Het ging dus ook om het totaal plaatje wat ik aangaf om te doen en hier zit niet alleen het instaleren van avg in

En wat Bartb112 aanhaalt klopt volgens mij ook.
Telfort zal ook wel al waarschuwingen verstuurd hebben dat dit zou gebeuren als er van gebruiker uit geen actie word ondernomen.
Ik weet niet of Telfort waarschuwingen geeft alvorens ze internet afsluiten.
Maar elke zichzelf respecterende provider sluit het internet af op het moment dat je door virussen etc. deel uitmaakt van een botnet of veel spam verstuurd.
Ik weet uit ervaring dat dat soms heel snel kan gaan, ook omdat anders de complete IP-range van een ISP op spam en blacklisten kan komen te staan.
Dit kan grote gevolgen hebben voor het versturen en ontvangen van email etc. bij andere klanten.
Daarom is het ook van belang om Windows up-to-date te houden en al dan niet gratis virussoftware te installeren.
Reputatie 8
Badge +19

AVG maakt nogal eens fouten in het herkennen van "zogenaamd geinfecteerde" bestanden terwijl dat helemaal niet zo is.

En daarin in AVG niet de enige natuurlijk, elke virus/malware software geeft tegenwoordig vrij snel een melding van een virus o.i.d. terwijl dit in veel gevallen een 'false positive' is.
De code van die (zogenaamde) virussen lijkt zoveel op elkaar dat ze het alleen nog maar 'malware.gen' kunnen noemen.
'Gen' staat dan voor 'generic' oftewel 'algemeen' zonder verdere definitie van het type virus/malware...

Bovendien werkt Essentials beter samen met de Windows firewall en het is Windows native!

Dit kan een voordeel zijn als je inderdaad met deze Windows software werkt.
Ik heb dat persoonlijk nog nooit gedaan, ik kies liever mijn eigen beveiligingssoftware.

Of installeer Linux....dan heb je helemaal geen virusscanner nodig!
Dat is natuurlijk een beetje een open deur intrappen, je kan ook helemaal van internet wegblijven dan loop je ook minder of geen risico's... 😉
[Of installeer Linux....dan heb je helemaal geen virusscanner nodig!
Dat is natuurlijk een beetje een open deur intrappen, je kan ook helemaal van internet wegblijven dan loop je ook minder of geen risico's... 😉

Dat lijkt me net ff wat te rigoureus.... 😉
Maar als fervent Linuxer (Debian) hou ik me niet echt veel meer met anti-virussoftware bezig.
Alleen de pc van mijn partner draait nog op Windows 7 en die hou ik dan ook zo veel mogelijk up-to-date.
Ik zit er niet op te wachten dat mijn internetverbinding ineens wordt afgesloten.
De rest van mijn netwerk is allemaal Linux, geen anti-virus nodig dus en voor de software die ik vroeger onder Windows gebruikte is wel een Linux variant te vinden.
Afijn.....ik zit een beetje off-topic te wauwelen....sorry! #-o
Reputatie 8
Badge +19
Afijn.....ik zit een beetje off-topic te wauwelen....sorry! #-o
Moet kunnen, en zo offtopic ben je niet trouwens, het gaat tenslotte om internetbeveiliging...
Wij kunnen denk ik toch weinig doen voor de topicstarter, dit zal hij met Telfort moeten oplossen.
In de tussentijd kunnen we best wat van gedachten wisselen over dit onderwerp want ondanks aardige opties als Linux e.d. hebben we toch te maken met het feit dat 90% van de internetters Windows gebruikt.

Gr
E
Badge
Probleem is dat het grootste gedeelte lekker games speelt.

Reageer