postcode check beschikbaarheid Internet anders dan bij buren

• 9 juli 2013
  • 2 reacties
  • 2238 keer bekeken

Badge
Ik ben klant van Telfort.

Ik wil weten of er bij Telfort een hogere snelheid op mijn adres te verkrijgen is.  Ik heb 20MB abbo.

Ik toets MIJN adres in en internet tot 30MB is beschikbaar.
ik toets het nummer van mijn buren in,  zij liggen dichter bij de centrale dan ik, en er verschijnt max 8 MB.

Ik snap dit niet.  Gebruik ik alle bandbreedte en is er daardoor geen ruimte meer voor de buren ??

Wordt nog gekker,  naast mij, volgende straat, nog verder van de centrale, levert ook 30Mb op.

Om ook het begin van de straat te controleren,  ook daar levert het 30Mb op.

Er worden dus een paar tussen liggende huizen uitgesloten voor hogere snelheden.

De postcode check bij Telfort levert dus (niet altijd) de Juiste info.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +17
De postcodecheck wordt gevoed door de actuele snelheid van de diverse verbindingen.

Waarschijnlijk hebben je buren een 8Mbps abbonnement waardoor bij hun dus "maar" 8Mbps te zien is.

Maar vreemd is het wel...

Kan je eens vragen welke snelheid hun abbo is?
Reputatie 4
Badge +3
Ik ben klant van Telfort.

Ik wil weten of er bij Telfort een hogere snelheid op mijn adres te verkrijgen is.  Ik heb 20MB abbo.

Ik toets MIJN adres in en internet tot 30MB is beschikbaar.
ik toets het nummer van mijn buren in,  zij liggen dichter bij de centrale dan ik, en er verschijnt max 8 MB.

Ik snap dit niet.  Gebruik ik alle bandbreedte en is er daardoor geen ruimte meer voor de buren ??

Wordt nog gekker,  naast mij, volgende straat, nog verder van de centrale, levert ook 30Mb op.

Om ook het begin van de straat te controleren,  ook daar levert het 30Mb op.

Er worden dus een paar tussen liggende huizen uitgesloten voor hogere snelheden.

De postcode check bij Telfort levert dus (niet altijd) de Juiste info.

Ik kijk graag na wat de snelheid gaat worden, mijn excuus voor de misleidende informatie op de postcode-check.

Maak in een privébericht je postcode en huisnummer kenbaar voor nader onderzoek.

Henk

Reageer