Poort openzetten

• 21 januari 2012
  • 7 reacties
  • 2788 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik moet poort 23 openzetten voor het gebruik van Telnet maar dat is me tot op heden nog niet gelukt.
Sinds kort heb ik een Zyxel P-2812HNU-F1 maar kan er niet achter komen hoe ik dit het beste kan doen.

In de Port forwarding heb ik op verschillende manieren een regel aangemaakt maar ondanks dat geven de websites waarop ik kan checken of de poort openstaat iets anders aan.

Kan iemand mij daarmee helpen?

7 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Waar wil je van buitenaf mee Telnetten? Je modem of een apparaat op je thuisnetwerk?
Badge
Een helpdesk wil meekijken dmv Telnet.
Het gaat om mijn NAS op het netwerk
Badge
Weet het niet zeker maar moet je ook niet wat in de firewal doen?

mvg Rob
Badge
Klopt, daarin heb ik geprobeerd wat te veranderen.
Gebruik de firewall van het modem zelf.

Telnet (Poort 23) staat er dan al tussen en niet geblokt.

Overigens ook iemand een idee hoe ik het modem kan updaten? Heb de nieuwe firmware gedownload maar op welke manier ik hem probeer te uploaden (zip, bin enz..) hij accepteert hem niet.
Badge
De modems van Telfort, accepteren alleen de firmware van Telfort.
Deze wordt zodra die is vrijgegeven voor publiek automatisch geüpload naar het modem, die jij in bruikleen hebt van Telfort.
portfordwarding werkt niet, of niet goed op dit modem. Kijk maar eens onder firmware zyxel op dit forum.
telfort hoef je ook niet te bellen hierover omdat ze portfordwarding niet ondersteunen.

greetz
Badge
...En heb je het al geprobeerd zonder actieve firewall in je modem (ff uitzetten dus)? Als ik een portforward in mijn modem van poort 23 naar mijn NAS plaats en dat controleer middels http://www.canyouseeme.org/, dan staat die poort open...

Reageer