Playstation 3 kan geen verbinding maken met internet (error 80710102)

• 30 juli 2012
  • 19 reacties
  • 17750 keer bekeken

Badge
Ik heb al van alles geprobeerd. Helaas lukt het mij niet om verbinding te maken met het internet op mijn PS3

Ik heb sinds kort een nieuwe modem gekregen van Telfort (Zyxel P-2812HNU-F1). Voorheen had ik een andere. Daarmee had ik nooit problemen.

Ik krijg nu telkens de foutmelding 80710102 op mijn playstation. De DNS-server kan niet worden gevonden of er kan geen verbinding gemaakt worden met de DNS-server.

Wie heeft dit probleem ook gehad en kan mij hierbij helpen? Ik ben al weken aan het zoeken naar een oplossing en heb al van alles geprobeerd.
Ik krijg het echter niet voor elkaar. Mijn PC's, Blackberry, Ipod's en Laptops hebben wel gewoon verbinding.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Beste peter, 

Ik heb hetzelfde probleem! Mijn ps3 heeft altijd jaren goed gewerkt icm telfort internet ( bedraad) sinds afgelopen maand itv bij besteld en alleen maar problemen nu. Krijg ook melding 80710102  DNS fout. internet op pc en wireless doet het overigens wel.

weet iemand de primair dns en secundair dns instellingen zodat ik het handmatig kan instellen?
Reputatie 8
Badge +10
Beste peter,

Ik heb hetzelfde probleem! Mijn ps3 heeft altijd jaren goed gewerkt icm telfort internet ( bedraad) sinds afgelopen maand itv bij besteld en alleen maar problemen nu. Krijg ook melding 80710102 DNS fout. internet op pc en wireless doet het overigens wel.

weet iemand de primair dns en secundair dns instellingen zodat ik het handmatig kan instellen?
koppel de PS3 eens aan LANpoort 1 van de modem, werkt het dan wél?
Bij de oude modem wel ( grijze zyxel), nieuwe niet. Bedankt voor de snelle reactie 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Zet uPNP eens aan op de modem.

En kijk gelijk naar de netwerkinstellingen in de PS3, zet die op automatisch of DHCP.
Misschien een stomme vraag maar hoe kom ik weer bij de admin van mijn modem?
Reputatie 8
Badge +10
inloggen op http://192.168.1.254 , maar ik kan me voorstellen dat je dat bijna niet kan vinden op het forum...
hey kees-jan, 

thnx, ben idd bij admin ingelogd en dhcp en UpNp zijn enabled, heb zelfs een nieuwe aangemaakt met aangepaste ip icm mac adres en nog steeds geeft mijn ps3 DNS fout grrrrrrr. Als ik de ps3 op automatisch laat zoeken dan krijg ik de meldind ip time out...... dus dan maar weer handmatig en dan weer dns fout. Terwijl ik alles letterlijk van de admin overneemt. 

Mijn enige troost is dat hij wel verbinding maakt via wifi, maar had toch liever via LAN vanwege online gaming. Help me 🙂
Reputatie 8
Badge +10
Ik snap niet wat je bedoeld met "heb zelfs een nieuwe aangemaakt"? Wát heb je nieuw aangemaakt?

Kijk eens op http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/connectadvance.html

daar staat ergens "DNS-instelling" hoe staat dat bij jou?

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de PS3 niet goed staat ingesteld namelijk.

voor de zekerheid:
  1. reset de modem naar fabrieks-instelling
  2. log in op de modem en zet alléén uPNP aan, VERDER NIETS WIJZIGEN!
  3. Zet de netwerk instellingen van de PS3 zovéél mogelijk op "automatisch"!

probeer nu of het werkt
sorry, had het inderdaad beter kunnen omschrijven.
Met nieuw bedoel ik: onder het kopje static dhcp, heb ik een nieuwe static lease aangemaakt. Hier heb ik de mac van mijn ps3 ingevuld.

dns instelling:(ps3) heb ik zowel automatisch als handmatig geprobeerd zonder resultaat.

Modem heb ik al eens gereset voordat ik me op het forum melde maar toen werkte itv niet, met hetzelfde probleem Dns Fout. Na lang in de wacht bij klantenservice, hadden ze in mijn modem ingelogd en het probleem voor me verholpen. 
Heb nu gedaan wat je zei resetten van de modem en alleen uPnP aangezet en krijg nu de melding: time out tijdens poging om IP-adres op te halen. 
Ik kom dus minder ver dan ervoor, nu met alles op automatisch op de ps3??
Reputatie 8
Badge +10
http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/connectwired.html

Als je deze volgt, heb je dan verbinding?

Oh, en heb je ook problemen met je PC of laptop?
nogmaals wil ik je bedanken voor het meedenken en suggesties.

Wat je me nu stuurt heb ik inderdaad al geprobeerd, daar krijg ik dus ook de melding time out tijdens poging om ip- adres op te halen. Ben gister nacht nog bezig geweest en begin de hoop op te geven,  hier snap ik niks meer van. Ben zelf nu ook op de ps3 forums aan lezen. Op al mijn andere apparatuur werkt het wel. 
Reputatie 8
Badge +10
Kan je de PS3 eens met de korte (gele, bij je modem geleverde) UTP kabel aansluiten?
ja, ik kan hem aansluiten met de gele kabel
Reputatie 8
Badge +10
en werkt het dan wél?
en werkt het dan wél?

Nee, werkt ook niet, maar heb wel ontdekt dat ie het wel doet via poort 2 van de modem....heel raar! en via 1 en 4 niet! Ligt dus niet aan mijn ps3. ;-)

Zou hem nu toch graag via poort 4 willen ivm itv. Heb een kabel destijds doorgetrokken en nu een switch tussen geplaatst voor ps3 en apple tv. Technische gezien moet dit toch kunnen? Of zend ZyXel modems alleen een signaal voor itv via poort 4?
Reputatie 8
Badge +10
iTV wordt via poort 4 doorgegeven, of als je 2 ontvangers heb via poort 4 én 3.
Wat je me nu stuurt heb ik inderdaad al geprobeerd, daar krijg ik dus ook de melding time out tijdens poging om ip- adres op te halen. Ben gister nacht nog bezig geweest en begin de hoop op te geven, hier snap ik niks meer van. Ben zelf nu ook op de ps3 forums aan lezen. Op al mijn andere apparatuur werkt het wel.
Reputatie 8
Badge +9
Wat je me nu stuurt..?
Dit topic is ruim 3 jaar oud.