beantwoord

Prijsverhoging abonnement

• 23 juli 2020
  • 49 reacties
  • 761 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Vandaag word ik geconfronteerd met een prijsverhoging van € 1,15. Wat neer komt op 2,5%. Dit terwijl de dienst er niet beter op geworden is en qua snelheid echt niet meer van deze tijd is. 

Het meeste stoort me dat  hierover totaal niet is gecommuniceerd en ik een prijsverhoging door mijn strot geduwd krijg. 

We zijn klant sinds een enorm lange tijd. De tijd waarop nog geadverteerd werd met VASTE LAGE prijs zolang je klant blijft. Nou, dat klant blijven zal op deze manier niet lang meer blijven met de ene na de andere verhoging van abonnement. 

We hebben een maximale download van 30Mbit en up van 8Mbit. Gelukkig legt T-Mobile binnen twee maanden glasvezel aan en zijn we weg bij dit zooitje.

icon

Beste antwoord door jimny 23 juli 2020, 23:15

Neem deze link even door , wellicht dat het je dan duidelijker wordt

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/prijs-en-zenderwijzigingen-2020-telfort-thuis-86994

Bekijk reactie

49 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @mk_040 , dat is de inflatie correctie, iedere Telfort heeft daar bericht van gehad.

Reputatie 1
Badge

Ik heb geen mail hierover gehad en het staat ook niet op mijn rekening. Dus de stelling dat iedere Telfort hierover bericht heeft gehad lijkt me niet terecht. 
En al zou ik er bericht over gehad hebben dan nog blijven mijn andere punten overeind.
De VASTE LAGE PRIJS die belofte is al jaren niet nagekomen. 2,5% inflatieverhoging in tijd van crisis voor een dienst die ook nog hapert en echt niet meer van deze tijd is. En waar geweigerd wordt om het een keer op te lossen… of eigenlijk maar gedeeltelijk opgelost wordt. Tja... 

KPN gaat in ieder geval op korte termijn 2 abonnementen verliezen dat is iets wat duidelijk is.

Reputatie 8
Badge +18

Neem deze link even door , wellicht dat het je dan duidelijker wordt

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/prijs-en-zenderwijzigingen-2020-telfort-thuis-86994

Reputatie 1
Badge

Tja…. B#llsh@t!!!

Mooie link! Even voor de duidelijkheid. Fijn dat jullie de moeite nemen om te reageren. Maar misschien moet de directie eens mee lezen en eens uit hun ivoren toren komen en met die dikke reet uit het pluche komen! En zelf eens contact opnemen met hun KLANTEN.

Blijf toch even terugkomen bij de reeds vaker loze beloftes van Telfort. De inflatiecorrectie is bedoeld om in de toekomst verbeteringen door te kunnen voeren(letterlijke tekst). En wat hebben ze dan met de eerder doorgevoerde verhogingen gedaan? 
Maar bestaande problemen lossen ze nog altijd niet op. En gezien de loze beloftes uit het verleden geloof ik ze nu ook helemaal! NOT!

Daarmee worden de defecte koperlijnen nog steeds niet gerepareerd! En KPN weigert de verplichting na de overname van Reggifiber te voldoen. 

En welke verplichting is dat? Wat betreft die overname KPN is van begin af aan al aandeelhouder van Reggefiber geweest.

Wat betreft het de prijs nooit te verhogen heb je gelijk, dat is overboord gegooid vanaf het moment dat KPN besloot het merk op te doeken.

Reputatie 8

…..kunnen klanten alvast wennen aan de hoge KPN tarieven. :nerd:

Zeg dat nu niet te hard van T-Mobile, moet je hun forum eens doorlezen over de glasvezel aanleg in Zegbroek, daar wachten nu nog klanten op de aansluiting die er eind vorig jaar al gereed zou zijn.

Red je de twee maanden heb je geluk, als ze tenminste het instalatie pakket opsturen en er een Guidion monteur beschikbaar is, wachttijden zijn daar al minimaal 14 dagen.

Reputatie 8
Badge +16

Overigens is de prijsverhoging ook per e-mail gemeld, de mail is gestuurd naar het Telfort adres.

Die hoge tarieven vallen in het huidige stelsel nogal mee, zelfs de prijsvechters zijn hooguit een knaakje goedkoper en veel minder service als er wat mis is.

Dit is precies wat ik al meerdere malen te horen heb gekregen van zowel Telfort als KPN medewerkers.
Dat de prijzen van Telfort straks langzaam maar zeker gelijk getrokken worden met die van KPN.
Uiteraard niet direct na de migratie want dat schijnt niet te mogen.
Dit zal dan via inflatiecorrectie of een gewone prijsverhoging zijn.

De prijsverhogingen nu zijn dacht ik nu ook afhankelijk van hoe je abonnement er nu uitziet en wat je afneemt. 

Straks dus KPN 1&2.

Die mail van de prijsverhoging is hier verzonden naar het contact emailadres,
niet naar @telfort.nl 

Reputatie 8

Die hoge tarieven vallen in het huidige stelsel nogal mee, zelfs de prijsvechters zijn hooguit een knaakje goedkoper en veel minder service als er wat mis is.

Het is dat KPN tevens het netwerk beheert, waardoor prijsvechters weinig goedkoper kunnen zijn. KPN bepaalt gewoon wat andere providers voor het netwerk moeten betalen. Slecht beleid van de overheid. Men had het netwerk moeten loskoppelen van providers.
Drijft op die wijze alleen de prijzen op.

De tarieven voor internet zijn de laatste jaren veel meer gestegen dan in omliggende landen.

Ter vergelijking. Twee jaar terug in Engeland geweest. Gebruik gemaakt van een bed & breakfast.
Nu was de internetverbinding niet snel, dus zal wel een goedkoop abonnement zijn.
Heb dat toen uitgezocht wat voor abonnement erbij hoorde.

Een internet-abonnement inclusief TV voor iets van 17 Engelse Pond per maand.

Dat die tarieven zo hoog liggen heeft weinig met de prijzen van KPN voor de prijsvechters te maken, die vallen best wel mee, denk dat een apart bedrijf duurder zou zijn, die zouden misschien wel meer verbeteringen  in een netwerk stoppen, of niet gezien het spoorbeheer wat ook hopeloos achter loopt.

Reputatie 8

Ben ik niet met je eens. Er worden heel vervelende spelletjes gespeeld wat een prijs opdrijvend vermogen heeft. Waar de klant uiteindelijk voor betaalt.

KPN is tevens netwerkbeheerder. Bepaalt dus ook wat er voor dat netwerk betaald moet worden.

Een aantal jaar terug werd er rigoureus in glasnetwerk geïnvesteerd door Reggefiber. Totdat KPN 100% eigenaar was van Reggefiber, en glasvezelprojecten overal werden afgeremd / stop gezet.

Bij aantreden van die Colombiaans / Italiaanse directeur werden de glasvezelprojecten toen weer opgestart. En nu nog steeds pakken ze alleen de dorpskernen aan, maar zijn ze niet bereid de buitengebieden mee te nemen. Dat laten ze aan andere partijen over die wel bereid zijn daarin te investeren. Die andere partijen met het oogpunt de totale kosten over de hele regio te spreiden.

Echter speelt KPN het zodanig klaar en wordt het als zodanig uitgespeeld dat het voorkomt dat er dorpen zijn, waar notabene in de dorpskernen dan twee netwerken worden aangelegd. Waanzin!

Worden er ook twee gasleidingsnetten, stroom of waterleidingnetten bij je aangelegd?
Kost altijd meer voor hetzelfde aantal adressen / bewoners wat de diensten afneemt.

Twee keer kosten worden uiteraard ook naar klanten doorberekend.
Waarom dit vreemde beleid? KPN zal in beginsel binnen de kernen goedkoper haar aanbod aanbieden dan het andere glasvezelbedrijf wat bereid is ook in de buitengebieden te investeren. KPN heeft namelijk niet de investeringen van die buitengebieden.

Dus meer klanten in de dorpskernen zullen naar verwachting dan van KPN een abonnement afnemen. Wordt het andere netwerkbedrijf daarmee op die wijze de markt uitgewerkt.
Neemt KPN “straks” uiteindelijk voor een appel en een ei alsnog het netwerk over van die buitengebieden, zonder er in geïnvesteerd te hebben. Als monopolist zal men erna alsnog de netwerkkosten en abonnementsprijzen weer omhoog gooien.

De scheve “te hoge” kostenopbouw ligt echter al in het begin.
Twee glasvezel netwerken aanleggen in dorpskernen.
Wat de klant uiteindelijk betaalt, links- of rechtsom.

En dan hebben we Ziggo nog buiten beschouwing gelaten.
Ook die heeft nog zijn eigen netwerk.

Reputatie 8
Badge +8

Toen jaren terug gas en licht vrijgegeven werd en je zelf je maatschappij kon kiezen was ik nog zo naïef om te denken dat er dan ook extra gas- en lichtleidingen naar je huis werden gelegd. Nu weet ik uiteraard beter en dat heeft mij er toentertijd van weerhouden om over te stappen naar een andere energieleverancier, ik vond het maar een gedoe al dat graafwerk.:relaxed:

Maar bij de glasvezelleveranciers werkt het blijkbaar in sommige plaatsen zo, dat je maar zo kans hebt dat je èn een AOP in je meterkast hebt voor de kabel, IS/RA-aansluiting voor xDSL en 2 glasvezelaansluitpunten.:thinking:

En gelukkig maar 1 gasmeter en 1 watermeter en 1 lichtmeter.

Dat die tarieven zo hoog liggen heeft weinig met de prijzen van KPN voor de prijsvechters te maken, die vallen best wel mee, denk dat een apart bedrijf duurder zou zijn, die zouden misschien wel meer verbeteringen  in een netwerk stoppen, of niet gezien het spoorbeheer wat ook hopeloos achter loopt.

Als dat mee zou vallen kon TM wel overal Gigabit leveren het is juist de prijs die KPN Wholesale rekent dat in WBA gebied de cap op 100Mb ligt. Ze leggen in segbroek niet voor niks een eigen netwerk aan. Blijkbaar is het ook lastig of duur om in de nieuwe door KPN Netwerk NL aangelegde gebieden een ODF contract af te sluiten. 

KPN hoeft geen eens andere providers meer toe te laten nu het voor Ziggo voorlopig ook van tafel is geveegd.

PS welke prijsvechters? 

Reputatie 2

Ben ik niet met je eens. Er worden heel vervelende spelletjes gespeeld wat een prijs opdrijvend vermogen heeft. Waar de klant uiteindelijk voor betaalt.

KPN is tevens netwerkbeheerder. Bepaalt dus ook wat er voor dat netwerk betaald moet worden.

Een aantal jaar terug werd er rigoureus in glasnetwerk geïnvesteerd door Reggefiber. Totdat KPN 100% eigenaar was van Reggefiber, en glasvezelprojecten overal werden afgeremd / stop gezet.

Bij aantreden van die Colombiaans / Italiaanse directeur werden de glasvezelprojecten toen weer opgestart. En nu nog steeds pakken ze alleen de dorpskernen aan, maar zijn ze niet bereid de buitengebieden mee te nemen. Dat laten ze aan andere partijen over die wel bereid zijn daarin te investeren. Die andere partijen met het oogpunt de totale kosten over de hele regio te spreiden.

Echter speelt KPN het zodanig klaar en wordt het als zodanig uitgespeeld dat het voorkomt dat er dorpen zijn, waar notabene in de dorpskernen dan twee netwerken worden aangelegd. Waanzin!

Worden er ook twee gasleidingsnetten, stroom of waterleidingnetten bij je aangelegd?
Kost altijd meer voor hetzelfde aantal adressen / bewoners wat de diensten afneemt.

Twee keer kosten worden uiteraard ook naar klanten doorberekend.
Waarom dit vreemde beleid? KPN zal in beginsel binnen de kernen goedkoper haar aanbod aanbieden dan het andere glasvezelbedrijf wat bereid is ook in de buitengebieden te investeren. KPN heeft namelijk niet de investeringen van die buitengebieden.

Dus meer klanten in de dorpskernen zullen naar verwachting dan van KPN een abonnement afnemen. Wordt het andere netwerkbedrijf daarmee op die wijze de markt uitgewerkt.
Neemt KPN “straks” uiteindelijk voor een appel en een ei alsnog het netwerk over van die buitengebieden, zonder er in geïnvesteerd te hebben. Als monopolist zal men erna alsnog de netwerkkosten en abonnementsprijzen weer omhoog gooien.

De scheve “te hoge” kostenopbouw ligt echter al in het begin.
Twee glasvezel netwerken aanleggen in dorpskernen.
Wat de klant uiteindelijk betaalt, links- of rechtsom.

En dan hebben we Ziggo nog buiten beschouwing gelaten.
Ook die heeft nog zijn eigen netwerk.

Voor sommige mensen kan KPN het nóóit goed doen. Rollen ze geen glasvezel uit, dan naaien ze je. Rollen ze wél glasvezel uit, dan is het op de verkeerde plekken. Bieden ze iets goedkoop aan, dan is het omdat ze blijkbaar niet zo veel kosten maken. Wordt het duurder, dan zijn het graaiers.

Op dit moment heeft KPN 2,5 miljoen klanten aangesloten op glasvezel en ze werken in +70 gebieden aan glasvezel (kaart). Onvergelijkbaar met een partij als E-Fiber (kaart). Als je bij Telfort/KPN overstapt van koper naar glasvezel, betaal je géén extra kosten. KPN biedt daarnaast 4G Buitengebied en werkt samen met lokale glasvezelaanbieders in het buitengebied. Glasvezel aanleggen kost honderden euro’s per huishouden, KPN investeert jaarlijks ongeveer een miljard in z'n netwerk, beheert en onderhoudt in tegenstelling tot E-Fiber zowel koper als glasvezel en teert tegenwoordig vooral op besparingen

Ik zeg niet dat KPN heilig is. Maar het feit dat men vaak zo'n eenzijdig beeld schetst van een bedrijf vind ik een beetje treurig.

E-Fiber en CIF nemen wel grotere risico's door zich niet alleen op de kernen te richten.

Waar het met FttH fout gaat we hebben een te grote wildgroei aan beheerders, eigenlijk zou daar 1 non profit onafhankelijke partij voor moeten komen. Het is ook zeer vreemd dat de lokale gemeente besturen die dubbele netwerken hebben goed gekeurd. Dat ligt niet alleen bij KPN.

Reputatie 1

Waar jullie die grote prijsverschillen tussen Telfort en KPN vandaan halen is mij een raadsel. Bij Telfort betaal ik nu het fenomenale bedrag van € 0,88 minder dan ik bij KPN Hussel zou moeten betalen voor precies hetzelfde pakket.

Waar jullie die grote prijsverschillen tussen Telfort en KPN vandaan halen is mij een raadsel. Bij Telfort betaal ik nu het fenomenale bedrag van € 0,88 minder dan ik bij KPN Hussel zou moeten betalen voor precies hetzelfde pakket.

Klopt ooit een jaar of vijf geleden was dat verschil groter het is sinds 2018 zelfs zo dat je bij Telfort duurder uit kan komen dan bij KPN zeker als je extra diensten afneemt, bij mobiel zijn ze wel een van de duurdere, zo niet de duurste.

Reputatie 8

Glasvezel aanleggen kost honderden euro’s per huishouden

Ja, en bij twee netwerken aanleggen zoals in die gemeenten dus twee keer dat bedrag.
Wat uiteindelijk toch echt op de gebruiker wordt verhaald. Links- of rechtsom.

KPN investeert jaarlijks ongeveer een miljard in z'n netwerk, beheert en onderhoudt in tegenstelling tot E-Fiber zowel koper als glasvezel en teert tegenwoordig vooral op besparingen.

Ja en??  Alles wat KPN uitgeeft aan geld wordt toch echt door gebruikers uit de opbrengst van abonnementen en gebruik van de diensten betaalt. Er zit geen stuiver cadeau bij wat KPN zelf zou betalen. Besparingen is vooral goed voor een betere winstdeling naar aandeelhouders toe. Niet dat KPN haar abonnementen daarmee goedkoper zou maken.

Ik zeg niet dat KPN heilig is. Maar het feit dat men vaak zo'n eenzijdig beeld schetst van een bedrijf vind ik een beetje treurig.

Gewoon je ogen beter open doen.

Onbegrijpelijk dat de overheid dit toestaat.
Netwerk en diensten-aanbod over die netwerken heen zouden beter gescheiden zijn.
Nu maakt KPN de dienst uit.  Dat zie je dus terug in de kosten voor internet.

Het is ook zeer vreemd dat de lokale gemeente besturen die dubbele netwerken hebben goed gekeurd. Dat ligt niet alleen bij KPN.

Dat ligt aan de wetgeving en de wijze hoe KPN dat uitspeelt. KPN wilde niet aanhaken op het verzoek van E-Fiber de diensten op diens netwerk aan te bieden. Verschillende malen is dat verzoek door KPN geweigerd. Nee KPN wilde haar eigen netwerk aanleggen, echter alleen in de dorpskernen. De gemeente mocht het schijnbaar vanuit de huidige wetgeving niet weigeren.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Baler 

Ik betaal nu ruim € 10 per maand minder dan dat ik bij KPN zou moeten betalen voor een vergelijkbaar pakket, standaard internet, standaard 1 tv, standaard 1 vaste telefoonaansluiting.

Hallo @Baler 

Ik betaal nu ruim € 10 per maand minder dan dat ik bij KPN zou moeten betalen voor een vergelijkbaar pakket, standaard internet, standaard 1 tv, standaard 1 vaste telefoonaansluiting.

Klopt niet helemaal je hebt minder tv kanalen dus zeker niet vergelijkbaar, dan moet je er €5,00 bijtellen, om aan dezelfde hoeveelheid tv kanalen te komen. Je betaalt minder maar het product is ook iets minder. Met alles standaard ben je op dit moment bij KPN € 52,50 kwijt bij Telfort is dit niet veel minder zeker als je evenveel tv kanalen wilt hebben.

@Babylonia die regelgeving is inderdaad vrij lastig, toch hoeft een gemeente geen toestemming te geven voor een gelijk netwerk, of eisen stellen om over last te voorkomen.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @Galdor68 , wat zo'n basispakket inhoudt bij KPN interesseert me niet, het gaat me puur om de letterlijke prijsverschillen van de 2 basispakketten bij beide providers, die internet, tv en telefoon inhouden en dan ben ik bij Telfort stukken goedkoper uit.

Het mobiele abonnement van mijn vrouw kan zij verlengen, kost nu € 7,65 per maand bij Telfort, een vergelijkbaar pakket bij KPN kost € 9,- per maand, dat scheelt toch €1,35 per maand. Ook weer gewoon puur op prijs vergeleken en niet op meer/minder mogelijkheden.

Reputatie 1

Hallo @JanD ,

Ik heb het basispakket van Telfort met als extra's een 2e TV aansluiting en het pakket Opnemen. Hetzelfde pakket kost bij KPN €0,88 meer. Dat lijkt mij een letterlijk prijsverschil! Of begrijp ik het niet?

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @JanD ,

Ik heb het basispakket van Telfort met als extra's een 2e TV aansluiting en het pakket Opnemen. Hetzelfde pakket kost bij KPN €0,88 meer. Dat lijkt mij een letterlijk prijsverschil! Of begrijp ik het niet?

Hallo @Baler , in jouw geval klopt dat precies, want je hebt 2 extra pakketten bij Telfort tegen een meerprijs en dezelfde 2 extra pakketen bij KPN ook tegen een meerprijs, dan blijf je bij Telfort goedkoper uit.:relaxed:

Onze vriend @Galdor68 gaat de prijsverschillen verklaren door aan te geven wat je meer/minder voor dat geld bij de betreffende providers krijgt, maar jij en ik gaat het er om wat de letterlijke prijsverschillen bij de pakketten zijn zonder naar de verschillen in bepaalde inhoud buiten de basis te kijken.

Reageer