beantwoord

poging 2: wifi waardeloos!

• 14 januari 2013
  • 15 reacties
  • 5218 keer bekeken

Nav gesloten topic (wifi waardeloos) kan ik zeggen dat Guidion nou niet bepaald vertrouwen inboezemt. De eerste monteur sloot zelfs een totaal verkeerde telefoonkabel aan zodat ik vier dagen zonder vaste lijn heb gezeten.
Ook heb ik al een nieuw modem ontvangen dat exact dezelfde melding geeft: er kan geen verbinding worden gemaakt met Zy-private.
Telfort geeft aan geen monteur te willen sturen, alleen op mijn eigen kosten.

Oorspronkelijk topic:

Sinds oktober klant bij Telfort.

Het begon al lekker. Monteurtje Onbenul sloot verkeerde kabeltje aan. Vier dagen zonder vaste telefoon gezeten. Met mobiel klantenservice moeten bellen keer op keer. Lekkere onkosten. Overigens wel vergoed door Telfort. Pluspunt.

Toen kon ik geen keuzes maken in keuzemenus. Ook erg fijn.
Een telefoontje en het knopje was omgeschakeld blijkbaar en toen kon het ineens wel.
Ik denk dan met mijn boerenlullenverstand: zorg dat iedereen direct gewoon in het keuzemenu kan.
Maar goed....

Afijn.....
de hele boel aangesloten en niks aan het handje.

Zaterdag een nieuwe pc gekocht.
Modem ingesteld en de boel deed het.
Niet erg snel, eerlijk gezegd zo traag als dikke stront, dus maandag maar eens Telfort gebeld. Je denkt eerst nog dat het aan je gloednieuwe pc ligt.
Helpdeskmedewerker heeft op afstand het kanaal wat sterker afgesteld dus de boel deed het toen inderdaad ineens sneller.

Maandag. Kon telkens slecht verbinding maken dus weer gebeld. Boel weer voor even opgelost.
Uitleg: de magnetron en koelkast kunnen storen. Ik zeg: Het moet toch niet zo zijn dat ik de inboedel eruit moet zetten omdat ik toevallig waardeloos modem van Telfort heb. Ook kan ik niet naar alle buren gaan en vragen op welk kanaal ze zitten. Djeez.....

Dat spul hoort gewoon te werken!!!

Woensdagmiddag. Ineens kan er geen verbinding meer worden gemaakt met het modem.
Het signaal van de Zyprivate wordt op het scherm weer gegeven als UITSTEKEND.
Maar als ik wil verbinden krijg ik de melding: 'Kan geen verbinding maken met Zyprivate etc....'

Ik bel weer op. Pluspunt: Medewerker belt mij netjes terug zodat het mij geen geld kost omdat verwacht wordt dat het een lang gesprek wordt waarin allerlei stappen dienen worden te ondernomen. Na 3x resetten, modem andere naam gegeven e.d. geven ze het op. Ik krijg een nieuw modem. daarmee zal het probleem wel verholpen moeten zijn.

Donderdag: Nieuw modem arriveert veel sneller dan verwacht. Blij! Eindelijk weer online.....denk ik.
Modem eraan......mooi weer dezelfde melding: kan geen verbinding maken met zyprivate....

Ik word gek!

Voordat ik mijn pc-dokter laat komen (kassa!!) bel ik nog 1x met Telfort.
Na wat testjes (resetten e.d.) zijn we het eens. Het kan niet twee keer achter elkaar aan een modem liggen. Dat zou te toevallig zijn.

Tot mijn vriend 's avonds komt. We doen wat testjes:
Niet alleen de computer krijgt geen verbinding met de wifi, ook onze mobiele telefoons proberen uit alle macht te verbinden met de wifi maar zonder succes. En als het al lukt valt de verbinding onmiddellijk weer weg.
Op de pc geeft ie aan dat het wel verbonden is maar je komt gewoon NIET op internet.

De laptop van mijn dochter doet het beter. Die verbindt wel en ze kan gewoon op internet, maar dat gaat niet via de wifi.
Conclusie: Het probleem zit 'm overduidelijk in de wifi!

En dan googlen we op problemen en komen op dit forum terecht. Wij weten genoeg.
Het regent hier klachten en het is dus 1 dik drama met dat telfort modem. Het ligt niet aan ons.

Helaas vinden we nergens de oplossing.
Onze oplossing? Kabel maar weer gewoon aangesloten zodat er toch internet is.
Probleem is wel dat mijn vriend hier dan niets meer kan met zijn mobiel want hij heeft geen abo en doet alles op de wifi.

Dus volgende stap? Snel terug naar Ziggo als dit niet heel snel opgelost wordt op kosten van Telfort!

Grrrr........................
icon

Beste antwoord door Sproet 19 januari 2013, 10:32

Ja wel hoor:

login op de modem op http://192.168.1.254 wachtwoord 1234, dat wachtwoord moet je de 1e keer dat je inlogd wijzigen, maak daar iets van dat voor jou makkelijk te onthouden is

dan onderaan het scherm: kies via "Network setting"->"Wireless"

je hebt dan een nieuw scherm, ergens staat een keuze "Mode Select :" die staat nu op 802.11b/g/n
zet die eens op 802.11b/g

klik op "Apply"

werkt het nu?

zo nee: zet channel eens op "Channel 10"

klik wéér op "Apply"

werkt het nu?

Kees-Jan, je bent met recht een topper.
Mijn vriend heeft gedaan wat je had geschreven en....het probleem is OPGELOST!

Dank dank dank!
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +17
OKé, nu serieus dan...

Bij de modem is een kaartje geleverd met de WiFi gegevens (SSID en WPA2 key), zo niet, dan zit er een sticker op de modem met diezelfde gegevens.

Als je dicht bij de modem staat, zie je dan op je SmartPhone de netwerknaam zoals op kaartje (of sticker)?

Als je dan op je SmartPhone dat netwerk kiest, dan krijg je de mogelijkheid om de WPA2key of passphrase in te vullen, en zoals in je vorige topic aangegeven is dit hoofdletter gevoelig..

Als alles goed gaat zal de SmartPhone achtereenvolgens de verbinding verifieren en daarna verbinden.

Eventueel kan je inloggen op de modem en de SSID en WPA2key zelf instellen via:

"Network setting"->"Wireless", achter "Wireless Network Name(SSID):" vul je je eigen netwerknaam in en bij "Pre-shared key" vul je het wachtwoord in.
Reputatie 8
Badge +16
En voor wat betreft je PC/Laptop welk merk wireless adapter zit daarin, als het een Atheros inzit verwijs ik je graag naar mijn uitleg in dit Sticky: https://forum.telfort.nl/thuisnetwerk-draadloos-269/uitleg-atheros-wlan-drivers-updaten-windows-31201/
Uiteraard weet ik hoe een code werkt en wat ik moet typen en dat dat hoofdlettergevoelig is.
Dit is een probleem van geheel andere orde.
Ik heb de code keer op keer juist ingetikt.
Op het scherm staat dat de signaalsterkte uitstekend is. 
Maar het gaat dan ook puur om de wifi.
Met de kabel eraan is het een prima modem maar ik wil gewoon draadloos kunnen.
Hoe is het mogelijk dat er continu de melding komt dat hij geen verbinding kan maken. 
Ook de mobiele telefoons doen hun uiterste best om te verbinden met de wifi maar slagen hier allemaal niet in. 
de verbinding wordt steeds verbroken en als er al verbinding is, kom je nog niet op internet.
Let wel: het modem heeft eerst goed gewerkt. 
Er zit een hoekje van de WIFI op het modem, zet WIFI een keer uit en weer een keer aan.
Knopje blijft wel eens "hangen" namelijk.
Reputatie 8
Badge +17
Android SmartPhones?

Als je éérst het bestaande netwerk op de SmartPhone eens verwijderd (Netwerk vergeten) en dan opnieuw selecteerd uit de beschikbare netwerken en dan alléén de WPAkey invoert?
Al gedaan.
Maar het gaat mede om de pc he.
Reputatie 8
Badge +17
Op de PC werkt het (ongeveer) net zo...

kan je de modem bij de WiFi instellingen eens op 802.11b/g zetten ipv 802.11b/g/n ?
Ik denk niet dat mij dat gaat lukken.
Reputatie 8
Badge +17
Ja wel hoor:

login op de modem op http://192.168.1.254 wachtwoord 1234, dat wachtwoord moet je de 1e keer dat je inlogd wijzigen, maak daar iets van dat voor jou makkelijk te onthouden is

je hebt dan een nieuw scherm, ergens staat een keuze "Mode Select :" die staat nu op 802.11b/g/n

klik op "Apply"

werkt het nu?

klik wéér op "Apply"

werkt het nu?
Ik laat mijn vriend dit doen als hij hier weer is.
Ja wel hoor:

klik op "Apply"

werkt het nu?

klik wéér op "Apply"

werkt het nu?

Kees-Jan, je bent met recht een topper.
Mijn vriend heeft gedaan wat je had geschreven en....het probleem is OPGELOST!

Dank dank dank!
Reputatie 8
Badge +17
Graag gedaan!

en veel plezier verder van je aansluiting!!
Het probleem is weer terug :-(

Maar....heb hem op channel 10 gezet en hij doet het...

(voor hoe lang?)
Probleem nog steeds niet opgelost. Hopelijk krijg ik van telfort snel een reactie op mijn klacht want dochterlief is volledig door haar 500 mb bundel (mobiel) heen omdat we thuis geen wifi hebben. Ik ben woest!

Het kan toch niet zo zijn dat ik dagelijks op het modem moet inloggen om channel te verzetten.....
Na 2 nieuwe modems en vele telefoontjes met het callcentre (waar telkens hetzelfde stappenplan werd doorlopen, behalve bij de laatste medewerker die dacht dat het lag aan de instellingen op de pc --> had gekund ware het niet dat ook alle mobiele telefoons geen wifi hadden) heb ik hulp van buitenaf ingeschakeld. Mijn pc-dokter heeft als noodoplossing een router er tussen gezet omdat ook hij het probleem niet kon vinden.

Maar toen wéér de hele boel plat lag een ander laten komen. 
Deze man heeft alle problemen volledig opgelost: Het kanaal stond niet goed maar nog veel belangrijker: de software van de netwerkkaart communiceerde niet met het modem. Dus er is een andere driver op gezet. Dat de pc dokter hier niet aan dacht komt doordat de pc gloednieuw is en je daar dan niet meteen aan denkt. 

Kortom, eindelijk, na maanden van ergernis is het probleem opgelost!!

Ondanks dat het niet aan Telfort lag krijg ik als tegemoetkoming in de gemaakte onkosten een maand gratis abonnement. Netjes!
Telfort heeft ook nog 2x gebeld of alles nog werkte. 

Eind goed, al goed....
Ik blijf klant.

Reageer