beantwoord

Port mapping valt weg

• 25 november 2019
  • 12 reacties
  • 143 keer bekeken

Hallo,

Ik heb het zelfde probleem als Damenzijlstra.
Heb een experibox V8 en port mapping valt steeds na een paar dagen weg

Na een reboot van de routen werkt de port mapping weer. Ik kan van buit af af weer bij mijn Synology NAS. Ne enkele uren of een paar dagen werkt de post mapping weer niet en moet ik de router een reboot geven. 

INFORMATION Router
Numbers of DHCP Clients:  12
Runtime Code Version:  02.00.138v2W4 (16.08.2017-11:19:43)
Boot Code Version:  v3.00.06c
VDSL Modem Code Version: 
Hardware Version:  R02
Serial Num:   A305051131

Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Babylonia 26 november 2019, 19:37

Cat6 zegt op zichzelf weinig of het om “CCA” kabels gaat of met koper kern.

Maak van de set-up in de Experia Box V8 een back-up, reset de modem/router naar fabrieksinstellingen. Daarna de back-up terug inladen. Dat bespaart je opnieuw instellen.
(Hoop dat eventuele “mismatch” waardoor je op problemen stuit, niet mee in een back-up worden meegenomen).

Levert die reset dan nog iets op?

Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8

Je haakt in op een onderwerp van twee jaar geleden.
Ik denk dat je beter een eigen nieuw onderwerp zou zijn gestart.
Met wat je schrijft:

Na een reboot van de routen werkt de port mapping weer. Ik kan van buit af af weer bij mijn Synology NAS.

Dat lijkt op een slechte internetverbinding.
Wat voor een internetconnectie heb je koper (VDSL) of glasvezel?

Je haakt in op een onderwerp van twee jaar geleden.
Ik denk dat je beter een eigen nieuw onderwerp zou zijn gestart.
Met wat je schrijft:

Na een reboot van de routen werkt de port mapping weer. Ik kan van buit af af weer bij mijn Synology NAS.

Dat lijkt op een slechte internetverbinding.
Wat voor een internetconnectie heb je koper (VDSL) of glasvezel?

Ik heb een glasvezel verbinding.

Reputatie 8

Controleer de bekabeling tussen NT-glasvezelkastje en Experia Box.
En tevens ook van daaruit de connectie met je NAS.

Verwissel anders die bekabeling eens. Er is veel rotzooi aan kabels op de markt.
Aluminium met een dun laagje koper eroverheen in de plaats van “vol” koper.
Voor meer info zie volgende algemene onderwerp < HIER > + vervolgreacties.

Ik heb cat6 netwerkkabels in mijn netwerk zitten. Verder in mijn netwerk heb ik geen problemen. Kan met drie TV's tegelijk kijken. en dan nog gewoon internetten. 

Reputatie 8

Cat6 zegt op zichzelf weinig of het om “CCA” kabels gaat of met koper kern.

Maak van de set-up in de Experia Box V8 een back-up, reset de modem/router naar fabrieksinstellingen. Daarna de back-up terug inladen. Dat bespaart je opnieuw instellen.
(Hoop dat eventuele “mismatch” waardoor je op problemen stuit, niet mee in een back-up worden meegenomen).

Levert die reset dan nog iets op?

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Harmvanhuet, wat een irritant probleem zeg. Alles werkt dus verder goed behalve de port mapping. Nu is Babylonia hier al op ingehaakt. Ben je nog met zijn laatste aanwijzingen aan de slag geweest? Heeft dat voor verbetering gezorgd?

Reputatie 8
Badge +12

Ik heb geen reactie meer ontvangen. Is het gelukt met de port mapping? 

Sorry voor de late reactie, maar na het vervangen van de kabel tussen NT-glasvezelkastje en Experia Box. heeft niets opgeleverd. Het terug plaatsten van de fabrieksinstellingen van de router ook niet.

Dus nog steeds geen correct en betrouwbare port mapping.

Reputatie 8

Na terug plaatsten van fabrieksinstellingen heb je ook geen ingestelde port mapping meer.
Dus dat een port mapping dan niet meer werkt, is juist.

Ben niet volledig geweest, natuurlijk heb ik de postmapping configuratie weer terug geplaats.

Reputatie 8

Stel eens andere DNS-servers in.
Er is net een onderwerp waarbij de slecht werkend KPN-servers naar voren komen:.
Dat geldt dan natuurlijk ook voor de andere kant als “inkomend” verkeer.

https://forum.telfort.nl/internet-267/dns-servers-telfort-werken-niet-goed-85443

https://uploads-eu-west-1.insided.com/telfort-nl/attachment/49349236-e2aa-4ee3-a599-cc754214dd30.png

Reputatie 8
Badge +12

Ben je nog met de tips van Babylonia verder gegaan? Heeft dat nog voor verbetering gezorgd?

Reageer