Port forwarding Experia Box V10a

• 19 februari 2019
  • 13 reacties
  • 2952 keer bekeken

Hallo allemaal.

Ik ben nieuwe klant bij Telfort en dus nieuw op het forum.

Kan iemand mij vertellen of hoe de port forwarding in zijn werk gaat, of waar i een gedegen gebruisaanwijzing kan vinden?

Alvast bedank voorde reacties.😎

13 reacties

Ik was hier ook mee bezig en vond deze post heel overzichtelijk:
https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379
@officier deze zag ik voorbij komen, maar ik heb een V10A met andere firmware blijkbaar.
Reputatie 8
Badge +10
@officier deze zag ik voorbij komen, maar ik heb een V10A met andere firmware blijkbaar.
Dat klopt, de V10a is een andere (nieuwere) modem dan de V10.
Forumlegende @Kees-Jan heeft voor portforwarding voor de verschillende Experiaboxen een [Sticky] uitleg geschreven maar niet voor de V10A.
De firmware lijkt nog niet helemaal jofel namelijk... 🙄

https://forum.telfort.nl/internet-267/port-forwarding-experia-box-v10a-lukt-niet-79472

NB. de verwarring tussen de V10 en de V10a is begrijpelijk, het scheelt één 'l*llig' lettertje achter de naam.
Toen de benaming van deze nieuwe modem bekend werd heb ik KPN/Telfort nog 'geadviseerd' om voor de V10a een andere, duidelijkere naam te gebruiken zoals V10Plus om het onderscheid duidelijk te maken.
Het belangrijkste verschil is tenslotte dat de nieuwe V10a geschikt is voor Vectoring Plus, de nieuwe snellere vectoringtechniek.
Maar luisteren ho maar... 😆
Reputatie 8
Voor Port Forwarding kun je inderdaad de aanwijzingen gebruiken, zoals beschreven < HIER >
(Met nog steeds bugs erin, maar even wachten met een sticky).

Met eerder inderdaad problemen met de voorlaatste firmware die er in zat.
Updates worden doorgaans in etappes voor bepaalde regio's aangeboden.
Het zou kunnen zijn dat je nog met een versie werkt die "verkeerd is"?
Controleer eerst of minimaal de volgende firmware versie in de router zit onder:

(Inloggen in de modem/router ----> kijk onder kopje "Router Information").

Firmware Version: v6.00.26 build128
Boot Code Version: 1.0.38-161.188

Als de versie niet klopt zou je in ieder geval de modem/router kunnen resetten met een omgevouwen paperclip achter in het resetgaatje (boven de powerplug), en vasthouden totdat voorop de router de LED van status wisselt. Daarmee wordt mogelijk alsnog die laatste versie gepusht.

Overigens de functie van VPN onder het PPTP protocol, zou je dat willen gebruiken, werkt niet !!
Gebruik een van de andere VPN protocollen. Meer informatie daarover, zie < HIER >
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Krullemie, wat leuk dat je voor ons gekozen hebt! Welkom, ook op het forum 🙂

Er is veel kennis en informatie op het forum aanwezig, ook over port forwarding. Fijn dat je al verschillende tips en adviezen gekregen hebt! Ik ga er vanuit dat het daarmee goed komt. Laat het vooral weten als je vragen hebt. Enterprise en Babylonia kunnen je daar goed mee helpen 🙂

Hallo allen,

wegens persoonlijke omstandigheden een poosje uit de running geweest.

heb inmiddels veel info opgedaan en veel uit geprobeerd, maar krijg nog steeds mijn port forwarding in orde.

ik wil graag mijn pc middels VNC kunnen benaderen en later nog meer. 

firmware versie 
v6.00.27 build129

Boot code versie
1.0.38-161.188

PC heeft statische poort 192.168.2.14 toegewezen gekregen van mij

port mapping gegevens zijn:

Private IP          Protocol           Private Port    Public Port
192.168.2.14    TCP&UDP       5900 - 5901    5900 - 5901

daarna de pc uit, router/modem uit

10 min gewacht, router/modem aan pc aan,

pc niet te benaderen, kijk ik op https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ (site gevonden op KPN forum) staat de gemapte poort nog steeds dicht.

ik dacht op de goede weg te zijn?

groet Ronny

Reputatie 8
Badge +18

Ken je dit topic al

https://forum.telfort.nl/internet-267/port-forwarding-experia-box-v10a-lukt-niet-79472/index2.html

Ken je dit topic al

https://forum.telfort.nl/internet-267/port-forwarding-experia-box-v10a-lukt-niet-79472/index2.html

Ja, heb ik gelezen, net als een heleboel anderen en oplossingen. Feit blijft dat mijn modem poorten niet open wil zetten

Reputatie 8

Alleen van poort 1723 in samenwerking met het VPN TTP-protocol is bekend dat de V10A daar problemen mee heeft. Daar kun je op verzoek een firmware update voor laten pushen.

Weet niet of het VNC daar mee te vergelijken is?  (Ik gebruik dat zelf niet).
Maar heb bijv. geen problemen bij gebruik van “TeamViewer”, wat een vergelijkbare service is om een remote sessie op te zetten.

Verder is poort 5060 gereserveerd voor de eigen Telfort VOIP services.
Met andere protocollen en poorten ben ik zelf nog geen problemen tegen gekomen.
(Connecties met verschillende VPN protocollen, web-server, WebDAV, NFS ).

Bedenk verder dat hulp tooltjes als  https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
niet controleren via het UDP protocol. VPN of “tunnel” verwante protocollen worden eveneens niet juist door dit soort tooltjes opgepakt.
Dus aan het resultaat ervan kun je daar geen conclusies aan verbinden.

@Babylonia 

Teamviewer loodst mij zonder problemen naar mijn pc. Geweldig en bedankt voor de tip. 

Alleen draai ik ook een applicatie die naar 192.168.2.14:561 geloodst moet worden. Dit lukt nog steeds niet. ip adres heb ik in de modem 'vast' gezet en de port gemapped, geen connectie kunnen krijgen helaas. Enig idee?

Groet Ronny

Reputatie 8

Om wat voor applicatie gaat het dan?

Je zou evt. een privé bericht kunnen sturen naar mij.
Met je WAN IP-adres. Kan ik evt. een portscan doen, of die iets laat zien?

@Babylonia zal ik doen zodra ik thuis ben. Bedankt alvast

Reputatie 8

Via Privébericht meer informatie.

Als resultaat van een korte test, levert het echter geen resultaat op.

- WAN IP adres is niet te pingen.
- Trace route levert niets op.
- Port scan levert niets op.

Dat is de “standaard beveiliging” vanuit een ISP modem/router als er achterliggend "niets" actief is.
Het is wel een geldig Telfort WAN IP-adres.
(Datgene wat ik nog eens heb nagelopen, na de negatieve scan resultaten).

Dus ik vermoed eerder dat je zaken helemaal verkeerd hebt ingesteld

Reageer