beantwoord

Powerplug met ingebouwde switch

• 30 januari 2013
  • 6 reacties
  • 2107 keer bekeken

Hoi,

Ik zit met het volgende:
Ik zou graag, naast het tv signaal ook het internetsignaal via het stopcontact naar boven in mijn huis doorzetten. Nu moet dit volgens mij kunnen door boven in de slaapkamer een powerplug met ingebouwde switch te gebruiken. Bij de telefonische helpdesk van Telfort kon men mij niet verder helpen. Men wist mij alleen te vertellen dat de telfort powerplugs alleen te gebruiken zijn voor het doorgeven van het TV signaal. Dit zou kunnen, al lijkt me dit wat vreemd.

Mijn vragen zijn de volgende:

1) Levert telfort powerplug met switch voor bovengenoemde opstelling?
2) Kan ik eventueel een powerplug van een andere leverancier gebruiken? oftwel, welk merk powerplug gebruikt telfort/KPN? Ze lijken sterk op de devolo adapters...daarvan zijn switches verkrijgbaar...
3) Is er een andere oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de reacties.
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 30 januari 2013, 23:24

Als je geen TV hebt zijn poort 4 & 3 geschikt voor gewoon internet en lokaal LAN verkeer.

Wanneer ITV wordt geactiveerd in jouw modem zal poort 4 & 3 (in die volgorde!) geschikt worden gemaakt voor doorgifte van het ITV signaal.

Internet kan je inderdaad gewoon via een extra LAN adapter doorsturen via het stopcontact zonder dat dit stoort met je ITV signaal.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Het ITV-signaal zit op een ander VLAN dan het gewone dataverkeer. Je kunt dus niet zomaar met een switch de twee signalen samenvoegen en ergens anders weer splitsen.
Okay, ik wil graag aannemen dat je gelijk hebt.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet heel erg goed op de hoogte ben van alle techniosche specificaties van een netwerk.

Maar, ook al zit de kabel van de ITV 'gewoon' in één van de LAN aansluitingen op de modem/router van telfort, toch is dit een ander signaal dan de overige LAN aansluitingen?
Reputatie 8
Badge +16
Ja, het ITV signaal wordt binnen het modem uit het DSL signaal gefilterd en wordt doorgezet naar LAN poort 4 of 3.
Hierdoor wijkt het signaal op die poort dan af van wat er op poort 1 of 2 doorgestuurd wordt.
Kijk, zo kom ik nog eens wat te weten. Heb dan wel nog wat aanvullende vragen...

1) betekent dit dat LAN poort 3 en 4 niet voor internet gebruikt kunnen worden?
2) kan ik internet nu over het stopcontact doorzetten met een extra adapter op LAN 1 of 2? Of gaat dat storen met ITV?
Reputatie 8
Badge +16
Als je geen TV hebt zijn poort 4 & 3 geschikt voor gewoon internet en lokaal LAN verkeer.
Wanneer ITV wordt geactiveerd in jouw modem zal poort 4 & 3 (in die volgorde!) geschikt worden gemaakt voor doorgifte van het ITV signaal.

Internet kan je inderdaad gewoon via een extra LAN adapter doorsturen via het stopcontact zonder dat dit stoort met je ITV signaal.
Probleem opgelost. Met dank.

Reageer