Prijs Kwaliteit van de Telfort verbinding

• 3 augustus 2017
  • 81 reacties
  • 1868 keer bekeken

Toon het eerste bericht

81 reacties

Hallo,

Halverwege het lezen van dit artikel dacht ik, laat ik eens testen! Krijg ook altijd commentaar van vriendlief dat het internet zo traag is. Wat schetst mijn verbazing! Speedtest geeft 2b down aan en volgens KPN is het max haalbare 51mb. Dit houdt dus ook in dat ik nog net niet aan de helft kom! Als ik nu met dit verhaal bel naar telfort? Wat kunnen zij dan doen?
Reputatie 8
Badge +10
Als ik nu met dit verhaal bel naar telfort? Wat kunnen zij dan doen?
Héél veel vragen stellen... ;)
En die kunnen op dit forum ook gesteld en vaak beantwoord worden.

Dus de eerste vraag is: die 2 Mbps meet je op je wifi-verbinding neem ik aan..?
Heb je al eens naar de drukte op de wifi-netwerken in je omgeving gekeken en indien nodig een ander, minder druk wifi-kanaal ingesteld..?

Lees hiervoor onderstaande hulptopic eens aandachtig door en volg de gegeven adviezen op.
N.B. 2 is toch niet bijna de helft van 51..?

https://forum.telfort.nl/wifi-269/hoe-druk-is-jouw-wifi-omgeving-44762
Correctie... 24mb :8 en idd op WiFi, maar bekabeld maakt vaak niet veel verschil. Heb al een ander WiFi kanaal ingesteld staan, maar ook dat lijkt weinig uit te maken. Ik zal vana eens testen op de laptop en dan laat ik het wel weten.
Reputatie 8
Badge +10
Correctie... 24mb :8 en idd op WiFi, maar bekabeld maakt vaak niet veel verschil. Heb al een ander WiFi kanaal ingesteld staan, maar ook dat lijkt weinig uit te maken. Ik zal vana eens testen op de laptop en dan laat ik het wel weten.
24 Mbps is geen topsnelheid tegenwoordig maar moet toch voldoende zijn om met wat mensen probleemloos 'normaal' te internetten.
Ik vermoed dat de wifi-capaciteit van je laptop niet al te groot is dus dan is 24 Mbps een nette snelheid.

De mogelijkheid bestaat dat je nog een 'oud' 20 Mbps abonnement hebt...
De snelheid is pas geleden opgehoogd naar 50mb, zou ergens ook niet anders verwachten in een vrije jonge wijk. Ik heb deze snelheid getest met mijn mobiel, benieuwd wat vanavond de snelheden zijn op mobiel en bekabeld internet. Je hoort het vanavond 😉
Reputatie 8
Badge +10
Succes..! 😉

Reageer